Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
W2 Usługi badań i pomiarów
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic nie odpala

08 Mar 2015 13:04 2118 18
  • Poziom 9  
    Witam,mam problem z odpalaniem Scenica I 1.9 DCI z 2003. Nie odpala ani ciepły ani zimny ale po zastosowaniu PLAKa pali na dotyk. Mechanicy których odwiedziłem obstawiali akumulator (wykluczyłem podłączając mój akumulator do samochodu dostawczego z silnikiem Diesla i odpalił na zimnym silniku), rozrusznik (wymieniłem i nie pomogło) a teraz pompe. Komputer nie pokazuje błędu oprócz czujnika położenia wału który powrócił po skasowaniu błędów. Po odpaleniu samochód zachowuje się normalnie. Dodam ze to automat i może i to jakiś problem komunikacyjny, niestety diagnosta nie potrafił mi nic powiedzieć na ten temat a czytałem w innych tematach na forum ze nawet nie wymieniony na czas olej może powodować problemy
  • W2 Usługi badań i pomiarów
  • Poziom 21  
    Zrób porządek z tym czujnikiem i auto zacznie palić.
  • Poziom 9  
    czy zgłaszanie błędu czujnika to awaria czujnika? panowie mechanicy wykluczyli awarie czujnika twierdząc że bez czujnika silnik nie zachowywałby sie normalnie i co ciekawe po podpięciu"matki tzn. stacji rozruchowej" samochód odpala co sugeruje problem z elektryką ale chyba nie koniecznie
  • W2 Usługi badań i pomiarów
  • Poziom 13  
    Jakie ciśnienie przy rozruchu?
  • Poziom 9  
    niestety nie wiem, nie wiem nawet czy diagnosta to sprawdził mam tylko wydruk błędów:
    czujnik położenia wału korb..........................wartość/sygnał poza zakresem
    zawór elektromagnetyczny
    ciśnienia doładowania..................................za duża ilość
    czujnik ciśnienia Rail 1..................................za wysoki sygnał
    zawór regul.ciśnienia paliwa........................sygnał wejściowy niski
  • Poziom 9  
    niestety pewnie can-clipa mają w Radomiu a to 40 km i żeby chociaż coś wymyslili bo ten test robili na ES-tronic Bosch
  • Poziom 10  
    jason1904 napisał:
    Mechanicy których odwiedziłem obstawiali akumulator (wykluczyłem podłączając mój akumulator do samochodu dostawczego z silnikiem Diesla i odpalił na zimnym silniku), rozrusznik (wymieniłem i nie pomogło) a teraz pompe.


    jason1904 napisał:
    ... i co ciekawe po podpięciu"matki tzn. stacji rozruchowej" samochód odpala co sugeruje problem z elektryką ale chyba nie koniecznie


    Według mnie nie możesz wykluczyć akumulatora po tym co piszesz, równie dobrze to może być potwierdzenie dobrego stanu silnika w dostawczym ;) Podpinając zewnętrzne źródło zmieniasz warunki rozruchu, "mocniejsze" źródło to brak spadków napięcia (które mogą generować błędy) i większy prąd przy rozruchu, a tym samym silnik osiąga wyższą prędkość obrotową i może osiągnąć wyższe ciśnienie... Bez sprawdzenia jakie masz parametry podczas rozruchu, obroty, napięcie, ciśnienie na listwie przy rozruchu, tak jak radzi kolega 10kilo, będą wróżby.
  • Poziom 9  
    Akumulator był sprawdzany u dwóch mechaników urządzeniami do testowania i za każdym razem poziom naładowania i siła rozruchu były w porządku jak również pobór prądu przez rozrusznik. Test na samochodzie sąsiada był dla świętego spokoju(coś nie mam zaufania do tych elektronicznych ustrojstw) tym bardziej ze to silnik 2,4 z akumulatorem 110Ah a mój ma 77Ah a odpalałem samochód z pod chmurki po nocy z temperatura ponizej zera. Poza tym mój samochód nie odpala nawet gdy jest ciepły i tuz po zgaszeniu
  • Poziom 20  
    Na samym starcie sprawdzić obroty przy rozruchu widziane przez sterownik silnika, może być tak że są zbyt niskie albo przekłamane a przy starcie z boosterka rozrusznik kręci ponad normę.
  • Poziom 9  
    dzięki za rade jutro podjadę do mechanika i powiem żeby sprawdził, a czy czujnik położenia wału możne mieć coś z tym wspólnego?
  • Poziom 20  
    Tak na chłopski rozum to wg Ciebie co odczytuje prędkość wału jak nie czujnik położenia wału właśnie?
    Te czujniki padają dosyć często w taki sposób że nie zczytują obrotów przy niskich ich wartościach.
  • Poziom 9  
    niczego nie biorę na chłopski rozum, bo chłopski rozum nie tłumaczy, na mój chłopski rozum, dlaczego uszkodzony czujnik nie ma wpływu na prace silnika po uruchomieniu i co gorsza to nie mój wniosek tylko dwóch różnych mechaników, ale niczego nie odrzucam bo jeśli nie znaleźli przyczyny to możne przyjęli jakieś błędne założenia
  • Poziom 9  
    no cóż wymiana czujnika reset błędów pomógł............. jak umarłemu kadzidło
  • Poziom 21  
    Błąd dalej się pojawia ? Jakie wartości pokazuje czujnik?
  • Poziom 9  
    teraz nie ma błędu czujnika położenia wału tylko błąd czujnika ciśnienia powietrza, zaczynam podejrzewać ze to możne błąd samego komputera który wyrzuca losowo błędy różnych czujników

    Dodano po 2 [minuty]:

    i mam jedno pytanie: czy można sprawdzić działanie czujnika wału przed zamontowaniem?
  • Poziom 21  
    jason1904 napisał:

    i mam jedno pytanie: czy można sprawdzić działanie czujnika wału przed zamontowaniem?


    Tak da się sprawdzić.
    Co jest teraz z autem ? dalej nie odpala?
  • Poziom 35  
    Sprawdź w końcu wiązkę , plusy stałe i po zapłonie, masy , złącza . Pod kątem przetarć , korozji pinów i kabli. Pomiar napięć w momencie rozruchu.
  • Poziom 20  
    jason1904 napisał:
    no cóż wymiana czujnika reset błędów pomógł............. jak umarłemu kadzidło


    Czy sprawdzenie obrotów to wymiana czujnika? Chyba nie to sugerowałem.
    Jak tak będziesz robił to pół auta wymienisz i dalej nie dojdziesz końca.