Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Napęd bramy przesuwnej KEY- turbo 500r ct-1e jak podłączyć

bubek2500 02 Mar 2015 20:18 11223 13
Optex
  • #1
    bubek2500
    Level 12  
    Witam.Chciałbym sprawdzić napęd z centrala jak w temacie na stole tzn nie zamontowany przy bramie ,bez fotokomórek.I coś mi nie wychodzi lub sterownik jest uszkodzony. Mianowicie, zasilanie podłączone do styku 1i2 zrobiona zwora miedzy com i foto(8-10) i com i stop(8-9). Krańcówki w napędzie bez przełączenia są zwarte obie- nie wiem czy to dobrze po przełączeniu w lewo czy w prawo rozłacza Ale po przełączeniu w prawo zapala się dioda na sterowniku i gaśnie dopiero wtedy gdy nacisnę na drugą krańcówke. Więcej nic nie podłączone brak lampy,antenki(pilot mam przy samym nadajniku) pilot niby programuję się zgodnie z instrukcją. Załaczam manual.Jakby co pisać wrzucę fotkę.
    Napęd bramy przesuwnej KEY- turbo 500r ct-1e jak podłączyć
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Optex
  • #2
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Ciężko coś oceniać - spróbuj odpalić go przełącznikiem P.P. a nie radiem (zwarcie 8 z 11) - a przedtem zewrzeć na stałe wejście kańcówek z ich comem (czyli 17, 18 i 19 razem) - może one szwankują. Krańcówki mają tak działać jak opisałeś - nie przełączone są zwarte.
    Do radia dla pewności podłącz antenkę - 16,5 cm kawałek zwykłego sztywnego kabelka w izolacji - podłącz do wejścia środkowej żyły koncentryka.
    To zapalanie i gaśnięcie diody związane jest z "niby" działaniem bramy - sądząc z opisu programowania (czyli konieczności dopisywania pilota przy zamkniętej bramie - i jednocześnie zgaszonym LED-zie) zgaszony LED to brama zamknięta a zapalony - otwarta a reakcja na krańcówki prawidłowa - brama niby dojeżdża do otwarcia - działa krańcówka i dioda się zapala (a gaśnie przy zadziałaniu krańcówki zamknięcia).

    Obejrzyj dokładnie płytkę (przypalenia, korozja) i sprawdź działanie przekaźników - tych 3 obok transformatora (chociażby czy pstrykają) - Dla jednego z kierunków powinny się zwierać 2 z trzech - Open i COM (czyli Rele com i ap), albo Close i Com (Rele com i ch) - jeśli przekaźnik Com nie działa - brama nie pojedzie. Tam jest jeszcze triak - regulator mocy - ten element obok żółtej cewki między przekaźnikiem COM a zaciskami - zasilanie silnika idzie przez niego a jemu też zdarza się przepalić.

    PS. ale najpierw spróbuj zrobić wszystko zgodnie z instrukcją - skasowanie pamięci, programowanie pilota przy zgaszonym LEDzie itp - czasem przez małe niedopatrzenie rzecz nie chodzi...
    PPS . Jeszcze jedna rzecz - może kondensator uwalony (tylko wtedy silnik co prawda by się nie kręcił ale buczał) - odłącz silnik, kondensator i podepnij pod AP-COM.MOT i CH-COM>MOT dwie żarówki powiedzmy 70-tki - jak zadziałają to kondensator może być do wymiany albo silnik więc:
    druga rzecz - sprawdź silnik - odłącz go od centralki i podłącz (z podpiętym kondensatorem) bezpośrednio do 220V - czyli np N sieci do COM.MOT a faza na zmianę do AP albo CH - silnik powinien kręcić odpowiednio w obie strony. Jak nie pójdzie - szukanie stojana albo przewinięcie...
  • #3
    bubek2500
    Level 12  
    Dzięki za odpowiedż ,mianowicie zwarcie PP przyniosło skutek taki że silnik buczy.Zresetowane zgodnie z instrukcją i ponowana adaptacja pilota dała poprawne skutki, ale to samo silnik buczy.Silnik sprawdzony na krótko buczy w obie strony.Pytanie czy silnik dziad czy może to być kondensator ?postaram się dziś jeszcze zdemontować silnik i zobaczyć czy niema żadnych oporów.
  • #4
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Jak coś mechanicznego to prostsza sprawa..

    Jeśli nie to może być kondensator:

    Silnik na krótko do 220V też musi mieć między kable kierunkowe podłączony kondensator. Jeśli go podpiąłeś i dalej buczy to:
    1. Kup i zamontuj drugi - identyczna pojemność i napięcie, firma obojętna (aby był do specjalnie do silników i do pracy ciągłej, najlepiej na gotowo z kabelkami - one zwą się zdaje się MKSP - specjalne,elektrolityczne, bipolarne) - ok. 10 zł .

    Jeśli to nic nie da to niestety stojan (w wirniku nie ma się co psuć bo to silnik klatkowy) - może ułamało się któreś doprowadzenie ale jak zwarcie wewnątrz to tylko przewinięcie pomoże. (Jeśli masz kogoś we Włoszech albo umiesz po włosku to możesz próbować sciągnąć z Key automation, na Allegro też jest ale w obu przypadkach będzie chora cena - taniej będzie dać do przewijacza)
  • Optex
  • #5
    bubek2500
    Level 12  
    Sprawa się troszkę wyjaśniła.Ktoś wymieniał łożysko(a) w silniku i chyba żle złożył, rzucam fotkę podkładka sprężynowa powinna być chyba nad łożyskiem a nie latać pod nim.
    Napęd bramy przesuwnej KEY- turbo 500r ct-1e jak podłączyć
    Po poluzowaniu pokrywy silnik rusza bez problemu.

    Moje pytanie następne czy to jest normalne podczas pracy silnika wciskam guzik na pilocie silnik zatrzymuję sie i widać gołym okiem iskierki w przekażniku środkowym.

    Napęd bramy przesuwnej KEY- turbo 500r ct-1e jak podłączyć

    I jeszcze jedno jak dokupić piloty do tego sprzętu ? Będą się nadawać te tanie z alle....o do 20zł samokopiujące ? Jakie listwy do tego napędu ? jaki moduł ? czy to jakiś standard jest ?
  • #6
    kotbury
    Gantry automation specialist
    1. Jak to tylko to - to OK,
    ale motorek musi być ciasno skręcony - przyjrzyj się dokładnie konstrukcji - może ktoś składał, było jeszcze ciaśniej (za szerokie łożysko) i przerzucił podkładkę..., i może dodanie dystansów między obudową stojana a pokrywą albo zmiana łożyska na węższe rozwiązałoby sprawę.
    2. Środkowy jest od otwierania i tylko przy zatrzymywaniu z otwierania może iskrzyć - delikatne iskrzenie może być - a jeśli przekaźnik się kończy cóż, trudno, jak się skończy, wstawisz inny.
    3. Daj fotę pilota z i bez obudowy a także odbiornika, tylko dokładną - coby symbole na scalakach było widać.
    Tutaj masz oryginalne piloty Key. Były stało- i zmiennokodowe więc trzeba ustalić jakie masz. http://www.dominel.pl/produkty,89.html
    Orion 900TXB-42R - szare guziki - kod zmienny
    Orion 900TXB-42 - żółte guziki - kod stały
    Orion 900TXB-42N - niebieskie guziki - kod stały, kopiujący.
  • #7
    bubek2500
    Level 12  
    A jaki symbol ma oryginalne łożysko ? gdyż w instrukcji nie ma nic tylko kod części.Narazie nic nie ruszam musze poczekać na ściągacz po poprawnym złożeniu skręce normalnie i sprawdzę co i jak. A jak sprawa wygląda z pilotami gdyż mam tylko jeden i listwami, Tak to kupiłem goły napęd z jednym pilotem.Chcę to skompletować i założyć. Potrzebuję jeszcze jakiejś lampy ostrzegawczej chyba 24v z tego co widzę,a w przyszłości dokupię czujniki ruchu(muszą być jakieś specjalne? czy jakieś uniwersalne z portalu alledrogo podejdą ?)

    pilot
    Napęd bramy przesuwnej KEY- turbo 500r ct-1e jak podłączyć Napęd bramy przesuwnej KEY- turbo 500r ct-1e jak podłączyć Napęd bramy przesuwnej KEY- turbo 500r ct-1e jak podłączyć
  • Helpful post
    #8
    kotbury
    Gantry automation specialist
    A skąd mnie to wiedzieć - wg instrukcji ma symbol 440C6203 co zgadza się z ogólnym symbolem standardowego łożyska 6203 - wymiary tutaj: http://www.contakt.pl/oysko-kulkowe-6203-zz-p-3197.html , zmierz swoje i jeśli są zgodne a twoje za szerokie to zmień - chyba że masz dobre to może nie dopchnięte na wirniku. A jeśli wylizana obudowa stojana, wsporniki w obudowie (tam gdzie śruby wchodzą) albo dekiel, wtedy dystanse. - jak napisałem wyżej.

    Pilot (i odbiornik) kod zmienny, nie podejdą kopiujące - tylko oryginał (drogowaty, ale jak tylko jedną sztukę...) albo dołożenie całego (krajowego) zestawu radiowego.

    Ten sklep co ci podałem 2 posty wyżej ma i piloty i listwy (listwy w rozsądnych cenach). Lampy też. Fotki stanowczo przydrogie.

    "Czujniki ruchu" - chyba chodzi o barierę podczerwieni czyli "fotki" - podejdą dowolne, aby z wyjściem przekaźnikowym NC (normalnie zwartym) i chodzące na 24V AC (niektóre są tylko na zasilanie napięciem stałym)

    Lampa - na 24V (zacisk z lewej 14-15) podejdzie tylko właściwie LED-owa - jest na złączu do dyspozycji 250 mA (czyli 6 watów a według większej instrukcji nawet tylko 2 W) i innej to małe trafo w centralce nie udźwignie i to na styk - albo LED alb malunia żaróweczka.
    - na 220V - zacisk z prawej 6-7, tylko sprawdź czy na żarówkę idzie zasilanie ciągłe czy przerywane - jak ciągłę to trzeba lampę z wbudowanym przerywaczem (chyba że nie zależy na mryganiu) - i żarówką max 25W
  • #9
    bubek2500
    Level 12  
    Ok. Wszystko już jasne.Łożysko było nowe.Złożyłem już tak jak należy i wszystko jest dobrze.Tak chodziło o foto komórki(ale to z czasem) listwy już wiem 16zł metr. No szkoda troche tych pilotów potrzebuje jeszcze 2szt,ale mam jeszcze troche czasu na montaż to może samo coś wpadnie w ręce.
  • #10
    bubek2500
    Level 12  
    kotbury wrote:

    albo dołożenie całego (krajowego) zestawu radiowego.


    Potrzebuje jednak 4szt pilotów(posiadam jeden) najtaniej znalezione 68zł szt z wliczonym juz kosztem wysyłki,możesz podpowiedzieć jaki zestaw radiowy krajowy? ewentualnie jakaś cena? pasowało by na kod stały (tańsze piloty)
  • #11
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Najtańszy chyba w kraju (nie licząc wynalazków samochodowych typu MaxiCar albo Frodo),skalowalny - tzn dodajesz piloty wg potrzeb, i dalej dobry to firma Elmes - 1 kanałowy to UMB100HShet 1 kanałowy - ok 110 zł za zestaw odbiornik i 2 piloty, każdy następny pilot to z wysyłką ok 36 zł na A...o - taniej ciężko znaleźć stałokodowe a te są zmienne keeloq, wytrzymałe i z dużym zasięgiem.
    Tylko zwróć przy zamawianiu uwagę żeby dali wersję odbiornika zasilaną 24V AC (bo są też zasilane 12 V DC)
  • #12
    bubek2500
    Level 12  
    Jeżeli dobrze rozumie to płytka tak którą mam zostaję ? czy ona zostaję zdemontowana i na jej miejsce to co zaproponowałeś ? a np. taki Sterownik
  • #13
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Twój odbiornik zostaje - drugi podpinasz na kablach do złączek śrubowych centrali i oba działają razem.
    Coś w rodzaju tego zestawu - tylko jak będziesz go brać to weź od razu tyle pilotów ile trzeba z zapasem 1 szt bo tego zestawu (albo i firmy) za pół roku może nie być...... I Jeśli jest zasilany na prąd stały (zapytanie) to musisz dołożyć mostek prostowniczy albo chociaż 1 diodę szeregowo bo z centralki zasilanie to 24V zmienny.
  • #14
    bubek2500
    Level 12  
    Teraz jest wszystko jasne.Tematu nie zamykam.