Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf cf75 - Relay valve ebs 3/2 ucieka powietrze

martin buldec 25 Lut 2015 15:24 3321 43
  • #1 25 Lut 2015 15:24
    martin buldec
    Poziom 8  

    Problem z zaworem przyczepy Ebs3/2 ucieka mi z niego powietrze wymieniłem na nowy i to samo.
    Został podpięty pod kompa davie i pokazał błąd d879 niby to jest od Real axle modulator valve ale było sprawdzane ciśnienie i jest ok około 3.
    Natomiast po pojawieniu sie komunikatu na desce ciśnienie spada do 0,20

    -1 29
  • #2 25 Lut 2015 19:19
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Błędy w systemie EBS nie mają nic do wycieku powietrza i nie będą go powodować. napisz, czy wycieku jest z kanału " wydechu" e zaworze przyczepy oraz czy powietrze wycieka przy nacisnietym hamulcu noznym czy też bez różnicy a również czy wycieka przy zaciagnietym ręcznym, czy przy spuszczonym, czy bez różnicy.Ponadto czy to jest ciągnik czy solowka.Jeżeli ucieka z kanału wydechu przy spuszczonym hamulcu ręcznym ale nie przy zaciągniętym, to usterka jest w lewym lub prawym siłowniku membranowym osi tylnej- a nie modulator.
    Coś mi tu nie gra bo w systemie EBS czy to wersja 3 czy 2 nie ma takiego komponentu jak relay valve sam w sobie- relay valve jest- ale w hamulcu ręcznym i nie ma on nic do systemu EBS.Napisz skąd leci to powietrze a najlepiej wrzuć fotkę.D879 to jest kod komponentu- modulatora tylnej osi o ile się nie mylę a nie kod błedu.Powiedz jaki kod błędu został znaleziony, czy był to błąd aktywny czy też nie a ponadto to czy miałes jakiekolwiek ostrzeżenia na desce- np. EBS warning.(nie interesuje mnie low air pressure warning co jest oczywiste przy wycieku powietrza.)

    0
  • #3 26 Lut 2015 22:15
    martin buldec
    Poziom 8  

    Bodajże był to ciągnik ale teraz jest przerobiony na skip lorry bo są tam pozostałości jeszcze instalacji do ciągnika .
    Natomiast powietrze ucieka tylko wtedy kiedy nacisnę nożny hamulec i ostrzeżenie Ebs naczerwono zapala sie jak zejdzie do około 6 bar a Zolte swieci cały czas

    Dodano po 9 [minuty]:

    Daf cf75 - Relay valve ebs 3/2 ucieka powietrze Daf cf75 - Relay valve ebs 3/2 ucieka powietrze

    Dodano po 5 [minuty]:

    ucieka z tej dziury ale przypominam ze wymienilem na nowy i po nacisnieniu noznego dalej ucieka

    Dodano po 12 [minuty]:

    Polscy fachowcy z dafa powiedzieli mi zebym zalamal tylne weze kture ida od modulatora do tylnych kol dla sprawdzenia czy to nie jakies tam membrany nie siedza i wtedy powinna przestac uciekac powietrze ale i to niepomoglo .niechce wymieniac w ciemno modulatora bo juz taka metoda wymienilem 5 zaworow ,najlepiej to bym ci przez tel wyjasnil bo w pisowni mistrzem niejestem

    0
  • #4 26 Lut 2015 22:30
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    To jest redundancy Valve kolego. Zawór, który w przypadku gdyby zawiodła elektronika uruchamia obwód awaryjny będacy wyłącznie obwodem czysto pneumatycznym działającym bez ingerencji elektroniki.Istnienie tego zaworu w twoim aucie sugeruje mi, że był to na pewno ciągnik o więcej niż dwu osiach- np. był to trzyosiowy ciągnik o pierwszej i drugiej osi skrętnej (kod FTG). Na pewno nie był to prosty dwuosiowy ciągnik 4X2, bo w tych ciągnikach nie było obwodu awaryjnego dla osi napędowej- a więc nie ma redundancy valve.Ale był i jest za to stosowany w jakichkolwiek solówkach s systemem EBS 2 lub wyższym...
    Redundancy valve jest zaworem, który zapobiega uruchamianiu zaworu wewnątrz tylnego modulatora sygnałem pneumatycznym z zaworu hamulca nożnego w przypadku gdy elektroniczna strona systemu EBS działa prawidłowo.Wówczas to Redundancy Valve jest stale zasilany napięciem 24V które to blokuje przepływ powietrza z zaworu hamulca nożnego do tylnego modulatora.W przypadku awarii elektryki systemu EBS zawór redundancy valve nie jest zasilany napięciem 24V i wówczas przełącza się do pozycji "bezpiecznej" czyli do przewodzenia powietrza do tylnego modulatora który to bez działającej elektroniki działa jak zwykły zawór przekaźnikowy.
    Jeżeli masz wyciek z portu wydechu w zaworze redundancy valve przy naciśniętym hamulcu nożnym, to proponuję odłączyć rurkę z portu 2 w tym zaworze- lub alternatywnie (jeżeli będzie ci łatwiej) z portu 4 w tylnym modulatorze (ta sama rurka tylko drugi jej koniec). Jeżeli przy naciśniętym hamulcu nożnym masz wyciek z tej rurki (jeżeli odłączona jest z portu 2 w redundancy valve) , lub z portu 4 w modulatorze osi tylnej, to usterce uległ modulator.Nie powinieneś mieć z niego wycieku.
    Trzeba było napisać ten post zanim kupiłes redundancy valve to zaoszczędziłbyś na niepotrzebnej wymianie redundancy valve.
    Teraz szykuj jakieś 600 funtów na modulator osi tylnej. ;)
    Jeżeli ciśnienie powietrza spadnie poniżej 5.5 bar to zawsze będziesz mieć ostrzeżenie- ale Low air pressure. Natomiast żółte ostrzeżenie na desce pojawiać się moće wskutek usterki wewnętrznej w modulatorze.
    Zrób ten test odłączając rurkę z redundancy valve lub z modulatora i wstaw wynik testu.
    Myślę, że ci którzy Ci doradzali z Polski nie zrozumieli skąd leci powietrze i co jest usterką w tym samochodzie- kazali Ci załamać rurki biegnące z siłowników osi tylnej do modulatora-bo zwykle w przypadku jak uszczelniacz popychacza wewnątrz siłownika ulegnie usterce to na spuszczonym hamulcu ręcznym siłownik membranowy ma wyciek wewnętrzny- z komory hamulca ręcznego (pod ciśnieniem przy spuszczonym ręcznym) - do komory hamulca nożnego, i wówczas to powietrze wycieka z portu wydechu modulatora.Aby zidentyfikować który to siłownik ma wyciek (lewy lub prawy)- załamuje się kolejno rurki hamulca nożnego od siłowników do modulatora aby sprawdzić, czy poszedł lewy czy prawy siłownik...Ale po pierwsze Ty mówiłeś im, że powietrze ucieka z redundancy valve a nie z modulatora- a po drugie - nie wspomniałeś, że leci tylko przy zrzuconym hamulcu ręcznym- a to już powinno im zasugerować, że to nie siłowniki! Tak więc to załamywanie rurek nic nie dowiedzie- bo to nie ten przypadek i nie ten symptom. Zonk- rada kulą w płot.
    Zrób tak jak powiedziałem.Port 2 zaworu redundancy valve masz chyba nawet na tym zdjęciu zrobionym od spodu auta.Klucz 24 w łapę i odkręć nakrętkę złączki VOSS.

    0
  • #5 26 Lut 2015 22:44
    martin buldec
    Poziom 8  

    napiecie sprawdzali na 3 wtyczkach bylo 24v

    Dodano po 2 [minuty]:

    ciagnikto dwieosie ale jest tam tyle niezgodnosci ze juz sam niewiem ,tymbardziej ze fachowcy byli na miejscu wiec powinni ogarnac temat

    -1
  • #6 26 Lut 2015 22:56
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Ciągnik siodłowy FT czyli 4X2 nie ma i nie miał (za wyjątkiem euro 6) obwodu awaryjnego osi tylnej- czyli w przypadku awarii elektroniki hamulec awaryjny- pneumatyczny - działa tylko na oś przednią oraz na hamulce przyczepy.
    To jest reguła która dotyczyła tylko ciągników siodłowych (a nie solówek)- i tylko 2-osiowych.No chyba, że to auto nie było ciągnikiem siodłowym tylko od zawsze było solówką.Solówki - nawet 2-osiowe mają hamulec awaryjny na obydwie osie - a więc mają wówczas redundancy valve.

    Dodano po 2 [minuty]:

    martin buldec napisał:
    napiecie sprawdzali na 3 wtyczkach bylo 24v

    Ale redundancy valve ma tylko jedną wtyczkę- z dwoma pinami ???

    0
  • #7 26 Lut 2015 23:06
    martin buldec
    Poziom 8  

    to wtedy powietrze powinna 2 uciekac rozkrecalem ten stary Redundancy valve i zabardzo to on skaplikowany niejest sprawdzalem tez na krutko czy ta tulejka pod wplywem pradu dziala, wiec im muwie czy nastepny zawur nieblokuje alez odpowiedz byla nie ,ale ze ja glupi i tego przewodu niesprawdzilem to tylko mi pogratulowac

    Dodano po 3 [minuty]:

    tak tylko jak podgladalem jak sprawdzali napiecie to im pokazalo w 3 zedach i powiedzieli ze jeden to Redundancy valve drugi ebs trzeci modulator

    Dodano po 4 [minuty]:

    ten zlom stal okolo 1 roku wiec jak wymienilem osuszacz do mi nieodbijal ,dopiero na 12 bar i zawur czterodrozny bo niedawal z 3 wylotow cisnieni to zaczely sie sypac tanki i nastepne zawory

    0
  • #8 26 Lut 2015 23:10
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Nie rozkręcaj zaworu tylko odłącz rurkę z portu numer 2, naciśnij hamulec nożny i powiedz, czy wówczas z tej rurki leci powietrze.

    Dodano po 2 [minuty]:

    I dlatego prawdopodobnie poleciał tylny modulator, że nabijał ponad 10 bar.
    Popracuj trochę nad swoją pisownią - to jest jeden z żelaznych punktów w regulaminie tego forum

    0
  • #9 26 Lut 2015 23:16
    martin buldec
    Poziom 8  

    wiem dlatego napisalem wczesniej ze pisownia to jest moja pieta achilesowa.

    0
  • #10 26 Lut 2015 23:20
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    spoko- nie ma problemu.Sprawdź tak jak napisałem i wstaw wynik testu.Myślę, że odłączyć rurkę od modulatora (port 4) może być łatwiej niż drugi jej koniec z portu 2 w redundancy valve- no chyba że platforma do skipa zasłania dostęp do modulatora i wówczas nie ma to większej różnicy.Myślę, ze to auto nie było przerabiane z ciągnika siodłowego.

    0
  • #11 26 Lut 2015 23:27
    martin buldec
    Poziom 8  

    tam ogulnie niema dostepu do niczego przez ta platforme od skipa ,a z czego to bylo przerabiane to ciezko mi okreslic bo do tylu ida kable i przewody pozaslepiane od zaworow ,jutro rozkrece i dam znac ,a jest jakas domowa metoda zeby modulator sprawdzic co go boli

    0
  • #12 26 Lut 2015 23:39
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Obawiam się, że nie ma i nie polecam rozbierać modulatora.To jest hamulec od którego zależy życie Twoje i innych.Nie chcesz się znaleźć na pierwszej stronie gazet, co?

    mogę z pełną świadomością stwierdzić, że to auto kiedyś było przystosowane do ciągnięcia przyczepy.Na Pierwszym (tym lewym ) zdjęciu jakie załączyłeś powyżej można zobaczyć, że do płytki (wspornika), do którego zamontowany jest redundancy valve jest tez przykręcony Trailer Control Valve-zawór kontroli hamulca przyczepy. Widać go przy lewej krawędzi zdjęcia. Być może to była kiedyś solówka przystosowana do ciągnięcia przyczepy- albo 6X2 ciągnik z którego wyjęto drugą oś.

    0
  • #13 26 Lut 2015 23:50
    martin buldec
    Poziom 8  

    widze ze jestes bardzo ogarniety w tych sprawach wiecej takich na forum prosze,ten zawor obok tez juz przerabialem gdzie co i jak idzie wszystko dlubie bez schematow a to nie jest latwe,tez go spoczatku podejzewalem bo jest gura podpiety do Redundancy valve

    0
  • #14 27 Lut 2015 01:02
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    martin buldec napisał:
    dlubie bez schematow

    pamiętaj, że same schematy- czy to do układów elektrycznych, czy to pneumatycznych to nie wszystko.Liczy się również znajomość działania danego systemu bo tylko w ten sposób będziesz wiedział czy to, co widzisz czy też mierzysz jest tym, co powinno być dla takich a takich warunków pracy.Trzeba wiedzieć "co autor miał na myśli" bo same schematy nie wystarczą.W systemach obowiązują strategie działania i trzeba je znać.

    0
  • #15 27 Lut 2015 08:55
    martin buldec
    Poziom 8  

    Odkręciłem przewód nr 2 redundancy valve i idzie ciśnienie z modulatora to wiec co teraz bo ja myślałem ze to ma iść w stronę modulatora

    0
  • Pomocny post
    #16 27 Lut 2015 09:01
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Dobrze zrozumiałeś.Tak wiec modulator do wymiany.To, że jest wyciek z modulatora w stronę redundancy valve oznacza, że modulator ma wyciek wewnętrzny- tzn. normalnie powietrze z redundancy valve może lecieć tylko w stronę modulatora (w przypadku awarii elektroniki oczywiście czyli w sytuacji awaryjnej) a jeżeli jest wyciek "pod prąd" , to znaczy, ze modulator ma wewnątrz usterkę .To powietrze z redundancy valve jest sygnałem uruchamiającym zawór przekaźnikowy w modulatorze.Jest tylko sygnałem i niczym więcej.I nie ma sytuacji, gdzie może lecieć w drugą stronę - tzn. z modulatora do redundancy valve.
    Modulator do wymiany.

    0
  • #17 27 Lut 2015 09:32
    martin buldec
    Poziom 8  

    Dzieki wielkie jeszcze nie raz będę cię męczył z pro i skrzynia

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z pto pomyłka była

    0
  • #18 27 Lut 2015 19:02
    martin buldec
    Poziom 8  

    Jeszcze jedno pytanie czy problem niemoze być po stronie elektryki ponieważ jak odepne wtyczkę z redundancy valve to wtedy zapala sie tez błąd ale niewyzuca powietrza kombinuje bo jak usłyszałem cenę £900 to mam już dosyć

    0
  • #19 27 Lut 2015 19:16
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Napisz mi, jak auto ma podłączone wszystko co powinno być , to jakie miał błedy aktywne i niaktywne.

    0
  • #20 27 Lut 2015 19:50
    martin buldec
    Poziom 8  

    Bledow niepamietam z tego co pamientam to tylko mi powiedział ze jest d879

    0
  • #21 27 Lut 2015 20:44
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.

    krisbrumm napisał:
    jeżeli jest wyciek "pod prąd" , to znaczy, ze modulator ma wewnątrz usterkę .To powietrze z redundancy valve jest sygnałem uruchamiającym zawór przekaźnikowy w modulatorze

    Kolega ma rację z tym że wewnątrz modulatora są dwa zawory dwudrożne które przełączają wyj. 2.1 i 2.2 na sterowanie z modulatora lub z wej. 13 z zaworu nadmiarowego (redundancy valve).
    Można spróbować rozebrać i przeczyścić te zawory dwudrożne lub przelać jakimś środkiem do pneumatyki podając powietrze od strony wej. 13.Możliwe że coś podeszło pod tłoczki zaworu/ów dwudrożnych. Jeżeli mają uszkodzenie mechaniczne niestety wymiana.
    martin buldec napisał:
    Jeszcze jedno pytanie czy problem niemoze być po stronie elektryki ponieważ jak odepne wtyczkę z redundancy valve to wtedy zapala sie tez błąd ale niewyzuca powietrza

    Nic to nie da bo wyłączając ten zawór zamykasz ujście do atmosfery (3) i dlatego nie ma wycieku (tak w skrócie bo tam się dzieją jeszcze inne rzeczy).
    Zajmij się tak jak kolega krisbrumm radzi samym modulatorem tylnej osi.
    Wabco sprzedaje zestawy naprawcze do tych modulatorów ale nie znalazłęm tam zaworów dwudrożnych; jak cena modulatora kosmiczna to można próbować czyszczenia a nóż widelec się uda. W zasadzie nic tam nie zepsujesz bo i tak jest do wymiany.

    D879 jest to nr. podzespołu EBS - modulator tylnej osi.

    0
  • #22 27 Lut 2015 21:43
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    martin buldec napisał:
    Jeszcze jedno pytanie czy problem niemoze być po stronie elektryki ponieważ jak odepne wtyczkę z redundancy valve to wtedy zapala sie tez błąd ale niewyzuca powietrza kombinuje bo jak usłyszałem cenę £900 to mam już dosyć

    Pomyśl nad tym, co pisałem wcześniej.Jeżeli istnieje usterka w systemie EBS, to redundancy Valve przestanie być zasilany napięciem pochodzącym z EBS ECU ( w trybie usterki powodującej czerwone EBS warning). Redundancy valve jest połączeniem zwykłego elektrozaworu otwierającego-zamykającego (ON-OFF) oraz zaworu pneumatycznego przekaźnikowego. Wówczas to, jeżeli nie jest zasilany elektrycznie pozostanie w pozycji ON (otwarty) czyli zacznie funkcjonować jak klasyczny zawór przekaźnikowy. Czyli po tym jak otrzyma sygnał pneumatyczny z zaworu hamulca nożnego na port 4.2 odetnie połączenie portu wydechu (3) od portu wyjścia (2), a następnie otworzy przepływ z wejścia (1) na wyjście (2). To wyjście jest dalej połączone rurką z portem 4 (sygnał) w modulatorze.
    W momencie odłączenia wtyczki zawór przekaźnikowy pozostanie otwarty (uruchomiony) i wówczas za każdym razem jak naciśniesz hamulec uruchamiasz go- a więc redundancy valve w tym momencie będzie "izolował" (zamykał) port wydechu.Jeżeli zawór przekaźnikowy jest w stanie spoczynku (nie jest uruchamiany, a więc wskutek tego że jest cały czas zasilany +24V jest zamknięty), to zawsze port wyjścia (2) jest otwarty do atmosfery (port 3).I dlatego ty cały czas masz tam wyciek powietrza- rurką biegnącą z portu 4 w modulatorze idzie powietrze do redundancy valve (wskutek usterki wewnątrz modulatora oczywiście) i ponieważ zawór redundancy Valve jest zasilany napięciem +24V z EBS ECU- pozostaje w tej pozycji zamknięty (OFF).W przypadku prawidłowej pracy układu EBS, redundancy valve zawsze pozostanie w pozycji OFF.
    To jest po to, żeby nie dopuścić do interferencji dwóch systemów: Elektroniczej aktywacji hamulca roboczego wewnątrz modulatora oraz czysto-pneumatycznej od hamulca awaryjnego ( Back-up).Gdyby w systemie EBS pojawił się kod błędu skutkujący czerwonym EBS warning (poważniejsze usterki systemu uniemożliwiające jego kontrolę hamulców), to system przestanie zasilać redundancy Valve (czyli to samo co robisz Ty odłączając jego wtyczkę), i wówczas redundancy valve będzie otwarty i będzie przekazywał ciśnienie do modulatora, który równiez będzie pracował w trybie czysto-pneumatycznym.
    Teraz już rozumiesz dlaczego po odłączeniu Redundancy valve przestawało lecieć z portu 3 (wydech) powietrze? Zaczynał działać jak zwykły zawór przekaźnikowy izolując port wydechu (3) od portu wyjścia (2) w momencie naciśnięcia na hamulec nożny.
    Parę lat temu spotkałem się z usterką gdzie w ciągniku siodłowym notorycznie paliło tylne hamulce.Parę warsztatów po drodze wymieniło w nim po parę zacisków hamulcowych (obydwie strony), oczywiście N- par tarcz i klocków, wymienili siłowniki membranowe , pedał hamulca i modulator.I nikt nie zaczął sie zastanawiać co tak naprawdę się w tym aucie dzieje, że notorycznie pali hamulce.Najczęściej mówili:" a to pewnie zaciski to powodują.No bo co innego może być???" I ogień- naciągali właściciela na parę nowych zacisków.Dalej spalił hamulce.
    Po analizie systemu doszedłem do wniosku, że auto musi mieć wyciek wewnętrzny w Redundancy Valve co skutkowało, że powietrze wyciekało z zasilania (port 1) na wyjście (port2) i w trakcie jazdy uruchamiało pneumatycznie modulator.Odkręciłem rurkę z portu 4 w modulatorze (ta, której drugi koniec biegnie do portu 2 w redundancy valve), na odkręconą rurkę założyłem prezerwatywę (bo akurat miałem w szufladce w szafie z narzędziami) i obwiązałem tertytką.
    Przejechałem się wokół firmy- jak wróciłem Kondom był napompowany do granic możliwości i przy kontakcie ze smarem z siodła pękł natychmiast.
    Winny był redundancy valve który miał wyciek wewnętrzny z zasilania na wyjście.Wymiana i po sprawie.
    Teraz już kumasz tylny hamulec w swoim aucie???
    P.S. Ten D978 tak jak już mówiłem nie jest kodem błędu tylko symbolem tylnego modulatora.

    0
  • #23 27 Lut 2015 23:17
    martin buldec
    Poziom 8  

    Teraz kapewu panowie po wymianie kilku zaworów przyszła porana na następnym ..Sam już niewiem na naprawy tego grata wydałem już więcej niż on sam warty za niedługo będzie to nowa ciężarówka w starym ubraniu.

    0
  • #24 27 Lut 2015 23:42
    daro111
    Poziom 31  

    martin buldec napisał:
    Teraz kapewu panowie po wymianie kilku zaworów przyszła porana na następnym

    Zanim wymienisz spróbuj chociaż naprawić o ile masz możliwości, chęci i wiedzę; niczym nie ryzykujesz w/g mnie. Tak czy siak modulator masz do wymiany.
    Można by zaślepić wejście z zaworu nadmiarowego (tymczasowo) ,i wszystko będzie działać ok, ale w przypadku awarii układu EBS i wyłączenia systemu, stracisz hamulec na tylnej osi .

    0
  • #25 27 Lut 2015 23:59
    martin buldec
    Poziom 8  

    Spróbuje pokombinować ale jeden juz rozegrałem i wyładował w śmieciach nerwy mi puściły .ale ten modulator znalazłem regenerowany na Allegro za 1300 zł
    Jutro postaram sie go rozebrać bo juz go zdemontowalem

    0
  • #26 28 Lut 2015 00:07
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    daro111 napisał:
    zaworu nadmiarowego

    Nie wiem, czy tak w Polsce nazywają ten zawór- nie pracowałem przy samochodach ciężarowych w Polsce i nie znam ich polskich nazw ale ta akurat nazwa (względem funkcji zaworu) brzmi trochę dziwnie (bo nadmiar czego niby on reguluje?)
    Moim zdaniem powinien nazywać się w języku polskim " zawór wyzwalający" albo "zwalniający" (nie chodzi o zwalnianie- spowolnienie, tylko zwolnienie np. blokady.)

    0
  • #27 28 Lut 2015 09:52
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W polskich dokumentacjach serwisowych DAF-a jest on oznaczany/nazywany własnie zaworem nadmiarowym.

    0
  • #28 28 Lut 2015 10:44
    martin buldec
    Poziom 8  

    Panowie nie oto chodzi jak sie nazywa,tylko powiedzcie czy warto kupować modulator regenerowany czy to sie sprawdza w praktyce

    0
  • #29 28 Lut 2015 10:47
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Ktokolwiek pisał polską wersję językową Workshop Manual do DAF-a dostał się tam do pracy chyba przez przypadek bo jest w niej masa błędnych tłumaczeń, błędów technicznych i złych interpretacji tekstu oryginalnego

    Dodano po 2 [minuty]:

    martin buldec napisał:
    Panowie nie oto chodzi jak sie nazywa,tylko powiedzcie czy warto kupować modulator regenerowany czy to sie sprawdza w praktyce

    Nie rozbierałem, więc nie wiem.Zapytaj, czy dostaniesz na niego gwarancję i na ile.

    0
  • #30 28 Lut 2015 11:02
    daro111
    Poziom 31  

    krisbrumm napisał:
    Nie wiem, czy tak w Polsce nazywają ten zawór- nie pracowałem przy samochodach ciężarowych w Polsce i nie znam ich polskich nazw ale ta akurat nazwa (względem funkcji zaworu) brzmi trochę dziwnie (bo nadmiar czego niby on reguluje?)

    Tak jak pisałeś możliwe że jest to złe tłumaczenie ale tak jest akurat nazwany w dokumentacji DAF w tłumaczeniu na pl. (nie mam pojęcia kto to tłumaczył) . Większość dokumentacji jak i tłumaczeń w wielu programach do diagnostyk czy to oryginalnych, uniwersalnych czy dedykowanych jest czasami nawet śmieszna, nie mówiąc że nawet wprowadza w błąd.
    Wracając do tematu zawór ten czasem też jest nazywany "redundantnym" czy "redundancyjnym", "zapasowym", "nadmiarowym" itp.( redundancy- nadmiar jedno z tłumaczeń), a w/g mnie powinien być nazwany po prostu zaworem "awaryjnym". Dlatego że zastępuje modulator w przypadku niemożności wykonania przez niego prawidłowego hamowania (awarii). Następuje wówczas awaryjne hamowanie mechaniczne. Ale to moja koncepcja.
    martin buldec napisał:
    Panowie nie oto chodzi jak sie nazywa,tylko powiedzcie czy warto kupować modulator regenerowany czy to sie sprawdza w praktyce

    Warto, jeżeli sprzedawca da Ci jakąś gwarancję. Osobiście montuję zawory, modulatory itp. po regeneracji, ale dostarcza mi je firma która zajmuje się profesjonalną regeneracją i daje gwarancję na takie elementy. Nigdy nie miałem z nimi problemu choć buble się zdarzały ale zawsze mogłem zareklamować i otrzymać sprawną jednostkę.

    0