Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Yaris 1.5 2001rok - Czujnik\przemienik faz rorządu nr.15330-21020

09 Mar 2015 14:21 2688 23
  • Poziom 14  
    Witam,

    panowie problem jak w temacie, z tego czujnika dosłownie leci olej(plama pod autem).

    Auto jak w temacie pokrywa uszczelniona, ten czujnik w dwóch częściach obecnie(by demontażu się rozpołowił). Wymienić same oringi poskładać go i spróbować ?

    Ew. czy ktoś wie czy ten czujnik 15330-21020 zamienia się np. na taki 15330-22020 ? Według tej strony tak:
    http://www.am-autoparts.com/Toyota/Yaris/vari...timing-system-parts/AM-3977173573/649326.html

    Może ktoś zna wymiary o ringów jakie tam powinny być. Ew. wie jakie zawór tam można założyć bo na allegro sporo tego ale każdy ma inny numer.


    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Tak wiem do czego to służy. Jest to sens składać jak pisałem ? Ten który mam jest jakiś dziwny jakby ta cześc z cewką była odzielnie tylko trzymała się na 4 blaszki do tego co jest w głowicy.
  • Poziom 14  
    Podbijam by nie zakładać nowego tematu auto to samo.

    Właściel zatarł silnik(duży skrót ale nie będę zanudzał).

    Kupiłem goły słupek w bardzo dobrym stanie, przełożyłem wszystko. Silnik zapala od "szczału" ale jest problem z mocą, jaky się dusił przy 3k rpm nie wkręca się równo na obroty.

    Podejrzewam że winnym jest własnie zawór systemu VVTI. W słupku który dostałem zawór ma ułamaną wtyczke prądową jego numer to 21010 0100, sprzedawca wysłał mi inny (wizulanie idealnie taki sam) ale ma numery 21011 0340(sprawdzałem to niby do nowszej wersji).

    I teraz pytanie może ktoś się orenituje czy te zawory są zamienne (mam jeszcze 3 ten któy był w zatartym silniku ma numer jak w temacie 15330-210200).

    Może jakieś inne pomysły z tą mocą ? Ciśnienie paliwa sprawdziłem ponad 3.5bara, błędów w pamięci brak, w paramterach widać że potencjomer przepusnicy mierzy.

    Wie ktoś jakim napięciem jest sterowanuy ten zawór, z tego co sprawdzałem to masa na stałe i po zapłonie na 1-2 +12v przy jakich rpm sinilka tam się powinno pokazać napięcie ?

    Dzięki za ew. pomoc.
    Pozdrawiam :)
  • Poziom 14  
    Panowie zdobyłem zawór jaki był w silniku, założony nic nie zmieniło nr. 21010 0100.
    Nie mam już pomysłu na to auto, ktoś coś może podpowie co to może być ?

    Z odłączoną przepływką dochodzi do 3k rpm i potem się dusi.
  • Poziom 14  
    Z odłączonym przepływomierzem wygląda na to że odcina go system vvti i dlatego przy 3k nie wkręca się dalej.

    Tylko dlaczego z podpiętym przepływomierzem nie chce jezdzić w ogóle ? Przepływomierz podmieniłem na inny i zero efektu błędów w pamieci brak. Co to może być ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wydech w jakim stanie? Parametry przepływki?
  • Poziom 14  
    Wydech ok nie dziurawy skręcony na nową uszczelkę po wymiennie słupka. Prze pływka na jałowym 2-3g/s, tą którą mam na zamiane jest z 1.3 ale to jest to samo(wszystkie numery pasują) z auta sprawnego*choć używka). Ten wymieniony słupek w staniej powiedział bym idealnym czyściutki w środku zero nagaru, łanuch napręzony wszytko wygląda jak nowe kompresje ma.

    Błędów jakichkolwiek brak nawet jak dłużej pochodzi(bez przepływki to wiadomo że są dwa).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Rozszczelnij wydech. Mi to zdecydowanie wygląda na kłopot z mieszanką. Pedał gazu właściwie działa? Bo czasami i on jest winny zamieszaniu. Do 3 tysięcy ładnie się zbiera? Czujnik sprzęgła sprawny?
  • Poziom 14  
    Rozszczelnię(jednak to nie myślę) po odpięciu przepływki do 3k wkręca się momentalnie potem odcina(nie działa vvti wtedy tak myślę).

    Mi też właśnie wygląda na kłopot z mieszanką, dlatego mierzyłem ciśnienie paliwa 3.2-3.8bara i potem mimo w sumie wskazan ok kupiłem tę 2 przepływkę. Jeszcze tak myślę regulator na listwie ? Tam nie ma powrotu i ten regulator też dziwni bo nie ma podłącznego podciśnienia z kolektora.

    Pedał gazu jest na linkę, chodzi płynie i wszytko z nim ok.

    Czujnik sprzęgła nie wiem, ale błędu brak sprawdzę.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Po odpięciu to nas nie interesuje, auto wtedy pomija odczyty z czujników. Testuj z podpiętym osprzętem, i opisz jak się zachowuje. Na postoju to może tylko do 3 tysięcy wkręcać. Czujnik prędkości działa?
  • Poziom 14  
    Tak wiem, i dlatego tez pewnie powyżej 3k się nie wkręca(jadać oczywiście) do tego zakresu jest ok.

    Z podpiętą przepływką, kompletnie nie ma mocy cieżko ruszyć czy przepakować. Prędkościomierz działa.

    Sprawdziłem oczywiście czujnik temp. wody i inne wszystko wygląda na sprawne.

    Może wezme w guttmanie włączę widok graficzny i sprawdę jak przepływka się zachowuje bo tak najlepiej widać.

    Sprawdził bym mu ciśenienie na listwie wtryskowej, ale nie ma jak to raz dwa że bez przepływki wszytko wydaję się być ok do tych 3k rpm.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Chodzi tylko w trybie awaryjnym, a raczej podobnym do niego. Problemu szukaj zawsze, jak masz całość zapiętą. Moim zdaniem, brakuje powietrza, coś jak szmata w dolocie... albo wydech blokuje wietrzenie cylindrów.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Nic nie napisałeś o parametrach pracy sond...

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Nie masz odwrotnie podłączonych, zamienionych pierwsza z drugą?
  • Poziom 14  
    Szmaty nie ma napewno, wydech odkręce i dam znać. Magia świąt z tym autem, przed wymianią słupka chodził b. dobrze(znaczy do zatarcia silnika ;) ).

    Chyba nie da się ich odwrotnie zapiąć ? :D
  • Poziom 14  
    Wydech zdjęty nic to niestety nie dało. Sprawdziłem też ręcznie potencjometr przepustnicy, opór książkowy. Wyczyszczę dziś jeszcze przepustnicę ale pewnie to też nie to.

    Sond nie pisałem bo według mnie to nie sondy, auto powinno się wkręcać na obroty odrazu po zapaleniu a tu zero. Sonda przeciez dopiero po chwili gdy się zagrzeje zaczyna mierzyć, a nie od pierwszych sekund.

    2 sondy nie odpinałem do przekładki silnika, także zle podłączone być nie może.

    Sprawdzę zaraz parametry przepływki na wykresie graficznym.

    Dodano po 4 [godziny] 29 [minuty]:

    Sprawdziłem przepławkę i przy pedale w podłodze(przepustnica otwarta na full) pokazuje maks. 7-10 g/s powinno być myslę min. 20g/s? Obie przepływki pokazują to samo.

    Co ciekawe jak odłacze przepływomierz i mam wskazanie 0 do w parametrach do 3k rpm pokazuje mi że vvti działa dobija do 3k rpm i wtedy się wyłącza a powinno być przecież na odwrót.
  • Poziom 14  
    Panowie jakieś pomysły? :)
  • Moderator Samochody
    Brakuje Ci masy powietrza, powinna być co najmniej dwa razy większa.

    Odstaw to auto do fachowca.

    W innym wypadku sprawdź rozrząd, obejrzyj wałki rozrządu oraz mechanizm VVTI.
  • Poziom 14  
    Też tak sądzę jak pisałem(powinno być 20g/s) wałki i rorząd są jak nowe.

    Mechanizm vvti jest naprawialny, jak go sprawdzić ?

    Wychodzi na to że dostałem uszkodzony słupek ? ;/ Sprzedawca zarzekał się że to jedziło.
  • Poziom 14  
    Zrobiłem test aktywny vvti, czyli podanie +12volt bezpośrednio na zawór na biegu jałowym gdy silnik rozgrzany, auto praktycznie od razy gaśnie. Czyli wychodzi na to że zawór i bęben vvti wyglądają na sprawne.

    Tak już myślę może regulator ciśnienia paliwa ? Nie ma go ja sprawdzić, pompka sprawna 3.6 bara. Pomysłów już mi brakuje.
  • Poziom 14  
    Sprawdzę raz jeszcze według tego co mam w autodacie, zwrócić na coś szczególną uwagę(slizgi są całe bo już patrzyłem) ?

    Wątpię by łańcuch przeskoczył sam z siebie, poza 3tys rpm(z odpietnym przepływomierzem) z przeskoczonym łańcuchem ? ?Nie ma też błędu synchronizacji wałka/wału nic takiego.
  • Poziom 14  
    Rorząd sprawdzony w oparciu o autodate jest na znakach.

    Kupiłem dziś jeszcze na przekładkę listwę wtryskową kompletną i zobaczymy jak to nie to to już nic innego nie wymyśle chyba.
  • Poziom 10  
    Witam
    Czy poradziłeś sobie Kolego z problemem ?
    Jeżeli tak, to napisz co pomogło. Mam podobny problem w Yarisce 1.3 i powoli kończą mi się pomysły.
  • Poziom 10  
    Witam
    W przypadku mojej Yariski sprawę rozwiązała wymiana łańcuszka rozrządu. Fachowiec twierdzi, iż oryginalny łańcuszek był dłuższy o 1/2 ogniwka co skutkowalo błędnymi sygnałami przesyłanymi do komputera. Różnica była na tyle nieznaczna, że nie wyskakiwał żaden błąd, a jednak auto nie chciało jeździć. Po wymianie łańcuszka śmiga jak złoto. Szukanie przyczyny trwało trzy miesiące. Po drodze wymieniono:przepływomierz, obydwie sondy lambda, pompa paliwa, listwa wtryskowa plus wtryski,cewki wysokiego nap. czujnik faz rozrządu,czujnik położenia wału oraz komputer.
    Jak widać podstawa prawidŁowego działania samochodu to ***PRAWDZIWY DIAGNOSTA***

    Pozdrawiam wszystkich Yaris-owiczów