Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

traktorek - traktore z silnikiem z golf II

02 Mar 2015 15:38 4908 12
  • Poziom 8  
    Witam. Z racji takiej że jestem młody i nie doświadczony kieruje do was pytanie ,jak korzystnie to połączyć ..
    fot nizej

    traktorek - traktore z silnikiem z golf II

    traktorek - traktore z silnikiem z golf II

    traktorek - traktore z silnikiem z golf II

    Chcę go skrócic jak tylko sie da, 1 skrzynia oryginalna z golfa II druga natomiast jest z żuka , moze kupilem nie odpowiednia skrzynie? moze z inna skrzynią bedzie łatwiej to wszystko połączyć ? moze wgl jest ona niepotrzebna ? wystarczy sam most ?wyraźcie swoje opinie na ten temat
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Most to za mało, II skrzynia jest potrzebna. Mam podobny ciagniczek, sam robiłem: silnik 1,8 diesel z Peugeota, I skrzynia biegów z Żuka ( I bieg), II z Lublina a właściwie z BRDM-a (wozu bojowego piechoty-rozpoznawczego) 4 biegi ( z wałkiem przekażnika mocy-był do lebiodki i pompa hydrauliczną-RARYTAS) tylny most-zwężany na 1,25 m z Lublina i koła 20 ze Stara ale jest trochę za szybki. jak chcesz zablokować mech. różnicowy Golfa? bo na 1 półoś nie ruszy z miejsca. Ja bym dał 2 skrzynie z Żuka na przykład. Jeżeli Cię interesuje więcej szczegółów to pisz
  • Poziom 43  
    Ty masz już dodatkowe przełożenie 1,4 w moście golfa.
    Po drugie musisz rozebrać skrzynie i zaspawać satelity.
    Po trzecie musisz zrobić przekładnie pasową osiującą wałki.
    Po czwarte most bez blokady przy takim momencie to po prostu strata czasu.
    Trza było zacząć od znalezienia mostu z blokadą.
  • Poziom 8  
    most mam z wózka widłowego, masywny,

    traktorek - traktore z silnikiem z golf II

    co do skrzyni z golfa to owszem, rozbiore i pospawam te satelity.
    Czyli podsumowując ,aby to korzystnie połączyć to najlepszym rozwiązaniem bedzie przekladnia pasowa tak ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    jofa-j1 napisał:
    Most to za mało, II skrzynia jest potrzebna. Mam podobny ciagniczek, sam robiłem: silnik 1,8 diesel z Peugeota, I skrzynia biegów z Żuka ( I bieg), II z Lublina a właściwie z BRDM-a (wozu bojowego piechoty-rozpoznawczego) 4 biegi ( z wałkiem przekażnika mocy-był do lebiodki i pompa hydrauliczną-RARYTAS) tylny most-zwężany na 1,25 m z Lublina i koła 20 ze Stara ale jest trochę za szybki. jak chcesz zablokować mech. różnicowy Golfa? bo na 1 półoś nie ruszy z miejsca. Ja bym dał 2 skrzynie z Żuka na przykład. Jeżeli Cię interesuje więcej szczegółów to pisz




    Czy mógł byś podesłać jakieś foto ? o ile to nie problem
  • Poziom 16  
    jak będę miał wolną chwilę to podeślę. Przekładnia pasowa przy tym przełożeniu nie zdaje egzaminu- za duży moment obrotowy, przerabiałem to i nie tylko ja. Ja tez nie mam blokady ale poradziłem sobie w inny sposób: mam 2 pedały hamulcowe, koło siebie jak większość traktorów w dawnych czasach i 2 pompy hamulcowe na każde koło (tył) jak zaczyna się ślizgać to delikatnie przyhamuję i zdaje egzamin, przydaje się tez dżwignia gazu -ręczna
  • Poziom 8  
    jofa-j1 napisał:
    jak będę miał wolną chwilę to podeślę. Przekładnia pasowa przy tym przełożeniu nie zdaje egzaminu- za duży moment obrotowy, przerabiałem to i nie tylko ja. Ja tez nie mam blokady ale poradziłem sobie w inny sposób: mam 2 pedały hamulcowe, koło siebie jak większość traktorów w dawnych czasach i 2 pompy hamulcowe na każde koło (tył) jak zaczyna się ślizgać to delikatnie przyhamuję i zdaje egzamin, przydaje się tez dżwignia gazu -ręczna


    z racji takiej ze pół ośka ze skrzyni z glfa jest trochę pod ukosem do tej 2 skrzyni i moze bym to połączył za pomocą przegubu ? mam dpowiednie frezy wiec bylo by to wszystko do rozłączenia w przypadku np wymiany jedej ze skrzyń
  • Poziom 16  
    ja tez miałem silnik ustawiony w samochodzie poprzecznie ale wszystko dałem szeregowo. Sprzęgło oryginalne, obudowa sprzęgła oryginalna i flansz połączeniowy ze skrzynią Żuka, końcówka wałka sprzęgłowego z Peugeota, zespawana z żukowską i dalej połączenia sztywne skrzynia/skrzynia, krótki przegub krzyzakowy i most. Ciężko było z układem kierowniczym, mało był miejsca więc wykorzystałem pompę hydrauliczną wspomagania i zawieszenia hydropneumatycznego i przekładnię kierowniczą hydrauliczną a przy belce przedniej siłownik. Całość połączona wężami giętkimi. Układ jet zgrabny i poręczny, małe gabaryty. Minus to za duża chłonność przekładni lub za mała wydajność pompy
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Witam kolegę. Chcę coś podpowiedzieć w temacie pierwszej skrzyni. Kilka lat w stecz pomagałem dla znajomego w takiej konstrukcji. Silnik też od Golfika 1.6TD. Skrzynia do tego silnika pasuje idealnie od Poloneza. Masz wtedy osiowe połączenie, nie trzeba bawić się w spawanie mechanizmu,po za tym estetycznie wygląda, wybierak od biegów masz na górze(bez żadnych kombinacji. No i nie trzeba żadnych przełożen pasowych.
  • Poziom 16  
    Skrzynia Poloneza też może być, sprawdź przełożenia a będzie ci to potrzebne do wyliczenia jakie opony dać z tyłu, żebyś prędkości za dużych nie osiągnął. Jeden minus tej skrzyni to długość a widzę że chcesz max skrócić. Dlatego ja wybrałem skrzynię z Żuka. Jak dałem 3 w skrzyni I to na 4 biegu II skrzyni doprowadziłbym do wypadku. ale zabawa była wyborowa. Zdjęcia Ci podeślę jak troche traktorek odkopię bo teraz śpi snem jeszcze zimowym.
  • Poziom 43  
    jofa-j1 napisał:
    sprawdź przełożenia a będzie ci to potrzebne do wyliczenia jakie opony dać z tyłu

    A skąd tył to minimum 16 cali jodełka. A 2 skrzynie dadzą małe przełożenie.
    Skrzynia żuka ma
    3 biegowa:

    I - 3,11
    II - 1,77
    III - 1,00
    R - 3,74

    4 biegowa:

    I - 3,75
    II - 3,37
    III - 1,48
    IV - 1,00
    WIęc na 1 przełożeniu 5 -1 będziesz miał jakieś 40km /h przy pełnych obrotach.
    Więć nie dużo. A na przełożeniu 1-1 będzie się toczył.

    Osobiście wziął bym 4 biegową daje dużo więcej możliwości niż 3 biegowa.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Ja też bym wybrał skrzynię 4 bieg, ze względu na duże przełożenie na I biegu ale z kołami 16 miałem problem bo most tylni haczył o podłoże-za niski. Z szybkością to 40 to za dużo, możesz wypaść z drogi, max 25 km/h. Tutaj wstawiam pare zdjęć, miałem go skończyć ale już tak jeździ 10 lat, 4 tony to dla niego pestka.Wszelkie bolączki usunąłem, mam błotniki przednie z Polonez jako boki maski, światła, błotniki plastikowe ale jakoś schodzi. Prawdą jest że najtrwalsze są prowizorki
  • Poziom 8  
    rzeczywiście nie pomyślałem o skrzyni z poloneza ,

    Dodano po 4 [minuty]:

    aha i dzieki za fot :D

    Dodano po 5 [godziny] 48 [minuty]:

    Skrzynia z poloneza nie bardzo mi pasuje ponieważ tam w nie ma miejsca na rozrusznik. Być może patrzyłem na złą
  • Poziom 10  
    wiem ze odgrzewanie, ale nie zamknięty, wiec może jeszcze komuś się przyda, kto będzie chciał zrobić w miare zgrabny (krótki) pojazd wolnobieżny z dwiema skrzyniami, ja mam taki pojazd silnik maluszka (650ccm) połączony na sztywno (za pomocą ramki i tulejki między wałkami sprzęgłowymi) ze skrzynią golfa 2 1,6td (taka jak w temacie) , a ta następnie połączona za pomocą półosi skróconej i przegubów homo ze skrzynią żuka (3b), następnie wałem z krzyżakami z mostem żuka zwężonym na 120cm; problem różnicy wysokości jest bardzo łatwy do rozwiązania, a można go podpatrzeć we większości ciężarówek -wystarczy przechylić most atakiem do góry oraz podnieść i pochylić druga skrzynię tak aby wałki skrzyni i mostu były równoległe (warunek równobieżności wału Cardana -wału krzyżakowego), wysokość podniesienia skrzyni (w tym wypadku żuka) musi pozwalać na połączenie z półosią i przegubami homok. z 1'szej skrzyni, a jej pochylenie musi pozwalać na połączenie z mostem za pomocą krzyżaków, przy czym silnik i pierwsza skrzynia mogą być poziomo (pozwalają na to przeguby homokinetyczne); druga skrzynia z mostem jeśli została by połączona wałem z przegubami homok. zamiast krzyżakowymi, nie musiały by być równoległe, ale raczej krzyżaki wytrzymają większe obciążenie i będą żywotniejsze w tym miejscu, dlatego jeśli wykorzystamy krzyżaki, to musimy pamiętać o równoległości mostu ze skrzynią go poprzedzającą oraz współpłaszczyznowym ustawienie krzyżaków.
    traktorek - traktore z silnikiem z golf II
    -u mnie wygląda to jw.