Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

z jaka sila dokrecac glowice

michasko251 07 Mar 2015 23:56 1146 7
  • #1 07 Mar 2015 23:56
    michasko251
    Poziom 7  

    witam potrzebuje pomocy ponieważ zajmuje się autami ciężarowymi i mam problem z siła dokręcania śrub w osobówce dlatego zadaje pytanie wymieniam uszczelkę głowicy w pasat i chciałbym wiedzieć z jaka siła dokręcić szpilki kluczem dynam...... i czy konieczna jest wymiana szpilek na nowe??? z gory dziekuje

    0 7
  • #2 08 Mar 2015 00:04
    klimek2555
    Poziom 10  

    Nowa uszczelka ma opis co i jak ( siła dokręcenia NM i kolejnosc)
    Szpilki nowe ale dają stare i tez jest.
    Planowanie głowicy ale to chyba wiesz i odpowiednia gruba uszczelka (popros w sklepie to wytłumaczy)

    0
  • #3 08 Mar 2015 00:18
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    A mnie uczono że uszczelkę dobiera się do wysokości wystających tłoków, a nie do planowanej głowicy. Co do kolejności i momentów tak jak wyżej. Co do samych śrub będziesz miał podaną maksymalną ich długość, prawidłowo powinno się wymienić.

    0
  • #4 08 Mar 2015 00:28
    klimek2555
    Poziom 10  

    Wymiar zmienia się po planowaniu głowicy Co?? ( konieczne planowanie bo głowica raz urzyta wygina się co prowadzi do wydmuchania nowej uszczelki i robota od nowa albo za jakiś czas)
    Możesz póbowac bez planowania głowicy to wtedy uszczelka na 1 montaż

    0
  • #5 08 Mar 2015 00:48
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Ale co się zmieni wystawanie tłoków, czy wpuszczenie zaworów? Po każdym planowaniu zawory powinny zostać obniżone do wartości podanej przez producenta.

    0
  • #6 08 Mar 2015 09:41
    klimek2555
    Poziom 10  

    Panie kolego oczywiście obniży się głowica w vw passacie są wyciecia w tłoku na zawory i świece żarowe ( stopień sprężania zmieni się , jak zawory nie puszczają to można zostawic )
    Najlepiej porozmawiac z osobą co planuje czy jest miejsce ,i on doradzi co i jak.

    0
  • #7 08 Mar 2015 11:09
    T5
    Admin grupy Samochody

    Teoria;
    - firma vw począwszy od silnika "na pompowtryskiwaczach" zabrania obróbki płaszczyzny głowicy. Krzywa do wymiany.

    Praktyka;
    - silniki te cierpiały na wadę fabryczną uszczelek pod głowicą(gniły, rdzewiały)
    - planowanie, zabielenie głowicy zbiera z niej w 99% przypadków 0.1mm.
    - przed obróbką można zrobić stosowne pomiary wysokości głowicy
    - i zostaje pytanie, ile razy przed była ta głowica już planowana

    Jeżeli głowica "trzyma wymiar" to po co dawać grubszą uszczelkę?
    Uszczelkę dobiera się wg innych kryteriów.

    Proszę poczytać.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1429636.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1468038.html

    0
  • #8 08 Mar 2015 11:24
    klimek2555
    Poziom 10  

    No tak masz racje mi chodziło o usuniecie krzywizny po demontażu głowicy bo jak wiemy zniekształca się.
    Nowa to koszty a nikt nielubi wydawac jak nie musi.
    Ja osobiście docieram sam i sprawdzam na szybie albo wysyłam do regeneracji i tam firma stwierdza o stanie itp...

    -1