Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy odpinać akumulator podczas spawanie i zgrzewania

gumiś_rzesz 17 Maj 2005 19:06 19573 37
  • #1 17 Maj 2005 19:06
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Witam
    Temat ten powstał w związku z niedawno poruszanym tematem.

    Moje pytanie brzmi czy trzeba odpinać aku podczas spawania ja słyszałem że podczas spawania migomatem nie trzeba a podczas spawania spawarką trzeba i tu pojawia sie moje pytanie jak jest naprawde.

    Jeśli faktycznie trzeba to jakie zabezpieczenia zastosować aby nie trzeba było odłączać aku. bo wiem że istnieje coś takiego jeśli istnieje to może ma ktoś schemat.

  • #2 17 Maj 2005 19:30
    Hucul
    Poziom 39  

    Ja słyszałem , że należy zawsze !!! odpinać . Nie słyszałem aby ktoś spalił elektronikę przy spawaniu , ale ostrożności nigdy za wiele . Nie chciałbym być pierwszym , któremu się spaliło ;)

  • #3 17 Maj 2005 19:47
    pajki
    Poziom 11  

    Lepiej odpiąć bo inaczej może ci go rozładować, a jak masz troche elektroniki to potrafi narobić kłopotow.

  • #4 17 Maj 2005 19:50
    0__0
    Poziom 30  

    Przy migomacie tez trzeba - wystarczy ze masa bedzie slaba i moga byc problemy .Kiedys spawalem
    "na szybko " zamek klapy bagaznika w maluchu .
    Nagle jak nie pierd.... - okazalo sie ze wybuchl akumulator - dobrze ze lezaly na nim jakies szmaty bo dostalbym odlamkami i kwasem .Pozniej okazalo sie ze polegl tez regulator alternatora - dobrze ze to byl tylko malacz w ktorym elektroniki niema za wiele
    bo uprzejmosc drogo by mnie kosztowala.
    Od tej pory przy spawaniu zawsze odpinam aku i dokladnie sprawdzam podlaczenie masy.

  • #5 17 Maj 2005 20:02
    SP7SEC
    Poziom 26  

    akumulator wybuchł nie dlatego że go nieodpiołeś
    poprostu nazbierało się w nim trochę wodoru
    ja osobiście nigdy nie odpinam baterji zakładam tylko na słupki radziecką diode zenara bardzo wielkiej mocy jest ona na nap 15,5 v akumulator jest wręcz wtedy
    stabilizatorem napięć powstających podczas spawania

  • #6 17 Maj 2005 20:06
    Pitereks
    Poziom 14  

    Wczoraj byłem ze swoim autem u znajomego zaspawać dziurkę w rurze wydechowej, on akurat spawał układ wydechowy w oplu omedze, nie wyłączając akumulatora i w czasie spawania włączył się alarm, zamknął centralny a kluczyk był w środku ......

  • #7 17 Maj 2005 20:19
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    No i właśnie o to mi chodzi mamy zakład blacharski i odpięcie akumulatora to nie jest wielki bajer ale dzisiaj np. po podłączeniu klemy zamkną się centralny z kluczykami w środku dobrze że szyba była odsunięta i nieraz po odłączeniu radia się rozkodowywują imobilajzery głupieją i właśnie to jest cały problem.

    Może macie jakieś sposoby na to aby zabezpieczyć auto bez odłączania aku

  • #8 17 Maj 2005 20:21
    tomekb
    Poziom 25  

    ZAWSZE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  • #9 17 Maj 2005 20:26
    Artur_Szydlowski
    Poziom 12  

    Jeśli w aucie są poduszki powietrzne to przy każdej naprawie blacharskiej bezwględnie należy odłączać akumulator .

  • #10 17 Maj 2005 21:18
    pajki
    Poziom 11  

    Lepiej odpiąć bo inaczej może ci go rozładować, a jak masz troche elektroniki to potrafi narobić kłopotow.

  • #11 17 Maj 2005 22:17
    haker305
    Poziom 14  

    W przypadku samochodów na masie jest chyba zawsze minus :) . W przypadku spawania nie zawsze tak jest. Dlatego na wszelki wypadek zawsze spawając elektrycznie na wszelki wypadek odłączam akumulator i jak dotąd nigdy nie miałem przykrych niespodzianek :D

  • #12 17 Maj 2005 22:41
    Usunięty
  • #13 18 Maj 2005 11:15
    Hucul
    Poziom 39  

    elektrit napisał:
    Odpinać ,oba zaciski biegunowe (klemy)zewrzec ze sobą


    Z tym zwieraniem klem - słyszałem , że nie wolno !!??

  • #14 19 Maj 2005 11:14
    Top Gun
    Poziom 20  

    wystarczy przewod masowy od akumulatora odpiac i jest z glowy - nie uszkodzimy akumulatora. nie wiem czy dla elektroniki tak wystarczy, ale mysle, ze tak.

  • #15 19 Maj 2005 22:34
    kamihen
    Poziom 15  

    Mało odpiąć klemę jeszcze pasowałoby jedn. ster i drogie radio.

  • #16 19 Maj 2005 23:16
    Adam700
    Poziom 22  

    ja ostatnio wycinalem katalizator w swoim cinquecento bez odpinania i nic sie nie stalo ale tez slyszalem ze powinno sie bezwzglednie odpinac czy to migomat czyspawarka elektryczna czy jeszcze cos innego.odlaczac i juz przeciez to nieduzo roboty a klemy nie tak rozpier... jak w malym fiacie:)

  • #17 20 Maj 2005 09:36
    Pedro2003
    Poziom 17  

    Akumulator podczas spawania należy "odłączyć bezwzględnie"
    ponieważ występują prądy powrotne błądzące które potrafią spalić wszystko co na drodze spotkają .
    Kolega miał przypadek, nie odłączył i spalił komputer w samochodzie, inny spalił radio z kodem.
    Nie jest to żadna filozofia wystarczy odłączyć tylko "plus z akumulatora"
    i to zabezpieczy na pewno przed spaleniem czegokolwiek.
    Powodzenia.

  • #18 20 Maj 2005 10:07
    avatar
    Poziom 35  

    tak jak to kolega wyrzej powiedzial ... poza tym co to za problem klucz i srubka JEDNA

  • #19 20 Maj 2005 10:26
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Witam
    Oczywiście odkręcenie jednej śrubki to nie jest problem ale problemem jest rozkodowane radio rozkodowany komputer pokładowy my mamy zakład blacharski i jeśli ktoś powierza na auto to nie pasuje oddać mu radia zakodowanego i z rozkodowanym kompem.

    Prosze o pomysły jak bez odłączana akumulatora zabezpieczyć samochud podczas spawania.

  • #20 20 Maj 2005 10:34
    Top Gun
    Poziom 20  

    na allegro widzialem jakies urzadzonka zabezpieczajace elektronike podczas spawania ale nie wglebialem sie w szczegoly. trzebaby poszukac :)

    Znalazlem: aukcja nr 51598269 :) Jak przetestujecie to dajcie znac czy to dziala :)

  • #21 20 Maj 2005 18:27
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Moi drodzy koledzy komputery w autach mają stałe zasilanie "30" i stałą
    masę,jeżeli chce się zrobić dobrze trzeba niestety wypinać komputery.
    Zdjęcie klemy nie wystarczy,widziałem wypalone ścieżki w kompach
    tyle z mojego doświadczenia.Przy robotach blacharskich trzeba to
    uwzględniać niestety.

  • #22 20 Maj 2005 20:23
    avatar
    Poziom 35  

    gumiś_rzesz napisał:
    Witam
    Prosze o pomysły jak bez odłączana akumulatora zabezpieczyć samochud podczas spawania.

    nie da sie...no da sie nalezy kupic 2 butle tlen i acytlen i gazowo :) spawac

  • #23 20 Maj 2005 20:54
    prez8s
    Poziom 33  

    No tak tylko gazowym to raczej dobrze nie wyjdzie, prędzej przepali na wylot, albo zapalisz auto. Do samochodów to tylko migomaty.

  • #24 21 Maj 2005 01:01
    slawoslaw
    Poziom 18  

    ja musze powiedzieć że sam widziałem jak spawali końcówkę w omedze jakiemuś gościowi ...chcieli mu zrobic to na poczekaniu....zrobili szybko i sprawnie ...ale biedak juz nie odjechał. ... spalilł się ECU ....więć wszystko się może zdarzyć ...lepiej odpiąć na chwile i spokojnie pracować a nie zliczać poźniej straty :D

  • #25 21 Maj 2005 01:40
    katoda
    Poziom 20  

    Prawidłowo odpinamy najpierw minus (jak kabel albo klucz nam zewrze do karoserji to nic się nie stanie) i rozładowujemy obwody przez podłączenie go do plusa przez rezystor 100 ohm > Nigdy nie robimy zwarcia w instalacji!!!! (chyba że ktoś chce sprawdzić co zostanie z kondensatora elektrolitycznego o pojemności 1,5 FARADA! przy zwarciu bo klient miał wzmacniacz i kondensator bez elekroniki czyli zabezpieczenia -takie są tańsze :D ) pozatym obecnie cały samochód jest nafaszerowany elektrolitami. Druga sprawa jaka mi się nasuwa to nie pozostawiał bym zwartych przewodów (zamknięcie obwodu) podczas spawania ze względu na indukowanie się prądu. Jeśli chodzi o radio to porostu wcześniej uprzedza się klienta że może się zakodować i przy odbirze auta będzie potrzebna instrukcja z kodem. Żaden fabryczny imobilajzer nie powinien się zakodować. Spawając dokładnie podłanczać masę w pobliżu spawanego elementu a dokładane blachy również masować (często widziałem masę na haku a majster spawał przedni błotnik albo drzwi i potem się dziwił że zawiasy skleiło :D )

  • #26 21 Maj 2005 15:50
    azibik
    Poziom 32  

    nie wierzę w te wszystkie opowiadania
    prąd spawania płynie tylko przez masę/blacha/
    chyba że przez całe auto,ale też z elektrycznego
    punktu widzenia nic nie powinno się stać
    uszkodzenia powstają z innego powodu niz
    spawanie.
    sytuacja jest podobna do ptaka siedzącego na
    linii wysokiego napięcia przez którą płynie duży
    prąd,nie znam przypadku śmierci z tego powodu

  • #27 21 Maj 2005 16:11
    Hucul
    Poziom 39  

    azibik napisał:
    nie wierzę w te wszystkie opowiadania
    prąd spawania płynie tylko przez masę/blacha/
    chyba że przez całe auto,ale też z elektrycznego
    punktu widzenia nic nie powinno się stać
    uszkodzenia powstają z innego powodu niz
    spawanie.
    sytuacja jest podobna do ptaka siedzącego na
    linii wysokiego napięcia przez którą płynie duży
    prąd,nie znam przypadku śmierci z tego powodu


    Moja babcia też nie wierzyła w prąd , bo go nie widać . Tylko dlaczego pralka kopie ?? ;))

  • #28 21 Maj 2005 16:13
    avatar
    Poziom 35  

    azibik napisał:
    nie wierzę w te wszystkie opowiadania
    prąd spawania płynie tylko przez masę/blacha/
    chyba że przez całe auto,ale też z elektrycznego
    punktu widzenia nic nie powinno się stać
    uszkodzenia powstają z innego powodu niz
    spawanie.

    ..... nie masz racji

  • #29 21 Maj 2005 21:47
    m4olo
    Poziom 9  

    a ja radze odpinac - gdy jest cos nie tak z masa to moze sie chlodnica rozszczelnic - milaem tak podczas spawania migomatem:(

  • #30 22 Maj 2005 00:27
    tadeuszgr
    Poziom 18  

    Rozszczelnienie chłodnicy to chyba przypadek,przecież w porządnych rozwiązaniach jest ona na poduszkach gumowych ,żeby nie przenosily się drgania i powiązana z masą wężami gumowymi.
    Bawi mnie propozycja zwierania zaciskow akumulatora -chyba po to ,żeby lepiej sie prądy przenosiły poprzez zamknięty obwód.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME