Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

movano 2.5dti 115km - Konsekwencje zapowietrzonego układu paliwowego

paparobert 28 Feb 2015 18:23 3735 18
  • #1
    paparobert
    Level 9  
    Problem wystąpił najprawdopodobniej po wymianie wkładu filtra powietrza. Więc od początku. Po wymianie filtra i odpaleniu samochodu 30sek i gaśnie. Temat powtarzałem min 5 razy zanim się zorientowałem że uszczelka zamiast być włożona pomiędzy nakrętkę a dolną cześć obudowy była ułożona wyżej mianowicie pomiędzy dolna a górną cześć filtra. Przez co układ nieustannie się zapowietrzał, po usunięciu "błędu" wszystko wróciło do normy. Po niedługim czasie w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka serwisu wraz z poduszką powietrzną i po 2 sek zgasła. Za kilka dni te same kontrolki ale już przy odpaleniu auta. Zgasły dopiero przy następnym restarcie silnika. Po podłączeniu interfejsu wyszedł błąd "Za mocne wejście obwodu sensora temperatury paliwa" Doczytałem na innych forach ze sterowniki pompy paliwa w oplach częściowo są chłodzone przepływającym paliwem i sądzę że mogłem przegrzać jakieś sterowniki. Auto pracuje normalnie, kontrolki na razie nie zapalają się, temperatura paliwa interfejs pokazuje ok, błędu nie można skasować. Czy pogłębić poszukiwania prawdopodobnej usterki, czy czekać cierpliwie na dalszy rozwój sytuacji . Doradźcie co jeszcze można przetestować by zlokalizować prawdopodobna usterkę, nie chciał bym się dowiedzieć za jakiś czas ze przez bezczynność trzeba teraz słono zapłacić, a z praktyki wiem ze na lokalnych mechaników w takim przypadku nie mam co liczyć Pozdrawiam
  • #2
    domex32
    Moderator of Cars
    TDI nie występuje w zadnym oplu ani renault.

    Błąd poduszki w renault po ustąpieniu nie zapisuje się w sterowniku.

    Jeśli masz tam silnik DTI to siedzi tam pompa VP, jeśli tak to zapowietrzanie może doprowadzić do zatarcia pompy a co za tym idzie do unieruchomienia samochodu.

    Regeneracja pompy to od 1000 - 4500 zł za nową.
  • #3
    paparobert
    Level 9  
    Oczywiście ze dti. Czyli co? zatarta jest ? Zaciera się? czy zatrze się niebawem? Pisałem narazie zadnych zmian w pracy silnika nie widać ani nie słychać. Czekać?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    paparobert
    Level 9  
    No na pewno jest CR ale nie chciałem poprawiać kolegi bo myślałem ze ma pojecie o pompach a VP to jakieś głębsze oznaczenie. Ale pomijając to! zatarcie pompy jest ciągle bardzo prawdopodobne?
  • #6
    robi1214
    Level 31  
    VP to VP ,a Cr to całkiem inna bajka .Kolega wyskoczył z VP ponieważ nie napisałeś że to CDTI.Pojęcie o pompach VP ma mogę Cię zapewnić.Co się tyczy zatarcia CR to nie tędy droga.
  • #7
    paparobert
    Level 9  
    Cdti to chyba trochę inna kostrukcja . U mnie jest DTI na CR. Ale tu nie o to chodzi. Podpowiecie co jeszcze można sprawdzić ? Podgrzewanie w filtrze? A może jednak te sterowniki na pompie?
  • #8
    robi1214
    Level 31  
    No tak nie napisałeś który rok produkcji ,a to Movano I .Jak kolega Art.B słusznie zauważył DTI-dci.
  • #9
    paparobert
    Level 9  
    No napewno moja wina po przez literówek w tytule napisałem tdi i to przez to.
  • #10
    robi1214
    Level 31  
    Czujnik temp. jest wkręcony do pompy Cr (to ten mniejszy prawdopodobnie zielony) tam trzeba zacząć poszukiwania usterki.
  • #11
    paparobert
    Level 9  
    A ale na interfejsie wyświetla mi prawidłową temperaturę paliwa. Jest kostka po rozlaczeniu jej wyskakuje -30C Wiem bo rok temu styki w kostce zasniedzialy i kontrolka czeku (spirala)mi się non stop paliła. Chyba ze to jeszcze inny czujnik temperatury paliwa
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    paparobert
    Level 9  
    O odpowietrzaniu teraz nawet nie myślałem tylko o tym pisałem bo być może to było następstwo tejże usterki
    P1180
    (B)Za mocne wejście obwodu sensora temperatury paliwa
  • #14
    domex32
    Moderator of Cars
    Op-com często przekłamuje, zwłaszcza w tym aucie, więc nie kombinować jeździć, nic złego się nie dzieje.
  • #15
    paparobert
    Level 9  
    No zwłaszcza Op-com z importu z za granic "naszego" wielkiego Radzieckiego..ups Rosyjskiego brata. Trochę się przejąłem bo auto pracuje na moją cała rodzinę i jakaś poważna awaria narobiła by mi trochę kłopotu. Co ciekawe w elm327 bład jest pokazywany jako P0032 czyli coś z sondą lambda ale na ten interfejs już w ogóle nie zwracam uwagi. Podłączyłem go go żeby sprawdzić czy w ogóle działa bo zamówiłem go dla braciaka. @U.P. Trochę mnie uspokojłeś choć przyznam ze w pierwszym poście mnie załamałeś :( No i dzięki wszystkim za zainteresowanie
  • #16
    serwiscar
    Level 13  
    OP-COM nawet oryginał w tym aucie też prawdę ci nie powie. Wielokrotnie testowane. Najbardziej wiarygodne efekty daje tech2.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    serwiscar
    Level 13  
    być może , ze DDT go zdiagnozuje poprawnie, bynajmmniej OP-COM robi go niepoprawnie.
  • #19
    paparobert
    Level 9  
    Mam jeszcze pytanie co do układu paliwowego, a dokładnie powrotu. Czy w przewodach powrotnych z wtryskiwaczy w silnikach z pompami CR powinno występować ciśnienie paliwa? najważniejsze nie pochodzące z powrotów wtrysków