Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Aktualizacja firmware Ubiquiti AirGrid M5, niestabilne łącze

Aduxa 08 Mar 2015 00:18 2808 28
  • #1
    Aduxa
    Level 8  
    Witam,

    Od dłuższego czasu dręczy mnie niestabilny ping w grach, wpadłem na pomysł zaktualizować soft dla routera. Znalazłem najnowszy soft dla mojego routera (wszystkie informacje o nim w załączniku): AirGrid M5 HP,pobrałem go ze strony producenta.
    W wersji: v5.5.10, pobrałem, zrobiłem backup obecnych ustawień routera na komputer i przeszedłem do aktualizacji softu poprzez router, lecz sypie errorem (internet2).

    Błąd: Firmware image check failed. Error code: -6

    Gdzie leży problem?

    Pytania do tego:

    1. Czy aktualizacja softu na prawdę coś daje?
    2. Mogę w jakiś sposób dojść gdzie leży wina niestabilnego pingu?

    Posiadam dostęp do winboxa mojego dostawcy, mogę za pomocą niego coś zdziałać w sprawie niestabilnego pingu?

    Jestem kompletnym laikiem i proszę o wyrozumiałość!:)
    Z góry dziękuje za pomoc.
    Pozdrawiam
  • #2
    seb235
    Level 28  
    Błąd który podajesz oznacza iż firmware nie przeszło z jakiegoś powodu weryfikacji, może to oznaczać iż pobierasz złą wersję albo plik jest uszkodzony.

    Co do dostępu do mikrotika dostawcy (poprzez winboxa) nie radzę nic ruszać bo raz że nic tam nie zrobisz skoro nie radzisz sobie z aktualizacją oprogramowania swojego urządzenia, a dwa ingerowanie w czyjeś urządzenie jest zwyczajnie przestępstwem i mogło by mieć nie ciekawe skutki szczególnie dla Ciebie :)
  • #3
    Aduxa
    Level 8  
    seb235 wrote:
    Błąd który podajesz oznacza iż firmware nie przeszło z jakiegoś powodu weryfikacji, może to oznaczać iż pobierasz złą wersję albo plik jest uszkodzony.

    Co do dostępu do mikrotika dostawcy (poprzez winboxa) nie radzę nic ruszać bo raz że nic tam nie zrobisz skoro nie radzisz sobie z aktualizacją oprogramowania swojego urządzenia, a dwa ingerowanie w czyjeś urządzenie jest zwyczajnie przestępstwem i mogło by mieć nie ciekawe skutki szczególnie dla Ciebie :)


    Wersja na pewno jest dobra,plik uszkodzony być nie może,ściagany kilka razy pod rząd i to samo?

    Rozumiem,że mogę ponieść konsekwencje prawne,lecz nie sądzę by mój dostawca do tego nawet doszedł,kretyn i nic więcej:)

    Ma ktoś jakiś pomysł jeszcze?
  • #4
    smario11
    Level 31  
    Bledny firmware pewnie wrzucasz.

    Wrzucilem tutaj prawidlowy.

    Odrazu powiem ze nie pomoze bo masz sygnal fatalny.
    Na tych 700m do bazy to powinienes miec -60 a nawet -50dbm sygnal.

    D
    Fatalny sygnal moze byc dlatego ze przez krzaki wali albo budynki, zle zwizowana antena albo monter w blednej polaryzacji skrecil antene
  • #5
    Aduxa
    Level 8  
    @smario11

    Dziękuje ślicznie,soft się wgrał,nie wiem jakim cudem pobierałem zły.

    Niestabilny ping nadal pozostał,ale czuje że internet chodzi lepiej. Skontaktowałem się z kilkoma ludźmi,którzy używają internetu od tego dostawcy,i również narzekają na niestabilny ping. Więc raczej zła polaryzacja anteny odpada,skoro wszyscy mają z Tym problem oraz krzaki i budynki,droga do antenty jest czyściutka jak niebo. I tutaj pytanie z mojej strony,gdzie może leżeć tego przyczyna? To bym jakoś nakierował Tych,za przeproszeniem debili,żeby naprawili to jak najszybciej.

    I czy można jakoś zmienić ustawienia routera,by wyciągnąć jeszcze więcej 'mocy' internetu? Albo coś w sprawie tego pingu?

    Przypominam że posiadam dostęp do winboxa,to jeżeli coś za pomocą niego będzie zdziałać,to proszę śmiało mówić

    Pozdrawiam!
  • #6
    etezet
    Level 26  
    Aduxa wrote:
    @smario11

    Dziękuje ślicznie,soft się wgrał,nie wiem jakim cudem pobierałem zły.

    Niestabilny ping nadal pozostał,ale czuje że internet chodzi lepiej. Skontaktowałem się z kilkoma ludźmi,którzy używają internetu od tego dostawcy,i również narzekają na niestabilny ping. Więc raczej zła polaryzacja anteny odpada,skoro wszyscy mają z Tym problem oraz krzaki i budynki,droga do antenty jest czyściutka jak niebo. I tutaj pytanie z mojej strony,gdzie może leżeć tego przyczyna? To bym jakoś nakierował Tych,za przeproszeniem debili,żeby naprawili to jak najszybciej.

    I czy można jakoś zmienić ustawienia routera,by wyciągnąć jeszcze więcej 'mocy' internetu? Albo coś w sprawie tego pingu?

    Przypominam że posiadam dostęp do winboxa,to jeżeli coś za pomocą niego będzie zdziałać,to proszę śmiało mówić

    Pozdrawiam!


    Zakłócenia. Być może wystarczy zmienić kanał nadawania - to już zadanie dla ISP. Airmax wyłączony, być może baza stoi na jakimś MikroTiku z lipnym sektorem stąd taki słaby sygnał. Tym bardziej należałoby to zgłosić lub dowiedzieć się coś więcej.
    Jeśli chodzi o winboxa - służy do konfiguracji MT, a Ty masz UBNT.

    Takie pytanko jeszcze, dlaczego masz LAN w trybie half duplex? Zmień na full.
  • #7
    Aduxa
    Level 8  
    Jak mogę zmienić kanał nadawania?
    Były do wyboru dwie opcje 10 mbps i 100 mbps,wybrałem 100 mbs,czym to się różni?

    Dorzucam screeny każdego okna routera,jeżeli ktoś byłby tak miły i rzucił na nie okiem,byłbym bardzo wdzięczny :)

    Aktualizacja firmware Ubiquiti AirGrid M5, niestabilne łącze Aktualizacja firmware Ubiquiti AirGrid M5, niestabilne łącze Aktualizacja firmware Ubiquiti AirGrid M5, niestabilne łącze Aktualizacja firmware Ubiquiti AirGrid M5, niestabilne łącze Aktualizacja firmware Ubiquiti AirGrid M5, niestabilne łącze Aktualizacja firmware Ubiquiti AirGrid M5, niestabilne łącze Aktualizacja firmware Ubiquiti AirGrid M5, niestabilne łącze Aktualizacja firmware Ubiquiti AirGrid M5, niestabilne łącze
  • #8
    etezet
    Level 26  
    Aduxa wrote:
    Jak mogę zmienić kanał nadawania?
    Były do wyboru dwie opcje 10 mbps i 100 mbps,wybrałem 100 mbs,czym to się różni?


    1. Ty nie możesz, tylko usługodawca. Kanał zmienia się na urządzeniu nadającym.
    2. Prędkością połączenia ethernet.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dupleks_%28telekomunikacja%29
    Miałeś półduplex - wnioski wyciąg sam.
    Teraz zmień na auto negocjację. Może być sytuacja, że zacznie padać procesor w Airgridzie i będzie odpowiadał tylko na 10Mbitach lub karta sieciowa (czy tam cokolwiek) nie będzie się zapinać na 100Mbit.

    Reszta ustawień wygląda ok.
  • #9
    Aduxa
    Level 8  
    Gdy przyjechał do mnie technik,zmieniał mi on kanał za pomocą winboxa. Możesz ktoś pokierować co i jak wykonać w nim,by zmienić?
  • #10
    etezet
    Level 26  
    Aduxa wrote:
    Gdy przyjechał do mnie technik,zmieniał mi on kanał za pomocą winboxa. Możesz ktoś pokierować co i jak wykonać w nim,by zmienić?


    Tak, tylko kwestia czy znasz hasło na docelowego mikrotika. Oczywiście robiłbyś to na własną odpowiedzialność.

    PS. Przetestuj na obecnych ustawieniach. Może miałeś problem na LANie.
  • #11
    Aduxa
    Level 8  
    Hasło znam.

    Problem występuje od dwóch miesięcy u każdego,problem na LANIe odpada,wina dostawcy,ale owy pan ma wywalone,i liczy się tylko to,że mu działa.

    Jeżeli chciałbyś mi pomóc ze zmianą kanału za pomocą mikrotika,to napisz instrukcje tutaj,lub odezwij się na PW!

    Pozdrawiam
  • #12
    etezet
    Level 26  
    Aktualizacja firmware Ubiquiti AirGrid M5, niestabilne łącze

    Zakładka Wireless, Interfaces, szukasz karty nadającej dla Cb, czyli takiej w której będzie ap-bridge i ssid: RAXEL_KOSEWO. Klikasz dwukrotnie na nią, zakładka wireless. Włącz advanced mode (po prawej). Kanał zmieniasz w "Frequency". Pamiętaj, że domyślna szerokość kanału to 20MHz (nie wszystkie softy pogrubiają częstotliwość kanału). Analogicznie: 5180 ; 5200 (...) 5700. Po wszystkim apply.
    Reszty nie dotykaj, bo pozbawisz siebie i reszty internetu :)
    Oczywiście problem nie koniecznie może leżeć na AP, lecz na jakimś moście. To już nacisk na dostawcę, jeżeli "ma gdzieś" to zrezygnuj z jego usług.
  • #13
    salmon
    Moderator of Networks, Internet
    Nie znając topologii sieci, jej parametrów, warunków otoczenia można więcej popsuć niż naprawić. Poza tym urządzenia nie znajdują się w Twojej administracji, sama znajomość hasła to niewystarczające upoważnienie do grzebania w konfiguracji. A MT ładnie czas i źródło sesji administracyjnej loguje...
    Z jednego ze screenów wynika, że połączenie do MT zestawione jest w standardzie 802.11a. Twój dostawca jak widzę oferuje łącza rzędu 1-5-10Mbps. Taki sektor jest w stanie wysycić kilku średnich, "nieunormowanych" heavy-userów. Tu samo "skakanie" po kanałach niewiele zmieni.
    Chyba płacisz za swój dostęp - więc w czym problem, reklamować do skutku. Zapewne przede wszystkim jakość linków radiowych do poprawy po zimie, potem można brać się za "tjuning" konfiguracji sieci. Ale to nie Twoje zadanie...
  • #14
    smario11
    Level 31  
    Sygnal radiowy masz za slaby. Moze nadaje w innej polaryzacji niz antena. Skoro jest czysty widok to albo na bazie ma cos nie tak albo polaryzacja jest zla.
    Mi to wyglada na polaryzacje bo separacja na tej antenie to 25dbm jak dobrze pamietam to bys mial wtedy sygnal -51dbm co dla sektorowej antenie na bazie i takiej odleglosci powinno byc
  • #15
    Aduxa
    Level 8  
    etezet wrote:
    Aktualizacja firmware Ubiquiti AirGrid M5, niestabilne łącze

    Zakładka Wireless, Interfaces, szukasz karty nadającej dla Cb, czyli takiej w której będzie ap-bridge i ssid: RAXEL_KOSEWO. Klikasz dwukrotnie na nią, zakładka wireless. Włącz advanced mode (po prawej). Kanał zmieniasz w "Frequency". Pamiętaj, że domyślna szerokość kanału to 20MHz (nie wszystkie softy pogrubiają częstotliwość kanału). Analogicznie: 5180 ; 5200 (...) 5700. Po wszystkim apply.
    Reszty nie dotykaj, bo pozbawisz siebie i reszty internetu :)
    Oczywiście problem nie koniecznie może leżeć na AP, lecz na jakimś moście. To już nacisk na dostawcę, jeżeli "ma gdzieś" to zrezygnuj z jego usług.



    wlan2 to właśnie Raxel_Kosewo, co to za prędkość? Czy to jest pieprznięty nadajnik? Jak na moje,prędkość biedna strasznie,mam to zgłosić do nich,oczywiście nie mówiać o winboxsie tylko że transfer poleciał w dół?

    Ogólnie to śmieszny ten internet jest,jak widzę. Zapytałem ludzi spoza pokroju swojej wsi (oddalni o kilka ładnych kilometrów) i również mają problemy z internetem.

    @salmon

    Nie za bardzo rozumiem,co napisałeś o Tych sektorach. Dostawca popełnił jakiś poważny błąd?

    Bardzo chętnie bym odszedł i zmienił dostawce,lecz umowa jeszcze na 2 lata została.


    @smario11
    Raczej na polaryzcje bym nie stawiał,nagle wszyscy mają problem z polaryzacją anteny? Coś niezbyt mi to pasuje.

    Pomóżcie mi panowie znaleźć,gdzie jest problem. Bo oni tego nigdy nie znajdą..

    I postanowiłem się kanałami nie bawić,jeżeli to niewiele zmieni :P

    Pozdrawiam

    edit; przepraszam, nie wiedzialem,że nie można dodawać obrazków za pomocą programów zewnętrznych.
    Aktualizacja firmware Ubiquiti AirGrid M5, niestabilne łącze
  • #16
    smario11
    Level 31  
    Moze monter nie wie o tym ze trzeba zwracac uwage na polaryzacje :) W sprzetach MIMO 2x2 nie ma to znaczenia.

    3x karta na mikrotiku i pewnie jeszcze w 5Ghz wszystkie to tylko proszenie sie o problemy.

    Widac ze nie jest tak zle z operatorem skoro vlany wykorzystuje :)
  • #17
    Aduxa
    Level 8  
    Monter to nawet nie wiem czy ukończył podstawówke,mimo słabej wiedzy na temat komputerów i internetów,przy jego wizycie wiedziałem więcej niż on:D
  • #18
    smario11
    Level 31  
    Aktualizacja firmware Ubiquiti AirGrid M5, niestabilne łącze
    Sprawdz jaki ja mam sygnal. Odleglosc jest zaznaczona i porownaj z tym co Ty masz. Wyciagnij sam wnioski
  • #19
    etezet
    Level 26  
    Zobacz Wireless/Registration. Zobacz ile jest podłączonych klientów i jakie mają sygnały (wlan2).

    Skoro mowa o monterze, to samo to, że zostawił zapisane hasło w winboxie o nim wiele świadczy.
  • #20
    Aduxa
    Level 8  
    Tylko ja posiadam wlan2 ze wszystkich,w acces list jeszcze jeszcze około 12 osób więcej. Na screenie wszyscy zamazani z oczywistych powodów. Strzałka wskazuje mnie.

    Jakieś sugestie panowie?:)
    Aktualizacja firmware Ubiquiti AirGrid M5, niestabilne łącze
  • #21
    etezet
    Level 26  
    Aduxa wrote:

    Jakieś sugestie panowie?:)


    Tak, skontaktować się z ISP. W końcu za to płacisz i wymagasz żeby chodziło.

    Możesz jeszcze pingować tego mikrotika (równolegle jakieś wp.pl czy coś), sprawdzisz wtedy gdzie jest problem.
  • #22
    smario11
    Level 31  
    Skoro na tym interface jestes sam to moge cos poczarowac ale smierdzi mi to polaryzacja skoro taki slaby sygnal
  • #23
    Aduxa
    Level 8  
    Każdy ma problem z sygnałem @smario11

    Czaruj,na pewno skorzystam z rad :P
  • #24
    smario11
    Level 31  
    Najpierw zmien polaryzacje anteny i sprawdz sygnal
  • #25
    Aduxa
    Level 8  
    smario11 wrote:
    Najpierw zmien polaryzacje anteny i sprawdz sygnal


    Nie mam pojęcia co to w ogóle jest,mógłbyś przybliżyć z czym to się wiąże i jak wykonać?

    Postanowiłem najpierw spróbować Twoich rad,a jeżeli nie poskutuje,zadzwonie do dostawcy. Co miałbym mu powiedzieć w takim przypadku? Że sygnał jest słaby,czy owa polaryzacja zła?
  • #27
    Aduxa
    Level 8  
    Przepraszam,że się nie udzielałem,ale toczyłem walkę z dostawcą. Zwiększyli mi prędkośc internetu z 2,5m do mniej więcej 20 mb/s,pingi zmalały,lecz nadal są strasznie niestabilne,koledzy już nie mają problemu z skokami pingu,więc problem leży po mojej stronie. Antena,nadajnik wszystko ok. Komputer mam czysty od wirusów (na biężaco czyszczę za pomocą logów FRST),więc podejrzewam złe ustawienia routera lub... tutaj liczę na wasze pomysły,albo problem może być to,że zainstalowałem najnowsze oprogramowanie firmaware?

    Dodatkowo w ustawieniach routera na stronie 10.10.15.1,jest w LAN0 100 Mbps-Pełny,a w ustawieniach routera na komputerze mam ustawione autonegocjonowanie. W opcjach na stronei zmieniłem na autonegocjowanie przy LAN0,lecz w zakładce MAIN widnieje 100 mbps-pełny,a w zakładce advanced AUTO. Czym to jest spowodowane?

    Piszcie mi co mam zamieścić,zrobić,na pewno to wykonam!: )

    Z góry dziękuje,
    Pozdrawiam!
  • #28
    smario11
    Level 31  
    Naprawiles ten sygnal? Czy dalej jest tak fatalny jak byl?
  • #29
    salmon
    Moderator of Networks, Internet
    Za UBNT masz jeszcze jakiś swój router czy jesteś tylko bezpośrednio z komputerem podłączony do UBNT? Jeśłi tak, to jak do niego jesteś podłączony? Jak wygląda budowany przez UBNT wykres ruchu na łączu w momencie, gdy nie ma żadnej aktywności z Twojej strony po stronie sieci lokalnej?

    Aduxa wrote:
    Dodatkowo w ustawieniach routera na stronie 10.10.15.1,jest w LAN0 100 Mbps-Pełny,a w ustawieniach routera na komputerze mam ustawione autonegocjonowanie. W opcjach na stronei zmieniłem na autonegocjowanie przy LAN0,lecz w zakładce MAIN widnieje 100 mbps-pełny,a w zakładce advanced AUTO. Czym to jest spowodowane?

    Ustawiłeś autonegocjację, a urządzeniom "udało się" w wyniku niej skomunikować w trybie "100Mbps pełny dupleks".