Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 1.6 16V "AUS"/"ATN" - Błąd 16684 - Losowe wypadani

09 Mar 2015 21:33 7158 11
  • Poziom 16  
    Witam, od dwóch dni przeszukuje internet, w poszukiwaniu rozwiązania problemu. Po przeszukaniu wszystkich wyników wujka google kolejno, nie znalazłem nic co by pomogło ;/
    Mam Seata Leona z 2001r. 1.6 16V o kodzie AUS lub ATN (nie mam nalepki na pokrywie rozrządu, a to co odczytuje VCDS z ECU raczej ATN).
    Kilka dni temu podczas normalnej jazdy, silnik przestał chodzić najpierw na 2 cyl. potem na 3 i zgasł. Po kilku godzinach odpalił normalnie i nic się nie działo, dopóki się nie rozgrzał. Potem analogiczna sytuacja.

    VCDS wywalił takimi błędami:

    Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
    Control Module Part Number: 036 906 034 BD
    Component and/or Version: MARELLI 4LV 3774
    Software Coding: 00031
    Work Shop Code: WSC 06441
    VCID: 55A5856787C1
    10 Faults Found:

    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-10 - - - Intermittent
    16685 - Cylinder 1: Misfire Detected
    P0301 - 35-10 - - - Intermittent
    16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
    P0302 - 35-10 - - - Intermittent
    16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
    P0303 - 35-10 - - - Intermittent
    16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
    P0304 - 35-10 - - - Intermittent
    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-00 - -
    16685 - Cylinder 1: Misfire Detected
    P0301 - 35-00 - -
    16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
    P0302 - 35-00 - -
    17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
    P1553 - 35-10 - - - Intermittent
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-10 - - - Intermittent

    Dało się je skasować, a auto zaczęło normalnie chodzić. Postawiłem na świece. Wymieniłem na nowe NGK. Problem nie ustał. Zmoczyłem kable zapłonowe i cewkę w poszukiwaniu przebić. BINGO....kable jak i cewka strzelały jak w sylwestra. Cewka popękała, a w fajkach wypaliło dziury.

    Dziś założyłem nowe kable, i cewkę. 10 minut jazdy testowej było ok. Potem znowu to samo i te same błędy.
    Jaka może być przyczyna takiego zachowania? Wydałem na części 400zł, okazało się, że zero poprawy. Czy zwarcie cewki mogło uszkodzić ECU?

    Do głowy przychodzi mi jeszcze czujnik położenia wału korbowego, i czujnik położenia wałka rozrządu. Bo tylko one mają związek z wypadaniem zapłonu na wszystkich cylindrach. Ewentualnie ECU, ale w to wątpię.... Brakuje mi pomysłów.
    Błąd odnośnie MAP sensora wywala po przegazowaniu powyżej 3tys. obrotów. MAP założony nowy i też wywala błąd.

    Będę wdzięczny za pomoc lub chociaż próbę pomocy.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 40  
    400zł za kable i cewkę? Jakiej produkcji?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    decybel91 napisał:
    400zł za kable i cewkę? Jakiej produkcji?

    To nie tak dużo, policz za kable ok 180-200zł.
    Sama cewka "palcowa" to koszt ok 180zł po rabacie więc zwykła na 4 przewody będzie kosztowała pewnie nieco więcej niż 200zł.

    W bagażniku brak naklejki z wyposażeniem auta?
    Silnik nie ciągnie czasem lewego powietrza?
    Problem powstał teraz czy kupiłeś auto w takim stanie?
    LPG jest?
    Błąd 17961 pojawia się gdy sterownik silnika widzi różnicę pomiędzy tym co pokazuje mu przepustnica a czujnik ciśnienia w kolektorze.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 16  
    Stało się to niedawno. Sprawa wygląda tak, że nowa cewka była uszkodzona i nie paliła na 2 cyl. Oddałem i kupiłem używkę z lepszego rocznika. Teraz błędy zapłonu już nie wyskakują. Pali na 4 cyl. Ale do pewnych obrotów ciągnie a potem robi się taki "tępy". Jakby coś go trzymało.
    Wywala typio błąd MAP sensora który jest nowy. Wczoraj wyczyściłem przepustnicę, stał 7h z odpiętym aku. Zamontowałem czystą, zaadaptowałem. Adaptacja bez najmniejszych problemów. Zaczął chodzić równiej na wolnych obrotach. Jedyne co mi wpadło w oko przy zdjętej przepustnicy, to bardzo brudny kolektor dolotowy. Może tu leży przyczyna błędu MAP? Stary sensor pokazuje identyczne wartości jak nowy.
    Lewego powietrza nie ciągnie, raczej też pokazałby błąd nieszczelnośći, a LPG nigdy nie widział na oczy.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Zobacz czy przepustnica otwiera sie do końca jak wciśniesz gaz.
    Wykaoswałeś wartości wyuczone?
    Ty nie masz blędu dotyczącego MAP tylko tego że co innego widzi sterownik z przepustnicy a co innego z MAP.
  • Poziom 16  
    Nie da sie skasować wartości wgrupie 0. Mogę je tylko odczytać. Wprowadzenie nowej wartości jest zablokowane i test też. A przepustnice sprawdzić na zapłonie tylko czy odpalonym? Które kanały patrzeć i jaki zakres wartości musi być? Kanał 60 tylko?
  • Poziom 40  
    Sprawdź jeszcze świece.
    Ponawiam: jakie przewody i cewka?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Wciskasz pedał gazu do końca i patrzysz czy się przepustnica otwarła na maksa - nie potrzebny do tego VAG tylko dobry wzrok.
    Wykasowanie wartości wyuczonych to właśnie w kanale 00 adaptacji zrobienie TEST, ZAPISZ, nic się tam nie wpisuje.
  • Poziom 16  
    Świece zmieniane w sobotę nowe NGK. Kable ze średniej półki nie pamiętam firmy. Cewka ori używka wyjęta ze sprawnego w 100% auta.
    Czyli gaz do deski na odpalonym normalnie? W grupie 0 jak wejdę mam nie aktywny przycisk test. Mogę tylko zapisać.
  • Poziom 20  
    Ile ta cewka była nie używana??
  • Poziom 35  
    HINUŚ napisał:
    Czyli gaz do deski na odpalonym normalnie? .


    Niech ci jeszcze buchnie oparami to będziesz widział...

    Masz zobaczyć czy przepustnica się otwiera całkowicie.
    Masz się do niej dostać i ktoś ma wcisnąć pedał gazu do oporu i zobaczyć czy jest otwarta jak należy, a nie na pół gwizdka.
  • Poziom 16  
    Przepustnica się otwiera do pionu. Problem jest rozwiązany. Rozleciała się rolka plastikowa prowadząca, napinacz był w stanie naciągnąć jeszcze pasek tak, żeby nie przeskakiwał. Ale rozrząd przestawiał się o niecały ząbek przy obrotach. Po wymianie rozrządu i ustawieniu wszystko wróciło do normy. Silnik odpala od kopa jak powinien, pali na 4 gary, ustał tępy głośny dźwięk, ma moc na każdych obrotach do końca obrotomierza. Po skasowaniu błędów nic się nie pojawia. EPC też się już noe zapala. Dziękuje wszystkim za pomoc w temacie.
    Do zamknięcia.