Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault megane scenic 1.6 16v - Naprawa sterownika renault megane błąd wtrysków

Bobixxx 01 Mar 2015 12:24 9153 5
  • #1
    Bobixxx
    Level 2  
    Witam.
    Mam Renault megane z 2001 z silnikiem 1.6 16v i mam problem z jednym wtryskiem, otóż nie podaje prądu na 3 wtrysk.
    Odpiąłem listwe z wtryskami ,trzy ładnie rozpryskują a ten jeden nie, przełożyłem wtyczkę do wtrysku nr 4 i przestał rozpryskiwać, (doszedłem do wniosku, że to kabel) sprawdziłem prąd bezpośrednio ze sterownika( komputera) i brak. Czy sterownik jest do ponownego zaprogramowania czy może coś innego jeszcze padło?
    Ile może kosztować programowanie sterownika, chodzi tylko o błąd wtryskiwacza?
    Czy w okolicy Radomia ktoś takie rzeczy wykonuje?
  • #2
    dafit906
    Level 27  
    Kupić taki sam sterownik i przerzucić 29f200BB jeżeli jesteś pewien że to sterownik umarł
  • #3
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wcale bym nie był do końca pewny czy to sterownik. W razie czego, łatwo naprawialny. Czego brakuje na wtrysku? Zasilania czy kluczowania?
  • #4
    Bobixxx
    Level 2  
    Wydaje mi się że padł zasilający, ale jeszcze raz sprawdzę. To w takim razie nie trzeba by było programować komputera?

    Dodano po 9 [minuty]:

    To jeśli padła ta kostka 29f200BB, to wystarczy ją wymienić i nie trzeba nic wgrywać? Wylutować stary a wlutwać nowy to dał bym sobie rade.

    Wyczytałem gdzieś że programowanie sterownika kosztuje 200-300 zł, co jest mało opłacalne gdyż cały zestaw komputer+immo+czujniki kosztuje w granicach 150.
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Bobixxx wrote:
    To jeśli padła ta kostka 29f200BB, to wystarczy ją wymienić

    Przekładasz ze starego do "nowego".
  • #6
    Bobixxx
    Level 2  
    Temat zamykam.
    Podłączyłem drugi komputer z immo i nadal brak zasilania na wtrysku nr 3, sprawdziłem przewodzenie kabli - jest ok, zacząłem szukać schematu instalacji i na potkałem się na zdjęcie podpięcia wtrysków, dopatrzyłem się że u mnie jest inaczej, ten co powinien iść na wtrysk poszedł na czujnik a od czujnika na wtrysk.
    Ktoś źle podpiął, i tak to jest brać robotę po kimś.