Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic nie odpala

jason1904 08 Mar 2015 13:04 3555 18
Bosch
  • #1
    jason1904
    Level 10  
    Witam,mam problem z odpalaniem Scenica I 1.9 DCI z 2003. Nie odpala ani ciepły ani zimny ale po zastosowaniu PLAKa pali na dotyk. Mechanicy których odwiedziłem obstawiali akumulator (wykluczyłem podłączając mój akumulator do samochodu dostawczego z silnikiem Diesla i odpalił na zimnym silniku), rozrusznik (wymieniłem i nie pomogło) a teraz pompe. Komputer nie pokazuje błędu oprócz czujnika położenia wału który powrócił po skasowaniu błędów. Po odpaleniu samochód zachowuje się normalnie. Dodam ze to automat i może i to jakiś problem komunikacyjny, niestety diagnosta nie potrafił mi nic powiedzieć na ten temat a czytałem w innych tematach na forum ze nawet nie wymieniony na czas olej może powodować problemy
  • Bosch
  • #2
    djswirek
    Level 21  
    Zrób porządek z tym czujnikiem i auto zacznie palić.
  • Bosch
  • #3
    jason1904
    Level 10  
    czy zgłaszanie błędu czujnika to awaria czujnika? panowie mechanicy wykluczyli awarie czujnika twierdząc że bez czujnika silnik nie zachowywałby sie normalnie i co ciekawe po podpięciu"matki tzn. stacji rozruchowej" samochód odpala co sugeruje problem z elektryką ale chyba nie koniecznie
  • #4
    10kilo
    Level 13  
    Jakie ciśnienie przy rozruchu?
  • #5
    jason1904
    Level 10  
    niestety nie wiem, nie wiem nawet czy diagnosta to sprawdził mam tylko wydruk błędów:
    czujnik położenia wału korb..........................wartość/sygnał poza zakresem
    zawór elektromagnetyczny
    ciśnienia doładowania..................................za duża ilość
    czujnik ciśnienia Rail 1..................................za wysoki sygnał
    zawór regul.ciśnienia paliwa........................sygnał wejściowy niski
  • #7
    jason1904
    Level 10  
    niestety pewnie can-clipa mają w Radomiu a to 40 km i żeby chociaż coś wymyslili bo ten test robili na ES-tronic Bosch
  • #8
    xbiter
    Level 11  
    jason1904 wrote:
    Mechanicy których odwiedziłem obstawiali akumulator (wykluczyłem podłączając mój akumulator do samochodu dostawczego z silnikiem Diesla i odpalił na zimnym silniku), rozrusznik (wymieniłem i nie pomogło) a teraz pompe.


    jason1904 wrote:
    ... i co ciekawe po podpięciu"matki tzn. stacji rozruchowej" samochód odpala co sugeruje problem z elektryką ale chyba nie koniecznie


    Według mnie nie możesz wykluczyć akumulatora po tym co piszesz, równie dobrze to może być potwierdzenie dobrego stanu silnika w dostawczym ;) Podpinając zewnętrzne źródło zmieniasz warunki rozruchu, "mocniejsze" źródło to brak spadków napięcia (które mogą generować błędy) i większy prąd przy rozruchu, a tym samym silnik osiąga wyższą prędkość obrotową i może osiągnąć wyższe ciśnienie... Bez sprawdzenia jakie masz parametry podczas rozruchu, obroty, napięcie, ciśnienie na listwie przy rozruchu, tak jak radzi kolega 10kilo, będą wróżby.
  • #9
    jason1904
    Level 10  
    Akumulator był sprawdzany u dwóch mechaników urządzeniami do testowania i za każdym razem poziom naładowania i siła rozruchu były w porządku jak również pobór prądu przez rozrusznik. Test na samochodzie sąsiada był dla świętego spokoju(coś nie mam zaufania do tych elektronicznych ustrojstw) tym bardziej ze to silnik 2,4 z akumulatorem 110Ah a mój ma 77Ah a odpalałem samochód z pod chmurki po nocy z temperatura ponizej zera. Poza tym mój samochód nie odpala nawet gdy jest ciepły i tuz po zgaszeniu
  • #10
    Teodor85
    Level 20  
    Na samym starcie sprawdzić obroty przy rozruchu widziane przez sterownik silnika, może być tak że są zbyt niskie albo przekłamane a przy starcie z boosterka rozrusznik kręci ponad normę.
  • #11
    jason1904
    Level 10  
    dzięki za rade jutro podjadę do mechanika i powiem żeby sprawdził, a czy czujnik położenia wału możne mieć coś z tym wspólnego?
  • #12
    Teodor85
    Level 20  
    Tak na chłopski rozum to wg Ciebie co odczytuje prędkość wału jak nie czujnik położenia wału właśnie?
    Te czujniki padają dosyć często w taki sposób że nie zczytują obrotów przy niskich ich wartościach.
  • #13
    jason1904
    Level 10  
    niczego nie biorę na chłopski rozum, bo chłopski rozum nie tłumaczy, na mój chłopski rozum, dlaczego uszkodzony czujnik nie ma wpływu na prace silnika po uruchomieniu i co gorsza to nie mój wniosek tylko dwóch różnych mechaników, ale niczego nie odrzucam bo jeśli nie znaleźli przyczyny to możne przyjęli jakieś błędne założenia
  • #14
    jason1904
    Level 10  
    no cóż wymiana czujnika reset błędów pomógł............. jak umarłemu kadzidło
  • #15
    djswirek
    Level 21  
    Błąd dalej się pojawia ? Jakie wartości pokazuje czujnik?
  • #16
    jason1904
    Level 10  
    teraz nie ma błędu czujnika położenia wału tylko błąd czujnika ciśnienia powietrza, zaczynam podejrzewać ze to możne błąd samego komputera który wyrzuca losowo błędy różnych czujników

    Dodano po 2 [minuty]:

    i mam jedno pytanie: czy można sprawdzić działanie czujnika wału przed zamontowaniem?
  • #17
    djswirek
    Level 21  
    jason1904 wrote:

    i mam jedno pytanie: czy można sprawdzić działanie czujnika wału przed zamontowaniem?


    Tak da się sprawdzić.
    Co jest teraz z autem ? dalej nie odpala?
  • #18
    jurekk55
    Level 36  
    Sprawdź w końcu wiązkę , plusy stałe i po zapłonie, masy , złącza . Pod kątem przetarć , korozji pinów i kabli. Pomiar napięć w momencie rozruchu.
  • #19
    Teodor85
    Level 20  
    jason1904 wrote:
    no cóż wymiana czujnika reset błędów pomógł............. jak umarłemu kadzidło


    Czy sprawdzenie obrotów to wymiana czujnika? Chyba nie to sugerowałem.
    Jak tak będziesz robił to pół auta wymienisz i dalej nie dojdziesz końca.