Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód na TAXI z LPG do max 15 000zł?

Messy1 08 Mar 2015 19:17 2007 7
  • #1 08 Mar 2015 19:17
    Messy1
    Poziom 9  

    Witam.
    Chciałabym się polecić odnośnie zakupu auta przeznaczonego na taksówkę.
    O to moje wymogi:
    - wymóg najważniejszy: założona instalacja LPG
    - cena najlepiej ok. 10 000 zł lub max. 15 000zł
    - dość tani w eksploatacji ( tanie i nieskomplikowane naprawy, dostępność części nowych jak i używanych jak ich w miarę znośna cena)
    - w miarę niskie spalanie gazu do max. 11 litrów na 100km.
    - pięciu drzwiowy
    - nie może być KOMBI
    - rocznik najlepiej ponad 2000r
    - w miarę wygodny nadający się na TAXI
    Co ktoś może polecić?

    Moderowany przez tzok:

    ...chyba poradzić.

    0 7
  • #2 08 Mar 2015 19:45
    bakubaku69
    Poziom 17  

    No jak to co passat z silnikiem 1.8. Najlepiej kup bez gazu i znajdź kumatego gazownika żebyś nie musiał od razu remontu silnika robić. W razie W służę pomocą odnośnie LPG.

    1
  • #3 08 Mar 2015 19:53
    pepe150
    Poziom 33  

    Skoda Octavia I.
    Produkcja do 2010 a części tanio i dużo - jak to grupa VAG.
    Silnik 1.6-1.8-2.0

    Żadnych dodatkowych elementów to zamontowania taksometru nie trzeba.

    1
  • #4 09 Mar 2015 12:58
    Messy1
    Poziom 9  

    Dziękuję za odpowiedzi, a co myślicie o Dacia Logan z LPG??

    0
  • #5 10 Mar 2015 22:31
    tzok
    Moderator Samochody

    Taksówka kojarzy mi się raczej z wygodnym i posiadającym minimum prestiżu (choćby z racji cen) pojazdem, a Logan nie spełnia ani jednego ani drugiego kryterium. Dziwnie wygląda auto poniżej segmentu D na taksówce. Pasowało by coś pokroju Lancii Lybra... ale raczej z dieslem, niż benzyna + LPG, albo Citroen C5 albo Peugeot 407 (benzyna 1.8). Taksówka musi być wygodna i mieć dużo miejsca w środku i stąd modele PSA świetnie tu pasują, do tego nieźle się prezentują, czego nie można powiedzieć o starym Passacie, Octavii czy Mondeo III.

    0
  • #6 11 Mar 2015 19:22
    nioop

    Specjalista AGD

    Dokładnie..
    Dacia swoich archaicznym wyglądem raczej odstraszy klienta.
    O ile dla przeciętnego kowalskiego polecał bym LPG to jednak do Taxi uparł bym sie na diesla..
    Jakiś prosty, bez FAPów i innych wynalazków.. Tutaj akurat dynamika ma drugorzędne znaczenie, bo po stolicy nie będziesz potrzebował demona prędkości. A tańsze utrzymanie zdecydowanie tak.. Dlatego ja np celował bym w najprostsze 1.9 VW .
    Może Passat ? Za 15 tys da się juz wyrwać egzemplarz w miarę i do tego kombi powinien się sprawdzić.

    0
  • #7 11 Mar 2015 20:20
    robokop
    Moderator Samochody

    tzok napisał:
    Taksówka kojarzy mi się raczej z wygodnym i posiadającym minimum prestiżu (choćby z racji cen) pojazdem, a Logan nie spełnia ani jednego ani drugiego kryterium. Dziwnie wygląda auto poniżej segmentu D na taksówce. Pasowało by coś pokroju Lancii Lybra... ale raczej z dieslem, niż benzyna + LPG, albo Citroen C5 albo Peugeot 407 (benzyna 1.8). Taksówka musi być wygodna i mieć dużo miejsca w środku i stąd modele PSA świetnie tu pasują, do tego nieźle się prezentują, czego nie można powiedzieć o starym Passacie, Octavii czy Mondeo III.

    Tzoku, kiedy ostatnio widziałeś taksówkę? To co wymieniłeś, to pod warszawskimi hotelami idzie spotkać, nie na ulicznych postojach. To nie ma być auto do wożenia Pana Prezesa, tylko obywatela, spieszącego się gdzieś tam. Czyli ma być szybko, tani, czysto i w miarę wygodnie. Tym bardziej że auta francuskie, oprócz wygody są dużo droższe w naprawach (szczególnie zawieszenie i elektryka), no i gniją dość szybko.

    0
  • #8 12 Mar 2015 16:46
    bakubaku69
    Poziom 17  

    No właśnie dlatego to musi być coś z grupy Vag'a. Moim zdaniem diesel nie nadaje się do miasta a zresztą wystarczy spojrzeć na ceny gazu i policzyć jak szybko się zwróci. Później kasa zostaje w kieszeni i można doinwestować auto. Przy aucie z turbiną trzeba koniecznie spr czy cokolwiek dmucha bo może zaboleć na starcie.

    0