Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf cf 75 250 - Olej w układzie wydechowym

martin buldec 02 Mar 2015 12:09 1770 12
  • #1 02 Mar 2015 12:09
    martin buldec
    Poziom 8  

    Mam olej w układzie wydechowym przy odpalaniu kopci na biało
    Sprawdzałem dolot do turbiny od strony filtra i jest tam sucho natomiast w stronę intelcolera jest mokro i w stone maniloldu i wstrone wydechu mokro czy to turbina

    0 12
  • #2 02 Mar 2015 14:44
    pingwin1975
    Poziom 11  

    Cześć odkręć kolektor wydechowy odpal silnik i obserwuj wylot z głowicy. Dla pewności odkręć gumowy łącznik pomiędzy kolektorem ssący a interkulerem da ci to pewność że nie ciągnie oleju z interkulera.Jeśli nie ma białego dymu to turbo umarło, natomiast jeśli nadal kopci na biało to masz problem z głowicą lub jej uszczelką.z tego co piszesz wygląda to na turbo ale dla pewności zrób co napisałem. Powodzenia

    0
  • #3 02 Mar 2015 15:17
    martin buldec
    Poziom 8  

    Czyli mogę odpalić bez turbiny bo ja właśnie odkręcam

    0
  • #4 02 Mar 2015 15:26
    pingwin1975
    Poziom 11  

    Nie zapomnij zaślepić zasilania olejem turbiny

    0
  • #5 02 Mar 2015 18:47
    martin buldec
    Poziom 8  

    Zostawiłem turbinę do regeneracji ajak nie turbo to co następne bo mi sie zdaje ze silnik i turbo puszcza olej ,bo turbo puszcza w stronę intelcolera

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    Zaslepilem te dziury do turbiny i dalej kopci na biało

    0
  • #6 02 Mar 2015 22:20
    michał elektromech
    Poziom 9  

    Panowie! Czy poznaliście chociaż zasady działania silnika spalinowego? Pomyślcie - jak turbina ma "dziurę" w ssącym to olej leci ze ssącego przez turbinę a co się może dziać jak olej idzie do wydechu????[w tym przypadku spaliny mają większe ciśnienie niż olej] DYMI NA CZARNO!!!- jeśli są zachowane pozostałe parametry.
    Prawdopodobnie BARDZO leje któryś wtrysk i to nie olej tylko paliwo jest w wydechu. Proponuję sprawdzić:1-wtryski, 2-luzy zaworów,3 - ciśnienie sprężania i wtedy wyciągnąć wnioski.Pozdrawiam Michał

    JEŚLI kolektor wydechowy jest żeliwny to przy wyjściu z głowicy jest "mokry" gdy wtrysk leje i nie spala się paliwo.
    Będę wdzięczny za odpowiedź .

    -1
  • #7 02 Mar 2015 22:37
    martin buldec
    Poziom 8  

    Troche dales mi do myslenia wylot na interculer byl tlusty a wylot na kolektor i tlumnik byl mniej tlusty .
    ale gosciu od turbin muwil mi ze turbina niewyglada najgozej a niespalony olej z ropa z silnika moze byc wypychany przez cisnienie do intercolera

    0
  • #8 08 Mar 2015 16:33
    martin buldec
    Poziom 8  

    michał elektromech napisał:
    Panowie! Czy poznaliście chociaż zasady działania silnika spalinowego? Pomyślcie - jak turbina ma "dziurę" w ssącym to olej leci ze ssącego przez turbinę a co się może dziać jak olej idzie do wydechu????[w tym przypadku spaliny mają większe ciśnienie niż olej] DYMI NA CZARNO!!!- jeśli są zachowane pozostałe parametry.
    Prawdopodobnie BARDZO leje któryś wtrysk i to nie olej tylko paliwo jest w wydechu. Proponuję sprawdzić:1-wtryski, 2-luzy zaworów,3 - ciśnienie sprężania i wtedy wyciągnąć wnioski.Pozdrawiam Michał

    JEŚLI kolektor wydechowy jest żeliwny to przy wyjściu z głowicy jest "mokry" gdy wtrysk leje i nie spala się paliwo.
    Będę wdzięczny za odpowiedź .


    Dodano po 4 [minuty]:

    Tak jak piszesz na wylocie z glowicy pomimo ze wszystko wytarlem nadal jest mokro na wszystkich cylindrach ,narazie czekam na mechanika zeby podpial kompa i sprawdzil cisnienie i wtryski,poniewaz sam sie boje odkrecac wtryski bo niechca sie ruszyc ani troche

    0
  • #9 08 Mar 2015 19:07
    michał elektromech
    Poziom 9  

    Kolego może trochę niedokładnie Ci napisałem więc jeszcze raz: Uważam że w wydechu masz niespalone paliwo a nie olej,sprawdź wtryski i ciśnienie sprężania ale raczej tradycyjną metodą, na kompie nie zobaczysz czy końcówki wtrysków leją i przy jakim ciśnieniu zaczynają przepuszczać paliwo oraz jakie jest ciśnienie sprężania na cylindrach. Od tego zależy co dalej robić. Nie znam tego silnika "na pamięć"ale czy w kolektorze ssącym jest świeca płomieniowa? Jeśli tak to koniecznie i jak najszybciej sprawdź zaworek elektromagnetyczny odcinający paliwo do tej świecy - czy nie przepuszcza ciągle paliwa! Miałem kiedyś taki przypadek który prawie doprowadził właściciela do zbędnych wydatków na remont silnika.Daj znać co ustaliłeś to mam nadzieję że Ci pomogę, rozumiem że turbo nie jest przyczyną Twoich kłopotów. Pozdrawiam Michał.
    Pamiętaj że ewentualny zaworek świecy zasilany jest w paliwo z obwodu "nadmiaru" paliwa .Musisz go DOKŁADNIE sprawdzić. Odpisz.

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Obejrzałem ten silnik na na necie i wygląda że ma grzałkę w ssącym więc moje wywody o świecy nieaktualne.

    -1
  • #10 09 Mar 2015 21:47
    martin buldec
    Poziom 8  

    ALE JAK W TYM SILNIKU SPRAWDZIC CISNIENIE NA CYLINDRACH

    0
  • #11 10 Mar 2015 21:48
    michał elektromech
    Poziom 9  

    Opisałem Ci wszystko co i jak ale diabli wzięli mój post więc jeszcze raz ale krócej . Musisz mieć specjalny manometr z zaworem jednokierunkowym i coś co zastąpi oryginalny wtryskiwacz ale też umożliwi swobodny przepływ powietrza do manometru i pomiar ciśnienia sprężania, jeśli wynik jest poniżej 27 bar to wlewasz 20-30 ml. oleju silnikowego do cylindra i szybko mierzysz jeszcze raz. Jak wynik nie wzrośnie o ok. 30% to wina jest po stronie głowicy, uszczelki lub zaworów.Chcę Ci pomóc lecz - BEZ URAZY-nie wiem czy posiadasz odpowiednią wiedzę i czy możesz się wspomóc zapleczem technicznym.Jeśli chcesz to napisz coś o tym.Jeśli odpiszesz do 22-00 to odpowiem dziś. Pozdrawiam Michał.

    0
  • #12 10 Mar 2015 22:54
    martin buldec
    Poziom 8  

    Jakąś tam wiedze posiadam i narzędzia tez ,tylko było moje zdziwienie jak odkręciłem wtrysk a tu lipa bo mój komplet ma 17 końcówek tylko wszystkie sa wkręcane do środka i żaden nie pasował ,dochodziło do mnie ze mogę jakiś wtrysk przerobić tylko takiego zbędnego nie posiadałem .Próbowałem na siłę przytrzymać jedna z końcówek ale ciśnienie i tak mi odbiło końcówkę zarejstrowało tylko 8 bar ale to wynik nieracjonalny .natomiast przyjechał mechanik z dafa podpiał kompa i mówi ze nie może sprawdzić wtrysków bo mu nie pokazuje jedno coś mu pokazało 15mgr na wolnych obrotach

    Dodano po 3 [minuty]:

    i ciśnienia tez nie może sprawdzić bo niema takiego urządzenia ,skasował kasę i pojechał

    0
  • #13 12 Mar 2015 08:56
    hubert04
    Poziom 21  

    Kolego co do twojej maszyny to:
    - sprawdzenie wtrysków wymontować wszystkie i na maszynkę aby sprawdzić ciśnienie otwarcia chrypienia itd.
    - co do ciśnienia w cylindrach skoro nie masz odpowiedniego manometru bądz koncówki to
    sprawdz pistoletem z powietrzem psikaj w cylinder poprzez otwór wtrysku ile sie da i szybko wyciągaj pistolet ja mocno strzeli to cylinder prawdopodobnie dobry proównaj z resztą cylindrów

    0