Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105 - daf xf 105 ograniczenie mocy

capax.majka 09 Mar 2015 09:56 6120 16
  • #1 09 Mar 2015 09:56
    capax.majka
    Poziom 6  

    Po diagnostyce stwierdzono padnięty NOx czerwony . Po wymianie na nowy oryginał brak poprawy i nadal ograniczenie mocy. co może jeszcze być z nim nie tak?

    0 16
  • Pomocny post
    #2 09 Mar 2015 17:05
    daro111
    Poziom 31  

    capax.majka napisał:
    Po diagnostyce stwierdzono padnięty NOx czerwony . Po wymianie na nowy oryginał brak poprawy i nadal ograniczenie mocy. co może jeszcze być z nim nie tak?

    Witam.
    Trzeba się udać tam gdzie robili diagnostykę, skoro stwierdzili uszkodzony NOx.
    Instalacja do czujnika sprawdzona? Czujnik oryginalny i właściwy?
    Bez diagnostyki nie ruszysz dalej bo nie wiadomo co jest nie tak.
    Możliwe że wszystko jest ok a wystarczy tylko skasować błędy.

    2
  • Pomocny post
    #4 09 Mar 2015 20:40
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    zakładając, że diagnoza została trafnie postawiona, tzn. za usterką faktycznie stał uszkodzony czujnik NoX a błąd dotyczył wartości NoX (jej pomiaru), to po 3 cyklach jazdy kiedy to system zaczął rejestrować prawidłową wartośc sygnału z czujnika NoX to sam powinien zgasić ostrzeżenie.
    Można iść na skróty i przeprogramować EAS2 i DMCI cousunie wszystkie błędy i zresetuje samodiagnozę co oszczędzi czas na tych 3 cyklach jazdy.Wszystko zalezy jaki oryginalnie był błąd tzn. jaki kod błędu.Po drugie- czy były usunięte błedy i czy pozostały jakiekolwiek aktywne.Po trzecie- czy jeżeli było to diagnozowane DAVIE to czy próbowano właśnie przeprogramować EAS2 i DMCI.

    1
  • #5 10 Mar 2015 07:39
    capax.majka
    Poziom 6  

    Dziękuję za wyczerpujące podpowiedzi .
    Była diagnoza (DAVIE) reset błędów i narazie jest ok.

    0
  • #6 13 Mar 2015 10:22
    capax.majka
    Poziom 6  

    Temat ograniczenia mocy powrócił .
    Czy może być przyczyną czynnik Adblue?
    Lub katalizator złom?
    Na co zwrócić uwagę jak robią diagnozę mam wrażenie że nie chcą mi wszystkiego pokazać.

    0
  • Pomocny post
    #7 13 Mar 2015 18:36
    JossRoss
    Poziom 15  

    Najpierw trzeba zdecydować, czy ograniczenia związane z Adblue.
    Następnie przeprowadzić testy lub układu silnika lub układu AdBlue.

    0
  • #8 13 Mar 2015 22:04
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    podaj jakie aktywne błędy były w trakcie ostatniej diagnozy.
    źle zdiagnozowali za pierwszym razem i dlatego błąd powrócił.
    Tak jest jak się zgaduje a nie analizuje mechanizmy powstawania błędów.
    podaj jakie aktywne kody błędów miało auto

    0
  • Pomocny post
    #9 13 Mar 2015 23:11
    daro111
    Poziom 31  

    krisbrumm napisał:
    podaj jakie aktywne błędy były w trakcie ostatniej diagnozy.
    źle zdiagnozowali za pierwszym razem i dlatego błąd powrócił.

    Podaj także błędy które są obecnie aktywne.

    0
  • #10 16 Mar 2015 08:13
    capax.majka
    Poziom 6  

    I tu jest problem bo mechanicy diagnozujący nie bardzo chcą pokazać jakie błędy są obecnie w pamięci. Mam wrażenie że sami do końca nie mają pojęcia o znaczeniu tych błędów i normalnie zgadują przyczynę .
    Czy z DAVIE można zrobić wydruk ?
    Jak tylko mi się udam coś od nich wyciągnąć będę się z wami dzielił informacjami .

    1
  • Pomocny post
    #11 16 Mar 2015 14:08
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Da się zciągnąć z Davie coś, co nazywa się "LOG FILE" i jest to zapisany w formie PDF wykaz całego procesu w tej konkretnie sesji diagnostycznej, w tym konkretnie numerze nadwozia.To można zgrać na pendrive albo nawet wypalić na płytce CD w laptopie w którym jest DAVIE.LogFile zawiera chronologicznie wszystko, co było robione w danej sesji diagnostycznej- włącznie z przebiegiem, o którerej godzinie i co było robione- wraz z kodami błędów - aktywnymi i nieaktywnymi.
    Aby poprosić o LogFile musisz znać datę kiedy to miałeś robioną diagnozę bo plik w folderze logfiles ma nazwę składającą się z: numeru nadwozia (np: 0EXXXXXX) następnie data w formacie ddmmrrrr oraz godzina w formacie mmgg.Czyli nawet jak Davie był podłączany nawet parę razy na dzień to znając godzinę o której miałeś podłączany DAVIE to jesteś w stanie dostać LogFile z tej konkretnej sesji.

    0
  • Pomocny post
    #13 01 Kwi 2015 03:01
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Teraz sprawa wygląda o wiele bardziej przejrzyściej.
    Wygląda mi na to, że nie zachodzi prawidłowo reakcja redukcji NOX w katalizatorze.
    Może to być z wielu przyczyn:
    AdBlue nie spełnia normy ISO - np. rozcieńczone wodą,
    lub
    Katalizator jest już zużyty- tzn, w autach o większym przebiegu następuje destrukcja metali szlachetnych którymi pokryty jest matrix ceramiczny (washcoat) - bardzo często również w połączeniu z pokryciem warstwy aktywnej katalizatora osadem nagaru ze spalin- katalizator tak samo jak każdy inny podzespół w aucie zużywa się i po pewnym czasie po prostu trzeba go wymienić bo nie spełnia swojej funkcji czyli redukcji NoX.- Najczęstszym symptomem zużytego katalizatora w aucie w którym są w zasadzie tylko kody 120-0, 121-0 oraz bazujące na podobnej genezie kody 127-0 i 128-0 bez innych kodów i z większym przebiegiem na liczniku.
    kolejną przyczyną może być zamienione czujniki NoX - łatwe do zweryfikowania - czujnik NoX Upstream to czujnik przed katalizatorem a downstream to czujnik za katalizatorem.
    Istnieje tez możliwość iż uszkodzony jest czujnik NoX (szczególnie ten za Katalizatorem) ale te o ile pamiętam wymieniłeś.
    Na brak w komunikacji CAN lub tez brak zasilania wskazuje ten kod 70-0 ale wystarczy że wyjmiesz bezpiecznik nawet na chwilę od czujników NoX przy włączonym zapłonie i ten kod jest już generowany.
    Jest to generalnie kod mówiący o braku sygnału z czujnika NoX a to moze być z wielu przyczyn.
    Ostatnią aczkolwiek najmniej prawdopodobną przyczyną może być usterka w dozowaniu AdBlue- czyli moduł adblue lub moduł miksujący (przy resorze) jest Test w Davie który pozwala w pełni przetestować układ zasilania w AdBlue aby zweryfikować, czy podawana jest odpowiednia ilość AdBlue w jednostce czasu pracy pompy - czyli jej wydatek i sterowanie(chyba 1100 mll po 60 sekundach).
    Jest to najmniej prawdopodobna przyczyna twoich problemów- bo jakiekolwiek zakłócenia pracy czy to obwodu sprężonego powietrza czy to AdBlue byłyby od razu wyłapane przez cały system pomiaru ciśnienia powietrza i AdBlue, wartość masowego natężenia przepływu AdBlue w pompie od razu byłaby zakłócona i system or razu by generował kod błędu mówiący o nieprawidłowości albo któregoś z ciśnień albo o zbyt dużym przepływie albo o zbyt małym natężeniu przepływu adblue- ale mając dostęp do Davie + kumatego mechanika (nie zgadywacza- tych jest pod dostatkiem) można to szybko zweryfikować przeprowadzając różne testy np test obwodu powietrza , obwodu AdBlue czy w końcu autonomous test.
    Na moje oko- o ile faktycznie masz obydwa czujniki NoX wymienione, to masz katalizator na wyjściu.
    Ściągnij też rurę wejściową do katalizatora i sprawdź czy nie masz na wejściu do katalizatora stalagmitów i stalaktytów z AdBLue - to tez jest możliwe przy tych kodach błędów.

    Zapytaj się czy ktoś ma w tym Dealerze DAF-a refraktometr do AdBlue- powinni, bo jest obowiązkowym narzędziem w każdym dealerze DAF-a. To służy do precyzyjnego pomiaru stężenia AdBlue- stężenia , ale nie składu chemicznego.

    1
  • #14 01 Kwi 2015 08:20
    capax.majka
    Poziom 6  

    Wczoraj wymieniliśmy nox-a za katalizatorem kierowca dziś zjedzie zobaczymy co będzie dalej
    dzięki krisbrumm za tak wyczerpujące podpowiedzi.

    1
  • #15 03 Kwi 2015 09:57
    capax.majka
    Poziom 6  

    Wielkie dzięki koledzy zamykam temat auto działa jak nowe po wymianie obydwu NOx-ów.

    1
  • Pomocny post
    #16 04 Cze 2015 07:04
    Maciej.mech.
    Poziom 2  

    witam jestem tutaj po raz pierwszy i siedzę w tym samym temacie braku mocy w 105 410 tylko że u nas nie ma błędów tylko texa wykryła załączony hamulec górski mimo że nie jest wciśnięty przycisk pod pedałem i on po teście jest sprawny

    Dodano po 1 [minuty]:

    macie może jakieś pomysły

    1
  • #17 18 Gru 2015 08:08
    capax.majka
    Poziom 6  

    NOx-y do dzisiaj działają jest ok

    0