Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

DAF CF 75.310 - Schemat instalacji hamulca ręcznego

02 Mar 2015 21:54 3192 20
  • Level 2  
    Witam serdecznie,

    pilnie potrzebuję schematu instalacji elektrycznej hamulca ręcznego do DAF CF 75.310.

    Z góry dziekuję za pomoc.

    Pozdrawiam
    Albert
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 31  
    albgorski wrote:
    pilnie potrzebuję schematu instalacji elektrycznej hamulca ręcznego

    Witam. Elektrycznej czy pneumatycznej ?
  • Level 2  
    Witam,

    chodzi o schemat instalacji elektrycznej

    Pozdrawiam
  • Level 31  
    Akurat w hamulcu ręcznym to elektryki nie ma z tego co mi wiadomo. Napisz dokładnie o co chodzi no chyba że to tajemnica.
    Jedynym znanym mi elektrycznym elementem, jest czujnik zaciągnięcia h-ca ręcznego ale on nie ma wpływu na poprawne działanie samego h-ca.
  • DAF Trucks specialist
    Ciągnik siodłowy czy solówka?
    Ile osi ma to auto?
    Na których osiach jest hamulec ręczny?
    przystosowany do ciągnięcia przyczepy (jeżeli to jest solówka)?
    Z którego roku on jest (ma system EBS 2 czy EBS 3 czy inny)?
    daro111 wrote:
    Jedynym znanym mi elektrycznym elementem, jest czujnik zaciągnięcia h-ca ręcznego ale on nie ma wpływu na poprawne działanie samego h-ca.

    To jest czujnik ciśnienia i umieszczony jest za konsola środkową, zaraz za hamulcem ręcznym.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 2  
    dzięki za posty - dalej problem opisze użytkownik bozbi, gdyż w jego imieniu prosiłem o pomoc

    pozdrawiam
  • Level 8  
    Witam to jest DAF 75 310 solówka dwu osiowa z 2004 roku,a hamulec postojowy jest zablokowany do manetki nie dochodzi powietrze, po naciśnięciu hamulca nożnego puszcza powietrze zawór umieszczony na tylnym moście wymieniłem ten zawór na nowy i jest bez zmian dalej jest to samo,zawór ABS jest po regeneracji
  • Level 2  
    A nie jest tak, że przy przypadkowym zwolnieniu hamulca postojowego musisz "potwierdzić" swoją obecność w kabinie hamulcem nożnym? Spotkałem się z takim czymś w innych markach.
  • Helpful post
    DAF Trucks specialist
    Obawiam się, że zupełnie źle się do tego zabrałeś- wybrałeś najbardziej kosztowną technikę tzn. Kupowania komponentów i wymiany do póki znajdziesz.
    Po pierwsze- czy wiesz jak działa obwód hamulca ręcznego?
    Wydaje mi się, ze w Twoim aucie zawór wielodrożny jest uszkodzony (nienaprawialny!)- zlokalizuj zawór czterodrożny- jest zaraz przy osuszaczu.
    Ma sześć portów - po dwa w każdym rzędzie.
    Zlokalizuj port o numerze 2.5- to jest środkowy rząd po prawej stronie (patrząc na zawór z perspektywy rurek).
    Odkręć rurkę z tego portu.
    Zapal silnik i nabijaj powietrze.Jeżeli powietrze nie zacznie wypływać z zaworu z tego portu w momencie jak na zegarach ciśnienie przekroczy 7.5 bar (czyli wogóle nie będzie powietrza wypływającego z tego portu), to znaczy że zawór jest zepsuty.
    Zawór czterodrożny wygląda tak jak na załączonej fotce.
  • Level 8  
    Dzięki za pomoc fachowa jutro będe walczył o wyniku napisze, pozdrawiam.
  • Level 8  
    Witam jesteś wielki zrobiłem dokładnie tak jak mi napisałeś i powietrze jest w manetce ręcznego,ale mam następny problem a mianowicie,po naciśnięciu hamulca nożnego drży cewka w zaworze ABS ten w ramie nad tylnym mostem tak jakby cewka miała za mały prąd a zawór na tylnym moście puszcza powietrze,może i ten problem pomożesz mi rozwiązać.pozdrawiam.
  • DAF Trucks specialist
    Odłącz wtyczkę od zaworu ABS , naciśnij hamulec nożny i zobacz co się dzieje
  • Level 8  
    jutro tak zrobie,ale zrobiłem pomiar prądu we wtyczce są cztery piny nr2 masa, nr3ma 3V, nr1 ma2,6V,i nr4ma2,1V, czy taki mały prąd jest odpowiedni

    Dodano po 21 [minuty]:

    a czy może mieć wpływ noto wykręcona śruba hamulca postojowego w prawym tylnym kole hamulce tarczowe ,auto było w piaskowaniu i malowaniu podwozia jak go odbierałem zablokował ten postojowy,musiałem g odebrać więc wykręciłem śruby z siłowników i przyjechałem do domu od wtedy zaczeły się problemy, czy to że przyjechałem ok 10 km może być przyczyną ,pozdrawiam.
  • DAF Trucks specialist
    wkręć z powrotem śruby w siłowniki bo wygląda mi na to, że mozesz mieć wyciek wewnętrzny w siłowniku.
    Masz jakies ostrzeżenia na desce???
  • Level 8  
    własnie lewy wkręciłem i jest ok a prawy tylko do połowy i dalej jest opór i ciężko się kręci coś jest nie tak jutro rozbiore,czy te napięci takie mają być jak. ci pisałem,na desce świeci cały czas ręczny , świeci stop i piszczy.
  • Level 31  
    bozbi wrote:
    własnie lewy wkręciłem i jest ok a prawy tylko do połowy i dalej jest opór i ciężko się kręci coś jest nie tak jutro rozbiore,czy te napięci takie mają być jak. ci pisałem,na desce świeci cały czas ręczny , świeci stop i piszczy.

    Ludzie !!! Jak już piszecie, to piszcie po POLSKU !!! Tego nie da się nawet czytać, a co dopiero zrozumieć...
  • Helpful post
    DAF Trucks specialist
    1)A jest ABS warning light na desce?
    2)Czy zawór ABS dalej wycieka przy wciśniętym hamulcu po odłączeniu od niego wtyczki?
    3) Czy wyciek z tego zaworu ABS pochodzi z zaworu który zasila to samo koło w którym śruba wyzwalająca dalej jest wykręcona do połowy?
    odpowiedz na powyższe pytania tylko tak lub nie.
    Tu nie ma miejsca usterka elektryczna, tylko pneumatyczna.
    Spróbuj wkręcić śrubę przy spuszczonym ręcznym przy maxymalnym ciśnieniu na zegarach-będzie ci dużo łatwiej bo siła sprężyny będzie zrównoważona siłą z ciśnienia powietrza działającego w tym czasie na membranę - tylko podklinuj sobie koła klockami bo ci się stoczy!

    Dodano po 7 [minuty]:

    Ale czegoś tu nie rozumiem: Napisałem ci, żebyś sprawdził zawór wielodrożny poprzez odłączenie rurki z portu 2.5 (port obwodu hamulca ręcznego).Po odłączeniu rurki, jeżeli odpalisz silnik i zaczniesz nabijać powietrze (zakładając, że w momencie odłączania nie było wogóle powietrza w aucie) , to jeżeli powietrze zaczęło wylatywać z zaworu wielodrożnego= zawór jest dobry.Jeżeli nie zaczęło wylatywać w ogóle (nawet jak osuszacz już wyżucił powietrze co odpowiada 10.5 bar na zegarach), to znaczy , że zawór jest do wymiany.
    A ty piszesz nagle
    bozbi wrote:
    Witam jesteś wielki zrobiłem dokładnie tak jak mi napisałeś i powietrze jest w manetce ręcznego

    TO CO SPRAWIŁO, ŻE NAGLE OBWÓD HAMULCA RĘCZNEGO ZACZĄŁ DZIAŁAĆ??? SAM TEST NIE JEST NAPRAWĄ, TYLKO WYŁĄCZNIE ETAPEM DIAGNOZY ZMIERZAJĄCYM DO ZLOKALIZOWANIA CO JEST USZKODZONE? Wymieniłeś cokolwiek w aucie, co uruchomiło hamulec ręczny???
  • Level 8  
    jak zwolnie ręczny uchodzi powietrze z zaworu ABS,a prawy tylny siłownik musze rozebrać ponieważ już nie można śruby ani wkręcić ani wykręcić,co do zaworu czterodrożnego to wymieniłem go na nowy,dlatego że port2,5nie puszczał powietrza,
  • Helpful post
    DAF Trucks specialist
    OK, wyciek powietrza z zaworu ABS jest winą siłownika a nie zaworu ABS.Siłownik ma wewnętrzny wyciek - z komory hamulca ręcznego (przy spuszczonym ręcznym jest tam ciśnienie 8.5 bar) - do komory hamulca nożnego która to jak nie jest uruchamiany hamulec nożny to jest połączona do atmosfery (właśnie wewnątrz zaworu ABS!). Ten siłownik, który to połączony jest z cieknącym zaworem ABS - jest zepsuty.
    A czy leci powietrze w momencie jak naciśniesz też nożny, czy wówczas już nie leci?
    Uważaj przy rozbieraniu tego siłownika bo przy wykręconej do połowy śrubie jest jeszcze dość duża siła sprężyny która wypycha popychacz z siłownika i możesz niechcący stracić zęby lub oko.tam jest tylko V-Klamra którą możesz rozkręcić.
    Samej komory hamulca ręcznego już nie rozbierzesz - możesz ją najwyżej odłączyć od komory hamulca roboczego gdyż sam siłownik hamulca ręcznego jest nierozbieralny - jest obejma zaprasowana dookoła.Jeżeli śruba stoi to jedyna rada to przy spuszczonym ręcznym i max. ciśnieniu na zegarach, naoliwić gwint śruby na wejściu do siłownika i spróbować śrubą rozluzować aż oliwka wejdzie do środka gwintu i uwolni śrubę.
  • Level 8  
    witam jak zwykle masz racje,rozmawiałem też z panem który pracuje w firmie zajmującej się tylko pneumatyką w ciężarówkach i powiedział dokładnie to co ty,mówił też żeby zawór regenerować ale kupuje nowy,powiedział też że skasuje mi błędy po zamontowaniu siłownika,zepsuty już zdemontowałem i zamówiłem nowy jutro mi przywiozą, dzięki za rady, pozdrawiam.
  • DAF Trucks specialist
    bozbi wrote:
    jak zwykle masz racje

    Nie zawsze mam rację bo nie zawsze da się naprawić auto przez internet.