Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Polo płyn chłodniczy (rózowy) :)

26 Lut 2015 18:34 7902 12
  • Poziom 6  
    Witam
    Mam kupiona polówkę z niemiec (wyp.w hiszpani) wszystkie czesci sa made in spanish.
    Jest w niej płyn chłodniczy rózowy (spr temp. zamarzania i jest ok -35 C )

    VW Polo 6n2 60 KM 1.4 MPI 2001 r Po lifcie III FL


    Troche mi ucieka czasem juz od ponad roku dolalem dokładnie 1l Boryga rózowego Glikol monoetylenowy
    Ucieka ale okresowo ( jest norma przez miesiac a patrze po jakims czasie o poniezej minimum ) Nie wiem co jest powodem (może miesliście podobne sytyacje ?)



    PS : Poczytałem troche że nie powinno sie mieszać płyny o innym skłądzie (np etylenowy z monoetylenowym)
    Nie wiem jaki miałem płyn (może jakieś podpowiedzi ) Oraz nie wiem jaki dolewać ?

    Co o tym sądzicie ?

    Z Góry dziekuje wszystkim za porady JESTESCIE WIELCY :)
  • Specjalista grupy V.A.G.
    W oryginale jest G12.
    Koszt 1.5L koncentratu FEBI to jakieś 30zł.
    Płyn co jakiś czas powinien być wymieniany więc warto o tym pomyśleć.
  • Poziom 33  
    W samochodach grupy VW stosuej się płyn G12 / + /++.
  • Poziom 15  
    Jesteście genialni wszyscy, naprawdę człowiek pytał jaki płyn okej odpowiedzieliście na bogato a czemu ucieka? cisza.. sprawdź czy nie ucieka gdzieś po wężach np przy opaskach lub co jest bardzo częstą przyczyna przy odpowietrznikach, często te oringi nie trzymają, zrób też klasykę diagnostyczną- odkręć korek zbiorniczka płynu chłodzącego i na zimnym oraz na ciepłym sprawdź czy nie ma bulgotania zwłaszcza przy przegazowaniu
  • Poziom 6  
    A można jakis inny dolać płyn ktorego skład jest taki sam jak G12 ( o ile to jest naprawde g12 wlany)

    Co oznacza że G12 +/++ ? Jesli tak to jaki mam wybrać ?

    Ok posprawdzam te oringi i zaciski.

    A jesli pojawi się bulgotanie to co to oznacza ? Oraz bulgotanie podczas dodawania gazu ?

    Jeszcze raz dzieki :)
  • Poziom 15  
    Albo uszczelka pod głowicą albo sama głowica albo blok powoduje ubytek płynu, to czarna wersja wydarzeń ale warto sprawdzić najpierw te prozaiczne :) dużo nerwówo powodują też pękające trujniczki i rozgałęźniki transportujące płyn po układzie, często ciekną
  • Poziom 24  
    Bulgotanie może oznaczać powietrze w układzie np.z komory spalania przy problemach z głowica bądź uszczelka pod nią.
    A co do wycieku to oczywiście poza miejscami łatwo dostępnymi może być np.wyciek spod pompy cieczy.Do sprawdzenia najlepiej przy wymianie rozrządu.
  • Poziom 6  
    a które to są te truczki? oraz rozgalezienia?
    jak można je sprawdzić?


    sprawdziłem na asfalcie i cieknie gdzieś koło przyłączenia chłodnicy . mam z tym problem szczególnie w zimę jak ucieka w lato jest spoko ( może jakieś przewody się kurczą?)
  • Poziom 15  
    Trójniki najczęściej są zlokalizowane bliżej grodzi silnika (ścianka dzieląca silnik i kabinę) ale skoro mówisz że cieknie koło chłodnicy to daj sobie z nimi spokój i tam szukaj tzn bliżej chłodnicy, pamiętaj że wyciek może być w jednym miejscu a płyn może przemieszczać się po elementach np wąż, podłożnica i skapywać nawet 20cm dalej (prawa fizyki w najniższym punkcie) Sprawdź najlepiej na podniesionym aucie czy nie cieknie z np odpowietrznika chłodnicy znajdującym się najczęściej w jej najniższym punkcie w rogu, sprawdź też czy nie ucieka płyn spod czujnika temperatury który z kolei jest umieszczony wyżej najczęściej po stronie gdzie odpowietrznik, co do pory roku to w zimie otwierasz obieg płynu na nagrzewnicę przez załączenie ogrzewania w lecie tego nie robisz więc?.. wyciek może być też z nagrzewnicy, obkurczanie przewodów jak najbardziej wchodzi w grę również, sam widzisz że trochę szukania przed tobą :)
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    AUTOGRZEBOLOG napisał:
    np odpowietrznika chłodnicy znajdującym się najczęściej w jej najniższym punkcie w rogu

    Nigdy nie widziałem tam odpowietrznika, jak już to kranik do spuszczania płynu.
    Od kiedy to odpowietrznik jest na dole?
    AUTOGRZEBOLOG napisał:
    prawa fizyki

    Jak się zna prawa fizyki to się wie że odpowietrznik jest na górze a nie na dole odpowietrzanego elementu. Z tego powodu w górnym narożniku czasem występuje króciec który jest połączony ze zbiornikiem wyrównawczym.

    AUTOGRZEBOLOG napisał:
    co do pory roku to w zimie otwierasz obieg płynu na nagrzewnicę przez załączenie ogrzewania w lecie tego nie robisz więc?..

    W tym aucie nie ma żadnego zaworu który zamyka obieg płynu na nagrzewnicę.
    Regulacja temperatury powietrza zasysanego do kabiny realizowana jest poprzez położenie klapy w nagrzewnicy która omija przepływ powietrza przez nagrzewnicę.
  • Poziom 15  
    grala1 napisał:
    AUTOGRZEBOLOG napisał:
    np odpowietrznika chłodnicy znajdującym się najczęściej w jej najniższym punkcie w rogu

    Nigdy nie widziałem tam odpowietrznika, jak już to kranik do spuszczania płynu.
    Od kiedy to odpowietrznik jest na dole?
    AUTOGRZEBOLOG napisał:
    prawa fizyki

    Jak się zna prawa fizyki to się wie że odpowietrznik jest na górze a nie na dole odpowietrzanego elementu. Z tego powodu w górnym narożniku czasem występuje króciec który jest połączony ze zbiornikiem wyrównawczym.

    AUTOGRZEBOLOG napisał:
    co do pory roku to w zimie otwierasz obieg płynu na nagrzewnicę przez załączenie ogrzewania w lecie tego nie robisz więc?..

    W tym aucie nie ma żadnego zaworu który zamyka obieg płynu na nagrzewnicę.
    Regulacja temperatury powietrza zasysanego do kabiny realizowana jest poprzez położenie klapy w nagrzewnicy która omija przepływ powietrza przez nagrzewnicę.


    Zgodzę się z moim osobistym prześladowcą gralem co do mylnie użytej prze zemnie terminologii "odpowietrznik" nie zmienia to faktu że nie mówimy tu o odpowietrzaniu ale o miejscu potencjalnego wycieku (dziękuje za poprawienie jesteś najlepszy..) co do praw fizyki znów uczepił się kolega odpowietrznika (nerwica natręctw) ja opisałem możliwość przemieszenia się kropli z miejsca wycieku (czytaj uważnie) co do klap powietrza jeżeli uważasz a raczej wiesz że w tym modelu odpowiadają za to klapy naturalnie kłócił się nie będę
  • Poziom 6  
    Wiec panowie ciec może gdzieś jak sie metal skurczy w zime . Lub z innego elementu np odpowietrznika lub z kraniku do spuszczania płynu (o ile taki wystepuje u mnie )