Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie

09 Mar 2015 20:05 3165 7
  • Poziom 11  
    Witam,w poprzednim temacie zrobiło się małe zamieszanie i wymiana zdań na temat ładowania pakietu ale już wiem jak go ładować.
    Pakiet ładowany imaxem 120 minut prądem 1c.Wystarcza na 10 minut jazdy raczej normalnej napewno nie z taką mocą jak na filmach w sieci.
    Znalazłem paragon w gazetach do modelu był kupiony 1.05.2012. auto w którym był model zarekwirowano 4 miesiące później,od tamtego czasu pakiet nie był ładowany a model nie używany,samochód stał w policyjnej wiacie więc nie był narażony na mróz.Model chciałbym zmodernizować to znaczy wyczyścić,zmienić pakiet najlepiej na li-po,silnik na bez szczotkowy i ogólnie ulepszyć.
    Prawe przednie koło wydaje się być ok,lewe przednie gdy patrzymy na nie widać,że jest pochylone w stronę modelu tak po skosie. tył chyba ok nie widać nic złego.
    Czy moglibyście powiedzieć jak się za to wszystko zabrać,jaki pakiet,silnik i części zmienić bądź odnowić?Do czego są te części w folii.
    załączam zdjęcia modelu i filmik jak działają amortyzatory,wydaje mi się że nie do końca działają poprawnie.
    Jedyna zmiana jaką już zrobiłem to zmiana aparatury na TG 9X nie lubię pistoletowych.

    http://youtu.be/_I-9s1rp6iE filmik jak zachowują się amortyzatory.

    /5423969100_1425928024.jpg]TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie[/url] TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie
  • TermoPasty.pl
  • Poziom 41  
    U góry pierścienie dystansowe pod sprężyny, twarde lub miękkie zawieszenie.
    Koło zębate atakujące na silnik.
    Podkładki na słupki tłumiące drgania karoserii, taśma klejąca z pianką pod na przykład odbiornik.

    W amortyzatorach sprawdź co z olejem, nad sprężyny dodaj pierścienie dystansowe widać że zawieszenie jest miękkie.

    Amortyzatory są rozbieralne, możesz większym stopniu dostosować je do warunków i stylu jazdy poprzez zmianę gęstości oleju lub wymianę sprężyn.
    Powinien być pierścień z gwintem nakrętka do regulacji sprężyn, zależnie od wersji modelu.

    Na razie wykonaj drobne naprawy.
    Oraz sprawdź geometrię kół i luzy na układzie kierowniczym i zawieszeniu.
    Pakiety i zestaw beszczotkowy szukaj na stronach sprzedawców

    TRAXXAS Rustler 1/10 w wersji beszczotkowej.
    będziesz miał pojęcie ile to kosztuje.

    Wersja bezszczotkowa #3708, oznaczona VXL (TH, SH).


    Regulator bezszczotkowy VXL-3s, Silnik bezszczotkowy Velineon 3500.

    Masz bardzo dobry zestaw szczotkowy potrzebny będzie mowy pakiet.
    Nie widać uszkodzeń.

    Pakiet tylko NiMH 8.4V do 9,6V.

    Na forach znalazłem niepotwierdzoną informację o możliwości montażu pakietu LiPo. W tym przypadku potrzebne by było odcięcie.

    https://traxxas.com/products/models/electric/37054rustler

    https://traxxas.com/products/models/electric/37054-1rustler?t=accessories

    TRAXXAS - regulator obrotów XL-5

    Regulator obrotów Traxxas XL-5 do silników szczotkowych. Stosowany w modelach Bandit, Rustler, Stampede oraz Slash.
    Wodoodporny.
    Oznaczenie producenta: 3018X

    Dane techniczne:
    napięcie zasilania: 4-8 Cells (4.8 to 9.6 Volts DC)
    Rozmiar obudowy : 1.23"W x 2.18"D x 0.61" H

    Ciągły prąd pracy - 14A
    Chwilowy prąd zwarcia - 100A
    Motor Limit: ­ 15-turns** (540 Size)
    12-turns** (550 Size)
    Peak Current - Forward: 100A
    Peak Current - Reverse: 60A
    Braking Current: 60A
    Napięcie BEC: 6.0 VDC
    Prąd BEC: 1A

    Zabezpieczenia: wodoszczelny

    Trzy profile pracy:
    - sport mode - FWD, brakes, REV
    - race mode - FWD, brakes
    - training mode - 50% FWD, brakes, 50% REV


    Trzy tryby szybkości jazdy.

    http://www.rctrax.pl/traxxas-37054-1-10-r5-rustler-rtr-xl-5/19/
    Jak kiedy będziesz zdejmował koła to sprawdź jakie masz łożyskowanie na panewki czy łożyska kryte.

    TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie
  • TermoPasty.pl
  • Poziom 11  
    Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale rozebrałem zawieszenie na części,pordzewiałe śruby i metalowe elementy wyczyściłem je wd40,plastikowe części umyłem od piasku.
    W jednym amortyzatorze było mniej oleju niż w innych,dwa przednie amortyzatory są niestety krzywe,prostować czy kupić nowe?Jakiego oleju użyć do zalania?
    Jedno koło się kręci słabiej niż reszta wszystkie mają małe luzy ale jedno jest troszkę zardzewiałe wydaje mi się ze to nie łożysko a tulejka dodaje foto jak to wygląda.
    Czytałem o ustawieniach zawieszenia i to jest bardziej skomplikowane niż mi się wydawało,mógłbyś podpowiedzieć jak je ustawić? Auto będzie jeździło tylko po asfalcie tzn boisku i czasem po trawniku ale bez żadnych górek czy wysokiej trawy jest idealnie równy.

    TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie
  • Poziom 41  
    Tył chyba bez regulacji sprawdź sam , masz możliwość tylko regulacji pochylenia kół jak będą w położeniu około 90 +2 stopni do podłoża to dobrze pomiar zrobisz sobie kątownikiem. Lekko pochylone do wewnątrz.
    Przód dochodzi jeszcze regulacja zbieżności koła powinny być zbieżne od zera do max 2mm wystarczy. Rozbieżne w przednim napędzie i 4x4.
    Zbieżność najprościej zmierzysz w połowie średnicy felg na osi obrotu, najlepiej suwmiarką z użyciem podkładek, ze względu na szerokość opon z przodu i z tyłu przednich felg.
    http://andyrc.pl/articles.php?article_id=11

    Prostowanie tłoczysk amortyzatorów jest możliwe ale trzeba zwrócić uwagę aby nie pokaleczyć powierzchni tłoczyska.
    Jeśli były wycieki to może być uszkodzona uszczelka tłoczyska.

    Z doborem oleju do amortyzatorów będzie kłopot należało by wymienić w 4 że względu na różne gęstości oleju i ciężko będzie podebrać a nie wiadomo jaki był wlewany. Panuje zasada że na tylnej osi olej trochę gęsty od przedniej osi.

    http://www.rchobbies.pl/index.php?p670,traxxas-3762a-amortyzator-us-tylny-dlugi-xxl-szary

    TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie
    Możesz też sprawdzić przekładnie w jakim są stanie.

    Na zdjęciu masz panewki lepiej do wymiany wymiary łożysk znajdziesz na stronie http://www.rctrax.pl/rustler-1-10-3705/1/228/

    Lepiej przed kupnem pomierz wymiary łożysk na kołach przednich i tylnych.

    Na alledrogo znajdziesz Łożyska 5x11x4 z uszczelnieniem gumowym 4 sztuki (5161275297)

    Łożysko wysokoobrotowe MR 115 2RS - 5x11x4 mm (5092871380) tanie łożyska firma z Krakowa PoltechCNC

    Przegubów kulowych nie smaruj smarem tylko przemyj najlepiej w nafcie i wytrzyj do sucha prawie do sucha do smaru przyczepiają się drobinki pyłu i uszkadza przeguby kulowe.

    https://traxxas.com/pitpass/hopup/news/Hopping-Traxxas%C2%AE-Rustler%C2%AE-XL-5


    https://traxxas.com/products/models/electric/37054-1rustler?t=support

    https://traxxas.com/sites/default/files/24054-36054-37054-1-EN_141117.pdf

    TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie
  • Poziom 11  
    Autko wyczyszczone,poskładane zrobiłem wszystko jak mówiłeś,niestety praktycznie wszystkie części metalowe są pordzewiałe nie udało się ich wyczyścić za pomocą wd-40.
    Po wszystkim jeździ troszkę lepiej i szybciej jednak max prędkość to 21km.Nadal problemem jest skręcanie żeby zawrócić ale tak normalnie potrzeba około 5 metrów łuku nawet więcej,może problemem jest wychył serwa ponieważ nie używam do niego oryginalnej aparatury tylko turnigy.
    Myślę żeby wymienić elementy zawieszenia na nowe przeniesienie napędu ciężko ''chodzi''napęd zostawię jaki jest ale zainwestuję w zawieszenie myślisz że to dobry pomysł?
  • Poziom 41  
    sebastian2242 napisał:
    Po wszystkim jeździ troszkę lepiej i szybciej jednak max prędkość to 21km.


    Prawdopodobnie masz aktywną funkcje zmniejszenia prędkości o 50%.
    Trzy profile pracy:
    - sport mode - FWD, brakes, REV
    - race mode - FWD, brakes
    - training mode - 50% FWD, brakes, 50% REV

    https://traxxas.com/support/Programming-Your-Traxxas-Electronic-Speed-Control

    http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl...-Traxxas-Electronic-Speed-Control&prev=search

    sebastian2242 napisał:
    Nadal problemem jest skręcanie żeby zawrócić ale tak normalnie potrzeba około 5 metrów łuku nawet więcej


    Sprawdź czy serwo pracuje na pełnym zakresie bez podłączonego drążka,
    zwróć uwagę na to czy gdzieś nie są źle dobrane długości ramion aby uzyskać pełny zakres skrętu.

    sebastian2242 napisał:
    przeniesienie napędu ciężko ''chodzi''


    Możliwe że zębatki ciasno spasowane silnika i i odbiorcza.
    Lub ciasno chodzi dyferencjał, albo przeguby.
    Tam gdzie masz korozję na przegubach kulowych możesz same kule
    przetrzeć papierem ściernym o ziarnie 600- 800 z olejem aby uzyskać
    gładką powierzchnię, oczywiście wżery pozostaną.

    Na dźwigni zwrotnicy położenie przegubu jak na zdjęciu powoduje zwiększenie zakresu skrętu kół.

    TRAXXAS Rustler XL-5 1/10 odnowa,ulepszenie
  • Poziom 11  
    Zębatki były ciasno spasowane teraz jest już dobrze, wymieniłem pordzewiałe elementy na nowe, oraz łożyska.
    Jaki bym nie włączył tryb jazdy autko jedzie max 20 albo około 10 w trybie nauki.
    Jedyne co przychodzi mi do głowy to pakiet.
    Teraz mam problem ponieważ z tego co czytam pakiet ma być 2 celowy, więc jest słabszy od oryginalnego pakietu a według tabelek auto będzie jeździło szybciej ,gdyby pakiet miał być 3s to ok. juz nie wiem jaki mam kupić 3 czy 2s?
  • Poziom 41  
    Pakiet 3S 11,1V po naładowaniu dysponuje napięciem 12,6V trochę za dużo,
    nie wiadomo czy elektronika i silnik to wytrzyma.
    I co z odcięciem niskiego napięcia pakietów LiPo.
    Pakiety LiPo są sporo wydajniejsze od zwykłych pakietów NiMH.


    W linku https://traxxas.com/products/parts/escs/3018Rxl5waterprooflvd

    podają zakres pracy regulatora XL-5 - 4-7 Cells (4.8 to 8.4 Volts DC)
    - 7 Cells 8.4 V naładowany pakiet napięcie max 10,5V najczęściej 9,6V.

    https://www.youtube.com/watch?v=5BMSpcQd3ws

    https://www.youtube.com/watch?v=1-RySeI5tQQ

    https://traxxas.com/products/models/electric/37054-1rustler?t=batteries

    Zobacz programowanie powinno być dostępne sport.

    https://traxxas.com/support/Programming-Your-Traxxas-Electronic-Speed-Control

    https://traxxas.com/forums/showthread.php?889...-is-now-FULLY-LiPo-Compatible-out-of-the-box!