Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II 1.9dCi 120KM - brak mocy na niskich obrotoch błąd DF301

mMATYSs 05 Mar 2015 12:05 13149 28
  • #1 05 Mar 2015 12:05
    mMATYSs
    Poziom 11  

    Witam.Mam Renaulta Lagune II z 2002r. 1.9 dCI 120 KM z samochodem jest problem ponieważ jest słaby na niskich obrotach ożywać zaczyna przy 3 tyś. obrotach ale i tak nie ma takiej mocy jak powinna , gdy się ją gniecie to w miarę przyspiesza ale kiedy się wrzuci 4,5,6 bieg przy niskich obrotach i chce się przyspieszyć to wyrzuca błąd DF301(nieszczelność układu dolotowego) i jeszcze bardziej traci na mocy.W lagunie został przeprowadzone następujące zabiegi:

    -diagnostyka komputerowa (za każdym razem tylko jeden błąd DF301)
    -czyszczenie EGR
    -sprawdzenie szczelności układu
    -węże podciśnienia
    -sprawdzenie połączeń elektrycznych
    -wymiana turbiny na nową regenerowaną(stara puszczała już olej i miała zapieczone kierowniczki oraz była pęknięta)
    -podmienione z innej sprawnej laguny :czujnik ciśnienia doładowania,przepływomierz, elektrozawór turbiny.
    -odpięcie katalizatora

    żaden z tych zabiegów nie wpłynął na poprawę .Podczas diagnostyki w czasie jazdy widać właśnie że turbo jakby wolno wstawało na niskich obrotach ponieważ gdy jadę np. na 3 biegu mam 1500 obr/min i chce przyspieszyć to komputer chce osiągnąć max 2200 (jednostek doładowania) a na odczycie (z czujnika ciśnienia doładowania) wartość zaczyna rosnąć od 1100 i przy 1300-1400 wyskakuje błąd DF301(wykryta nieszczelność dolotu) i traci moc natomiast gdy ją gniotę od pierwszego biegu do 4500obr/min to błąd nie wyskakuje a maksymalny odczyt z czujnika doładowania to około 2300.Już nie mam pomysły co to może być więc zwracam się o pomoc.

  • #2 05 Mar 2015 13:03
    puzon14
    Poziom 5  

    Sprawdź kolego czujnik ciśnienia atmosferycznego.

  • #3 05 Mar 2015 13:05
    mMATYSs
    Poziom 11  

    Czujnik ciśnienia atmosferycznego wskazuje w okolicy 1000

  • #4 05 Mar 2015 17:48
    kortyleski
    Poziom 40  

    Sterowanie turbo. Okablowanie od sterownika do zaworu, podciśnienia, gruszka i okolice. Ściąga sztangę na wolnych? Manometr weź i popatrz czy map nie kłamie.

  • #5 05 Mar 2015 18:08
    kasper1992
    Poziom 13  

    Przeglądnij wartości rzeczywiste i opisz

  • #6 05 Mar 2015 21:25
    mMATYSs
    Poziom 11  

    Sztangę ściąga na wolnych, okablowanie sprawdzone i jest ok. które wartości opisać?

  • #7 05 Mar 2015 21:55
    CommonRail
    Poziom 27  

    Ciekawe, czy po tej regeneracji jest dobrze złożóna. Odłącz podciśnienie z gruszki i podnieś sztangę ręćznie na wolnych. Jest jakaś zmiana w dzwięku?

  • #8 05 Mar 2015 22:20
    panam
    Poziom 29  

    Nieszczedlność układu dolotowego to są symtony takich rzeczy jak napisałeś, ale czy napewno turbina dobrze działa bo jest z kierownicą, która się zacina. chłodnica popwietrza? ,niewiem, błąd wckazuje na różnicę pomiędzy powietrzem zasysanym a doładowanym. stawiam na turbo. Pozdrawiam

  • #9 05 Mar 2015 22:23
    CommonRail
    Poziom 27  

    Sam miałem z tym autem przypadek, że po regeneracji nie było w VNT pierścienia poruszajacego płetwami. Jakie masz ciśnienie w dolocie jak juz idzie dobrze?

  • #10 05 Mar 2015 23:21
    mMATYSs
    Poziom 11  

    chłodnica powietrza na pewno nie bo cały układ jest szczelny.ciśnienie w dolocie tak jak pisałem max wartość uzyskuje 2300 ale to przy mocnym gnieceniu auta i wtedy nie wywala tego błędu DF301 a przy wolnym przyspieszaniu nie udaje mi się uzyskać zadanej wartości przez sterownik zawsze jest o 300-400 jednostek mniej i wywala wtedy ten błąd i odłącza sterowanie turbiny i traci jeszcze bardziej na mocy dopiero po zgaszeniu i odpaleniu silnika wraca do stanu poprzedniego.

    Dodano po 2 [minuty]:

    jutro sprawdzę dźwięk przy ręcznym poruszaniu sztangą.

  • #11 05 Mar 2015 23:27
    panam
    Poziom 29  

    Turbina albo sterowanie albo przewody do sterowania albo brak podciśnienia, ale to ostatnie działało by na słabe hamulce.

  • #12 06 Mar 2015 00:00
    mMATYSs
    Poziom 11  

    na próbę zamiast elektrozaworu turbiny podłączyłem żarówkę i w zależności czy dodawałem albo odejmowałem gazu to żarówka świeciła mocniej i słabiej, na komputerze też zakres pracy tego zaworu oscylował 50-80% więc to raczej odpada

  • #14 06 Mar 2015 00:18
    mMATYSs
    Poziom 11  

    egr był czyszczony na komputerze też wskazuje że pracuje

    Dodano po 5 [minuty]:

    Renault Laguna II 1.9dCi 120KM - brak mocy na niskich obrotoch błąd DF301

    Dodano po 3 [minuty]:

    (zdjęcie poglądowe z internet) a na dodatek gdy się pompuje powietrze tam gdzie jest czerwona strzałka nie ma żadnego przedmuchu dopiero po wciśnięciu trzpienia zaznaczonego zieloną strzałka to upuszcza powietrze więc o żadnej nieszczelności EGR-a nie ma mowy.

  • #15 06 Mar 2015 00:20
    panam
    Poziom 29  

    sprawdź doładowanie żądane i obecne

  • #16 06 Mar 2015 00:49
    mMATYSs
    Poziom 11  

    Doładowanie żądane i obecne jest w miarę podobne gdy gniotę samochód od pierwszego biegu i żądane i obecne maksymalnie osiąga 2200, natomiast kiedy daj my na to jadę równą prędkością na 4 biegu i mam 1500 obr/min to żądane i obecne mam na takim samym poziomie 1100 jednostek ale gdy depnę gaz do podłogi to żądanego mam 2200 a obecne zaczyna rosnąć i przy 1500 łapie błąd DF301 i traci moc

  • #18 06 Mar 2015 01:00
    mMATYSs
    Poziom 11  

    tak jak pisałem na początku tez twierdze ze za późno wstaje problem w tym dlaczego tak się dzieje skoro na starej turbinie było tak samo jak na tej nowej po regenaracji.Stara turbina to jeszcze rozumiem że miała do tego prawo bo miała zapieczone kierowniczki ale w nowej sztanga działa płynie gdy się nią poruszy.

  • #19 06 Mar 2015 02:29
    1045348
    Usunięty  
  • #20 06 Mar 2015 03:59
    CommonRail
    Poziom 27  

    Dobrze masz podlaczone podcisnienia?

  • #21 06 Mar 2015 10:00
    mMATYSs
    Poziom 11  

    Podciśnienia są dobrze dla pewności sprawdzałem jak ma inna sprawna laguna z tym samym silnikiem.doładowanie też podkręcałem i jedynie turbo więcej pompowało ale nic poza tym się nie zmieniało.

  • #22 07 Mar 2015 00:41
    adrianslask
    Poziom 10  

    Kolego sam jezdżę takim samochodem , turbo też już robiłem bo sie rozpadało i u mnie też turbina wstaje z opóżnieniem i są różnice w ciśnieniu żądanym i rzeczywistym i na pewno nie jest to problem ani turbiny ani wtrysków bo te też robiłem .U mnie wyrażnie brzęczy coś w wydechu i obstawiam na przytkany kat bo na 120km to na pewno to nie jedzie . Muszę się za to wziąść tylko czekam aż się zrobi cieplej.

  • #23 07 Mar 2015 01:34
    mMATYSs
    Poziom 11  

    Też podejrzewałem katalizator ale po odkręceniu i przejechaniu się samochodem również nic się nie zmieniło oprócz dźwięku i wyraźniejszego świstu turbiny.

  • #24 10 Mar 2015 10:39
    mMATYSs
    Poziom 11  

    [quote="CommonRail"]Ciekawe, czy po tej regeneracji jest dobrze złożona.Odłącz podciśnienie z gruszki i podnieś sztangę ręcznie na wolnych. Jest jakaś zmiana w dźwięku?

    dziś sprawdziłem i nie słyszę żadnych zmian w dźwięku przy ręcznym poruszaniu sztanga na wolnych obrotach

  • #25 10 Mar 2015 20:57
    CommonRail
    Poziom 27  

    Powinien się zmianiać dzwięk na wydechu. Już wiesz gdzie szukać. Reklamuj regeneracje.

  • #26 26 Sty 2016 19:03
    krzynio266
    Poziom 2  

    Witam panowie i jak się skończył problem mam takie same objawy

  • #27 26 Sty 2016 20:39
    piotr8111
    Poziom 11  

    nieszczelność IC najczęstsza przyczyna

  • #28 26 Sty 2016 20:59
    krzynio266
    Poziom 2  

    Wszystko sprawdzone i już nie mam pomysłów

  • #29 23 Mar 2016 21:01
    krzynio266
    Poziom 2  

    witam podam rozwiązanie problemu z blędem df301 uszkodzone wtryski po ciężkiej walce z tym autem bląd nie powraca laguna odzyskała moc i bląd nie powraca

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME