Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

gruszka turbiny 2.8 hdi - uszkodzona gruszka zaworu turbiny; co dalej?

marek majchrzak 26 Feb 2015 21:51 4005 6
  • #1
    marek majchrzak
    Level 19  
    Witam !
    Jak w temacie: Jumper'03- 74kW uszkodzona gruszka zaworu turbiny (waste gate).
    Objaw jest taki, że po zdemontowaniu gruszki oraz odłączeniu cięgła od turbiny,cięgło gruszki nie wykazuje pozycji spoczynkowej.
    Zostaje w tej pozycji w którą ją przestawiliśmy, a chyba powinno zawsze powracać do pozycji maksymalnie wysuniętej.
    Tak czy Nie ?
    Szukam w necie ale występuje tylko z turbo. może ktoś ma jakieś własne spostrzeżenia?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    robi1214
    Level 31  
    Dokładnie . Ma powracać.Pewnie pękła wewnątrz sprężyna.
  • #3
    marek majchrzak
    Level 19  
    Do zdobycia za rozsądną cenę w okolicach Warszawy?
    Regeneracja....używka ?
    Jakby co proszę o info na PW
  • #4
    Alfred_92
    Level 33  
    Regeneracja raczej nie, jeżeli już do używka lub nowa. Ceny sprawdź sam.
  • #5
    marek majchrzak
    Level 19  
    No dobra jeszcze jutro poszukam.
    Dziękuję, na razie.
  • #6
    marek majchrzak
    Level 19  
    Udało mi się rozruszać cięgło gruszki WG.
    Może rozwinę temat.
    Citroen Jumper trafił w moje ręce w celu zdiagnozowania usterki silnika.
    Silnik zachowuje się następująco:
    -po uruchomieniu pracuje normalnie
    -po podniesieniu temp. silnika oraz kilku krotnym podniesieniu >2500 obr/min wchodzi w tryb awaryjny i dymi lub gaśnie i zawiesza się na minutę.
    Wywala błąd P0101 - przepływomierz, chociaż wykazuje zmiany wartości podczas pracy silnika.
    -znalazłem uszkodzoną rurę plastikową między przepływką a wlotem do turbiny.
    Jakieś 30% zasysanego powietrza nie przechodziło przez przepływomierz.
    Po zamontowaniu nowej rury nieznacznie się polepszyło.
    Fachowcy od turbin twierdzą, że dłuższa praca silnika z zaburzeniami/lewym powietrzem na dolocie turbiny powoduje przegrzanie turbiny i spadek jej sprawności.
    Czy ktoś ma jakieś sugestie co z tym zrobić.
  • #7
    marek majchrzak
    Level 19  
    Temat przepływomierza dzisiaj się wyjaśnił!
    Po przeczytaniu podobnych postów i artykułów na temat usterek silników HDI (szczerze polecam zamieszczony post na forum: Samochody mechanika -> usterki w silnikach hdi) postanowiłem jeszcze przemyć przepływomierz gdyż jak wiadomo "tonący brzytwy się chwyta ".
    I tu następuje zwrot akcji, którego nie wymyśliłby sam Hitchcock.
    Między wyjściem z filtra powietrza a przepływomierzem tkwiły kalesonki dziecięce, które (tu mi brakuje przymiotników określających jakość uszczelnień) powodowały że silnik ledwo dyszał.
    Odpowiedź na pytanie skąd się wzięły kalesonki w rurze dolotowej pozostawiam forumowiczom.
    Pozdrowienia.