Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 906 - adaptacja panela sterowania z nagrzewnicą Siroco

27 Lut 2015 23:59 3183 7
  • Poziom 2  
    Witam
    Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział do tego tematu więc z góry proszę moderatora o nie usuwanie tematu ,tylko przeniesienie w odpowiedni dział. Potrzebuję Waszej pomocy w próbie adaptacji sterowania dodatkowej nagrzewnicy oryginalnym panelem climatronik w samochodzie MB Sprinter 906 a mianowicie:
    W samochodzie MB Sprinter 213 906 2010 r. zamontowałem dodatkową nagrzewnicę wodną firmy Siroco Minox 2 wyposażoną w wentylator TS 402, wszystko działa w porządku, ostatnio wpadł mi w ręce nowy oryginalny panel sterowania ogrzewaniem w tylnej części pojazdu (pasażersko-ładunkowej) od MB Sprinter Kombi. Chciałbym spróbować podłączyć nagrzewnicę tak aby móc sterować tym panelem prędkość wentylatora (III biegowy) oraz włącz/wyłącz pompkę wymuszającą obieg oraz elektrozawór. Z tego co wiem to sygnał sterowania z panela jest cyfrowy, czy istnieje jakaś możliwość, jakiś sposób podłączenia tego zestawu ? ? ?
    Wrzucam specyfikację wentylatora, posiadam również schemat tego panela sterowania
    Chciałbym zaadoptować to tak:
    1 - włącz/wyłącz pompka i elektrozawór
    2 - obroty wentylatora +
    3 - obroty wentylatora -
    Mercedes Sprinter 906 - adaptacja panela sterowania z nagrzewnicą Siroco Mercedes Sprinter 906 - adaptacja panela sterowania z nagrzewnicą Siroco
  • Spec od Mercedesów
    PacoRamires napisał:
    Z tego co wiem to sygnał sterowania z panela jest cyfrowy

    Cuda jakieś kolega prawi... Owszem - jest linia CAN do połaczenia z siecią pojazdu, ale na tym CAN się kończy, a urządzenia peryferyjne zasilane są analogowo.
    PacoRamires napisał:
    posiadam również schemat tego panela sterowania

    Chodzi chyba o schemat podłączenia - a nie o schemat wewnętrzny modułu? Skoro masz schemat, to gdzie widzisz problem z podłączeniem?
    Ze swojej strony mogę tylko podać, że panel nie wysteruje silnika dmuchawy bezpośrednio. Zarówno dmuchawa przednia jak i tylna mają dwa takie same "jeże" do regulacji prądu każdej dmuchawy umieszczone w pobliżu wirnika, w strumieniu przepływającego powietrza.
  • Poziom 2  
    Gerri napisał:
    PacoRamires napisał:
    Z tego co wiem to sygnał sterowania z panela jest cyfrowy

    Cuda jakieś kolega prawi... Owszem - jest linia CAN do połaczenia z siecią pojazdu, ale na tym CAN się kończy, a urządzenia peryferyjne zasilane są analogowo.

    Taką informację otrzymałem od pracownika ASO Mercedes, powiedziano mi także że raczej nie da się tego zrobić - może chciał mnie po prostu zbyć, także widzisz nie są to moje autorskie wymysły
    Posiadam schemat wewnętrzny modułu (panela sterowania) przedstawionego na zdjęciu, a chodzi mi o schemat podłączenia w którym gnieździe pod który pin mam podpiąć oraz ''coś'' co pomoże zestroić w/w wentylator oraz moduł sterowania
    Gerri napisał:
    Skoro masz schemat, to gdzie widzisz problem z podłączeniem?

    Gdybym wiedział jak to zrobić, lub gdzie to można zrobić to raczej nie zakładałbym tego tematu
    Nie jestem elektronikiem i nie znam się na schematach, dlatego proszę Was o pomoc, więc jeżeli wiesz jak to zrobić to proszę o jakieś wskazówki, a może znasz jakiegoś forumowicza kto mógłby mi pomóc jeżeli oczywiście się da
  • Spec od Mercedesów
    PacoRamires napisał:
    oraz ''coś'' co pomoże zestroić w/w wentylator oraz moduł sterowania

    "Coś" wygląda tak:
    Mercedes Sprinter 906 - adaptacja panela sterowania z nagrzewnicą Siroco
  • Poziom 2  
    Czyli taki regulator załatwi sprawę tak ?, a w jaki sposób trzeba go dobrać i podłączyć ?, pomożesz mi z tym tematem ? ? ?
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    To jest dokładnie regulator ze Sprintera 906. potrzebujesz takie dwa: jeden dla przedniego silnika, i jeden dla tylnego.
    PacoRamires napisał:
    pomożesz mi z tym tematem ? ? ?

    Nie bardzo. Bo skoro się z góry deklarujesz, że schematów czytać nie umiesz, to ja naprawdę nie mam czasu na pisanie całej opowieści jak podłączyć kabelek do kabelka i do której dziurki w sterowniku to wsadzić. Ten dział forum jest dla ludzi, którzy choć trochę się na temacie znają i nie potrzebują "prowadzenia za rękę" z każdym połączeniem.
  • Poziom 2  
    Jeżeli nie masz czasu "prowadzić za rękę" takich użytkowników forum jak ja, to faktycznie szkoda Twojego cennego czasu. Mimo wszystko dziękuję Ci bardzo za to że jednak znalazłeś troszeczkę czasu i pokazałeś w którą stronę iść, jeszcze raz dzięki
  • Spec od Mercedesów
    Link
    210 to na obrazku regulator dla dmuchawy przedniej.
    Link
    60 na obrazku to taki sam regulator dla dmuchawy tylnej.