Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes e2.9TD 1996r. - ciężko odpala zimny po wymianie uszczelki pompy

795068078 26 Lut 2015 18:03 792 11
  • #1 26 Lut 2015 18:03
    795068078
    Poziom 6  

    Witam. Ostatnio wymieniłem cieknącą uszczelkę pod nastawiaczem dawki paliwa i nie zrobiłem sobie cech. Ustawiłem mniej więcej tak jak powinno być i wszystko ok poza tym, że ciężko odpala na zimnym silniku, dopiero po zagrzaniu do 90°C odpala bez problemu przez kolejne 10 godzin. Rano trzeba pokręcić przez jakieś 2-3 minuty, po zagrzaniu później przez cały dzień odpala bez problemu. Próbowałem zmieniać kąt wtrysku i nie pomogło. Dodam, że przy wymianie uszczelki wymieniłem kabel od wtrysku sterującego, ponieważ zwarły się przewody z przegrzania. Wtrysk sterujący raczej dobry, pokazuje oporność 104omy. Auto to Mercedes e290TD 1996r. Wie ktoś co może być przyczyną ciężkiego odpalania? Z góry dziękuję i proszę o pomoc. :)

    0 11
  • Pomocny post
    #2 26 Lut 2015 18:53
    decybel91
    Poziom 39  

    Musisz uszczelnić układ paliwowy, wymienić wszystkie oringi, ew. zaworek zwrotny.
    Świece oczywiście sprawne i grzeją?

    0
  • Pomocny post
    #3 26 Lut 2015 18:55
    yaro 65
    Poziom 14  

    Cytat:
    Ostatnio wymieniłem cieknącą uszczelkę pod nastawiaczem dawki paliwa i nie zrobiłem sobie cech. Ustawiłem mniej więcej tak jak powinno być i wszystko ok poza tym, że ciężko odpala na zimnym silniku


    prawdopodobna przyczyna .

    0
  • #4 26 Lut 2015 20:21
    795068078
    Poziom 6  

    decybel91 napisał:
    Musisz uszczelnić układ paliwowy, wymienić wszystkie oringi, ew. zaworek zwrotny.
    Świece oczywiście sprawne i grzeją?


    Tak, świece działają jak trzeba.

    Dodano po 4 [minuty]:

    decybel91 napisał:
    Musisz uszczelnić układ paliwowy, wymienić wszystkie oringi, ew. zaworek zwrotny.
    Świece oczywiście sprawne i grzeją?


    Układ raczej szczelny. Gdzie znajduje się ten zaworek zwrotny?

    0
  • Pomocny post
    #5 26 Lut 2015 21:24
    trans-serwis
    Poziom 39  

    795068078 napisał:
    Ustawiłem mniej więcej tak jak powinno być
    Tu jest przyczyna.

    0
  • #6 27 Lut 2015 00:54
    795068078
    Poziom 6  

    Jak dokładnie ustawić dawkę paliwa? Słyszałem, że komputer oszukuje.

    0
  • #7 27 Lut 2015 08:34
    trans-serwis
    Poziom 39  

    795068078 napisał:
    Słyszałem, że komputer oszukuje.
    Co to znaczy?
    Dawkę ustawisz Star Diagnozą.

    0
  • #8 27 Lut 2015 12:24
    795068078
    Poziom 6  

    Mechanik od pomp wtryskowych powiedział, że on nie ufa komputerowi i zawsze ustawia na słuch.

    0
  • #9 27 Lut 2015 18:53
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Każdy robi jak uważa. Ja ustawiam Star Diagnozą.

    0
  • #10 27 Lut 2015 21:27
    795068078
    Poziom 6  

    niestety nie posiadam tej zabawki. Czy czujnikiem zegarowym da się jakoś ustawić dawkę paliwa?

    0
  • #11 28 Lut 2015 13:17
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Mylisz ustawianie dawki z momentem wtrysku.

    0
  • #12 28 Lut 2015 15:07
    795068078
    Poziom 6  

    Wlasnie sobie zakupilem czujnik zegarowy, aby ustawic kat wtrysku, tylko nie ma dokladnej instrukcji. Jak sie tym obslugiwac?

    0