Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bieżnia York Fitness t13i - stanęła brak napięcia na silniku

27 Lut 2015 13:28 4788 12
  • Poziom 10  
    Witam.
    Jak w temacie bieżnia stanęła, na sterowniku na pinach silnika jest brak napięcia. W sterowniku nie ma bezpiecznika. Czy ktoś się spotkał z taką usterką? Sprawdziłem półprzewodniki i niby są sprawne.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 16  
    Napisz coś więcej. Jakie pomiary robiłeś i czy na wyświetlaczu jest informacja o błędach. Bieżnia staje nie tylko wtedy gdy uszkodzony jest układ zasilający motor. Dzieje się tak również w przypadku zadziałania któregoś z układów czuwających nad bezpieczeństwem. W przypadku niektórych usterek lub zadziałania obwodów zabezpieczających, na wyświetlaczu podana zostaje informacja o błędzie. Np. E-09 lub E-02, itp.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 10  
    Dzisiaj dostałem całą bieżnie skręciłem ją i po włączeniu wyskakuje E-02 błąd silnika oraz sygnał przerywany sygnał dźwiękowy beep beep.

    Dodano po 1 [godziny]:

    Na sterowniku jest mały przycisk po przytrzymaniu go włączył się sterownik ustawienia pochyłu bieżni. Może ktoś posiada service manual'a do sterownika silnika ROHS TM5966A

    Dodano po 54 [minuty]:

    Wylutowałem tranzystor najparwdopodobniej MOSFET widoczny na zdjęciu oznaczenia tranzystora G20N60 RUFDE51 pomiędzy CE i EC zmieniając biegunowśĆ jest zwarcie i tak:
    ce - zwarcie
    ec - zwarcie
    GE - 593 wskazanie miernika w funkcji sprawdzania diody
    EG - 541 wskazanie miernika w funkcji sprawdzania diody
    GC - 593 wskazanie miernika w funkcji sprawdzania diody
    CG - 541 wskazanie miernika w funkcji sprawdzania diody
    tranzystor i sterownik
    Bieżnia York Fitness t13i - stanęła brak napięcia na silniku
    Bieżnia York Fitness t13i - stanęła brak napięcia na silniku
  • Poziom 10  
    Po zmontowaniu wszystkiego nie podłączając silnika na płycie sterującej świeci się dioda, którą zaznaczyłem na zdjęciu jednak gdy podłączę silnik na silnik idzie chwilowe napięcie i dioda gaśnie na stałe. Podłączając żarówkę jako odbiornik efekt jest ten sam.
    W silniku sprawdziłem:
    - szczotki i są ok
    - podłączyłem miernik na przewody zasilające silnik i kręcąc silnikiem wytwarza się napięcie więc myślę że silnik jest ok. nie mam jak sprawdzić go pod napięciem.
    Załączniki: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • Poziom 11  
    Skoro na mosfecie masz zawarcie to go wymien po prostu. Od tego trzeba zacząć i to tez prawdopodobnie jest powodem bledu e2.
  • Poziom 10  
    Witam, skoro ten tranzystor jest zwarty to bardzo możliwe że walnięty jest silnik, trzeba go sprawdzić, ale uważaj, jak dobrze pamiętam to jego zasilanie 120V prądu stałego, zacznij od niego zanim zabierzesz się za płytkę bo nie starczy Ci tranzystorów na wymianę.
  • Poziom 11  
    Jeśli chodzi o napięcie na silniku to zazwyczaj jest to 180V.
  • Poziom 10  
    Silnik pojechał do przewinięcia okazało się, że komutator jest nadpalony.
    Proszę o pomoc w doborze tranzystora, oryginalnie jest G20n60 (SGP20N60) bez diody wewnętrznej czy można go zamienić np na:
    - IRF 460 - z diodą (MOSFET)
    - IRG4PC40UD z diodą (IGBT)
    Ewentualnie proszę o pomoc w wyborze innych zamienników
  • Poziom 10  
    Silnik już wrócił z naprawy kręci nawet na małym prostowniku 12V 4A, a poprzednio miał problem na 3'ech 12v voltowych akumulatorach motocyklowych połączonych w szereg.
    Pozostał mi do wymiany tylko tranzystor.
  • Poziom 10  
    Uważaj, to może jeszcze nie być koniec, w moim przypadku po przewinięciu silnik się grzał i brakowało mu mocy, do tego trochę iskrzyły szczotki, Gościu od przewijania mówił że w silnikach nawijanych fabrycznie maszynowo wchodzi więcej zwojów, pomogła tylko wymiana na nowy fabryczny.
  • Poziom 10  
    Być może jest tak jak piszesz ale moim skromnym zdaniem osoba, która przewija silnik powinna nawinąć tyle zwojów ile było oryginalnie bo jak sam stwierdziłeś zmiana liczby zwojów zmienia charakterystykę pracy silnika.
    Na Twoim miejscu oddałbym do poprawki silnik gościowi, który go przewijał ponieważ najprawdopodobniej zmienił on przekrój druta i dlatego nawinął mniejszą ilość zwojów.

    Tak na marginesie silnik przewijałem w firmie, która przewija silniki dla serwisów fitness więc myślę, że będzie dobrze.
    Jakby co to mam namiary.