Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B3 1.8 GT - nie działają zegary (obrotomierz i prędkościomierz) i MFA

PvS120 03 Mar 2015 20:24 1665 0
  • #1
    PvS120
    Poziom 1  
    Witajcie :)

    Mam Passata B3 1.8 GT (90KM) + LPG z 1990r z "komputerem" MFA.

    Kupiłem go, przez pierwsze dni wszystko sprawnie śmigało, ale dla zasady wymieniłem filtry + olej i pasek rozrządu + pompę wody. W serwisie przełożyli mi stary termostat, przez co po przejechaniu kilkunastu kilometrów zagotował mi się silnik i poszedł biały dym + zegary zaczęły latać od lewej do prawej . Dojechałem jakoś do domu, dolałem płyn - znowu mi zagotowało, więc następnego dnia na własną rękę wymieniłem termostat. Jest ok, temperatura jest w porządku, chłodnica się w odpowiednim momencie włącza. Ale...

    Nie działa prędkościomierz, obrotomierz i MFA (poza godziną i temperaturą silnika). Skasował się przebieg, nie pokazuje kilometrów, ani obrotów.

    Dawniej przy włączonym silniku zamiast przebiegu całkowitego świecił się ERROR, ale nie sprawdziłem o co chodzi - na wyłączonym zapłonie przebieg się świecił i wzrastał. Teraz nie świeci się błąd, tylko - 000000.

    MFA ("komputer"):
    Spoiler:

    MFA przed wprowadzeniem do trybu serwisowego:
    1 - zegar: 19:00 (działa)
    2 - czas od włączenia silnika: 0:00 (nie działa)
    3 - spalanie średnie: 99,9l/100km (nie działa)
    4 - km/h średnio: 0km/h (nigdzie nie jechałem)
    5 - temp. oleju: 50*C (działa)
    6 - temp. otoczenia: 0*C (NIE DZIAŁA - wymieniałem w serwisie zderzak i chyba nie przełożyli mi czujnika)

    Tryb serwisowy według instrukcji ze strony: corrado(kropka)com(kropka)pl/tips_trick/tips_trick.htm

    MFA 1 w trybie serwisowym:
    1 - kod silnika: 000
    2 - kod kraju: 0
    3 - zakres prędkości: 0
    4 - g. limit obrotów: 00
    5 - d. limit obrotów: 00
    6 - ciśnienie odł. paliwa: 0
    7 - test wyświetlacza: działa
    8 - ?: 0
    9 - ?: 4.00

    MFA 2 w trybie serwisowym:
    1 - suma bajtów: C10
    2 - podciśnienie na w. pow.: 0
    3 - obroty silnika: 0
    4 - chwil. zuż. paliwa: 0l/100km
    5 - sygnał czujnika prędkości: 0 / 0 (na wyłączonym zapłonie i na włączonym)
    6 - temp. silnika: 50*C / 56*C (działa)
    7 - temp. otoczenia: 0*C (pisałem wyżej)


    Dla zasady sprawdziłem wszystkie bezpieczniki według schematu ze strony instrukcja(kropka)pl- po wyciągnięciu bezp. od zegara, godziny się resetowały, ale komputer nadal nie działał. Zauważyłem, że brakuje przekaźnika R3 (sterowanie silnikiem), nie wkładałem (bo nie mam :D). Ale nie było go raczej wcześniej, a wszystko normalnie działało. Nie wiem, jak sprawdzić, czy przekaźniki działają.

    Czy jestem w stanie na własną rękę sobie poradzić z tymi zegarami? Z jakimi kosztami muszę się liczyć?

    Z góry dziękuję za pomoc.