Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak podłączyć żarówkę (zmiana z H4 na H1)

jaszu 05 Mar 2015 20:02 3177 28
  • #1 05 Mar 2015 20:02
    jaszu
    Poziom 9  

    Witam,
    Mam pewien problem z podłączeniem żarówek. Zmieniłem w samochodzie żarówki z H4 na soczewkowe (bixenon) z H1

    W tej chwili jest tak jak na załączniku pierwszym.

    Przewód 1. - napięcie 12V przy włączeniu drogowych
    Przewód 2. - napięcie 12V - światła mijania, przy włączeniu świateł drogowych napięcie znika
    Przewód 3 - masa


    Potrzebuje zrobić, aby działało to w ten sposób:
    Stałe napięcie na przewodzie nr.2, gdy pojawia się napięcie na przewodzie nr.1 chce żeby szło też na żarówkę, jak to zrobić? Co zastosować ? Nie jestem elektrykiem i się na tym nie znam. Proszę o pomoc.

    0 28
  • #2 05 Mar 2015 20:08
    balonika3
    Poziom 36  

    Zastosuj przekaźniki. Zasady pisowni również mógłbyś zastosować. Poza tym, biorąc pod uwagę zasady działu, temat zapewne zaraz będzie w kubełku :D.

    0
  • #3 05 Mar 2015 20:10
    jaszu
    Poziom 9  

    Jakie ? I jak go podłączyć ? Znalazłem w Google coś takiego jak dioda półprzewodnikowa, coś takiego się sprawdzi ? Jak bym podłączył na przewodzie 2 i dołożył przewód z 1 do 2 + w/w dioda?

    0
  • #4 05 Mar 2015 20:15
    balonika3
    Poziom 36  

    Można i diody, ale spójrz na zasady tego działu.

    0
  • #5 05 Mar 2015 20:18
    jaszu
    Poziom 9  

    Ok,proszę o przeniesienie do "Samochody początkujący"

    Co z tym przekaźnikiem ?

    0
  • #6 05 Mar 2015 20:26
    balonika3
    Poziom 36  

    Powiem tak - nie masz zielonego pojęcia, więc zostaw to. Co z tego, że narysuję Ci schemat, jak i tak go nie zrozumiesz? Pewnie nigdy nie zakładałeś konektorów na przewody, a trochę prądu tam jednak płynie. Narobisz więcej szkody niż pożytku.

    Dodano po 1 [minuty]:

    balonika3 napisał:
    Zasady pisowni również mógłbyś zastosować.
    jaszu napisał:
    ok,prosze o przeniesienie do "Samochody początkujący"

    co z tym przekaźnikiem ?
    Sam widzisz, że nic nie słuchasz.

    0
  • #7 05 Mar 2015 20:27
    jaszu
    Poziom 9  

    Spróbuję zrozumieć :) Konektory zarabiałem właśnie dziś :)

    0
  • #8 05 Mar 2015 20:29
    balonika3
    Poziom 36  

    balonika3 napisał:
    Zasady pisowni również mógłbyś zastosować.
    jaszu napisał:
    spróbuję zrozumieć :) a konektory zarabiałem właśnie dziś :)
    Nie sądzę...

    -2
  • #9 05 Mar 2015 20:31
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Skoro jest zmiana z H7 na H1 to nic nie trzeba zmieniać, obydwie jednowłóknowe.

    0
  • #10 05 Mar 2015 20:36
    balonika3
    Poziom 36  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Skoro jest zmiana z H7 na H1 to nic nie trzeba zmieniać, obydwie jednowłóknowe.
    Gość chce, żeby mijania świeciły razem z drogowymi.

    0
  • #11 05 Mar 2015 20:41
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    balonika3 napisał:
    Gość chce, żeby mijania świeciły razem z drogowymi.

    Tak jest przy wymianie H4 na H1 , H7.


    Może się wyspowiada w jakim to wehikule czasu robi takie cuda.

    0
  • #12 05 Mar 2015 20:47
    balonika3
    Poziom 36  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Tak jest przy wymianie H4 na H1 , H7.
    Jak jest? Przy wymianie z H4 na H1/H7 musiałby zmienić reflektory, bo są po dwie żarówki zamiast jednej.

    0
  • #13 05 Mar 2015 20:48
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    balonika3 napisał:
    Strumien swiadomosci swia napisał:


    Tak jest przy wymianie H4 na H1 , H7.


    Jak jest? Przy wymianie z H4 na H1/H7 musiałby zmienić reflektory, bo są dwie żarówki zamiast jednej.





    I zapewne zmienił.

    0
  • #14 05 Mar 2015 21:01
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Panowie, to jest schemat z auta z przesłoną, gdzie jej opuszczenie/podniesienie zmienia światła z drogowych na mijania. A Autor chce modyfikację na dwie żarówki. Zatem zostaje dorobienie kawałka instalacji z przekaźnikiem. Jak Kolega wyżej sugerował. Póki nie wiemy co to za auto i jaką posiada kontrolę świateł, nic nie pomożemy.

    0
  • #15 05 Mar 2015 21:49
    jaszu
    Poziom 9  

    Przepraszam, pomyliłem się. zmieniłem żarówki z H4 na H1. przesłonę mam w soczewce, w której to jest żarówka H1, H1 jest jednowłóknowa, H4 była dwuwłóknowa.

    0
  • #16 05 Mar 2015 21:55
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Nadal należy zastosować przekaźnik. Zarówno przesłonę jak i zasilanie żarówki sterujesz przekaźnikiem. Pytaliśmy jakie to auto!

    0
  • #17 05 Mar 2015 22:21
    jaszu
    Poziom 9  

    Poproszę o jakiś schemat (bądź rysunek) oraz jaki przekaźnik zastosować. Samochód to Nissan Patrol 1997r.

    0
  • #18 05 Mar 2015 22:22
    zibi581
    Poziom 21  

    Przestańcie z tymi radami, spali auto i będzie miał pretensje do całego świata. Zaniżacie poziom.

    0
  • #19 05 Mar 2015 22:25
    jaszu
    Poziom 9  

    Jak spale no to trudno :) Postaram się być ostrożny.

    0
  • #20 05 Mar 2015 22:25
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    jaszu napisał:
    Poproszę o jakiś schemat (bądź rysunek) oraz jaki przekaźnik zastosować. Samochód to Nissan Patrol 1997r.


    Na jakie lampy wymieniłeś?

    0
  • #21 05 Mar 2015 22:25
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Światła sterowane plusem czy masą? Nie pamiętam a w japońskich pojazdach rożnie bywało... Czemu nie skorzystasz z warsztatu? Taka przeróbka nie będzie droga, wykonanie zaś solidne i zgodnie ze sztuką.

    -1
  • #22 05 Mar 2015 22:29
    jaszu
    Poziom 9  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    jaszu napisał:
    Poproszę o jakiś schemat (bądź rysunek) oraz jaki przekaźnik zastosować. Samochód to Nissan Patrol 1997r.


    Na jakie lampy wymieniłeś?

    Kupiłem nowe klosze i włożyłem soczewki.

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Pawel wawa napisał:
    Światła sterowane plusem czy masą? Nie pamiętam a w japońskich pojazdach rożnie bywało... Czemu nie skorzystasz z warsztatu? Taka przeróbka nie będzie droga, wykonanie zaś solidne i zgodnie ze sztuką.

    Lubię czasami sam pogrzebać. Światła sterowane plusem (tak jak na załączniku w pierwszym poście)

    0
  • #23 05 Mar 2015 22:33
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Masz biksenona?

    0
  • #24 05 Mar 2015 22:34
    jaszu
    Poziom 9  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Masz biksenona?

    Tak.

    0
  • #25 05 Mar 2015 22:40
    zibi581
    Poziom 21  

    A biksenon jest z wodotryskiem?

    0
  • #26 05 Mar 2015 22:40
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Tak jest przy wymianie H4 na H1 , H7.

    Boziu 11 postów o niczym.

    Więc albo zmienisz wyłącznik świateł albo dioda cię ratuje.
    Dioda z długich anoda do przesłony katoda najlepiej szotka.

    Ale i tak będzie mrużyć na zmianie.

    0
  • #27 05 Mar 2015 22:45
    jaszu
    Poziom 9  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Tak jest przy wymianie H4 na H1 , H7.

    Boziu 11 postów o niczym.

    Więc albo zmienisz wyłącznik świateł albo dioda cię ratuje.
    Dioda z długich anoda do przesłony katoda najlepiej szotka.

    Ale i tak będzie mrużyć na zmianie.


    Ok dzięki. Jeżeli mrużenie będzie uciążliwe zmienię włącznik.

    Dodano po 29 [sekundy]:

    zibi581 napisał:
    A biksenon jest z wodotryskiem?


    Nie, z gulgulatorem mocy.

    0
  • #28 05 Mar 2015 22:45
    balonika3
    Poziom 36  

    H1, H4, H7, a teraz jeszcze ksenony, nie źle. I co tam jeszcze ma być?

    -1
  • #29 05 Mar 2015 22:50
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zamykam. Dosyć. Do ksenonów są całkiem inne wymagania.

    -3