Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Leon 1,8 20v 125km 2003r - Stag 300-4 Plus Szarpie powyżej 4,5tys obrotów

02 Mar 2015 22:52 2613 21
  • Level 9  
    Witam
    W seacie z 2003r mam zainstalowany gaz od 2 lat. Stag 300-4 Plus, Zawór odcinający Valtek 04, Wielozawór Tomasetto Achille AT.02
    Silnik 1,8 litra 20v, 125km.
    Do tej pory wszystko działało spoko, ąz do grudnia, jadąc autostradą powyżej 4,5tys obrotów na gazie silnik szarpie jak by brakowało gazy, nie ma znaczenia czy na 4 czy na 5 biegu jadę. A na benzynie wszystko jest ok. Po wymianie świec na nowe poprawiło się nieznacznie, zaczyna szarpać przy 4,7tys. (Świece Denso 20ktt).
    Podłączyłem laptopa zrobiłem kalibrację, pojeździłem trochę żeby zebrało mapy na benzynie i na gazie i wyszło mi ćoś takiego jak na obrazkach. Według instrukcji staga wszystko chyba jesty ok, choć nie jestem pewien co do mnożnika.
    Jeśli ktoś ma jkieś pomysły na rozwiązanie zagadki niech da znać, będę wdzięczny
  • Level 16  
    więcej informacji możesz znaleźć na "lpg-forum.pl" A może za mało podaje reduktor ?
  • Level 41  
    Nie napisałeś jaki reduktor i wtryskiwacz. Ile przejechane na LPG?
  • Level 10  
    Na moje oko coś Ci nie wyszło z mapami. Najpierw robisz autokalibrację, potem na benzynie zbierasz mapę jeżdżąc trochę kilometrów w zmiennych warunków, zwłaszcza dając od czasu do czasu w pędzel. Potem jeździsz na gazie i sobie pokrywasz mapy. Ale to nic Ci nie da, jeśli wystąpiła awaria.

    Volkswagenowskie silniki 1800 20v, zarówno turbodoładowane jak i wolnossące, są chyba jednymi z najlepszych jednostek na świecie wyprodukowanych w ciągu ostatnich 15 lat.
    Ale mają dwie wady: padające czujniki temperatury cieczy chłodzące :P I padające przepływomierze :P :P

    Tutaj na 90% będzie winny przepływomierz. Sprawdź Vagiem czy silnik odpowiednio mierzy masę powietrza. Bardzo ładny poradnik był swego czasu na forum Passata, myślę, że wciąż możesz go tam znaleźć.

    Moderated By ociz:

    Nie wprowadzaj inych w błąd! Mapy benzyny i gazu należy zbierać możliwie identycznych warunkach, a z "dawaniem w pędzel" to też bez przesady, bo jak przechodzi w OL to po takich mapach się nic nie zobaczy.

  • Level 9  
    Reduktor AC S.A. R01, wtryskiwacz ACW01 i na gazie zrobiłem już 50 000km.
    A dziś wymieniłem filtr fazy lotnej, bardziej z ciekawości ponieważ wymieniałem go niecałe 2 miesiące temu. A o dziwo chyba pomogło, piszę chyba bo nie miałem sprawdzić na dzodze przy większych prętkościach jak się auto zachowuje bo pogoda kiepska a w okolicy nie mam dobrej drogi. No ale na 4 biegu przy 5tys jak by ustało szarpanie.
    Sprawdzę jeszcze przepływomierz i zobaczymy co wyjdzie.
  • Level 41  
    To spadki ciśnienia reduktora. Poszukaj w google. Jest trochę tematów na ten temat.
  • Moderator of Cars
    longer175 wrote:
    A o dziwo chyba pomogło

    Nie dziwne, mnożnik za wysoki, pewnie na granicy zapętlania wtryskiwaczy, więc jak jeszcze dojdą spadki ciśnienia to nie może być dobrze.
    Pomiar ciśnienia chociaż w prawidłowym miejscu, czyli między filtrem a wtryskiwaczami?
  • Level 9  
    Wymiana folterka jednak nie pomogła. Zmniejszyłem trochę mnożnik i mapy wyszły mi takie jak poniżej. Podczas jazdy rozpędziłem auto do 5 tys żeby zobaczyć czy szarpanie ustało, lecz jest bez zmian nadal szarpie na gazeie. Dodatkowo pojawił się błąd (screen poniżej)
    Phil405 – obstawiasz, że winny jest przepływomież, ale czy jak by było coś nie tak to pojawił by się hecek silnika, a tu nic, no i na benzynie jest ok., auto pali tyle co dawniej (+-10%).
    Mimo wszystko spróbuję jutro przeczyścić przepływomierz.
    Jeśli chodzi o reduktor i ciśnienie to jak je sprawdzić?? Czy wystarczy że podczas jazdy będę obserwował Ciśnienie gazu w prawym górnym rogu programu??
    Jeśli tak to jakie wyniki powinny być prawidłowe??
  • Moderator of Cars
    Nie w ten sposób mnożnik zmniejszyć. Trzeba najpierw dać większe dysze wtryskiwaczy lub wyższe ciśnienie na reduktorze. Tylko najpierw sprawdź ten reduktor.
    longer175 wrote:
    podczas jazdy będę obserwował Ciśnienie gazu

    Jak masz innego kierowcę to może być. Ale możesz po prostu podłączyć laptopa, przejechać się, po jeździe zapisać plik osc (czerwony guziczek w oknie oscyloskopu) i później na spokojnie go odtworzyć i przejrzeć albo nawet na forum wrzucić.
  • Level 9  
    oki jutro sprawdzę to ciśnienie i jak mi się uda to wrzucę filmik
  • Level 21  
    Tak jak napisał ociz, żeby zjechać z mnożnikiem trzeba większe dysze. Sprawdź ten reduktor i dodatkowo czy dysze nie są przytkane.

    Powinieneś mieć dysze 2,2 przy ciśnieniu 1,15. Z tego co pamiętam (chyba, że tej opcji nie masz ustawionej) to gdyby reduktor nie wyrabiał to nie byłoby efekty szarpania tylko przełączyło by na benzynę. Ja obstawiam wtryskiwacze.
  • Moderator of Cars
    djswirek wrote:
    gdyby reduktor nie wyrabiał to nie byłoby efekty szarpania tylko przełączyło by na benzynę

    To zależy od ustawień. Niektórzy rzeźnicy lubią potwierdzać mit że gaz niszczy silniki.
    Pochwale się co ostatnio zobaczyłem w Audi C4 ABC.
    Seat Leon 1,8 20v 125km 2003r - Stag 300-4 Plus Szarpie powyżej 4,5tys obrotów
    Człowiek rozsądny włączył by opcję "wyłącz przy pierwszym", ciśnienie minimalne maksymalnie o 0.3bar niżej niż robocze, czas błędu ciśnienia maksymalnie 300ms. Tu jak widać, przełączył by się dopiero jak by gazu całkowicie zabrakło.
  • Level 21  
    Dlatego napisałem, że "o ile nie ma tej opcji wyłączonej".
    Rzeźników i kowali uprawiających paramechanikę jest sporo. A tutaj faktycznie gaz ustawiał ktoś kto nie miał pojęcia.
  • Level 9  
    Dziś nie wrzucę tego pliku bo mi się coś pochrzaniłooo, Podłączyłem lapropa zrobiłem kalibrację wykasowałem mapy gazowe i benzynowe i chciałem od nowa je zczytać. Kalibracja poszła choc pojawił się komunikat "wartość gazu 1,64 nieprawidłowa czy mimo to kontynuować" (wcześniej nie pojawiał się ten komunikat). Po skalibrowaniu euszyłem w trase, z tym że co chwile wywalało mi komunikat "sterownika gazu" (i ppo kliknięciu połącz, zaskakiwało z komunikatem, że nie możliwa jest jazda na gazie bo mapy benzyny nie zostały zczytane)przejechałm chwile i znów, nie zczytałem całkowicie map benzyny bo nie dało rady. W koncu odłączyłem kabel i wróciłem do garażu. no i koniec nie mogę podłączyć się bo cały czas pojawia się komunikat "brak sterownika gazu". Zostawiłem auto do rana, jak nie pomoże zdejmę kleme na kilka minut i dam znać jak coś ruszy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    ps, podczas kalibracji gdy auto chodziło na wolnych obrotach ciśnienie gazu wachało się pomiedzy 1,13 a 1,17
  • Level 41  
    Na wolnych obrotach masz dobrze więc nic to nie daje, że zaobserwowałeś wahania ciśnienia. Chodzi o sprawdzenie co dzieję się z ciśnieniem przy bucie w podłogę i powyżej 4,5tys obrotów.
  • Moderator of Cars
    Ciśnienie się wahało podczas kalibracji bo się co chwila przełączał benzyna-gaz.
  • Level 9  
    W załącznikach dodałem zapisane pliki z jazdy na gazie i na benzynie.
    Wyczyściłem dziś przepustnicę i zauważyłem poprawę, przejechałem tylko kilkanaście kilometrów ale szarpanie przy wyższych obrotach na gazie ustało, na 4 biegu rozpędziłem auto do 5,5tys obrotów i brak szarpania, a na piątym 5tys i również brak szarpania. Mam nadzieję że już na dobre ustało.
    jazda na benzynie została zrobiona przed wyczyszczeniem przepustnicy a na gazie już po wyczyszczeniu. Jedynie co się dzieje to pojawia się błąd jadąc na wysokich obrotach "wszystkie wtryskiwacze otwarte, sprawdź sondę lambda"
    W przyszłym tygodniu wymienię membranę reduktora i sprawdzę auto na dłuższej trasie.
    Dam znać o efektach.
  • VAG group specialist
    Pomyśl - co ma czystość przepustnicy do pracy silnika na wyższych obrotach?
    Nic, tak więc czyszczenie tu nic nie da.
  • Moderator of Cars
    Poprawiło się bo zwiększyłeś ciśnienie na reduktorze. Czy może w samo mu się przestawiło? W sumie to nie rzadkość w starszych wersjach AC-R01. Utrzymać ciśnienia przy większych obciążeniach widać też nie daje rady, a powinien, bo znacznie mocniejsze silniki bezproblemowo na nich jeżdżą.
  • Level 9  
    Musiało się samo mu poprawić bo nic nie zmieniałem z ciśnieniem.
    A jak sytuacja z parametrami czy trzeba coś poprawiać czy juz powinno być ok??
  • Level 9  
    Witam po przerwie
    Usterka została wykryta, po wymianie uszczelki pokrywy zaworów szarpanie pojawiło się nagle nie tylko jadąc na gazie ale również na benzynie kiedy auto się nagrzało, okazało się że winien był przewód(a w zasadzie słaby styk)z cewki do świecy na 4 cylindrze.
    Po wymianie przewodów wszystko ustało
    Dzięki Wam za rady, jednak życie zawsze robi na przekór :D
    Pozdrawiam