Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VOLVO FH Euro 6 - Nie podnosi się oś w naczepie.

Serwis TIR Katowice 07 Mar 2015 13:55 3417 10
  • #1
    Serwis TIR Katowice

    Level 11  
    Witam!

    Mam dosyć dziwny problem z ciągnikami Volvo FH Euro 6 2014 rok. Spięte z naczepą blokują funkcjonowanie osi podnoszonej. Podejrzewam, że po linii CAN wysyłana jest jakaś informacja, ponieważ jeśli podepnę przewód ABS (bez CAN) oś działa normalnie. Sprawdzałem to na razie tylko z naczepami na EBS Wabco i zawsze ten sam problem. Naczepy ustawiane na podnoszenie osi po włączeniu zapłonu jak i po prędkości. Z włączonym sterowaniem za pomocą pedału hamulca i bez. Jak będę miał możliwość zrobię test z naczepą na systemie Knorr. Haldexa w naszej flocie niestety (albo stety ;) ) nie mam.


    Będę wdzięczny za każdą sugestię.

    Pozdrawiam!
  • #2
    daro111
    Level 31  
    Serwis TIR Katowice wrote:
    Mam dosyć dziwny problem z ciągnikami Volvo FH Euro 6 2014 rok. Spięte z naczepą blokują funkcjonowanie osi podnoszonej.

    Witam.
    Na początek proponuję kontakt albo z serwisem Volvo albo z Wabco, skoro sygnał leci po CAN; jak już sprawdziłeś, to myślę że tam taką wiedzę powinni posiadać.

    Tak mi jeszcze do głowy przyszło, żeby "przewertować" menu na desce, może są jakieś opcje ustawiania sterowania przyczepą. Możliwe że jest to programowane.
  • #3
    Serwis TIR Katowice

    Level 11  
    Menu na desce przerobione. Nie ma takiej funkcji. Na desce również brak przycisku opuszczania/podnoszenia osi.
  • #4
    daro111
    Level 31  
    Serwis TIR Katowice wrote:
    Menu na desce przerobione. Nie ma takiej funkcji. Na desce również brak przycisku opuszczania/podnoszenia osi.

    A podgląd sygnałów ,statusów wejść/wyjść w TEBSE lub TEBS ( nie napisałeś jaka wersja w naczepach); nic tam nie się nie pojawia?
  • #5
    Serwis TIR Katowice

    Level 11  
    Jest Wabco E w wersji 2.0 lub nowsze. Jak podłączę komputer to nie mam podglądu na sygnały CAN z ciągnika bo przejściówka z interfejsu odcina CAN samochodu.
  • #6
    daro111
    Level 31  
    Serwis TIR Katowice wrote:
    CAN z ciągnika bo przejściówka z interfejsu odcina CAN samochodu

    No tak..., ale można by zaopatrzyć się w żółte złącze diag z kablem, włączyć wcześniej tą funkcję w opcjach modulatora, albo spróbować na potrzeby akurat tej diagnostyki, połączyć CANy w przejściówce; może akurat nie będzie zakłóceń i wszystko będzie dobrze "widać".
  • #7
    Serwis TIR Katowice

    Level 11  
    Powalczę w poniedziałek i dam znać co wyszło ;)
  • #8
    Serwis TIR Katowice

    Level 11  
    Po kontakcie z autoryzowanym serwisem Volvo uzyskałem informację o konieczności przeprogramowania ciągników. Czekam na informację czy będzie to usługa płatna czy na gwarancji. O szczegółach oczywiście zamelduję ;)
  • #9
    daro111
    Level 31  
    Serwis TIR Katowice wrote:
    Po kontakcie z autoryzowanym serwisem Volvo uzyskałem informację o konieczności przeprogramowania ciągników.

    Wypuścili bubla, to powinni to zrobić w ramach gwarancji.
  • #10
    szwagier81
    Level 14  
    A z jakiej racji platna usługa? Przecież ma działac, jak nie działa to na gwarancji. Chyba, że masz jakieś swoje zachcianki, aby wgrać nowsze oprogramanie to wtedy musisz zapłacić
  • #11
    Serwis TIR Katowice

    Level 11  
    Aktualizacja oprogramowania w ramach gwarancji. Temat zamykam.