Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II PHII 1,5 DCI - Błąd DF130

02 Mar 2015 23:28 6366 21
  • Poziom 8  
    Witam. Co jakiś czas na zimnym silniku wyświetla się komunikat "Usterka wtrysku" i silnik wchodzi w tryb awaryjny. Wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika załatwia na jakiś czas sprawę. Po tej usterce powraca błąd (sczytany za pomocą MaxiEcu2):
    DF130 - monitorowanie ciśnienia szyny paliwowej-ciśnienie szyny zbyt wysokie.
    Podmieniony czujnik doładowania turbiny nie pomógł, świece żarowe sprawne, test przelewowy wtrysków wyszedł pozytywnie.
    Proszę o jakieś sugestie, co może być przyczyną tej usterki, co sprawdzić?
  • Poziom 39  
    Czujnik ciśnienia CR sprawdzony?
    Jakie podaje ciśnienie w momencie wyskoczenia błędu?
  • Poziom 10  
    popatrz w parametr cisnienia jak go obciążasz bo tam jest tak że jak masz za niskie
    potrafi walnąć błędem że za wysokie co jest nie prawdą
  • Poziom 8  
    W dzień sprawdzę czujnik i parametry ciśnienia. Teraz sobie przypomniałem, że z pół roku wcześniej, jak usterka wtrysku pokazywała się sporadycznie i nie była tak uciążliwa, o ile pamięć mnie nie myli, to wyskakiwał błąd (nr nie pamiętam), że ciśnienie było zbyt niskie a teraz pokazuje, że zbyt wysokie.
  • Poziom 10  
    tam w clipie jest reset ustawień zaworu cr jak pamietam
  • Poziom 8  
    Rano przed wyjazdem do pracy dokonałem pomiaru ciśnienia paliwa w rampie i na biegu jałowym wahało się w granicach 217-224 Bar. Podczas dodawania gazu ciśnienie to rosło i tak np. przy obrotach 1500 rpm wynosiło 489 Bar. Usterka wtrysku jednak nie wystąpiła i nie wiem jakie wtedy byłoby ciśnienie. Jak pojawi się usterka to dokonam sprawdzenia. Czy powyższe ciśnienie na chwile obecna jest właściwe?
  • Poziom 13  
    Troszkę mało
    Jaką masz korekcję na wtryskach?
  • Poziom 8  
    W tej chwili nie pamiętam, a będę mógł sprawdzić i napisać dopiero wieczorem.
  • Poziom 8  
    Dokonałem pomiaru ciśnienia paliwa w rampie podczas wyskoczenia błędu i wynosiło 356 Bar, silnik chwile popracował i pomimo wyświetlanego błędu silnik wyszedł sam z trybu awaryjnego a ciśnienie paliwa wróciło tak jak bez komunikatu o usterce, czyli do ok. 222 Bar.
    Korekcje wtrysku to I-0,97; II-0,98; III-1,10; IV-0,95 i są one podobne niezależnie czy silnik pracuje w trybie awaryjnym czy normalnym.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    W jakim momencie było to ciśnienie, w czasie jazdy (jakie obroty?) na postoju?.
    Jeżeli na postoju to szwankuje czujnik bądź regulator.
  • Poziom 8  
    Pomiary były na postoju, przy obrotach ok. 800 rpm i zimnym silniku.
  • Poziom 8  
    grala1 napisał:
    W jakim momencie było to ciśnienie, w czasie jazdy (jakie obroty?) na postoju?.
    Jeżeli na postoju to szwankuje czujnik bądź regulator.

    Jeśli chodzi o regulator to wiem, że mowa o regulatorze ciśnienia pompy paliwa ale o jaki chodzi czujnik i gdzie on się znajduje?
  • Poziom 29  
    regulator ciśnienia się zacina , ciśnienie które pokazało było za duże, aa ostatecznie czujnik ciśnienia przekłamuje, ale to pierwsze. Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Czy regulator ciśnienia można w jakiś sposób naprawić, żeby się nie zacinał, czy wchodzi w grę tylko wymiana na nowy?
  • Poziom 29  
    Takich części się nie naprawia , kosztują niewiele. Ale dla pewności możesz podmienić z innym autem i sprawdzić.
  • Poziom 8  
    Czy ktoś mi pomoże zlokalizować regulator ciśnienia? Patrzę od góry silnika i nie widzę go. Czy coś trzeba jeszcze zdemontować?
  • Poziom 8  
    Problem ze zlokalizowaniem regulatora ciśnienia miałem, ponieważ wygląda on inaczej niż regulatory oferowane do sprzedaży na znanych portalach internetowych, nawet jednego zdjęcia w internecie nie odnalazłem o takim wyglądzie regulatora. Załączam zdjęcie, jakby ktoś kiedyś też miał taki problem. Renault Megane II PHII 1,5 DCI - Błąd DF130
  • Poziom 8  
    Regulator ciśnienia paliwa oraz czujnik ciśnienia, a dokładnie ich same końcówki metalowe, przemyłem w myjce ultradźwiękowej a wtyczki potraktowałem kontaktem. Od trzech dni usterka wtrysku nie wystąpiła. Jak powróci usterka to wymienię regulator. Dziękuję za pomoc.
  • Poziom 13  
    Isio napisał:
    Podmieniony czujnik doładowania turbiny
    po co???
  • Poziom 8  
    10kilo napisał:
    Isio napisał:
    Podmieniony czujnik doładowania turbiny
    po co???

    Z braku wiedzy i doświadczenia :| . Szukając rozwiązania wyczytałem, że uszkodzony czujnik doładowania turbiny również wyświetla komunikat "usterka wtrysku", chociaż w takim przypadku usterka występuje podczas przyśpieszania a w moim zaraz po odpaleniu. Podmiana tego czujnika była najprostsza i najszybsza, więc spróbowałem :D