Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ISRI - Fotel pneumatyczny wstawienie do ciągnika

trance123 03 Mar 2015 12:41 2211 1
  • #1 03 Mar 2015 12:41
    trance123
    Poziom 20  

    Wykombinowałem stary fotel pneumatyczny ISRI chce wstawić go do Zetora 8011 ale nie bardzo wiem, która iść drogą. Fotel nie posiada ustawienia wagi pasażera, wychodzą od niego jedyna na przewody pneumatyczne czarny, szary. Gdy pompuję kompresorem czarny (szary wtedy jest zatkany) poduszka podnosi fotel, gdy poduszka jest napompowana mechanizm zatyka czarny przewód otwierając szary i nim mogę dopompować fotel, również nim ucieka powietrze, gdy zejdzie dużo sytuacja się powtarza i zatykany zostanie szary przewód otwierając czarny. Jak to podłączyć aby dobrze działało ? Dać mała butle koło fotela, kupić jakiś mały kompresor na 12V i regulować ciśnieniem fotel ? Sprężarka w ciągniku nie musi chodzić cały czasz, gdy nie ma przyczepy więc myślę, że tak będzie lepiej? Ktoś coś podobnego robił, przerabiał?
    ISRI - Fotel pneumatyczny wstawienie do ciągnika ISRI - Fotel pneumatyczny wstawienie do ciągnika ISRI - Fotel pneumatyczny wstawienie do ciągnika ISRI - Fotel pneumatyczny wstawienie do ciągnika ISRI - Fotel pneumatyczny wstawienie do ciągnika

  • #2 05 Mar 2015 21:04
    michał elektromech
    Poziom 8  

    Kolego mogę Ci tylko podpowiedzieć że ten czarny ucięty tekelan widoczny na drugim zdjęciu to chyba zasilanie powietrzem.Wysokością podniesienia fotela steruje krzywka widoczna obok zaworka.
    Waga nie ma tu znaczenia- liczy się zadana wysokość którą można ustawić śrubkami M 4 [?] widocznymi na zdj. 1. Ten fotel może jeszcze posiadać funkcję pompowania poduszek w oparciu.
    Co do zasilania w powietrze to wiedz że tego typu fotele potrzebują tym więcej powietrza im droga jest bardziej nierówna i histerieza reakcji [odległość między śrubkami ze zdj 1]mniejsza . Kompresor elektryczny moim zdaniem będzie dość mocno obciążony ale zbiornik dodatkowy spełni rolę kompesatora i sporo pomoże. Wykonanie to Twoja decyzja.Ciekaw jestem Twojego rozwiązania i czy zdało egzamin? W firmie w której pracuję mieliśmy kiedyś IVECO DAILY z zawieszeniem resorowo - pneumatycznym i tam była sprężarka dwustopniowa 12v z wyłącznikiem ciśnieniowym i zbiornikiem kompensacyjnym. Pamiętaj aby kompresor elektryczny uruchamiał się gdy silnik jest uruchomiony! Pozdrawiam Michał.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Ten szary to może być do poduszek oparcia a po prawej stronie nie widać dźwigienek pompowania tych poduszek więc może ktoś to zdemontował.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME