Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man 26.414 F2000 - Jakie konsekwencje, uszkodzone czujniki ruchu igły i doładow

andrejus17 07 Mar 2015 08:15 2091 22
  • #1 07 Mar 2015 08:15
    andrejus17
    Poziom 9  

    Odczytałem kody migowe :

    - 1 długi 10 krótkich (czujnik ciśnienia doładowania)
    - 5 krótkich (czujnik ruchu igły)
    - 3 długie 8 krótkich (dobieg nie zakończony)

    Czy auto będzie słabsze i więcej paliło ? Pytam bo szew powiedział że jak Man jeździ to jeździ, dopiero jak się zatrzyma to będziemy naprawiać.
    Co znaczy Dobieg Niezakończony ?
    Dodam że silnik wchodzi max na 2 tyś obr. Czy to normalne?

    0 22
  • #2 07 Mar 2015 08:37
    adam158
    Poziom 22  

    Masz kłopoty z edc .instrukcja obsługi i naprawy do tego mana jest gdzieś na elektrodzie ,pobierz ,wszystko tam masz wyjaśnione ,chyba kolega bodek kiedys ją tu umieścił jak dobrze pamiętam .czujnik r€chów igły to nic innego jak wtryskiwacz sterujący

    1
  • #3 08 Mar 2015 08:08
    andrejus17
    Poziom 9  

    Zauwazyłem że jedne ze złączy wychodzących z kabiny poprayskane jest czymś srebrno czerwonym jakby miedzią w spray-u. Czy to może powodować zwarcie na pinach ?
    Czy popryskanie kostek wd 40 nie zaszkodzi ?

    0
  • #4 08 Mar 2015 09:30
    adam158
    Poziom 22  

    Popryskanie nie zaszkodzi,ale nie licz na to że wyeliminuje usterkę, miedż w sprayu zmyj pędzelkiem z benzyna ekstrakcyjną,swieci sie kontrolka EDC ?

    0
  • #5 08 Mar 2015 17:34
    andrejus17
    Poziom 9  

    Świeciła po tym jak był odłączony akumulator na około godzinę. Ale zgasła po około 20 minutach .

    0
  • #6 09 Mar 2015 17:14
    andrejus17
    Poziom 9  

    Czy aby wymienić wtryskiwacz sterujący nalezy ściagać głowicę?

    0
  • #7 10 Mar 2015 17:29
    andrejus17
    Poziom 9  

    Na tej stronie jacyś mało życzliwi ludzie, niechętnie podpowiadają. Podajcie numer konta to zapłacę za informacje :)

    Moderowany przez serwisantscani1:

    Ostatni raz toleruje takie twoje teksty następnym się pożegnamy.

    0
  • Pomocny post
    #8 10 Mar 2015 17:40
    adam158
    Poziom 22  

    Odpowiedziałem ci już w sobotę ale moderator wyrzucił moje posty bo brakowało kropki i przecinka.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Głowicy nie ściągasz, bo wtryskiwacz jest wkręcony do głowicy,trzeba mieć tylko odpowiedni klucz,ale wtryskiwacz masz na warsztacie zapasowy ?, bo chyba nie będziesz kupował bo to droga zabawka,do Mercedesa zapłaciłem 1000 zł .

    0
  • #9 10 Mar 2015 19:45
    andrejus17
    Poziom 9  

    Nadgorliwy moderator, władza bąbelkuje??? :)

    Nie mam zapasowego, czy można kupić sam czujnik położenia igły czy to idzie w komplecie z wtryskiem ?

    Moderowany przez serwisantscani1:

    Wyjaśnij powyższy wpis

    0
  • #10 10 Mar 2015 19:53
    adam158
    Poziom 22  

    Czujnik jest zespolony z wtryskiwaczem ,ktoś to regeneruje w za 400 zł w jeden dzień .Mnie też tak mówili i nawet diagnostyka z kompa w aso mercedesa nazwy nie wspomnę celowo,
    wskazała ten wtryskiwacz w autobusie,kupiłem na pewniaka wmontowałem i co ? i dalej d..pa, nie pomogło.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Teraz ja mam 2, jeden zamontowany i jeden zapasowy.

    0
  • #11 10 Mar 2015 19:54
    andrejus17
    Poziom 9  

    Czyli co to znaczy ? że wtryskiwacz musi być nowy i oryginalny ? Bo nie zrozumiałem przesłania

    0
  • #12 10 Mar 2015 19:57
    adam158
    Poziom 22  

    Może na początek zmierz mu oporność.Nie musi być nowy ,tylko musisz wiedzieć że jest sprawny

    0
  • #13 10 Mar 2015 20:39
    andrejus17
    Poziom 9  

    Mierzyłem już. 900 Ω
    Wyczytałem na innym forum aby wypiąć wtrysk sterujący czyli czujnik ruchu igły i w kostkę wpiać opornik 100 Ω

    Po wpięciu opornika, wykasowaniu błędów i przejechaniu 50 km w pamięci pozostał tylko czujnik od doładowania.

    0
  • #14 10 Mar 2015 20:43
    adam158
    Poziom 22  

    Czyli wnioskujemy że uszkodzony jest wtryskiwacz,oporność jest prawidłowa ,ale spotkałem się kiedyś z teorią ze coś tam się wyciera w nim i przekłamuje.

    0
  • #15 11 Mar 2015 11:36
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    andrejus17 napisał:
    Mierzyłem już. 900 Ω
    adam158 napisał:
    oporność jest prawidłowa
    Pewny jesteś ?

    0
  • #16 11 Mar 2015 13:04
    adam158
    Poziom 22  

    Masz rację chyba się pomyliłem, w tourismo jak mierzyłem był coś około 100 ohmów

    0
  • #17 11 Mar 2015 13:16
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dokładnie Adam, zakres podawany to od 65 do 160 Ω w praktyce ok 110 Ω.
    1000 Ω to czujnik prędkości obrotowej.

    0
  • #18 11 Mar 2015 13:22
    andrejus17
    Poziom 9  

    Rozumiem że czujnik ruchu igły uszkodzony. Czy czujnik się regeneruje?

    0
  • #19 11 Mar 2015 22:15
    proh
    Poziom 11  

    Witam.Bardzo często zdarza się że przerywa się przewód od wtryskiwacza sterującego, przy wyjściu z pokrywy zaworowej.Częsta usterka.Jeśli masz możliwość to podłącz drugi wtryskiwacz bez montażu i będzie wiadomo na 100%.

    0
  • #20 12 Mar 2015 06:11
    andrejus17
    Poziom 9  

    Na urwanym przewodzie pokazało by 900 Ω ?

    0
  • #21 12 Mar 2015 08:55
    adam158
    Poziom 22  

    Ale powyżej ustaliliśmy że ta oporność jest na poziomie 100 omów.

    0
  • #22 17 Mar 2015 19:03
    andrejus17
    Poziom 9  

    Czujnik doładowania zmieniony. Błędy wykasowane ( zwarte piny i włączenie stacyjki na kilka sek ) Ponownie sprawdziłem błędy - BRAK
    Uruchomiłem silnik , chodził około 3 min na wolnych obrotach i około minuty na 1600 obr i znowu minute na wolnych tak aby turbina się wychłodziła.
    Po sprawdzeniu błędów znowu miga 5 krótkich ( czy to aby na pewno czujnik doładowania )

    Co robić? Czy konieczna będzie diagnostyka komputerem? Czy możliwe aby to była wina wtyk pod maską? A może to wina samej turbiny?

    0
  • #23 17 Mar 2015 19:31
    adam158
    Poziom 22  

    Akurat diagnostyki się nie bój w aso mercedesa za autobus płaciłem 150,w aso MAN 180 zł.

    0