Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B3 1.8 GT - nie działają zegary (obrotomierz i prędkościomierz) i MFA

PvS120 03 Mar 2015 20:24 1803 0
  • #1
    PvS120
    Level 1  
    Witajcie :)

    Mam Passata B3 1.8 GT (90KM) + LPG z 1990r z "komputerem" MFA.

    Kupiłem go, przez pierwsze dni wszystko sprawnie śmigało, ale dla zasady wymieniłem filtry + olej i pasek rozrządu + pompę wody. W serwisie przełożyli mi stary termostat, przez co po przejechaniu kilkunastu kilometrów zagotował mi się silnik i poszedł biały dym + zegary zaczęły latać od lewej do prawej . Dojechałem jakoś do domu, dolałem płyn - znowu mi zagotowało, więc następnego dnia na własną rękę wymieniłem termostat. Jest ok, temperatura jest w porządku, chłodnica się w odpowiednim momencie włącza. Ale...

    Nie działa prędkościomierz, obrotomierz i MFA (poza godziną i temperaturą silnika). Skasował się przebieg, nie pokazuje kilometrów, ani obrotów.

    Dawniej przy włączonym silniku zamiast przebiegu całkowitego świecił się ERROR, ale nie sprawdziłem o co chodzi - na wyłączonym zapłonie przebieg się świecił i wzrastał. Teraz nie świeci się błąd, tylko - 000000.

    MFA ("komputer"):
    Spoiler:

    MFA przed wprowadzeniem do trybu serwisowego:
    1 - zegar: 19:00 (działa)
    2 - czas od włączenia silnika: 0:00 (nie działa)
    3 - spalanie średnie: 99,9l/100km (nie działa)
    4 - km/h średnio: 0km/h (nigdzie nie jechałem)
    5 - temp. oleju: 50*C (działa)
    6 - temp. otoczenia: 0*C (NIE DZIAŁA - wymieniałem w serwisie zderzak i chyba nie przełożyli mi czujnika)

    Tryb serwisowy według instrukcji ze strony: corrado(kropka)com(kropka)pl/tips_trick/tips_trick.htm

    MFA 1 w trybie serwisowym:
    1 - kod silnika: 000
    2 - kod kraju: 0
    3 - zakres prędkości: 0
    4 - g. limit obrotów: 00
    5 - d. limit obrotów: 00
    6 - ciśnienie odł. paliwa: 0
    7 - test wyświetlacza: działa
    8 - ?: 0
    9 - ?: 4.00

    MFA 2 w trybie serwisowym:
    1 - suma bajtów: C10
    2 - podciśnienie na w. pow.: 0
    3 - obroty silnika: 0
    4 - chwil. zuż. paliwa: 0l/100km
    5 - sygnał czujnika prędkości: 0 / 0 (na wyłączonym zapłonie i na włączonym)
    6 - temp. silnika: 50*C / 56*C (działa)
    7 - temp. otoczenia: 0*C (pisałem wyżej)


    Dla zasady sprawdziłem wszystkie bezpieczniki według schematu ze strony instrukcja(kropka)pl- po wyciągnięciu bezp. od zegara, godziny się resetowały, ale komputer nadal nie działał. Zauważyłem, że brakuje przekaźnika R3 (sterowanie silnikiem), nie wkładałem (bo nie mam :D). Ale nie było go raczej wcześniej, a wszystko normalnie działało. Nie wiem, jak sprawdzić, czy przekaźniki działają.

    Czy jestem w stanie na własną rękę sobie poradzić z tymi zegarami? Z jakimi kosztami muszę się liczyć?

    Z góry dziękuję za pomoc.