Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iiyama B2712HDS - wyłączające się podświetlenie

kapela86 05 Mar 2015 17:27 1044 3
  • #1 05 Mar 2015 17:27
    kapela86
    Poziom 5  

Dzień dobry, opiszę problem wraz z czynnościami które były dotychczas podejmowane. W moim monitorze Iiyama B2712HDS zaczęło się wyłączać podświetlenie po kilku godzinach pracy. Po wyłączeniu i włączeniu monitora podświetlenie wyłączało się praktycznie od razu. Z racji tego że nie mam doświadczenia w naprawianiu monitorów i ogólnie elektroniki, to zaniosłem go do znajomego elektronika który go rozebrał i stwierdził że płytka inwertera jest uszkodzona. Tak wygląda ta płytka:
    Iiyama B2712HDS - wyłączające się podświetlenie Iiyama B2712HDS - wyłączające się podświetlenie Iiyama B2712HDS - wyłączające się podświetlenie Iiyama B2712HDS - wyłączające się podświetlenie
    Nie mógł znaleźć takich traf żeby je przelutować. Kombinował też z podłączaniem innych świetlówek, tyle że napotkał dziwny problem, bo jak mówił, pierwszy raz spotyka się z sytuacją że na dwóch różnych parach świetlówek wyłączało się podświetlenie od razu, a nie miał całego kompletu pod takie złącze o takich samych parametrach jak w tym monitorze żeby sprawdzić. Oddał mi monitor i stwierdził że mogę zamówić z aliexpress nową płytkę inwertera, wtedy po 38$ była z przesyłką. Trochę zwlekałem z tym i po kilku miesiącach w końcu ją zamówiłem. Jak już ją otrzymałem to wymieniłem ją samemu (nie był to problem bo zajmuję się serwisowaniem komputerów ale bardziej od strony oprogramowania, na elektronice nie znam się zbyt dobrze) i pierwszy dzień po wymianie działało idealnie przez 10 godzin, na drugi dzień po 2 godzinach zauważyłem lekkie migotanie przyciemnienia i po parunastu minutach wyłączyło się podświetlenie.