Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CHRYSLER VOYAGER 2002 3,3L - nie działa radio fabryczne

04 Mar 2015 12:35 9219 16
  • Level 2  
    Witam.

    Mam problem z seryjnym radiem (Alpine P56038585AO ) w/w aucie,
    CHRYSLER VOYAGER 2002 3,3L - nie działa radio fabryczne
    po odpaleniu radio się podświetla, płytę można włożyć i wyciągnąć i na tym koniec w głośnikach głucho a wyświetlacz na radiu nie działa i przez to też nie wiem czy działa sterowanie z kierownicy.

    Kostka od radia sprawdzona z poniższym schematem i wszystko się zgadza:
    CHRYSLER VOYAGER 2002 3,3L - nie działa radio fabryczne
    wtyczki do złącza B u mnie nie ma bo nie mam zmieniarki.

    Na początku myślałem, że mam zepsute radio więc znalazłem używane (jak twierdził sprzedający działające na 100% o numerze P56038585AL) ale po podłączeniu działało tak samo jak moje.

    Według serwisu Chryslera obydwa radia powinny bez problemu komunikować się z autem i działać bez zarzutu.

    Kilka słów odnośnie całego systemu: Radio ze sterowaniem z kierownicy + 8 głośników infinity o nr (P)04685755AD - 4 głośniki mają własne wzmacniacze i do każdego głośnika ze wzmacniaczem jest podłączony jeszcze jeden głośnik bez wzmacniacza.

    Wiem tyle że po włączeniu radia idzie sygnał który włącza wzmacniacze i wszystko powinno grać ale u mnie poza tym że w głośnikach głucho to jeszcze ten wyświetlacz nie działa a u innych z tego co czytałem to radio działało normalnie sterowanie z kierownicy też tylko nie było dźwięku.

    Jeżeli ktoś miał podobny problem albo wie co jest nie tak proszę o pomoc bo już od tygodnia szperam w necie i nic konkretnego nie znalazłem :) z góry dzięki ;)
  • TermopastyTermopasty
  • IT specialist
    A sprawdziłeś chociaż czy radio dostaje wszystkie 3 plusy?
  • TermopastyTermopasty
  • Level 2  
    Tak sprawdzałem wszystko jest :/ byłem nawet u elektryka który sprawdzał po mnie i też nie wie co jest.
  • Car audio specialist
    W radiach Chrysler często padała przetwornica wyświetlacza. To że w momencie wyjmowania z samochodu radio działało to nie znaczy, że ruszy po kilku dniach od odłączenia zasilania.
    Na początek warto zasilić radio i sprawdzić poza samochodem czy się włącza.
  • Level 2  
    Dzięki djlj24 ;)

    Radio dałem do sprawdzenia do serwisu od car audio jutro powinienem wiedzieć co i jak to napiszę :)

    Dodano po 18 [minuty]:

    A jeszcze takie pytanko: ma ktoś może dostęp do schematu tego radia ?

    Bo w niecie nic nie mogę znaleźć a koleś z serwisu car audio też już 2 dni szuka i nic :/
  • Level 37  
    Może być wersja kanada.

    Kodu nie ma ale przetwornica wyświetlacza ubita.

    Standard.

    Daj foto tyłu radia.

    Kupuje się tylko takie które na foto są włączone !

    Na all.... za 280 zł masz 100% ok.
  • Level 2  
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Auto i radio to Europa radia zza oceanu produkowane były w Meksyku a te jest z Węgier.


    CHRYSLER VOYAGER 2002 3,3L - nie działa radio fabryczne

    CHRYSLER VOYAGER 2002 3,3L - nie działa radio fabryczne

    Jak już pisałem według serwisu chryslera radio powinno działać i faktycznie będzie to chyba przetwornica wyświetlacza ale jeszcze czekam na potwierdzenie.

    Na szczęście drugiego radia nie kupiłem byłem u kolesia który je sprzedawał bo za niewielką opłatą zaoferował od razu montaż ale jego też nie działało także poza paliwem kosztów żadnych nie poniosłem.
  • Car audio specialist
    Adacho4 wrote:

    Radio dałem do sprawdzenia do serwisu od car, koleś z serwisu car audio też już 2 dni szuka i nic :/


    Do naprawy tej przetwornicy, wystarczy lutownica i odrobina cyny. Ale do dobrania się do niej i zlokalizowania usterki trzeba dużo zdrowia.
  • Level 37  
    ikar55 wrote:
    Do naprawy tej przetwornicy, wystarczy lutownica i odrobina cyny.


    Nie zawsze - miałem tak uszkodzone , że bez wymiany części się nie obeszło.
  • Car audio specialist
    Może i tak. Nie będę się przepychał. Być może mam zbyt mało doświadczenia, albo mam farta. Na co najmniej 40 przypadków nie trafił mi się ani jeden, który stawiałby takie wymagania.
  • Level 14  
    miecho18 napisał:
    Spoiler:
    A sprawdziłeś chociaż czy radio dostaje wszystkie 3 plusy?


    O które plusy chodzi...? Styk 1, 2 i ... ???
  • Level 2  
    Mam identyczny problem z moim radiem w Voyku z 2003.ten sam model radia i głośniki. Czy udało się to rozwiązać? Będę wdzięczny za pomoc.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mam identyczny problem z moim radiem w Voyku z 2003.ten sam model radia i głośniki. Czy udało się to rozwiązać? Będę wdzięczny za pomoc.
  • Level 14  
    Cześć. Pamiętam tylko, że był problem z przetwornicą - zasilaczem...
  • Level 2  
    Dziękuje za podpowiedź.
    Tomek
  • Level 2  
    Adacho4 wrote:
    Kostka od radia sprawdzona z poniższym schematem i wszystko się zgadza:
    CHRYSLER VOYAGER 2002 3,3L - nie działa radio fabryczne


    Mam prośbę o schemat z następnych roczników na zrzucie ekranu jest tylko początek.
  • Level 11  
    SZYMON BYDGOSZCZ wrote:
    ikar55 wrote:
    Do naprawy tej przetwornicy, wystarczy lutownica i odrobina cyny.


    Nie zawsze - miałem tak uszkodzone , że bez wymiany części się nie obeszło.


    Czy zawsze chodzi o element BA9744? Znalazłem info w sieci o błędnej aplikacji tej kostki w układzie przetwornicy:

    "Hi,
    this problem is come from bad PCB design around BA9744fv, as you can see on is datasheet when one channel is not used, you must cut lines from pins: 3, 5, 6 from ground/earth, than with a thin wire (smaller than fine hair) connect pin 3 to 16, than 6 to 9, and let pin 5 open. That's it You don't need to change any other components at all, because the problem in this circuit design is that sometimes/most of the times/allways BA9744 cannot start by itself! "

    U mnie poprawienie lutów na płytce przetwornicy nic nie dało. Podświetlenia brak, przyciski również brak podświetlenia.
  • Level 24  
    Naprawiłem tych przetwornic co najmniej 20 i nigdy się nie zdarzyło bym musiał wymieniać BA9744 lub naprawiać ścieżki na płytce.
    Zawsze wystarczyło solidne poprawienie punktów lutowania elementów na płytce. "Solidne" tzn. grotem lutownicy (nigdy hotair'em ) z dodatkiem kalafonii i odrobiny cyny. Dla pewności, zazwyczaj poprawiałem wszystkie punkty lutowań, ale wielokrotnie stwierdziłem, że przerwy zawsze występują na dwóch rezystorach, które są połączone szeregowo.
    Przetwornica zasila wyłącznie wyświetlacz. Podświetlanie klawiatury, to odrębny obwód.