Witam, mam problem z samochodem. Mazda 323f z silnikiem poj. 1.8 r.prod. 2000.
Problem jest taki, że na wolnych obrotach występują wypadania zapłonów (lub brak stechiometrycznej mieszanki paliwowo-powietrznej), silnik wpada w wibracje, które przenoszą się na cała karoserię, lewarek zmiany biegów, fotele, zagłówki itd. Wypadanie zapłonów czuć zwłaszcza osłuchując koniec wydechu. Wymienione przewody WN i świece i bez żadnej poprawy.
Kompresja równa ok. 11 atm na każdym cylindrze.
Auto ma LPG, ale objaw jest identyczny na benzynie i gazie.
Została wyczyszczona przepustnica, sprawdzona kilkukrotnie szczelność dolotu.
Po podłączeniu do komputera w zasadzie nie ma się do czego przyczepić.
Obroty zadane przez sterownik=bieżące czyli ok 700 obr./min.
Temperatury ok, przepływomierz ok 2,6 g/s. Wyprzedzenie zapłonu waha się między 9-15 st. Ładowanie ok 14,3V. Samochód ma moc, bardzo ładnie przyspiesza, ale w korku i na światłach dramat. Po dłuższym takim staniu potrafi lekko przygasać albo zafalować obrotami, jednak wibracje i trzęsienie silnikiem są niemal bezustanne. Co proponujecie sprawdzić?
Problem jest taki, że na wolnych obrotach występują wypadania zapłonów (lub brak stechiometrycznej mieszanki paliwowo-powietrznej), silnik wpada w wibracje, które przenoszą się na cała karoserię, lewarek zmiany biegów, fotele, zagłówki itd. Wypadanie zapłonów czuć zwłaszcza osłuchując koniec wydechu. Wymienione przewody WN i świece i bez żadnej poprawy.
Kompresja równa ok. 11 atm na każdym cylindrze.
Auto ma LPG, ale objaw jest identyczny na benzynie i gazie.
Została wyczyszczona przepustnica, sprawdzona kilkukrotnie szczelność dolotu.
Po podłączeniu do komputera w zasadzie nie ma się do czego przyczepić.
Obroty zadane przez sterownik=bieżące czyli ok 700 obr./min.
Temperatury ok, przepływomierz ok 2,6 g/s. Wyprzedzenie zapłonu waha się między 9-15 st. Ładowanie ok 14,3V. Samochód ma moc, bardzo ładnie przyspiesza, ale w korku i na światłach dramat. Po dłuższym takim staniu potrafi lekko przygasać albo zafalować obrotami, jednak wibracje i trzęsienie silnikiem są niemal bezustanne. Co proponujecie sprawdzić?