Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c-330 - Pęknięcie bloku silnika.

Kyre2102 27 Lut 2015 16:05 2700 7
  • #1 27 Lut 2015 16:05
    Kyre2102
    Poziom 2  

    Witam, wczoraj tj. 26 luty, pękł mi blok silnika w c-330, 3 cm pod głowica. Jaki klej polecacie do sklejania tego? Kupiłem dziś distal i nie wiem czy będzie dobry. Proszę o propozycje kleju, wiem ze trzeba nawiercic otwory, aby zabezpieczyć przed dalszym pekaniem i trzeba też pęknięcie naciąc. Z góry dziękuję za propozycje. Zdjęcia pęknięcia w załączniku.)l

  • Pomocny post
    #2 27 Lut 2015 18:26
    miroix
    Poziom 19  

    Witam, te pękniecie nie wygląda na jednodniowe, zapewne zrobiło się wcześniej a uwidoczniło po powiększeniu, ale mniejsza o to.
    Pytanie, co chcesz osiągnąć? jakimkolwiek klejem tylko na chwilę zalepisz szczelinę która z racji naprężeń zapewne będzie się powiększała.
    Moim zdaniem jedyne co możesz zrobić to czekać jak ci się rozejdzie do końca i wymiana, lub bardziej pocieszająca rada rozebrać i oddać do pospawania najlepiej metodą TIG/MIG w takim wypadku jest spora szansa na uratowanie bloku naprężenia już zrobiły swoje, sam oddawałem popękane bloki. Popytaj w swojej okolicy bo są firmy które spawają u klienta( widziałem takie ogłoszenia na OLX), może obyło by się bez rozbierania.
    Pozdrawiam.
    Byłem pomocny kliknij "pomógł"

  • #3 27 Lut 2015 20:19
    Art.B
    Poziom 26  

    Możesz to zszyć. Wiercisz otwór na końcu pęknięcia, gwintujesz tylko jedynką np. M6 i wkręcasz na klej gwintowany pręt. Obcinasz pręt równo z powierzchnią bloku, po czym wiercisz następny otwór, tak aby zachodził na poprzedni na 1/4-1/3. Powtarzasz czynność z pierwszego punktu i tak dalej do drugiego końca pęknięcia. Nie wprowadzasz większych naprężeń, stara i skuteczna metoda łatania pękniętych żeliwnych odlewów.

  • #4 27 Lut 2015 20:27
    jarekstryszawa
    Poziom 19  

    Przy tak długim pęknięciu to naprawiając w tej technologii doczeka emerytury ;-)

  • #5 27 Lut 2015 20:32
    Art.B
    Poziom 26  

    Bez przesady... 2 godziny i po sprawie. Odpada demontaż silnika i planowanie górnej powierzchni bloku po spawaniu. Do spawania TIGiem blok do rozbiórki do gołego, fazowanie krawędzi, grzanie do międzyściegowej, spawanie niklem, wygrzewanie odprężające i szlif górnej powierzchni. Trochę zabawy jak na C330...

  • #6 27 Lut 2015 22:13
    miroix
    Poziom 19  

    Fakt spawanie TIGiem jest kłopotliwe jeżeli zachodzi potrzeba rozebrania ale bez przesady jak by dorwał kogoś kto mu by pospawał na miejscu lub przy warsztacie bez rozbierania to jaki problem tym bardziej że może rozprowadzać własny materiał, do tego nie potrzeba niklu a tym bardziej szlifu, zapewne koledzy mają na myśli spawanie tak zwane gorące ale przecież jest jeszcze spawanie zimne gdzie nie ma potrzeby grzania a samo spawanie nie przekracza 80 czy 90 stopni już nie pamiętam ale też pamiętam że do takiego spawania nie potrzeba niklu wystarczy spoiwo stalowe chyba elektroda zasadowa na którą nawija się drut miedziany, ale to też przecież i tak nie jedyna możliwość pospawania bloku ani z szarego żeliwa czy nawet przykładowo aluminium, a zamiast wiercenia jak bym nawet fachowca nie znalazł pospawał bym to normalna spawarką z dobrą elektrodą.
    Ja sam osobiście zawoziłem do spawania bloki silników i jedyne co robił człowiek który spawał to po roztopieniu i zlaniu materiału aby nie było wgłębienia podawał materiał drutem, jedyny raz jaki musiałem szlifować a raczej zrobił to ten sam człowiek gdzie oddawałem blok to było w przypadku gdzie blok był uszczerbiony na samej górze, więc jaki problem zamiast łataniny popytać się okolicznych fachowców, zapytanie nic nie kosztuje. A samo pospawanie nawet po wierzchu i tak będzie lepsze od łatek.
    To tylko moje zdanie bo osobiście lubię mieć zrobione dobrze i nie lubię druciarstwa i fakt dobrze że w okolicy mam kilku dobrych fachowców i zakładów gdzie specjalizują się w spawaniu TIG MIG MAG kto co potrzebuje.

  • Pomocny post
    #7 27 Lut 2015 22:47
    bearq
    Poziom 35  

    Należy wszystko z tej strony wykręcić usunąć tak aby był dobry dostęp do bloku. Końce pęknięcia nawiercić delikatnie a całe pękniecie zeszlifować szlifierką najlepiej "precyzyjną" tworząc dość szeroki i głęboki rower. Następnie zaspawać to na zimno nawet zwykłą spawarką transformatorową stosując odpowiednie elektrody do spawania żeliwa na zimno. Spawany krótkimi cyklami cały czas czyszcząc spaw. Można również pokusić się w połowie spawania o ponowne delikatne zeszlifowanie spawu w celu określenia jakości spawu..

  • #8 03 Mar 2015 21:03
    cornic608
    Poziom 13  

    Kolega wyżej ma całkowita racje. Spawanie na zimno załatwi skutecznie problem NA ZAWSZE.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME