Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piarka Spalinowa Stihl 038 AV - Pilarka po rozgrzaniu gasnie i nie chce odpalic

bartu271 02 Mar 2015 19:47 4074 19
  • #1 02 Mar 2015 19:47
    bartu271
    Poziom 5  

    Mam problem z pilarką Stihl 038 av. Po uruchomieniu Pily az do rozgrzania chodzi ok,po czym gasnie i nie chce odpalic Świeca po wykreceniu sucha. Żeby ją znowu włączyć musi trochę ostygnąć. Po ponownym uruchomieniu, zachowuje się tak samo, kilka cięć i gaśnie. Zanim oddam ją do naprawy może ktoś mi poradzi co mogło się z nią stać.

    0 19
  • #2 02 Mar 2015 21:19
    1234
    Poziom 23  

    Proszę sprawdzić stan odpowietrznika zbiornika paliwa.
    Test może polegać na odkręceniu na chwilę korka wlewu paliwa (oczywiście po wcześniejszej awarii) ponownym zakręceniu próbie odpalenia ze ssaniem ale tylko około 2-4 prób a później bez.Jeżeli odpali i po raz kolejny przestanie działać po określonym czasie to raczej odpowietrznik.

    0
  • #3 03 Mar 2015 12:37
    bartu271
    Poziom 5  

    Kolejne podejście i znów to samo. Nie pomogło odkręcenie Korka. Może to moduł zapłonowy siada?

    0
  • #4 03 Mar 2015 12:44
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Filtr paliwa i świeca sprawdzone?.
    Gaźnik też by wypadało przeczyścić.
    Istnieje taka możliwość, że to moduł zapłonowy, ale piszesz, że świeca jest sucha więc sprawdź najpierw filtr, świecę i gaźnik.

    0
  • #5 03 Mar 2015 14:02
    bartu271
    Poziom 5  

    Wczoraj zabrałem się za rozkręcenie piły Opróżniłem zbiornik paliwa z mieszanki Po czym zabrałem się za wykręcenie i oczyszczenie filtra powietrza i gażnika Na końcu spojrzałem na filtr paliwa był on moim zdaniem ok Iskra w świecy super Gdy już wszystko złożyłem w całość Zalałem zbiornik mieszanka 3 próby i pila odpaliła To samo dziś rano bez żadnego czyszczenia aż do zagrzania Zastanawia mnie ta sucha świeca Przy probie odpalenia na rozgrzanym silniku :(

    3
  • #6 03 Mar 2015 14:10
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Gdy pilarka zgaśnie , wstrzyknij troszkę paliwa do filtra powietrza i spróbuj odpalić.

    0
  • #7 03 Mar 2015 18:35
    bartu271
    Poziom 5  

    Rycho T napisał:
    Gdy pilarka zgaśnie , wstrzyknij troszkę paliwa do filtra powietrza i spróbuj odpalić.

    Wstrzykniecie paliwa nic nie daje :(

    0
  • #8 03 Mar 2015 20:46
    123leksus
    Poziom 9  

    Jak zgaśnie to sprawdź czy jest iskra.

    0
  • #9 04 Mar 2015 13:04
    bartu271
    Poziom 5  

    Jak jest to strasznie mała albo wcale.

    0
  • Pomocny post
    #10 04 Mar 2015 18:44
    1234
    Poziom 23  

    A porównywał ją Pan na zimnym i w momencie uszkodzenia? Niech Pan podmieni świece. Paliwa należy nalać około nakrętki od zwykłej butelki, włączyć i WYŁĄCZYĆ! ssanie bez dodawania "gazu" i jakieś 4-7 ciągnięć czy ruszy.

    0
  • #11 04 Mar 2015 18:47
    mirek791
    Poziom 13  

    Jeżeli nie pomoże to co koledzy napisali to pewnie uszczelniacze na wale korbowym

    0
  • #12 04 Mar 2015 20:01
    bartu271
    Poziom 5  

    Odwiedziłem dziś serwis w celu pozostawienia piły na przegląd Po rozmowie z serwisant stwierdził że mogą to być uszczelniacze Czekam za odp z serwisu. Stwierdził jednak ze jeżeli bd to uszczelniacze wiąże się to z kapitalnym remontem.Gdzie podkreślił ze jest to już stara maszyna i ciężko bd dostać części

    0
  • #13 04 Mar 2015 21:04
    mirek791
    Poziom 13  

    To jest bdb pilarka, nie poświęcaj jej na złom. Ja mam 3 pilarki stihla, ale najbardziej służy mi stara 066, 7,2 km -istny potwór. W stihlu, żeby wymienić uszczelnienie trzeba rozpołowić piłę. Jeżeli chcesz zaoszczędzić, zanieś do jakiegoś magika domorosłego, ja mam takiego i moim zdaniem ma większe doświadczenie niż młodzieńcy zazwyczaj ze stihla
    Pozdrawiam

    0
  • #14 16 Mar 2015 20:23
    bartu271
    Poziom 5  

    Czy wymiana samych uszczelniaczy wystarczy...?? Czy coś jeszcze należy wymienić Sam tłok i jego pierścienie są ok

    0
  • #15 16 Mar 2015 21:28
    mirek791
    Poziom 13  

    Jezeli chcesz sie upewnic ze uszkodzone są uszczelniacze, to można to zrobić. Trzeba uszczelnić kolektor wydechowy, ssący, a poprzez otwór po świecy zapłonowej podłączyć pompkę podciśnieniową vacuum z manometrem, robimy podciśnienie i w taki sposób sprawdzamy uszczelnienie w skrzyni korbowej. Taka jest teoria. W praktyce, jak już wszystko zawiedzie to ostatnią rzeczą, którą się robi to właśnie uszczelniacze, jak piła nie chce palić, ale to jest dość duży koszt zwłaszcza robocizny, bo całą piłę trzeba rozpołowić, oprócz samych uszczelniaczy, trzeba jeszcze oczywiście wymienić uszczelkę na połówce karteru, uszczelkę pod cylindrem bo cylinder trzeba zdjąć, poza tym zawsze coś jeszcze wyjdzie. Ale moim zdaniem Twoja piła jest jeszcze tego warta. Stihl to stihl.
    Pozdr

    Dodano po 8 [minuty]:

    Warto jeszcze sprawdzić luz korbowodu na wale korbowym, po zdjęciu cylindra chwytamy za korbowód i poruszamy góra-dół' jeżeli jest wyczuwalny luz to w niedalekiej przyszłości pewnie wał jest do wymiany,co komplikuje trochę sprawę pod względem kosztów naprawy.

    0
  • #16 18 Mar 2015 17:05
    bartu271
    Poziom 5  

    Luzu na wale korobowym nie ma Zamowilem komplet uszczelek i uszczelniaczy plus pierscienie. Powinna byc jakos dotarta...??

    0
  • #17 18 Mar 2015 18:18
    frantic21
    Poziom 15  

    Warto tez sprawdzić/wymienić łożyska, żeby nie było że za pół roku padnie i będziesz rozbierać maszynę jeszcze raz. Zwłaszcza, że kosztują parę złotych.

    0
  • #18 18 Mar 2015 20:22
    mirek791
    Poziom 13  

    Po wymianie poerścionków wypadało by trochę dotrzeć, tzn max obroty silnika ustawić na jakieś 70% na gaźniku i porżnąć z 10 m2 drewna, potem wyregulować nominalnie
    Pozdr

    0
  • #19 06 Kwi 2015 13:43
    marcin1.2.3.4
    Poziom 1  

    Ciśnienie pod tlokiem uruchamia ssanie, jeśli ucieka przez uszczelki na wale korbowym, ssanie nie działa prawidlowo. (Ssanie nie zasysa benzyny do gaźnika)
    nagar, sadza na tłoku i w wydechu, musi być usunięta (ma być czysty, piła gaśnie i traci moc)
    Aby piła chodziła dobrze, musi mieć
    1.Czysty tłok i wydech
    2.Zawor iglicowy, odpowiada za dostarczenie do silnika odpowiedniej ilości benzyny.
    3.Zużyta iglica powoduje ; zalewanie silnika zbyt dużą ilością benzyny (piła gaśnie i traci moc)
    Brak powietrza powoduje ; brak mocy i piła gasnie (bez powietrza nie ma ognia, wybuchu).

    0
  • #20 09 Kwi 2015 20:20
    1234
    Poziom 23  

    Post powyżej posiada następujące wady:
    1.Podciśnienie pod tłokiem powoduje "zassanie" mieszanki paliwo powietrze do komory korbowej, (przy czym spasowanie elementów tłok cylinder pełni role zaworów jak w 4T). Opcja "ssanie" ułatwia odpalenie silnika 2t wzbogacając mieszankę..
    2.Czysty tłok, komora spalania .... "chym".... Zazwyczaj pilarki to nie wyczynowe maszyny i niewielki - duży (lecz nie łuszczący się) nagar nie ma żadnego wpływu na moc i osiągi.
    3.Czysty (przelotowy) tłumik ma wpływ na pracę, kulturę i osiągi w 2T.
    4.W gaźnikach membranowych pracą pilarki "steruje" POD CIŚNIENIE !!!,
    5. Iglica..... nie występuje w takich urządzeniach chyba żeby nazwać tak główny zaworek sterowny pod ciśnieniem.....

    0
  Szukaj w 5mln produktów