Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór optoizolacji, transmisja różnicowa i wzmacniacze operacyjne

demoh 05 Mar 2015 23:22 684 6
  • #1 05 Mar 2015 23:22
    demoh
    Poziom 19  

Witam,

Próbuję zbudować prostą płytkę do testowania serwo sterowników. Jestem dosyć zielony w tych tematach co wymieniłem w temacie postu.

Mam zagwozdkę z takimi rzeczami:

1. Czy jest optoizolator, który od strony uC pracuje na 3.3V a od strony zewnętrznej może pracować w zakresie od 5V do 24V jako stan wysoki? Chodzi o scalaka dla wejścia i wyjścia (oczywiście będą dwa różne raczej). Czy taka magia tylko w erze? ;)

2. Macie jakiś może sprawdzony schemat do podłączenia napięcia -10-10V do ADC i z DAC do -10-10V. Procesor operuje na zakresie 0-3.3V. Może jest jakieś gotowe rozwiązanie w postaci jednej kostki?

3. Jaki układ polecacie do zamiany sygnału z uC w postać różnicową i w drugą stronę?

Z góry dziękuje za pomoc :)

0 6
  • PLC Fatek
  • #2 05 Mar 2015 23:50
    Radzio M.
    Poziom 32  

1. Oczywiście np. CNY17
    2. Układ na wzmacniaczu operacyjnym
    3. nie rozumiem?

0
  • PLC Fatek
  • #3 05 Mar 2015 23:51
    vertigo_02
    Poziom 12  

demoh napisał:
    1. Czy jest optoizolator, który od strony uC pracuje na 3.3V a od strony zewnętrznej może pracować w zakresie od 5V do 24V jako stan wysoki? Chodzi o scalaka dla wejścia i wyjścia (oczywiście będą dwa różne raczej). Czy taka magia tylko w erze?

Potrzebujesz optoizolatora z wyjściem tranzystorowym. Coś jak na schemacie poniżej:
    Dobór optoizolacji, transmisja różnicowa i wzmacniacze operacyjne
    Możesz ewentualnie dodać rezystor po stronie pierwotnej aby ograniczyć prąd płynący przez diodę.

2. Nie rozumiem pytania. Co ma procesor do napięć ADC i DAC?