Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Koparko ładowarka Ostrówek KTO 162 przeróbka jako rolniczy czyli 2 w 1.

jaspi85 04 Mar 2015 14:05 4641 11
  • #1 04 Mar 2015 14:05
    jaspi85
    Poziom 14  

    Witam, chciałem się spytać jak jest ze sprzęgłem w Ostrówku KTO 162 bo mam tą koparkę nie kompletną tzn. brak tylnego osprzętu, a w jego miejsce jest skrzynia ze żwirem jako przeciwwaga i w małym stopniu przerabiam na rolniczy czyli będzie dwa w jednym, sprzęty koparkowe są odpinane poprzez cztery bolce z tyłu, a z przodu dwa bolce plus Eurozłącze do siłowników na przednim ramieniu z łyżką.
    Czy sprzęgło jest dwustopniowe ale bez tarczy sprzęgłowej i tulei sprzęgła II stopnia?
    Bo sprzęgło dla skrzyni biegów jest ale nie wiem czy jest dla przekaźnika mocy, bo w skrzyni nie ma wałka sprzęgłowego II stopnia, nie ma wodzika przekaźnika z widełkami i pompy, nie ma koła niezależnych obrotów, nie ma wałka przekaźnika I stopnia.
    Bo nie wyczuwam oporów nacisku jak w rolniczym.
    Jaki wałek przekaźnika mocy I stopnia mam kupić bo są dłuższe i krótsze i tu mam problem.
    Ciągnik-koparka jest 87 roku tak pisze na korpusie skrzyni biegów.
    Chciałbym uniknąć rozjeżdżania na pół traktora w celu dojścia do sprzęgła.
    Mam ciężko pod tym względem bo mam ramy jak auta stare terenowe na ramie zbudowano podwozie z tylną koparką i z przednim ramieniem do łyżki.
    Żeby było jeszcze lepiej to przednia belka z kołami jest stała z ramą.
    Dlatego mam takie pytania co do sprzęgła i tulei sprzęgłowej II stopnia.
    Bo pozostałe części w moście już mam tylko zakładać.
    Pozdrawiam.

    0 11
  • Relpol
  • #2 04 Mar 2015 18:04
    raudek
    Poziom 17  

    Witam.
    W Ostrówku sprzęgło jest dwutarczowe- jednostopniowe (dwie jednakowe tarcze). Ostrówka się nie rozpoławia, tylko wyciąga silnik podpierając skrzynię i luzując strzemiona mocujące ramę do mostu.
    Pozdrawiam

    1
  • Relpol
  • #3 04 Mar 2015 21:19
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Na pewno jest możliwość przerobienia na ciągnik , z tego co pamiętam , jest potrzeba zakupu bardzo dużo części , moim zdaniem na dzień dzisiejszy jest to drogi gips chyba że zakupisz części z demobilu . Sprzęgło [zaznaczam ] prawdopodobnie też będzie potrzebne . Pozdrawiam

    0
  • #4 05 Mar 2015 13:04
    jaspi85
    Poziom 14  

    Dziękuję za odpowiedzi.
    #raudek
    Ciekawy sposób wyciągania silnika, mówisz że jednakowe tarcze są,
    czyli wystarczy zmienić tarczę sprzęgła II stopnia dla napędu wałka
    przekaźnika mocy czy coś jeszcze trzeba zmieniać w sprzęgle?
    Pytam się tak bo na oczy nie widziałem ani sprzęgła typowo
    w Ostrówku KTO162 ani nie posiadam instrukcji obsługi
    i tym bardziej instrukcji napraw i katalogu części.
    Wiem tylko że jest to strasznie odchudzona wersja rolniczego C360.
    #zbigniew125
    Części mam że tak powiem ze złomu, stan nawet zadowalający niektóre
    są zużyte ale wziąłem na czarną godzinę jako zapas bo były cztery korpusy
    z paroma częściami na złomie i żadnego nie popuściłem. Wszystko zabrałem
    oprócz przykrywek blokady i kół talerzowych oraz wspornik zaczepu haka
    transportowego bo już miałem w domu 2szt. Mam też przykrywkę sprzęgła
    i osprzęty, to co jest na zewnątrz sprzęgła kompletnego natomiast brak
    wewnątrz bo uszki mocowania były pourywane dlatego wyrzuciłem bo nie
    nadawały się do niczego już.
    Tak że brakuje mi tylko cztery części no może pięć bo kompletny plecak korpus
    podnośnika tylko brakuje, a tak to koło niezależne, wodzik, wałek przekaźnika
    I stopnia i wałek sprzęgłowy II stopnia.
    Mam tylko wątpliwości jaki to wałek przekaźnika mocy I stopnia ma być.
    Bo wałek sprzęgłowy II stopnia już mniej więcej wiem jaki to ma być.
    Pozdrawiam

    0
  • #5 05 Mar 2015 17:14
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Ta koparka jest zbudowana na podzespołach ciągnika Ursus C 355 [360] . Nie chciał bym Cię wprowadzać w błąd i pisać czego brakuje . Wałek II stopnia to wałek sprzęgłowy rurowy [ bodajże o symbolu 306/0] co współpracuje z tarczą sprzęgłową [większy otwór ] Jak masz wiele części , rozpołów go , zdemontuj pokrywę [obciążnik ] z tyłu a wszystko się okaże ,co masz a czego nie .
    Pozdrawiam

    -1
  • #6 05 Mar 2015 18:37
    raudek
    Poziom 17  

    Witam.
    Prawdopodobnie jest różnica w przełożeniu w zwolnicach pomiędzy C360 a Ostrówkiem. Ciągnik jest szybszy.
    Pozdrawiam

    0
  • #7 05 Mar 2015 19:17
    jaspi85
    Poziom 14  

    Jak będę w domu za parę dni to zrobię zdjęcia jak jest obecnie i jak jest w środku oraz jakie części mam do mostu/korpusu, zaczepy/wsporniki i sprzęgło/pokrywa do koła zamachowego.
    Bo części potrzebne do skrzyni biegów muszą/pasowałoby być nowe bo są zależne od ściągania całego silnika żeby dostać się do sprzęgła i wkładać wałki do skrzyni.
    A z mostem/korpusem to już bajka bo nie jest zależne od skrzyni biegów i tak mi się wydaje bo jeszcze z tym nie robiłem więc nie wiem jaka jest rzeczywistość czy dam sobie radę:P
    Na razie nie rozpołowiono bo nie mam najważniejszych części tzn. koło niezależne, wałek przekaźnika I stopnia i sprzęgłowy II stopnia oraz tarczy sprzęgłowej przekaźnika.
    Wiem na pewno że kupię nowe oba tarcze sprzęgłowe, koło niezależne i wałki co by mieć pewność że jest sprawny bo ciężko mi się widzi sto razy wyciągać silnik dla sprzęgła czy wałków bo coś nie pasuje albo nie działa a warunków remontowych nie bardzo mam bo krzywa podłoga w stodole:P
    #raudek
    Rolniczy być może jest szybszy bądź tak samo jeździ bo to typowa C360 no chyba że C355 opony 14.9-28.
    Jak kupowałem to jechałem nim do domu bo to było jakieś 6km to nie robiłem problemów z lawetami.
    Jechało się i jechało, jechało i końca podróży nie było, to już motorynka pony szybciej jechała bo miałem.
    Pozdrawiam

    0
  • #8 05 Mar 2015 20:58
    raudek
    Poziom 17  

    Jak wyjmiesz silnik, to zastanów się nad zrobieniem okienka w koszu sprzęgłowym. W Ostrówku przeregulować sprzęgło nie jest proste, oryginalne okienko zasłonięte jest kolumnami i przewodami hydraulicznymi. Zmieniając układ instalacji hydraulicznej nie zapomnij zainstalować ponownie filtra oleju, może byś wykorzystał tylny rozdzielacz?

    0
  • #9 05 Mar 2015 22:39
    jaspi85
    Poziom 14  

    Dzięki za dobrą radę.
    Ogólnie to mam dojście do okienek czyli widać sprzęgło blaszki/popychacze, ale już łożysko dociskowe nie.
    Widać też koło zamachowe z kołem wieńcowym co rozrusznik napędza czyli ząbki na kole i być może też służy do ustawiania kąta zapłonu chyba że nie w tym miejscu jest od kąta zapłonu, ale dwa okienka mam dostępne. Za parę dni jak będę w domu to zrobię fotki jak to wszystko wygląda.
    To wszystko jest z lewej strony traktora czyli od strony pompy wtryskowej, bo z prawej strony może przeszkadzać bak paliwa i hydrauliki.
    Tylny rozdzielacz to mówisz o rozdzielaczu 6 sekcyjny?
    Właśnie szkoda że nie było razem z koparką, w tym miejscu węże były połączone razem jako swobodny obieg powrotny.
    Jeśli mówisz o rozdzielaczu razem z korpusem podnośnika to muszę dopiero kupić cały kompletny taki żeby tylko założyć i skręcić od razu bez przerabiania.
    Jeśli mówisz o rozdzielaczu na błotniku to mam taki lata temu kupione na złomie i pasowało by to wykorzystać.
    Pozdrawiam

    1
  • #10 24 Mar 2015 23:36
    jaspi85
    Poziom 14  

    Witam mam problemy ze wstawianiem zdjęć przez net mobilny jako stacjonarny.
    Spróbuję na innym kompie, a jak się nie da to u kuzyna spróbuję.
    Mam pytanie takie, kupiłem wałek przekaźnika mocy I stopnia do C360 i nie chce dojść do końca tzn. przejść przez tuleję tylko zatrzymuje się w tulei skrzyni jakieś 10cm przed końcem wyjścia z tulei.
    Czyli tak żeby można było założyć łożysko i koło niezależne na wałek przekaźnika mocy w skrzyni.
    W środku zauważyłem że jest jakiś pierścień nie pełny i przez to uniemożliwia włożenie całego wałka do końca, wkładając wałek od tyłu ciągnika przez korpus mostu i 2/3 skrzyni biegów-tuleja i na tym koniec dalej nie idzie
    Pozdrawiam.

    0
  • #11 26 Wrz 2018 06:13
    seba4x4
    Poziom 1  

    Podłączam się do tematu. Posiadam w firmie Ostrówek K 162, w którym pękł blok itp, posiadam też C 360 z silnikiem w dobrym stanie. Chciałbym przełożyć silnik z C 360 do Ostrówka. Czy są jakieś ukryte tematy, które uniemożliwią ten zabieg? Słyszałem jakieś plotki o innym wale korbowym, czy to prawda?

    0
  • #12 26 Wrz 2018 08:44
    grzeniuw
    Poziom 13  

    Wał ostrówka ma przedni czop na wielowpuście - do napędu głównej pompy hydraulicznej, przy C-360 jest jeden klin. Nie przełożysz napędu pompy. Pompa potrzebuje dużo mocy, pojedynczy klin tego nie przeniesie, dlatego ta zmiana.
    Inna zmiana, ale już łatwa do obejścia, to napęd pompki wspomagania. Pokrywę rozrządu i pompkę przełożysz wprost, ale trzeba jeszcze dwa koła zębate i wałek napędu który jest dłuższy od tego w C-360. Czyli to jest łatwe do ogarnięcia.

    0