Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus c-330 - Pęknięcie bloku silnika.

Kyre2102 27 Feb 2015 16:05 9651 7
  • #1
    Kyre2102
    Level 2  
    Witam, wczoraj tj. 26 luty, pękł mi blok silnika w c-330, 3 cm pod głowica. Jaki klej polecacie do sklejania tego? Kupiłem dziś distal i nie wiem czy będzie dobry. Proszę o propozycje kleju, wiem ze trzeba nawiercic otwory, aby zabezpieczyć przed dalszym pekaniem i trzeba też pęknięcie naciąc. Z góry dziękuję za propozycje. Zdjęcia pęknięcia w załączniku.)l
  • Helpful post
    #2
    miroix
    Level 20  
    Witam, te pękniecie nie wygląda na jednodniowe, zapewne zrobiło się wcześniej a uwidoczniło po powiększeniu, ale mniejsza o to.
    Pytanie, co chcesz osiągnąć? jakimkolwiek klejem tylko na chwilę zalepisz szczelinę która z racji naprężeń zapewne będzie się powiększała.
    Moim zdaniem jedyne co możesz zrobić to czekać jak ci się rozejdzie do końca i wymiana, lub bardziej pocieszająca rada rozebrać i oddać do pospawania najlepiej metodą TIG/MIG w takim wypadku jest spora szansa na uratowanie bloku naprężenia już zrobiły swoje, sam oddawałem popękane bloki. Popytaj w swojej okolicy bo są firmy które spawają u klienta( widziałem takie ogłoszenia na OLX), może obyło by się bez rozbierania.
    Pozdrawiam.
    Byłem pomocny kliknij "pomógł"
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    jarekstryszawa
    Level 22  
    Przy tak długim pęknięciu to naprawiając w tej technologii doczeka emerytury ;-)
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    miroix
    Level 20  
    Fakt spawanie TIGiem jest kłopotliwe jeżeli zachodzi potrzeba rozebrania ale bez przesady jak by dorwał kogoś kto mu by pospawał na miejscu lub przy warsztacie bez rozbierania to jaki problem tym bardziej że może rozprowadzać własny materiał, do tego nie potrzeba niklu a tym bardziej szlifu, zapewne koledzy mają na myśli spawanie tak zwane gorące ale przecież jest jeszcze spawanie zimne gdzie nie ma potrzeby grzania a samo spawanie nie przekracza 80 czy 90 stopni już nie pamiętam ale też pamiętam że do takiego spawania nie potrzeba niklu wystarczy spoiwo stalowe chyba elektroda zasadowa na którą nawija się drut miedziany, ale to też przecież i tak nie jedyna możliwość pospawania bloku ani z szarego żeliwa czy nawet przykładowo aluminium, a zamiast wiercenia jak bym nawet fachowca nie znalazł pospawał bym to normalna spawarką z dobrą elektrodą.
    Ja sam osobiście zawoziłem do spawania bloki silników i jedyne co robił człowiek który spawał to po roztopieniu i zlaniu materiału aby nie było wgłębienia podawał materiał drutem, jedyny raz jaki musiałem szlifować a raczej zrobił to ten sam człowiek gdzie oddawałem blok to było w przypadku gdzie blok był uszczerbiony na samej górze, więc jaki problem zamiast łataniny popytać się okolicznych fachowców, zapytanie nic nie kosztuje. A samo pospawanie nawet po wierzchu i tak będzie lepsze od łatek.
    To tylko moje zdanie bo osobiście lubię mieć zrobione dobrze i nie lubię druciarstwa i fakt dobrze że w okolicy mam kilku dobrych fachowców i zakładów gdzie specjalizują się w spawaniu TIG MIG MAG kto co potrzebuje.
  • Helpful post
    #7
    bearq
    Level 38  
    Należy wszystko z tej strony wykręcić usunąć tak aby był dobry dostęp do bloku. Końce pęknięcia nawiercić delikatnie a całe pękniecie zeszlifować szlifierką najlepiej "precyzyjną" tworząc dość szeroki i głęboki rower. Następnie zaspawać to na zimno nawet zwykłą spawarką transformatorową stosując odpowiednie elektrody do spawania żeliwa na zimno. Spawany krótkimi cyklami cały czas czyszcząc spaw. Można również pokusić się w połowie spawania o ponowne delikatne zeszlifowanie spawu w celu określenia jakości spawu..
  • #8
    cornic608
    Level 13  
    Kolega wyżej ma całkowita racje. Spawanie na zimno załatwi skutecznie problem NA ZAWSZE.