Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VAG 2.0TDI BKD - Przeskoczył pasek rozrządu.

27 Lut 2015 14:05 7974 15
  • Poziom 24  
    Witam

    Wyciągnęło szpilkę napinacza rozrządu i ten się zluzował, dół wyprzedził znak o około 2-3 zęby ( na podstawie znaku na kole pasowym i obudowie ) góra wygląda ok. Czy w tym silniku liźnie już zawory czy jeszcze nie?
  • Poziom 31  
    Z tego co kojarzę, rozrząd jest kolizyjny. Bez ściągnięcia głowicy nie dowiesz się na 100%. Na szybko, po odpowiednim ustawieniu paska możesz sprawdzić kompresję na cylindrach.
  • Poziom 24  
    To też wiem, sprężanie dosyć kłopotliwo mu sprawdzić a potrzebuję wiedzieć, poza tym auta jeszcze nie mam. Silnik nie zgasł sam, po zgaszeniu nie dał się odpalić.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Dzięki o to mi chodziło.

    Dodano po 3 [godziny] 58 [minuty]:

    Dół przestawił się o 1 ząbek, nie widać strat. VW nie popisał się z tymi szpilkami.
  • Poziom 31  
    Te szpilki wymienia się za każdym razem podczas wymiany rozrządu. Może oststnio ktoś zapomniał.
  • Poziom 24  
    Chodzi o to, że nie wytrzymał gwint 8mm w głowicy. Już mam drugą 10mm znajomy z działu części Skody od razu mi ją spod biurka wyjął z dziwnym uśmiechem na twarzy.
  • Poziom 41  
    Załóż pasek zakręć wałem,w sumie to kolega miał takie przypadki 3 ja jeden i nic się nie stało.Pasek oczywiście jak będzie OK, to daj nowy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    grala1 napisał:
    Raczej ktoś przeciągnął gwint w aluminium.


    Nie no raczej żeby przeciągnąć to trzeba by chyba się na niej uwiesić.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    falubaz1 napisał:
    Don de Leon napisał:
    mam drugą 10mm
    My przy każdej wymianie rozrządu przerabiamy na 10mm co by na gwarancji nie wrócił :)


    Chyba jedyne wyjście.
  • Poziom 41  
    Wcale nie trzeba się na niej uwiesić aby przeciągnąć.Zobacz jak małej siły producent zaleca do dokręcania.I skoro jest to znany temat że sprzedawca ma już drugą to kolejny fakt iż niewielka siła wystarcza,jest to przecież w aluminium.
  • Poziom 24  
    Rozumiem, ale jak dokręcamy ją zgodnie z instrukcją a ona i tak ma tendencję do wyłażenia? Przecież mój przypadek nie jest pierwszym, a i serwisy się na tym nacinały. Stosując zmienioną szpilkę ten temat nie występuje. Moim zdaniem jednak mimo wszystko babol.
  • Poziom 41  
    Może być że jesteś kolejnym a poprzednik już gwint lekko przeciągnął gdyż nie używał "dynama",i mógł to być nawet pracownik serwisu.No i oczywiście to szmelcwagen więc musi być z nim coś nie tak  :D
  • Poziom 30  
    Don de Leon napisał:
    Rozumiem, ale jak dokręcamy ją zgodnie z instrukcją a ona i tak ma tendencję do wyłażenia? Przecież mój przypadek nie jest pierwszym, a i serwisy się na tym nacinały. Stosując zmienioną szpilkę ten temat nie występuje. Moim zdaniem jednak mimo wszystko babol.
    Dokładnie.Ja wczoraj przerabiałem temat.Turan z Dani,z oryginalnym przebiegiem i fabrycznym rozrządem niby a rolki i pompa z 13r,do tego przy wykręcaniu szpilki,wykręcił się gwint.
  • Poziom 24  
    Auto hula po założeniu szpilki 10mm do tej pory. Temat zamykam.