Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A2 1.4TDI - Czujnik kąta skrętu kalibracja

09 Mar 2015 11:48 3879 6
  • Poziom 5  
    Witam

    Problem dotyczy Audi A2 1.4 TDI (90KM) z 2004r

    Problem wystąpił podczas jazdy z prędkością około 10km/h i skręcie w prawo o 90'. Zapaliła się kontrolka ASR i ABS. Wyświetlacz pokazał kierownicę z wykrzyknikiem (plus jeden sygnał dźwiękowy), a następnie zaczął mrugać symbol hamulców (plus trzy sygnały dźwiękowe)

    Z vag-com:

    2 Faults Found:
    17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10) Electrical Fault
    P0671 - 35-10 - - - Intermittent
    17057 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P0673 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    Readiness: N/A

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes
    Controller: 8Z0 907 379 D
    Component: ESP FRONT MK60 0101
    Coding: 0007311
    Shop #: WSC 02154
    1 Fault Found:
    00778 - Steering Angle Sensor (G85)
    014 - Defective - Intermittent

    Dwa pierwsze błędy wyczytałem że dotyczą przewodów świec natomiast trzeci czujnika G85.
    Czujnik zdemontowałem obejrzałem taśmę (uszkodzeń nie widać) płytka też wygląda ok. Dodam jeszcze, że po odpaleniu auta jest ok do momentu kiedy to skręcę w lewo o około 180' lub w prawo o około 30'.
    Wspomaganie działa do czasu wyświetlenia owych błędów.

    Na zagranicznych forach wyczytałem, że kalibracja czujnika kąta skrętu w A2 przebiega nieco inaczej niż np. w A4... ile w tym prawdy zapytuję Was bo przyznaję, że nie mam w tym żadnego doświadczenia.
    Bardzo proszę Was o pomoc w ewentualny przeprowadzeniu kalibracji G85.

    Pozdrawiam
    Filip
  • Poziom 18  
    Powinno zadziałać.
    [Select]
    [03 - ABS Brakes]
    [Fault Codes - 02]
    [Done, Go Back]
    Skręć kierownice o co najmniej 30° w lewo a następnie spowrotem

    [Meas. Blocks - 08]
    Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, należy ustawić na wartość 0,0°
    tolerancja ±5.0 °
    [Done, Go Back]

    [Login - 11]
    Wpisz 40168
    [Do It!]

    [Basic Settings - 04]
    Group 001
    [Go!]
    [Done, Go Back]

    [Fault Codes - 02]
    błąd związany z czujnikiem G85 powinien się już nie pokazywać
    [Done, Go Back]

    [Close Controller, Go Back - 06]
    wszystko robić na odpalonym silniku.
  • Poziom 5  
    " [Meas. Blocks - 08]
    Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, należy ustawić na wartość 0,0°
    tolerancja ±5.0 ° "
    U mnie jest to 004 ale pojawia się pewien problem.
    Odpalając auto nie mam błędów. Świecą się one dopiero gdy w lewo przekroczę ez -200' lub 30' w prawo. Po przekroczeniu tych kątów skrętu
    wartości wyświetlane zatrzymują się więc ustawienie o' +/-5' mogę przeprowadzić jedynie "na oko" czyli patrząc jak ustawione są koła czy też kierownica.

    Druga sprawa (pytanie laika)
    [Basic Settings - 04]
    Group 001
    [Go!]
    Czy po tym mam wykonywać polecenia wyświetlane przez vag-com ?
    Pokazuje tutaj bym wcisnął hamulec i trzymał go a następnie puścił.
  • Poziom 18  
    Po logowaniu. Ma za zadanie zapisanie nowych wartości, ostawień.
  • Poziom 5  
    W końcu udała się kalibracja jednak błąd powraca kiedy przekraczam kąty skrętu podane w pierwszym poście. Wygląda na to, że czujnik jest uszkodzony. Czy kupując używany sprawny czujnik wystarczy go zamontować i przeprowadzić taką kalibrację czy też trzeba czegoś więcej ?

    Podam procedurę, która sprawdziła się u mnie przy kalibracji :


    [Select]
    [03 - ABS Brakes]

    [Fault Codes - 02]
    [Done, Go Back]

    Turn steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.

    [Meas. Blocks - 08]
    Group 004 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
    Specification: 0.0 °
    Tolerance (when straight) 5.0 °
    [Done, Go Back]

    [Login - 11]
    Enter 40168
    [Do It!]

    [Basic Settings - 04]
    Group 060
    [Go!]
    [Done, Go Back]

    [Fault Codes - 02]
    All fault codes should have disappeared.
    [Done, Go Back]

    [Close Controller, Go Back - 06]
  • Moderator Samochody
    W błędach masz jak byk że czujnik uszkodzony, adaptacja nic nie da.
  • Poziom 5  
    Wymiana czujnika , ponowna adaptacja całość śmiga od jakiegoś czasu bez najmniejszych problemów.
    Dziękuję wszystkim udzielającym się w temacie za pomoc.
    Pozdrawiam

    Temat do zamknięcia.