Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault megane scenic 1.6 16v - Naprawa sterownika renault megane błąd wtrysków

01 Mar 2015 12:24 5913 5
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam Renault megane z 2001 z silnikiem 1.6 16v i mam problem z jednym wtryskiem, otóż nie podaje prądu na 3 wtrysk.
    Odpiąłem listwe z wtryskami ,trzy ładnie rozpryskują a ten jeden nie, przełożyłem wtyczkę do wtrysku nr 4 i przestał rozpryskiwać, (doszedłem do wniosku, że to kabel) sprawdziłem prąd bezpośrednio ze sterownika( komputera) i brak. Czy sterownik jest do ponownego zaprogramowania czy może coś innego jeszcze padło?
    Ile może kosztować programowanie sterownika, chodzi tylko o błąd wtryskiwacza?
    Czy w okolicy Radomia ktoś takie rzeczy wykonuje?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 27  
    Kupić taki sam sterownik i przerzucić 29f200BB jeżeli jesteś pewien że to sterownik umarł
  • Sklep HeluKabel
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wcale bym nie był do końca pewny czy to sterownik. W razie czego, łatwo naprawialny. Czego brakuje na wtrysku? Zasilania czy kluczowania?
  • Poziom 2  
    Wydaje mi się że padł zasilający, ale jeszcze raz sprawdzę. To w takim razie nie trzeba by było programować komputera?

    Dodano po 9 [minuty]:

    To jeśli padła ta kostka 29f200BB, to wystarczy ją wymienić i nie trzeba nic wgrywać? Wylutować stary a wlutwać nowy to dał bym sobie rade.

    Wyczytałem gdzieś że programowanie sterownika kosztuje 200-300 zł, co jest mało opłacalne gdyż cały zestaw komputer+immo+czujniki kosztuje w granicach 150.
  • Poziom 43  
    Bobixxx napisał:
    To jeśli padła ta kostka 29f200BB, to wystarczy ją wymienić

    Przekładasz ze starego do "nowego".
  • Poziom 2  
    Temat zamykam.
    Podłączyłem drugi komputer z immo i nadal brak zasilania na wtrysku nr 3, sprawdziłem przewodzenie kabli - jest ok, zacząłem szukać schematu instalacji i na potkałem się na zdjęcie podpięcia wtrysków, dopatrzyłem się że u mnie jest inaczej, ten co powinien iść na wtrysk poszedł na czujnik a od czujnika na wtrysk.
    Ktoś źle podpiął, i tak to jest brać robotę po kimś.