Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Premium 2002 rok - Brak kierunkowskazów i świateł awaryjnych

Pablo 09 Mar 2015 20:04 8250 12
  • #1
    Pablo
    Level 11  
    Witam.
    Problem jak w temacie, żarówki sprawne, moduł podmieniany

    Renault Premium 2002 rok - Brak kierunkowskazów i świateł awaryjnych

    Zdjęcie modułu wzięte z netu więc nie koniecznie muszą zgadzać się numerki, ale
    schemat i rozpiska identyczna.
    Po przełączeniu manetki kierunków, w zależności na którą stronę, pojawia się +24V
    na pinie 4 lub 5. Po włączeniu awaryjnych jest +24V na pinie 12.
    Pin 1 i 2 ma zasilanie. Przy odpiętym module jak robię mostek między
    9,10,11,14,15,16 a zasilaniem to żarówki świecą.
    Brak pomysłów co i jak mam jeszcze sprawdzić?
    Pozdrawiam.
  • #2
    daro111
    Level 31  
    Witam.
    W zasadzie pozostało Ci sprawdzić masę na 3 pinie.
    Przerywacz podmieniałeś ze sprawnego auta?
  • #3
    Pablo
    Level 11  
    Pomiar napięcia na pinach 1 i 2 robiłem względem masy z pinu 3, więc uznałem
    że masa jest ok. Co do podstawianego modułu, no nie był nowy ale
    podobno sprawny.
  • #4
    JossRoss
    Level 15  
    Tachograf?
    grzałka?
    Wszystko działa?
  • #5
    daro111
    Level 31  
    Pablo wrote:
    Pomiar napięcia na pinach 1 i 2 robiłem względem masy z pinu 3

    Pomiar zrób pod obciążeniem np. żarówką H4.
    Pablo wrote:
    no nie był nowy ale
    podobno sprawny.

    Mam wątpliwości co do tego "podobno sprawny", tu może leżeć przyczyna, bo jeżeli wszystkie napięcia ok to musi działać.
  • #6
    Pablo
    Level 11  
    Witam i dziękuję za zainteresowanie problemem.

    Sytuacja wygląda tak, że auto aktualnie wyjechało. Po rozmowie telefonicznej
    kierowca sprawdził żarówką 1,2W (tylko taka miał pod ręką) piny na których
    powinno być zasilanie i żarówka świeciła.

    Mam jeszcze pytanie do JossRoss - czy tachograf ma związek z kierunkowskazami,
    podobno były z nim jakieś problemy.
  • #7
    JossRoss
    Level 15  
    Pablo wrote:

    Mam jeszcze pytanie do JossRoss - czy tachograf ma związek z kierunkowskazami,
    podobno były z nim jakieś problemy.

    Wspólne zasilanie, przewód od wyłącznika masy.
    Kiedy masa jest wyłączona, tachograf oraz światła awaryjne koniecznie muszą działać.
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    pilot11
    Level 12  
    Witam odkopuję temat ponieważ mój problem jest podobny a nie chce zakładać nowego. Samochód to Renault Midlum sterownik identyczny jak na zdjęciu wyżej a problem objawia się tak, że kierunkowskazy działają ale jest brak wskazania załączonych kierunków na desce.
  • #10
    Hart3
    Level 26  
    Kontrolki na desce mają za zadanie informować o prawidłowo działających kierunkowskazach to znaczy przestają pokazywać przy braku obciążenia(spalona żarówka). Może się zdarzyć że któraś żarówka nie ma obciążenia 21W (zwłaszcza chiński wyrób). Proponuję dołożyć obciążenie jeżeli nie pomoże przerywacz do wymiany. Oczywiście sprawdzić wyjście kontrolek przy przerywaczu żeby wyeliminować wiązkę i deskę,
  • #11
    Sharac
    Level 10  
    Witam, z uwagi iż trafił do mnie uszkodzony ww. moduł chciałbym prosić o pomoc w identyfikacji uszkodzonego elementu na płytce (oznaczonego jako V1, na elemencie brak jakichkolwiek nadruków). Szukałem w schematu w Google lecz nic nie trafiłem. Renault Premium 2002 rok - Brak kierunkowskazów i świateł awaryjnych
  • #12
    RENO-MAX
    Level 8  
    V1 to kondensator. Zabezpieczenie. Wywal go bo robi zwarcie. Możliwa przyczyna usterki to rozruch z bestera. Wytnij go i wszystki będzie działać
  • #13
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    RENO-MAX wrote:
    V1 to kondensator.

    Nie kondensator a warystor!
    RENO-MAX wrote:
    Zabezpieczenie. Wywal go bo robi zwarcie. Możliwa przyczyna usterki to rozruch z bestera. Wytnij go i wszystki będzie działać

    Mniej więcej się zgadza, tylko z tym "besterem" to bym nie wyrokował. To jedynie marka, a koledze zapewne chodziło o prostownik z funkcją wspomagania rozruchu. Po takim "strzale" warystora sprawdziłbym też inne moduły na podobną przypadłość. W styczniu miałem przypadek w Renault Midlum DCi 2002, że po takim użyciu prostownika padł ECU silnika, sterownik ABS, licznik i coś jeszcze. Napięcie zmierzone w instalacji wynosiło prawie 33V!