Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon błąd czujnika wału korbowego, wymiana, auto nie odpala

09 Mar 2015 22:09 6183 19
  • Poziom 7  
    Witam.
    Jestem właścicielem Seata Leona 1,9 TDI 150KM.
    Do przedwczoraj byłem bardzo zadowolony z samochodu.
    Jedyną usterką był rozrusznik więc wymieniłem szczotkotrzymacz i elektromagnes. Autko zapalało bez problemu.
    Przedwczoraj jednak auto zakręciło, ale nie odpaliło. a drugi raz już nawet nie chciało zakręcić.
    Pojechałem do mechanika i okazało się, że kabel od szczotkotrzymacza był upalony i dlatego nie odpala.
    Wymienił więc szczotkotrzymacz, ale po wymianie auto wogóle nie chciało odpalić, kręciło, ale nie odpalało.
    Podpiął mechanik pod komputer i wyskoczył błąd czujnika wału korbowego. więc wymieniłem czujnik a auto dalej nie odpala.
    Dodam, że wcześniej nie świeciły żadne kontrolki.
    Dopiero zaświeciły się po wymianie szczotek w rozruszniku.
    Mechanik nie wie co robić?
    Może coś ktoś poradzi?
    Rozrząd sprawdzony, kable od czujnika też.
    Elektromechanik myśli, że to być może coś na liczniku, bo ten mi przygasa a tam jest immobiliser.
    Co myślicie?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 17  
    Sprawdzałeś bezpieczniki??
    Jest zasilanie na czujnik??
    próbowałeś odpalić na prostowniku??
  • Poziom 34  
    Nie trzeba chyba podpowiadać, że skoro wybiło błąd czujnika prędkości wału korbowego a zapewne jego otwarty obwód to należy również sprawdzić okablowanie do niego idące. Istotne jest również sprawdzenie czy w momencie włączenia zapłonu na chwilę tylko zapala się i gaśnie kontrolka świec żarowych - jeśli nie mrugnie nawet na chwilę to niech mechanik zainteresuje się przekaźnikiem o nr 109, który znajduje się pod deską rozdzielczą a nad pedałem hamulca. Niech przeszlifuje w nim pilniczkiem styki lub przelutuje ponownie jego luty na płytce drukowanej. (Pod warukiem, że nadal nie wybija błędu czujnika wału korbowego bo ten błąd uniemożliwia odpalenie silnika).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pierwszą rzeczą to są do sprawdzenia masy. Diabli wiedzą jaki prąd płynął przez rozrusznik i co mogło się upalić. Równie dobrze, może już być po sterowniku silnika.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 7  
    Byłem dzisiaj u mechanika, okablowanie do czujnika wału korbowego sprawdzone, czujnik wałka rozrządu sprawdzony, komputer ok został podmieniony, pompa podaje paliwo. Auto pali na pych i jak już odpali to chodzi. Kontrolka świec żarowych miga. Ja jestem laikem jeżeli chodzi o samochody. jutro zadzwonie do mechanika i przekażę mu co tutaj napisaliście. Mam nadzieję, że jakoś to moje autko odpali bo kupiłem je dopiero 4 mies temu i chce sie jeszcze nim nacieszyć. Jak ktoś jeszcze ma jakieś rady to bardzo proszę piszcie, każda wskazówka cenna.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pawel wawa a jak sprawdzić ten sterownik silnika i czy to się wogóle naprawi czy nowy silnik trzeba?
  • Poziom 7  
    A jeśli rozrusznik zakłóca sygnał to co należy zrobić? Zaraz będę dzwonić do mechanika i mu podpowiem parę rzeczy.
  • Poziom 20  
    Delikatnie spróbować odpalić na pych lub odizolować czujnik i przewód od rozrusznika.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Jedna porada gorsza od drugiej. Ostrzeżenie.

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    lukaszek211 napisał:
    A jeśli rozrusznik zakłóca sygnał to co należy zrobić?
    Sprawdzić połączenia i masę silnika. Jeśli są OK pozostaje naprawa rozrusznika.
  • Poziom 7  
    No właśnie mi się też wydaje, że to będzie coś od rozrusznika bo to z nim od początku były problemy... Dzięki wszystkim za porady
  • Poziom 20  
    Widzę że wszech wiedzący nigdy się nie mylący moderatorzy mogą wszystko jak zwykle. To forum schodzi na psy jak widać...

    Pawel wawa napisał:
    Jeśli są OK pozostaje naprawa rozrusznika.


    Drogi moderatorze: jaką dasz mu gwarancję że po naprawie będzie ok? Nie lepiej sprawdzić najpierw?
    Mało razy odpalałeś auto na pych? Nie pisz że szkodliwa porada bo jak się myśli co się robi to bez problemu auto można w ten sposób odpalić, a co do izolacji to nie jestem idiota i nie myślałem o taśmie izolacyjnej jak pewno Tobie przyszło na myśl. Zakłócenia da się odizolować ale prościej polecić komuś naprawę rozrusznika, jak nie to to następne, co tam, najwyżej sobie wyremontuje pół samochodu bez potrzeby.

    Przepraszam że się uniosłem ale denerwuje mnie jak użytkownicy tego forum są traktowani jak idioci, jak ktoś ma coś do powiedzenia to od razu mu kulkę między oczy.
    Domyślam sie że krytyki też "władza" nie lubi więc powodzenia dla wszystkich.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    I widzisz, Kolego mylisz się całkowicie i jeszcze irytujesz ludzi. Temat w dziale dla początkujących. Jaką masz pewność, że przy odpalaniu na pych autor sobie rozrządu nie przestawi i nie zniszczy silnika? Zwrócisz mu za to? Będzie drożej niż naprawa rozrusznika.
    Drugą sprawą są zakłócenia, jak byś i czego byś nie izolował, nic nie osiągniesz. Nawet jak powymieniasz wszystkie przewody w aucie na ekranowane. Rozrusznik zakłócenia powoduje w zasilaniu. Zastosujesz jakieś mega filtry? Bzdura.

  • Poziom 20  
    Cytat:
    Jaką masz pewność, że przy odpalaniu na pych autor sobie rozrządu nie przestawi i nie zniszczy silnika?


    bo

    lukaszek211 napisał:
    Zaraz będę dzwonić do mechanika i mu podpowiem parę rzeczy


    Cytat:
    Rozrusznik zakłócenia powoduje w zasilaniu.


    Nie tylko w zasilaniu, bo sieje tez zakłóceniami od iskrzących szczotek, poza tym przewody od czujnika są ekranowane.

    Szanuje ludzi z taka wiedza jak Ty ale nie pozwolę z siebie robić idioty.
    Szkoda że autor tematu nie wspomniał o problemach z rozrusznikiem wcześniej, bo tak czy tak jest do roboty.

    Druga sprawa to jakby facet grzebiący w aucie miał pojęcie to diagnoza zajmuje 5 minut.
  • Poziom 7  
    Dziwne jest to, że upaliło ten kabel od szczotek, które były wymieniane 1,5 miesiąca wcześniej. Co mogło być tego przyczyną...?

    Dodano po 14 [minuty]:

    Dzwoniłem do mechanika i póki co dalej nie wiadomo, mówi, że sprawdzi jeszcze raz ten rozrusznik. Jak nie zrobi dzisiaj tego samochodu to chyba zmienię mechanika. On cały czas mówi, że to bardzo dziwne. Mechanik ma dobrą renomę, więc już nie wiem co myśleć
  • Poziom 10  
    Skoro pali z popychu jak sam autor napisał to już jest coś. Silnik i elektronika jest najwyraźniej ok. Skoro przy kręceniu rozrusznikiem przygasają kontrolki, jest podejrzenie o stan akumulatora. TDI potrzebuje mocnego uderzenia, jeżeli kręci słabo, komputer uniemożliwi uruchomienie silnika (ochrona dwumasy). Druga sprawa, skoro są takie problemy, sprawdź czy rozrusznik kręci silnikiem w dobrą stronę. Wiem że to brzmi śmiesznie, ale kto wie. Może kręci w lewo i tyle.
  • Poziom 7  
    No kazałem mechanikowi sprawdzić rozrusznik. Zobaczymy co powie. Wieczorem mam dzwonić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Ale łukaszek nawet nie pochwali się skąd jest .

    Dodano po 3 [minuty]:

    lukaszek211 napisał:
    Pojechałem do mechanika i okazało się, że kabel od szczotkotrzymacza był upalony i dlatego nie odpala.

    Zobacz dokąd było zwarcie , czy na przelotce gumowej zespawało do obudowy korpusu czy w środku.
  • Poziom 7  
    Witam:) Humor mam już poprawiony bo autko chodzi. Wczoraj wieczorem pojechałem do mechanika i powiedziałem żeby na rano wszystko było poskręcane bo wezmę samochód do innego mechanika. I wyobraźcie sobie, że przyjeżdżam dzisiaj rano a on mi mówi, że przez noc siedział i naprawił. Co jest dla mnie bardzo podejrzane. No i pytałem się go co było przyczyną i powiedział, że nie może powiedzieć bo to tajemnica zawodowa. A mi się wydaje że powinien był mi powiedzieć co było zepsute i za co płacę. Za wymianę czujnika i za całokształt 250 zł plus wcześniej 80 zł za szczotki i naprawę rozrusznika. Dziękuję wszystkim którzy wypowiedzieli się w temacie. Podpowiadałem mechanikowi wasze rady.
  • Poziom 20  
    lukaszek211 napisał:
    Podpowiadałem mechanikowi


    Nie nazywaj go mechanikiem, partacz, krętacz itd to odpowiedniejsze słowa.
  • Poziom 7  
    Myślę, że już czas zakończyć temat... Niestety nie wiem co zostało naprawione bo mechanik stwierdził, że to tajemnica zawodowa. Wiem, że czujnik wału korbowego został wymieniony (koszt czujnika około 100 zł) no i za robotę facet wziął 150 zł. Jeszcze raz dzięki za wszystkie cenne rady :)