Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[avr] - Nieznany typ uint_farptr_t w pliku pgmspace.h

martint 06 Mar 2015 18:45 828 6
  • #1 06 Mar 2015 18:45
    martint
    Poziom 8  

Witam serdecznie użytkowników forum. Jestem początkującym pasjonatem mikrokontrolerów AVR. Przy próbie wykonywania ćwiczeń z jednej z popularnych książek na ten temat natrafiłem na problem, którego nie umiem przeskoczyć... Chciałem obsłużyć sobie standardowo wyświetlacz LCD na sterowniku HD44780. Zgodnie z kodami źródłowymi wkleiłem takie nagłówki:

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

problem rodzi się przy kompilacji. Wyskakują mi błędy związane z plikiem pgmspace.h

Cytat:

/usr/lib/avr/include/avr/pgmspace.h|1067|error: unknown type name ‘uint_farptr_t’

Wskazana linijka we wskazanym pliku wygląda tak:

Cytat:

extern size_t strlen_PF (uint_farptr_t src) __ATTR_CONST__; /* program memory can't change */

W sieci wyczytałem że chodzi o to, że nieznany jest typ uint_farptr_t.
    Wyczytałem również, że definicja tego typu znajduje się w pliku inttypes.h więc dodałem go do sekcji #include. We wspomnianym pliku faktycznie znajduje się taka deklaracja, wygląda tak:

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Więc wychodziłoby na to, że typ powinien być znany. Jednak tak się nie dzieje, wciąż wyskakuje ten sam błąd. Przekopałem wujka google ale mimo to nie podał mi sensownej odpowiedzi... Czy ktoś spotkał się z podobnym błędem ?

Specyfikacja maszyny:
    system Linuks Ubuntu 14.04, zainstalowane wszystkie avr-libc i inne potrzebne biblioteki, kompilacji dokonuję w Code::Blocks przez avr-gcc.

Proszę o pomoc,
    Pozdrawiam !

0 6
  • #2 06 Mar 2015 20:28
    ReprezentantWschodu
    Poziom 9  

Wstaw pełny kod, bo na podstawie wybranych wycinków kodu, ciężko powiedzieć, gdzie może leżeć powód niekompilowania programu.

0
  • #3 07 Mar 2015 11:43
    Andrzej__S
    Poziom 28