Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dobór optoizolacji, transmisja różnicowa i wzmacniacze operacyjne

05 Mar 2015 23:22 1059 6
  • Level 19  
    Witam,

Próbuję zbudować prostą płytkę do testowania serwo sterowników. Jestem dosyć zielony w tych tematach co wymieniłem w temacie postu.

Mam zagwozdkę z takimi rzeczami:

1. Czy jest optoizolator, który od strony uC pracuje na 3.3V a od strony zewnętrznej może pracować w zakresie od 5V do 24V jako stan wysoki? Chodzi o scalaka dla wejścia i wyjścia (oczywiście będą dwa różne raczej). Czy taka magia tylko w erze? ;)

2. Macie jakiś może sprawdzony schemat do podłączenia napięcia -10-10V do ADC i z DAC do -10-10V. Procesor operuje na zakresie 0-3.3V. Może jest jakieś gotowe rozwiązanie w postaci jednej kostki?

3. Jaki układ polecacie do zamiany sygnału z uC w postać różnicową i w drugą stronę?

Z góry dziękuje za pomoc :)
  • Level 14  
    demoh wrote:
    1. Czy jest optoizolator, który od strony uC pracuje na 3.3V a od strony zewnętrznej może pracować w zakresie od 5V do 24V jako stan wysoki? Chodzi o scalaka dla wejścia i wyjścia (oczywiście będą dwa różne raczej). Czy taka magia tylko w erze?

Potrzebujesz optoizolatora z wyjściem tranzystorowym. Coś jak na schemacie poniżej:
    Dobór optoizolacji, transmisja różnicowa i wzmacniacze operacyjne
    Możesz ewentualnie dodać rezystor po stronie pierwotnej aby ograniczyć prąd płynący przez diodę.

2. Nie rozumiem pytania. Co ma procesor do napięć ADC i DAC?

3. Istnieją różne rozwiązania. Ja najbardziej lubię stosować metodę wykorzystującą wzmacniacze operacyjne z wyjściem różnicowym. W tej nocie masz to opisane:
    http://www.tij.co.jp/jp/lit/an/sloa099/sloa099.pdf
    Ogólnie wpisujesz w google: "single-ended to differential converter" i masz dużo układów.
  • Level 25