Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Agregat prądotwórczy nt270 - Wysokie obroty silnika.

03 Mar 2015 14:44 9450 46
  • Poziom 9  
    Witam forumowiczów.
    Jestem tu pierwszy raz i mam pewien problem z agregatem Nt 270.
    W agregacie został zrobiony kapitalny remont silnika. Zakupiłem do niego nowy gaźnik. Złożyłem go i odpaliłem i miał wysokie obroty. Próbowałem wielokrotnie ustawić obroty ale bez rezultatu. Majsterkowałem przy gaźniku i nic. Czy mógł by mnie ktoś nakierować w czym tkwi problem??? Będę bardzo wdzięczny za jakaś poradę.
  • AdexAdex
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Własnie dziś pytałem sie mechanika i on stwierdził to samo co pan wina jest w regulatorze ośrodkowym. Ten regulator znajduje sie w silniku i bede zmuszony rozpołowic agregat. Dam znać czy udało mi sie to zrobic. Dziekuje za odpowiedz była dla mnie bardzo cenna.
  • Poziom 1  
  • Poziom 23  
    Popieram Pana Ryszarda rozebrać zawsze zdążysz. Poszukaj po forum ustawianie reg. obr. gx160 (gx270). Kolejna sprawą jest to że rozbiórka jest "skomplikowana" i pracochłonna! Zdjęcie wirnika przerasta czasami nawet mnie. (po rozebraniu ~50 takich maszyn)
  • AdexAdex
  • Moderator Samochody
    Wysokie obroty, to znaczy jakie? Żeby się nie okazało, że to co bierzesz za anomalię, jest normalną pracą urządzenia.

    Dodano po 2 [minuty]:

    1234 napisał:
    Zdjęcie wirnika przerasta czasami nawet mnie. (po rozebraniu ~50 takich maszyn)

    A co tam jest skomplikowanego? Krótki stożek, łatwo luzujący po wykręceniu śruby centralnej.
  • Poziom 1  
  • Poziom 23  
    Robo nie zgadzam się, czasami wszystko się gnie a wirnik stoi.
    Ryszardzie nie w agregatach z AVR.
  • Moderator Samochody
    1234 napisał:
    Robo nie zgadzam się, czasami wszystko się gnie a wirnik stoi.

    Jak bozia wyposażyła warsztacik tylko w młotek... Wkręca się śrubę bodaj φ 10 od czoła, naciąga się, po czym stuka w wirnik gumowym młotkiem. Odkleja się moment.
  • Poziom 23  
    W "chińczykach" zazwyczaj nie ma gwintu na początku wirnika (od strony szczotek). siłą nie wszystkie problemy są do rozwiązania.
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.
    Dzis rozebrałem agregat zajeło mi to 1.5 godz. nie jest to nic trudnego wyciagnąłem ten regulator obrotów i nie wyglada mi na uszkodzony. Być może podczas składania popełniłem jakiś bład. A jeśłi chodzi o obroty to jest na nim Voltomierz który powinen wskazywać max. 240V. Jak go odpalałem 3 dni wczesniej to trzymał mi obroty maksymalne czyli 300V. Sprawdziłem z elektrykiem pradnice jest w bardzo dobrej kondycji. Wysyłam zdjecia mechanizmu gazu oraz regulatora obrotów zdjęcie regulatora sciagnąłem z allegro moj rozni sie tym ze sa u mnie 3 łapki a tu dwie. Wiem także ze mała spreżynka ktora jest na drucie prowadzaca od regulatora do gaznika jest bardzo istotna.
    Czekam na panów podpowiedzi. Jutro zamierzam agregat złożyc.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Wyszło na to że regulator jest sprawyny złożyłem dzis silnik zespolilem z pradnica jutro robie próbe i bede kombinował nad dzwigniami i gaznikem. Dam znac czy wszystko sie dało zrobic.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.
    Jestem na dobrej drodze rozwiazania problemu z agregatem. Jeden z objawow to kranik ktory nie daje odpowiednia ilosc paliwa do gaznika. Druga to ze mialem zle zalozone mechanizm na zabki reguatora obrotow. Jescze nie udało mi sie go dokladnie ustawic ale sadze ze jutro juz zakoncze temat.
  • Poziom 9  
    Witam panow znowu to samo agregat robi sobie ze mnie jakies jaja dalej piluje na pelnych obrotach. Brakuje mi juz pomyslow
  • Moderator Samochody
    Coś tu mi nie pasuje. Agregat ma mieć 3000 obr/min, dla utrzymania częstotliwości 50Hz. Nie ważne czy obciążony, czy nie. Ma wyższe obroty?
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Regulator jest dobrze zalozony. Srubka na gazniku nie daje efektu po wkrecaniu i wykrecaniu. Jak recznie ustawiam gaz czyli lapiac za ten mechanizm to jest ok ale jak puszczam to łoi jak glupi. Ten agregat musi miec 240V max. Tak był ustawiony kiedys i bylo dobrze. Czy jest może cos takiego jak regulator pradowy ktory powoduje wariacje???

    Dodano po 24 [minuty]:

    Tak panie Rycho zgadza sie jak krece ta srubka slysze ze jeszcze pardziej piluje ale jak zmniejszyc. Czy ktos wie? Jak silnik jest w stanie spoczynku to dzwignia regulacji obrotow ma luz delikatny lewo i w prawo to raczej powinno tak byc tak??
  • Poziom 39  
    gacu17 napisał:
    Jak silnik jest w stanie spoczynku to dzwignia regulacji obrotow ma luz delikatny lewo i w prawo to raczej powinno tak byc tak??

    U mnie w agregacie (innym, ale zasada działania jest chyba taka sama), jak silnik nie pracuje przepustnica jest całkowicie otwarta. Wg mnie luzu tam nie ma (ale głowy nie dam - jutro sprawdzę), bo tam jest założona sprężynka, która ma te luzy kasować.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Witam panów.
    Więc tak jak panowie piszecie sprawdzałem po kolei. Pierwsza rzecza ktora sprawdzilem była ta dzwignia regulatora w silniku. Wyszlo na to ze ma ten luz podczas gdy silnik nie chodzi natomiast gdy go odpalilem ruch dzwigni sie poruszył w prawo czyli ciagnie. Natomiast w gazniku jest tak jak panowie mowicie gdy silnik nie pracuje przepustnica jest otwarta ale gdy go odpalam to otwiera sie jescze bardziej. Z tego co widze to wszystko jest odwrotnie ponieważ dzwignia powinna przymykać przepustnice tak??
  • Poziom 1  
  • Poziom 39  
    Byłem i sprawdziłem, zrobiłem fotki.
    gacu17 napisał:
    Pierwsza rzecza ktora sprawdzilem była ta dzwignia regulatora w silniku. Wyszlo na to ze ma ten luz podczas gdy silnik nie chodzi natomiast gdy go odpalilem ruch dzwigni sie poruszył w prawo czyli ciagnie.

    Ona ma luz jak nie ma do niej podpiętej sprężyny do ustawiania obrotów, po jej zapięciu dźwignia jest ściągnięta w skrajne położenie i luzu przez to nie ma.
    gacu17 napisał:
    gdy silnik nie pracuje przepustnica jest otwarta ale gdy go odpalam to otwiera sie jescze bardziej

    Jak jest otwarta całkowicie, to tak jak kolega wyżej napisał, nie może się otworzyć bardziej.
    Przypuszczam, że może to być złudzenie optyczne, wynikające z ewentualnego braku sprężynki zapiętej równolegle do cięgna między ramionami regulatora i przepustnicy, a to umożliwia niekontrolowane ruchy przepustnicy na jakie pozwalają wtedy luzy wynikające z różnic średnic otworów a średnicą cięgna.
    Tak to wygląda u mnie. Sprężynka o której pisałem jest widoczna na pierwszej fotce.
    Agregat prądotwórczy nt270 - Wysokie obroty silnika. Agregat prądotwórczy nt270 - Wysokie obroty silnika.
    Brak tej sprężynki może powodować w ramach w/w luzów niekontrolowane ruchy przepustnicy i związane z tym zmiany obrotów.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Witam.
    Wiec tak odpowiadam na panskie pytanie panie Rycho
    Odkręcałeś tę dźwignię regulatora, która jest na osi wychodzącej z silnika? TAK
    Jeżeli wykręcasz tę śrubę to obroty się nie zmniejszają? NIE
    W jakim położeniu jest przepustnica gdy silnik jest wyłączony? JEST OTWARTA

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wiec co pan proponuje jestem otwarty na wszelkie propozycje.
    Dziekuje za kazda wskazówkę
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Witam.
    Zrobilem tak jak pan mowil i dzis byl efekt. Na ssaniu chodzil prawie tak jak powinien 240v. Byla nawet reakcja na krecenie srubka przy mechanizmie. Natomiast gdy zamknąlem ssanie jego obroty wzrosły do 300. Lecz gdy delikatnie (nie do konca) wyciagałem ssanie obroty sie zmniejszały.
    Co pan o tym sadzi panie rycho?? Chciał bym jescze zaznaczyc ze gaznik w tym agregacie jest taki jak na zdjeciu ktorego umieszcze do wgladu.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Przepustnica otwarta gdy odpalam zimny silnik. Silnik rozgrzany zamykam przepustnice.
  • Poziom 1