Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Atego 1229 Chrobotanie Sprzegła

ktx123 02 Mar 2015 07:00 2379 11
  • #1
    ktx123
    Level 2  
    Witam Mam Mercedesa Atego 1229 2006 r euro 4.
    Mój problem polega na tym, że po wymianie całego kompletu sprzęgła + docisk, wysprzęglik i wieniec. Słychać chrobotanie W okolicach sprzęgła a po wciśnięciu pedału chrobotanie ustepuje.
  • #2
    bearq
    Level 38  
    Pradwopodobnie uszkodzone łożysko oporowe
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    michał elektromech
    Level 10  
    miałem takie objawy i wystarczyło zrobić lekki luz na siłowniku wysprzęglika - czasem pomaga odkręcenie na chwilę odpowietrznika przy pracującym silniku. Docisk sprzęgła nigdy nie jest symetrycznie zamontowany i jego nie osiowość daje się odczuć w opisanej przez Ciebie sytuacji. Jak po wciśnięciu sprzęgła do oporu odczujesz lekkie wibracje pedału to mam rację.
    Pozdrawiam Michał.
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    michał elektromech
    Level 10  
    Kolego bodek434 może nie wyraziłem się dokładnie,chodzi oto aby lekko odsunąć łożysko wyciskowe od docisku,odkręcenie na chwilę odpowietznika nie powoduje jego zapowietrzenia! Docisk jest zawsze ustawiony centralnie ale względem osi wału, Płaszczyzna którą naciska łożysko nie zawsze jest prostopadła do tej osi i to może powodować chrobotanie.Wymieniając kompletne sprzęgło tylko partacz nie sprawdza łożyska podporowego i na wałku sprzęgłowym. Mamy w firmie takie silniki w Autosanach i Jelczach i zdarzały się takie objawy więc wiem o czym piszę.Pozdrawiam Michał

    Dodano po 2 [godziny] 35 [minuty]:

    jeszcze jedno Panowie mechanicy- łożysko podporowe wałka sprzęgłowego obraca się TYLKO WTEDY gdy jest wciśnięte sprzęgło a wałek sprzęgłowy ma obroty inne niż wał silnika lub się zatrzyma!!!Pozdrawiam Michał.
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    michał elektromech
    Level 10  
    Kolego - autosany i jelcze to nie relikty przeszłości - to auta z silnikami EURO 4 i 5 no ale skąd możesz o tym wiedzieć?Jak przepracujesz przy samochodach jakieś 25 - 30 lat to nie będziesz taki pewny swojej teorii.Kończę dyskusję w tym temacie ,tym bardziej iż główny zainteresowany się nie interesuje. Pozdrawiam Michał.
    Moderated By serwisantscani1:

    "Jak przepracujesz przy samochodach jakieś 25 - 30 lat to nie będziesz taki pewny swojej teorii."

    Nie masz żadnego pojęcia, o tym jakie doświadczenie ma Kolega bodek434 - przytoczę tutaj zdanie które nie raz powtarzałem:

    Jedni naprawiają/piszą jak umieją ... inni jak się należy.

  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    ktx123
    Level 2  
    Dzieki Koledzy za podpowiedzi. Ale teraz to sam nie wiem co robic .Moze ktos zna jakis dobrego Mechanika co naprawia Mercedesy Atego bo mam dosyc Eksperymentow
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    ktx123
    Level 2  
    Na razie Jezdze dalej Byłem tu i tam to mi powiedzieli ze bym nie byl nadgorliwy