Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Napęd bramy przesuwnej KEY- turbo 500r ct-1e jak podłączyć

bubek2500 02 Mar 2015 20:18 12360 13
Optex
  • #1
    bubek2500
    Level 12  
    Witam.Chciałbym sprawdzić napęd z centrala jak w temacie na stole tzn nie zamontowany przy bramie ,bez fotokomórek.I coś mi nie wychodzi lub sterownik jest uszkodzony. Mianowicie, zasilanie podłączone do styku 1i2 zrobiona zwora miedzy com i foto(8-10) i com i stop(8-9). Krańcówki w napędzie bez przełączenia są zwarte obie- nie wiem czy to dobrze po przełączeniu w lewo czy w prawo rozłacza Ale po przełączeniu w prawo zapala się dioda na sterowniku i gaśnie dopiero wtedy gdy nacisnę na drugą krańcówke. Więcej nic nie podłączone brak lampy,antenki(pilot mam przy samym nadajniku) pilot niby programuję się zgodnie z instrukcją. Załaczam manual.Jakby co pisać wrzucę fotkę.
    Napęd bramy przesuwnej KEY- turbo 500r ct-1e jak podłączyć
  • Optex
  • #2
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Ciężko coś oceniać - spróbuj odpalić go przełącznikiem P.P. a nie radiem (zwarcie 8 z 11) - a przedtem zewrzeć na stałe wejście kańcówek z ich comem (czyli 17, 18 i 19 razem) - może one szwankują. Krańcówki mają tak działać jak opisałeś - nie przełączone są zwarte.
    Do radia dla pewności podłącz antenkę - 16,5 cm kawałek zwykłego sztywnego kabelka w izolacji - podłącz do wejścia środkowej żyły koncentryka.
    To zapalanie i gaśnięcie diody związane jest z "niby" działaniem bramy - sądząc z opisu programowania (czyli konieczności dopisywania pilota przy zamkniętej bramie - i jednocześnie zgaszonym LED-zie) zgaszony LED to brama zamknięta a zapalony - otwarta a reakcja na krańcówki prawidłowa - brama niby dojeżdża do otwarcia - działa krańcówka i dioda się zapala (a gaśnie przy zadziałaniu krańcówki zamknięcia).

    Obejrzyj dokładnie płytkę (przypalenia, korozja) i sprawdź działanie przekaźników - tych 3 obok transformatora (chociażby czy pstrykają) - Dla jednego z kierunków powinny się zwierać 2 z trzech - Open i COM (czyli Rele com i ap), albo Close i Com (Rele com i ch) - jeśli przekaźnik Com nie działa - brama nie pojedzie. Tam jest jeszcze triak - regulator mocy - ten element obok żółtej cewki między przekaźnikiem COM a zaciskami - zasilanie silnika idzie przez niego a jemu też zdarza się przepalić.

    PS. ale najpierw spróbuj zrobić wszystko zgodnie z instrukcją - skasowanie pamięci, programowanie pilota przy zgaszonym LEDzie itp - czasem przez małe niedopatrzenie rzecz nie chodzi...
    PPS . Jeszcze jedna rzecz - może kondensator uwalony (tylko wtedy silnik co prawda by się nie kręcił ale buczał) - odłącz silnik, kondensator i podepnij pod AP-COM.MOT i CH-COM>MOT dwie żarówki powiedzmy 70-tki - jak zadziałają to kondensator może być do wymiany albo silnik więc:
    druga rzecz - sprawdź silnik - odłącz go od centralki i podłącz (z podpiętym kondensatorem) bezpośrednio do 220V - czyli np N sieci do COM.MOT a faza na zmianę do AP albo CH - silnik powinien kręcić odpowiednio w obie strony. Jak nie pójdzie - szukanie stojana albo przewinięcie...
  • Optex
  • #3
    bubek2500
    Level 12  
    Dzięki za odpowiedż ,mianowicie zwarcie PP przyniosło skutek taki że silnik buczy.Zresetowane zgodnie z instrukcją i ponowana adaptacja pilota dała poprawne skutki, ale to samo silnik buczy.Silnik sprawdzony na krótko buczy w obie strony.Pytanie czy silnik dziad czy może to być kondensator ?postaram się dziś jeszcze zdemontować silnik i zobaczyć czy niema żadnych oporów.
  • #4
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Jak coś mechanicznego to prostsza sprawa..

    Jeśli nie to może być kondensator:

    Silnik na krótko do 220V też musi mieć między kable kierunkowe podłączony kondensator. Jeśli go podpiąłeś i dalej buczy to:
    1. Kup i zamontuj drugi - identyczna pojemność i napięcie, firma obojętna (aby był do specjalnie do silników i do pracy ciągłej, najlepiej na gotowo z kabelkami - one zwą się zdaje się MKSP - specjalne,elektrolityczne, bipolarne) - ok. 10 zł .

    Jeśli to nic nie da to niestety stojan (w wirniku nie ma się co psuć bo to silnik klatkowy) - może ułamało się któreś doprowadzenie ale jak zwarcie wewnątrz to tylko przewinięcie pomoże. (Jeśli masz kogoś we Włoszech albo umiesz po włosku to możesz próbować sciągnąć z Key automation, na Allegro też jest ale w obu przypadkach będzie chora cena - taniej będzie dać do przewijacza)
  • #5
    bubek2500
    Level 12  
    Sprawa się troszkę wyjaśniła.Ktoś wymieniał łożysko(a) w silniku i chyba żle złożył, rzucam fotkę podkładka sprężynowa powinna być chyba nad łożyskiem a nie latać pod nim.
    Napęd bramy przesuwnej KEY- turbo 500r ct-1e jak podłączyć
    Po poluzowaniu pokrywy silnik rusza bez problemu.

    Moje pytanie następne czy to jest normalne podczas pracy silnika wciskam guzik na pilocie silnik zatrzymuję sie i widać gołym okiem iskierki w przekażniku środkowym.

    Napęd bramy przesuwnej KEY- turbo 500r ct-1e jak podłączyć

    I jeszcze jedno jak dokupić piloty do tego sprzętu ? Będą się nadawać te tanie z alle....o do 20zł samokopiujące ? Jakie listwy do tego napędu ? jaki moduł ? czy to jakiś standard jest ?
  • #6
    kotbury
    Gantry automation specialist
    1. Jak to tylko to - to OK,
    ale motorek musi być ciasno skręcony - przyjrzyj się dokładnie konstrukcji - może ktoś składał, było jeszcze ciaśniej (za szerokie łożysko) i przerzucił podkładkę..., i może dodanie dystansów między obudową stojana a pokrywą albo zmiana łożyska na węższe rozwiązałoby sprawę.
    2. Środkowy jest od otwierania i tylko przy zatrzymywaniu z otwierania może iskrzyć - delikatne iskrzenie może być - a jeśli przekaźnik się kończy cóż, trudno, jak się skończy, wstawisz inny.
    3. Daj fotę pilota z i bez obudowy a także odbiornika, tylko dokładną - coby symbole na scalakach było widać.
    Tutaj masz oryginalne piloty Key. Były stało- i zmiennokodowe więc trzeba ustalić jakie masz. http://www.dominel.pl/produkty,89.html
    Orion 900TXB-42R - szare guziki - kod zmienny
    Orion 900TXB-42 - żółte guziki - kod stały
    Orion 900TXB-42N - niebieskie guziki - kod stały, kopiujący.
  • #7
    bubek2500
    Level 12  
    A jaki symbol ma oryginalne łożysko ? gdyż w instrukcji nie ma nic tylko kod części.Narazie nic nie ruszam musze poczekać na ściągacz po poprawnym złożeniu skręce normalnie i sprawdzę co i jak. A jak sprawa wygląda z pilotami gdyż mam tylko jeden i listwami, Tak to kupiłem goły napęd z jednym pilotem.Chcę to skompletować i założyć. Potrzebuję jeszcze jakiejś lampy ostrzegawczej chyba 24v z tego co widzę,a w przyszłości dokupię czujniki ruchu(muszą być jakieś specjalne? czy jakieś uniwersalne z portalu alledrogo podejdą ?)

    pilot
    Napęd bramy przesuwnej KEY- turbo 500r ct-1e jak podłączyć Napęd bramy przesuwnej KEY- turbo 500r ct-1e jak podłączyć Napęd bramy przesuwnej KEY- turbo 500r ct-1e jak podłączyć
  • Helpful post
    #8
    kotbury
    Gantry automation specialist
    A skąd mnie to wiedzieć - wg instrukcji ma symbol 440C6203 co zgadza się z ogólnym symbolem standardowego łożyska 6203 - wymiary tutaj: http://www.contakt.pl/oysko-kulkowe-6203-zz-p-3197.html , zmierz swoje i jeśli są zgodne a twoje za szerokie to zmień - chyba że masz dobre to może nie dopchnięte na wirniku. A jeśli wylizana obudowa stojana, wsporniki w obudowie (tam gdzie śruby wchodzą) albo dekiel, wtedy dystanse. - jak napisałem wyżej.

    Pilot (i odbiornik) kod zmienny, nie podejdą kopiujące - tylko oryginał (drogowaty, ale jak tylko jedną sztukę...) albo dołożenie całego (krajowego) zestawu radiowego.

    Ten sklep co ci podałem 2 posty wyżej ma i piloty i listwy (listwy w rozsądnych cenach). Lampy też. Fotki stanowczo przydrogie.

    "Czujniki ruchu" - chyba chodzi o barierę podczerwieni czyli "fotki" - podejdą dowolne, aby z wyjściem przekaźnikowym NC (normalnie zwartym) i chodzące na 24V AC (niektóre są tylko na zasilanie napięciem stałym)

    Lampa - na 24V (zacisk z lewej 14-15) podejdzie tylko właściwie LED-owa - jest na złączu do dyspozycji 250 mA (czyli 6 watów a według większej instrukcji nawet tylko 2 W) i innej to małe trafo w centralce nie udźwignie i to na styk - albo LED alb malunia żaróweczka.
    - na 220V - zacisk z prawej 6-7, tylko sprawdź czy na żarówkę idzie zasilanie ciągłe czy przerywane - jak ciągłę to trzeba lampę z wbudowanym przerywaczem (chyba że nie zależy na mryganiu) - i żarówką max 25W
  • #9
    bubek2500
    Level 12  
    Ok. Wszystko już jasne.Łożysko było nowe.Złożyłem już tak jak należy i wszystko jest dobrze.Tak chodziło o foto komórki(ale to z czasem) listwy już wiem 16zł metr. No szkoda troche tych pilotów potrzebuje jeszcze 2szt,ale mam jeszcze troche czasu na montaż to może samo coś wpadnie w ręce.
  • #10
    bubek2500
    Level 12  
    kotbury wrote:

    albo dołożenie całego (krajowego) zestawu radiowego.


    Potrzebuje jednak 4szt pilotów(posiadam jeden) najtaniej znalezione 68zł szt z wliczonym juz kosztem wysyłki,możesz podpowiedzieć jaki zestaw radiowy krajowy? ewentualnie jakaś cena? pasowało by na kod stały (tańsze piloty)
  • #11
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Najtańszy chyba w kraju (nie licząc wynalazków samochodowych typu MaxiCar albo Frodo),skalowalny - tzn dodajesz piloty wg potrzeb, i dalej dobry to firma Elmes - 1 kanałowy to UMB100HShet 1 kanałowy - ok 110 zł za zestaw odbiornik i 2 piloty, każdy następny pilot to z wysyłką ok 36 zł na A...o - taniej ciężko znaleźć stałokodowe a te są zmienne keeloq, wytrzymałe i z dużym zasięgiem.
    Tylko zwróć przy zamawianiu uwagę żeby dali wersję odbiornika zasilaną 24V AC (bo są też zasilane 12 V DC)
  • #12
    bubek2500
    Level 12  
    Jeżeli dobrze rozumie to płytka tak którą mam zostaję ? czy ona zostaję zdemontowana i na jej miejsce to co zaproponowałeś ? a np. taki Sterownik
  • #13
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Twój odbiornik zostaje - drugi podpinasz na kablach do złączek śrubowych centrali i oba działają razem.
    Coś w rodzaju tego zestawu - tylko jak będziesz go brać to weź od razu tyle pilotów ile trzeba z zapasem 1 szt bo tego zestawu (albo i firmy) za pół roku może nie być...... I Jeśli jest zasilany na prąd stały (zapytanie) to musisz dołożyć mostek prostowniczy albo chociaż 1 diodę szeregowo bo z centralki zasilanie to 24V zmienny.
  • #14
    bubek2500
    Level 12  
    Teraz jest wszystko jasne.Tematu nie zamykam.