Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki klej? - Jakim klejem złączyć metal z plastikiem w klapie matrycy?

08 Mar 2015 17:12 8739 30
  • Poziom 23  
    Witam.
    Bez owijania: jakim sposobem, jakim klejem bądź innym sposobem można połączyć trwale "nakrętki" z plastikiem w klapie matrycy oraz przy zawiasach?

    Chodzi konkretnie o połączenie zaznaczone na zdjęciu (tu akurat w pełni sprawne ale chodzi o "poglądowość"):

    Jaki klej? - Jakim klejem złączyć metal z plastikiem w klapie matrycy?

    W laptopie, który mam to praktycznie nie ma tego plastiku "okalającego" nakrętkę i chyba trzeba by zrobić jakąś "nadstawkę" do której należałoby włożyć nakrętkę?

    Widziałem ogłoszenie na elektrodzie, że ktoś używa specjalnej żywicy do takich celów - ktoś wie coś na ten temat? Mogę wrzucić zdjęcie z tego ogłoszenia?

    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Karol

    PS. Jeśli umieściłem zapytanie w złym dziale - proszę o nie kasowanie a przeniesienie do odpowiedniego. Dzięki.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Ja bym się bawił Poxipolem.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Tylko i wyłącznie żywica epoksydowa.
  • Poziom 23  
    Witaj, dzięki za zainteresowanie tematem.

    Coś takiego widziałem:

    Jaki klej? - Jakim klejem złączyć metal z plastikiem w klapie matrycy? Jaki klej? - Jakim klejem złączyć metal z plastikiem w klapie matrycy?

    Jak i czym to zrobić?

    Karol

    Dodano po 1 [minuty]:

    Witaj @Asisienka23 - a jakieś bliższe informacje? Jakaś nazwa może?

    Pozdrawiam
    Karol
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Klejenie nic nie da. I tak się oderwie.
    Tylko wymiana klapy na nową.
  • Poziom 23  
    @Asisienka23 - a który klej z tej oferty powinienem zakupić?

    Oczywiście jeśli możesz wysłać zdjęcia to proszę: kano(malpa)gmail.com

    Karol
  • Poziom 23  
    Dzięki :)

    A ta "nakładka" ze zdjęć? Co to takiego? Jak to się robi może się orientujesz?

    Czekam na ewentualne zdjęcia z napraw.

    Pozdrawiam
    Karol
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    To, że zawiasy (a dokładnie jak kolega mówi mocno skręconych) są w wielu laptopach przyczyną pękania klap jak najbardziej potwierdzam. Ja osobiście też radzę ludziom, by otwierali laptop chwytając za środek klapy - w miarę równe rozłożenie siły na oba zawiasy jednocześnie. A wiadomo, że zwykli użytkownicy najczęściej chwytają klapę matrycy za lewy lub prawy róg.

    Zamówiłem na próbę Distal Rapid (że niby szybkowiążący i schnący), zobaczymy jak to będzie. Ale chyba jak podpowiedzi powyżej bez przekręcenia na wylot się nie obejdzie.

    Chętnie zobaczę fotki z tak zrobionych napraw - w zasadzie to interesuje mnie kwestia "czy i jak wygląda to na zewnętrznej stronie klapy".

    Pozdrawiam
    Karol
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    Są jeszcze takie kleje "LOCTITE", stosowane w przemyśle (u mnie w pracy był guma-metal, ale pewnie inne też są). Ich podstawową wadą jest cena.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Najlepszy klej to DISTAL EPOKSYDOWY DWUSKŁADNIKOWY. Tylko nie żaden szybkoschnący (bo jego to o kant d... można). Klej jest rewelacyjny. Po 24H molexy wklejone w obudowę lepiej trzymają niż w oryginale. Jeszcze nigdy nikt mi nie wrócił że mu pękła taka obudowa. A kleje nim przynajmniej 3-4 sztuki w tygodniu.

    Cytat:

    Chętnie zobaczę fotki z tak zrobionych napraw - w zasadzie to interesuje mnie kwestia "czy i jak wygląda to na zewnętrznej stronie klapy".


    Miałem kilka fotek w tel. więc jakość może nie najlepsza, ale proszę bardzo jak to wygląda, tutaj akurat klejona obudowa dolna.
    Jaki klej? - Jakim klejem złączyć metal z plastikiem w klapie matrycy?
    Jaki klej? - Jakim klejem złączyć metal z plastikiem w klapie matrycy?
  • Poziom 23  
    Czyli DISTAL CLASSIC ?

    Jaki klej? - Jakim klejem złączyć metal z plastikiem w klapie matrycy?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Dokładnie tylko i wyłącznie ten klej. Mieszasz 2 składniki odczekujesz 5min i nakładasz. Faktycznie co np. godzinkę musisz podejść i sprawdzić czy klej np. nie opadł i nie pociągnął za sobą molexów. Po 4-5h zostawiasz i odczekujesz 15-24h i masz święty spokój.
  • Poziom 25  
    Fotki postaram się dodać rano, tak distal classic żadnych wynalazków szybkoschnących.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Distal(nie wiem czy to ten sam co kiedyś) - to jeden z lepszych klei(nie wiedziałem że jest jeszcze w handlu). Miałem go kilkanaście lat i nie tracił na wartości. Jedyny minus to że długo schnie. Nieraz, gdy mi się spieszyło, to miejsce sklejone podgrzewałem suszarką do włosów(z wyczuciem, kilka minut), robił się najpierw płynny, potem twardniał i wydaje mi się że lepiej trzymał.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Osobiście przypadek jak u kolegi @xironeksik, też w jakimś acerze, wyleczyłem poxiliną. Ostatnio zresztą łatałem nią wytrzaśnięty róg obudowy w Thinkpadzie T61 ;)
    Warunek - zostawić to na dobę aż stwardnieje na kamień.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Koniecznie te żywicę zazbrój - tkanina szklana, szkielet z drutów (odtłuszczonych!), większa powierzchnia = większe szanse ze będzie się trzymać, oczywiście powierzchnia zszorstkowana i odtłuszczona.
    Żywica będzie mocniejsza jeśli dasz mniej utwardzacza (ale minimalnie mniej - niektóre żywice mogą się nie sieciować do końca - musiałbyś sprawdzić).
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Jeżeli chcesz to skutecznie naprawić to odpuść sobie klejenie czy tym bardziej barbarzyńskie metody przewiercania na wylot. Skuteczną, szybką i najłatwiejsza opcją jest pospawanie tego. Jeżeli winne były zawiasy to należy je zregenerować. Równie często zawiasy są sprawne a obudowa i tak się łamie.
  • Poziom 22  
    Cytat:
    Jeżeli chcesz to skutecznie naprawić to odpuść sobie klejenie czy tym bardziej barbarzyńskie metody przewiercania na wylot. Skuteczną, szybką i najłatwiejsza opcją jest pospawanie tego.


    Kolego widać, że nie używałeś nigdy distala. Po odczekaniu 24h klej lepiej trzyma niż oryginalne molexy zrobione przez producenta. Naprawdę polecam ten sposób tym bardziej że 60g kleju kosztuje około 10-15zł a wystarczy na poklejenie około 100-200 szt obudowy. Oczywiście liczy się też wprawa

    P.S a tak z ciekawości co miałeś na myśli z tym pospawaniem? Chcesz spawać metal z plastikiem migiem czy magiem?
  • Poziom 14  
    Witam
    Ja preferuję spawanie, na znanym portalu tworzywo w różnych kolorach i spawarka na gaz do zapalniczki.
    Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    xironeksik napisał:

    Kolego widać, że nie używałeś nigdy distala. Po odczekaniu 24h klej lepiej trzyma niż oryginalne molexy zrobione przez producenta.

    P.S a tak z ciekawości co miałeś na myśli z tym pospawaniem? Chcesz spawać metal z plastikiem migiem czy magiem?


    Czym są te molexy? Ja w obudowach spotykam tylko gwinty wprasowywane. Chcesz mi powiedzieć że klej epoksydowy lepiej trzyma się ABSu niż ABS ABSu? Jeżeli tak twierdzisz to nie mam już do Ciebie więcej pytań.

    To powinno rozjaśnić Ci trochę sytuację i pomóc zrozumieć proces spawania.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%82%C4%85czenie_spawane
    Jeżeli masz trochę oleju w głowie to na pewno wyobrazisz sobie jak spawa się ABS z ABSem bez użycia MIG/MAG.
  • Poziom 25  
    chudek napisał:
    Witam
    Ja preferuję spawanie, na znanym portalu tworzywo w różnych kolorach i spawarka na gaz do zapalniczki.
    Pozdrawiam

    Jeżeli już mowa o spawaniu to świetnie się do tego nadają tanie stacje HA.
  • Poziom 25  
    Stacje HA dobrze sprawują się przy spawaniu zderzaków samochodowych. Przy laptopach to jakieś odosobnione przypadki. Najlepiej się spawa odpowiednio dobranym grotem. Szczególną uwagę należy zwrócić aby spawać odpowiednim spoiwem
  • Poziom 22  
    Cytat:
    Najlepiej się spawa odpowiednio dobranym grotem.


    Ty to nazywasz spawaniem? Tylko uważaj żebyś na wylot się nie przespawał bo wtedy tylko barbarzyńskie metody przewiertu śrub na wylot Ciebie czekają.

    Cytat:
    Chcesz mi powiedzieć że klej epoksydowy lepiej trzyma się ABSu niż ABS ABSu? Jeżeli tak twierdzisz to nie mam już do Ciebie więcej pytań.


    Nie kolego klej epoksydowy najlepiej wiążę metal z plastikiem a o to chyba chodzi autorowi tego wątku. Jeżeli nie doczytałeś to odsyłam na początek. Jestem ciekaw jak metal przyspawasz do plastiku? Pytałem się czy migiem czy magiem? A może zwykłą lutownicą z dobranym grotem. Powinno się to wtedy nazywać raczej wtopienie a nie spawanie.


    Nadal podtrzymuje, że najlepszy do tego jest DISTAL. Mieszasz klej i nakładasz. Daj zdjęcie z takiego spawania czy tam wtapiania. Nie wspomnę o tym ile dymu masz w pomieszczeniu po takim zabiegu.
  • Poziom 25  
    xironeksik napisał:

    Ty to nazywasz spawaniem? Tylko uważaj żebyś na wylot się nie przespawał bo wtedy tylko barbarzyńskie metody przewiertu śrub na wylot Ciebie czekają.

    Szkoda że wypowiadasz się na ten temat nie mając o nim zbyt wiele pojęcia. Skąd wziąłeś takie wnioski? Ponownie odsyłam kolegę do definicji spawania, czytaj do skutku aż zrozumiesz czym jest i jak można ją wykonać w plastiku. Dowiedz się czegoś o tym materiale i nie pisz głupot. Rozumiem że kleisz to bo tak samo kleiłem parę lat temu obudowy i gwinty. Jednak jak trochę tego porobisz, spotkasz różne przypadki i usterki dojdziesz do wniosku iż niektórych rzeczy nie da się zrobić dobrze przy pomocy kleju. Wtedy spróbujesz spawania i zobaczysz że jest to metoda łączenia znacznie prostsza i skuteczniejsza aniżeli klejenie.

    xironeksik napisał:

    Nie kolego klej epoksydowy najlepiej wiążę metal z plastikiem a o to chyba chodzi autorowi tego wątku. Jeżeli nie doczytałeś to odsyłam na początek. Jestem ciekaw jak metal przyspawasz do plastiku? Pytałem się czy migiem czy magiem? A może zwykłą lutownicą z dobranym grotem. Powinno się to wtedy nazywać raczej wtopienie a nie spawanie.

    kano1975 napisał:

    Bez owijania: jakim sposobem, jakim klejem bądź innym sposobem można połączyć trwale "nakrętki" z plastikiem w klapie matrycy oraz przy zawiasach?

    Doczytałem, za to Ty już nie. Wróć do początku i przeczytaj wszystko uważnie i ze zrozumieniem, potem możesz się wypowiadać na temat.

    Polecam również poczytać czym jest klejenie i wiązanie kleju. Pytanie jaki metal pospawam do plastiku pozostawię bez odpowiedzi bo to zbyt żałosne. Oczywiście że gwint się wtapia w odpowiednio przygotowane miejsce. Jeśli chodzi o dym to tutaj ponownie odsyłam do właściwości tworzywa.
  • Administator HydePark
    Distal się świetnie sprawdza, jeśli mamy zachowane przynajmniej 80% kołka w który wtopiony jest oryginalny gwint (nie wiem czemu jeden z kolegów uparcie nazywa "to" molexami. Molexy to standard złączy), Lub kołek jest popękany. W przypadku większych zniszczeń robię to w następujący sposób.
    Obcinam pozostałą część kołka/kołków (zwykle wyrwanych jest więcej) na równo (nie równo z obudową tylko, żeby miał płaską powierzchnię) i szlifuję żeby były równoległe do powierzchni zawiasów. Następnie wtapiam oryginalne gwinty na swoje miejsca. Pozostaje już tylko dobrać odpowiedni dystans (podkładki) między nowym gwintem, a zawiasem, żeby nie wyrwać gwintu przy dokręcaniu lub przy pierwszym otwarciu matrycy. Należy też zastosować odpowiednio dłuższe śruby.
    Niestety metoda ta sprawdza się tylko w dolnej części obudowy i warunkiem jest aby pozostało tyle kołka aby zmieścił się gwint.
    W klapie matrycy czasem sprawdza się distal, ale lepiej ją jednak wymienić.

    Wiem, że jeden z laptopów któremu w tan sposób zregenerowałem gwinty, (po tym jak zostały brutalnie wyrwane podczas lądowania na ziemi z otwartą klapą) działa bez zarzutu już czwarty rok.

    Pozdrawiam.
    CMS