Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes 124 wspomaganie nie dzała

01 Mar 2015 14:48 1287 11
  • Poziom 11  
    Witam
    Proszę o pomoc a mianowicie jaki wchodzi płyn wspomagania do pompy układu kierowniczego w mercedesie 124 W 300D ,problem polega na tym że nie działa wspomaganie a mianowicie piszczy jak dodam gazu ,trochę jak by lepiej ale i tak słabiutko ,podczas jazdy na parkingu słychać bardzo Czy da się naprawić to jakoś
    albo może problem tkwi w płynie hamulcowym ,ja dolałem "mobil1" ale czerwony a może to spowodowało usterkę ,proszę o radę
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czerwony normalny płyn do wspomagania lub skrzyń automatycznych. Pewnie masz na wykończeniu pompę wspomagania. Normalne w tych autach. Wymień, nie są drogie i wymiana prosta, o ile odkręcisz końcówki przewodów... Trzeba dobrze ostukać.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pasek właściwie naciągnięty?
  • Poziom 11  
    [quote="Pawel wawa"]Czerwony normalny płyn do wspomagania lub skrzyń automatycznych. Pewnie masz na wykończeniu pompę wspomagania. Normalne w tych autach. Wymień, nie są drogie i wymiana prosta, o ile odkręcisz końcówki przewodów... Trzeba dobrze ostukać.
    ok ale chodzi mi o to czy da się to naprawić czy konieczna jest wymiana na inną sprawną aha a może być tak że się zapowietrzył system hydrauliczny ,bo po zimie mało było płynu w zbiorniczku i dolałem czerwonego mobil1 do skrzyń automatycznych tak jak pisałeś :D ,wygląda na to że dobry i stan utrzymuje się już od tygodnia Mam pytanie jakie konsekwencje mogą byc jak będę jeździł z tą pompą uszkodzoną co może się uwalić bo na razie muszę czymś jeździć
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kup używaną pompę, pewnie 30 zł. Ja tyle zapłaciłem, ganiam już rok. Jak pompa stanie zerwiesz pasek. Będzie koniec jazdy. Dodatkowo może sadzić opiłki do układu i przekładnia pójdzie na złom.
  • Poziom 11  
    hmm tak zrobię ,ale gdzie kupiłeś pompę w sumie do mercedesa ile by kosztowała ??
    może na allegro poszukam
  • Poziom 11  
    Mam pytanie a mianowicie czy taka pompa pasuje z np mercedesa 190D ja mam 300D moja pompa to 110 barów 190 ma 85 barów a wiec nie wiem czy jak kupie np z 250D czy 200D albo benzyny czy będzie pasować ??
  • Poziom 11  
    Hmm ciekawa sprawa kupiłem pompę wspomagania ale na razie jej nie wymieniłem ,dolałem oleju do wspomagania przy włączonym silniku i wydawało się że będzie wszystko dobrze po dwóch dniach kierownica zaczęła chodzić ciężko ,sprawdziłem zbiorniczek i było w nim mało płynu więc dolałem i znowu chodzi dobrze ,co prawda nie wiem ile wchodzi płynu w ogóle do systemu wspomagania bo płynu miałem ogólnie 1 litr więc zostało mi ok 200 mnl ale być może jest gdzieś nieszczelność ,sam nie wiem może ktoś miał podobną sytuację wiec pompa może okazać się sprawna bo jak dolałem płynu działa bez zarzutu .Poczekam zobaczę może faktycznie po pierwszym dolaniu za mało płynu jednak dolałem i przy kilku kursach okazało się że się płyn dopiero rozprowadził ,ale też może być wyciek :|
  • Poziom 28  
    Tam się nic nie rozprowadza - całkowicie pusty układ (np po spuszczeniu całego oleju) napełnia się w kilka sekund po uruchomieniu silnika. Odpowietrza się także od razu. Poziom odczytujesz po zgaszeniu silnika. Skoro ubywa oleju, to znaczy, że jest wyciek.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Oczywiście, że jest wyciek. Zobacz na przekładnię kierowniczą. Znana usterka w W124. Przekładnia do wyjęcia i do uszczelnienia.
  • Poziom 11  
    hmm wiesz wymieniłem pompę i okazało się że wcześniej wyrzuciło mi cały płyn hamulcowy szukałem ewentualnego wycieku ale nie znalazłem ,po wymianie pompy mam pewność że pompa już odpada wywaliło mi płyn na zimnym silniku zaraz jak wyjechałem z ogródka było ciemno więc jak wróciłem z pracy rano zboczyłem wyciek
    na drodze , wspomniałeś że przekładnia kierownicza chodzi ci o listwę czy o serwo ,hmm w którym miejscu mogło by wylać płyn mógłbyś mi wskazać na zdjęciu ,wtedy wezmę się za kolejną czynność ,aha stara pompa okazała się też uszkodzone ucho mocowania było wyłamane ,z tą co dopiero założyłem wszystko w porządku zalałem płynem przejechałem ok 20 km ,problem tkwi ze nie znalazłem przyczyny wycieku :cry: i lokalizacji
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Cieknie w okolicy wałków wychodzących z pompy, zwłaszcza z pod tego z łapą na zdjęciu.
  • Poziom 11  
    Pawel wawa napisał:
    Cieknie w okolicy wałków wychodzących z pompy, zwłaszcza z pod tego z łapą na zdjęciu.

    Mam natomiast jedno pytanie
    płyn wyciekł od razu ,więc pompa działa dobrze nieszczelna była przekładnia kierownicza ,szkoda tylko że ktoś napisał aby wymienić pompę mimo to moja miała ułamany kawałek tej jednej z dwóch mocujących ,więc w sumie dobrze że wymieniłem na inna ale mogłem od razu szukać przekładni lub uszczelniać moją nieszczelną a tak dodatkowy koszt na płyn przekładniowy ,mimo to dziękuję za sugestię :D samochód sprawny ,wymiana nie zajęła dużo czasu
    pozdrawiam zamykam temat