Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL ASTRA 1.8 16V C18XE nie pali

stasiek81 10 Mar 2015 13:25 2643 23
  • #1 10 Mar 2015 13:25
    stasiek81
    Poziom 8  

    Kolega mnie wczoraj poprosił o pomoc w takim silniku. Brak iskry.
    Sterownik na włączonym zapłonie nie daje zasilania na czujnik wału korbowego i rozrządu.
    Kolega to już tam wymieniał i sterownik i czujniki.
    Ktoś się orientuję czy w silniku C18XE zasilanie na czujniki pojawia się po zapłonie czy w trakcie kręcenia silnikiem.

    0 23
  • #2 10 Mar 2015 14:23
    autoas
    Poziom 42  

    To nie są czujniki Halla...

    Moderowany przez CameR:

    ... a kto mówi, że to Hallotron?

    0
  • #3 10 Mar 2015 14:35
    stasiek81
    Poziom 8  

    No nie, indukcyjne na trzy piny. Sprawdzę wieczorem. Jeszcze raz zasilania i mase na Sterownik.

    0
  • #4 10 Mar 2015 15:56
    autoas
    Poziom 42  

    Panie moderatorze...właśnie podpowiadam, że to nie czujniki Halla, więc jakie zasilanie...panie moderatorze....

    0
  • #5 10 Mar 2015 16:37
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    autoas napisał:
    właśnie podpowiadam, że to nie czujniki Halla, więc jakie zasilanie

    I słusznie. Tego typu czujnik indukcyjny można sprawdzić omomierzem.
    OPEL ASTRA 1.8 16V C18XE nie pali

    0
  • #6 10 Mar 2015 18:08
    ociz
    Moderator Samochody

    Najprostsza metoda to próbować na odłączonych pojedynczo czujnikach. Na samym górnym też odpali, tylko trzeba długo kręcić.

    0
  • #7 10 Mar 2015 22:19
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    autoas napisał:
    Panie moderatorze...właśnie podpowiadam, że to nie czujniki Halla, więc jakie zasilanie...panie moderatorze....

    Moderator ma rację, czujnik fazowo-indukcyjny, jak w każdym Simtecu jest zasilany.Jest zasilany od strony ECU i żeby było ciekawiej napięciem sinusoidalnym.

    0
  • #8 10 Mar 2015 23:08
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Czujnik ten jest oparty na zasadzie zmiany fazy. Sam czujnik ma dwie cewki wewnątrz: obwód "pierwotny" [A] i "wtórny" [B]. Jednostka sterująca wysyła do "uzwojenia pierwotnego" czujnika napięcie zmienne 100Hz [A]. Wytwarza to analogiczne zmienne w czasie pole magnetyczne. "Uzwojenie wtórne" wytwarza w wyniku tego pola magnetycznego, napięcie wyjściowe o tej samej częstotliwości [B] jednak przesunięte w fazie.

    OPEL ASTRA 1.8 16V C18XE nie pali OPEL ASTRA 1.8 16V C18XE nie pali

    Gdy nie ma zębów przechodzących przed czołem czujnika - sygnał wyjściowy jest w fazie. Jest to rozpoznane przez jednostkę sterującą Simtec

    1
  • #9 10 Mar 2015 23:26
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Oprysk Stonki napisał:
    autoas napisał:
    Panie moderatorze...właśnie podpowiadam, że to nie czujniki Halla, więc jakie zasilanie...panie moderatorze....

    Moderator ma rację, czujnik fazowo-indukcyjny, jak w każdym Simtecu jest zasilany.Jest zasilany od strony ECU i żeby było ciekawiej napięciem sinusoidalnym.

    To i tak nie daje odpowiedzi na pytanie autora "kiedy pojawia się zasilanie ?", czego sam bardzo jestem ciekaw.
    Posiadając oscyloskop można by parę rzeczy wyeliminować.

    0
  • #10 11 Mar 2015 12:30
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Przecież oczywiste jest, że zasilanie pojawia się po zapłonie. Jak inaczej silnik by widział, że wał się obraca? Na sterownik nie idzie wszak oddzielna informacja o załączeniu rozrusznika.

    0
  • #11 11 Mar 2015 12:41
    autoas
    Poziom 42  

    Nie ma tam takiego zasilania na czujnik, jak jest w przypadku czujników Halla, wystarczy pomiar rezystancji czujnika indukcyjnego i potem już podgląd parametrów na dedykowanym sprzęcie do Opla i test elementów (np. test cewki WN)
    Zwykłym miernikiem nic nie zdziałamy...
    Czujnik zadziała nawet odpięty, machając przed nim czymś metalowym...a synchronizacja to inna sprawa...The End...

    0
  • #12 11 Mar 2015 20:10
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    stasiek81 napisał:
    Kolega to już tam wymieniał i sterownik i czujniki.

    Jak nie zrobił porządku z immo to na pewno nie odpali, w ogóle wymienianie w ciemno to widzę coraz popularniejsza metoda tracenia kaski, lepiej przepić.

    A kolega sprawdzał czy wtryski są kluczowane czy tylko ''' nie ma iskry ratunku, potrzebny mi samochód ......''

    0
  • #13 12 Mar 2015 09:36
    stasiek81
    Poziom 8  

    OPEL ASTRA 1.8 16V C18XE nie pali

    Dodano po 6 [minuty]:

    Taki sygnał został złapany oscyloskopem przenośnym.
    A tester Tech był podlaczany . I test cewki idzie wykonać i iskra jest w teście. Co prawda co sekundę.
    Omomierzem czujnik sprawdzony . Pomiary wyszły ok.
    Być może jest coś nie tak z tarczą czujnika na wale korbowym.

    0
  • #14 12 Mar 2015 11:10
    autoas
    Poziom 42  

    Jaki tam jest w końcu sterownik, stary czy wymieniony ?
    Jak się zachowuje kontrolka silnika w czasie próby odpalenia?
    Błędy?
    Jak powstała usterka?
    Czy w czasie kręcenia podtrzymuje sterownik pracę pompy paliwowej (czy jest kluczowanie wtryskiwaczy?)
    Próbować odpalać tylko na jednym czujniku (raz jeden odpięty, raz drugi - kręcić rozrusznikiem trochę dłużej...)
    Już nie jeden "przejechał" się na czujnikach w tych Oplach...taka ich uroda...

    0
  • #15 12 Mar 2015 12:34
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    A co tam jest do medytowania, wyciągsz czujnik wału, włączasz zapłon i majtasz przed czołem czujnika kluczem, słyszysz czy włącza się pompa i klikają szprycki. Jak tak jest to czujnik sprawny.

    0
  • #16 12 Mar 2015 13:45
    stasiek81
    Poziom 8  

    O bardzo prosta metoda . Wieczorem spróbuję. Choć przyznam że tam już może być zdrowo namieszane , nie wiem co kolega po drodze namieszał

    Sterownik jest ten drugi. A przyczyn to nie znam.

    0
  • #17 12 Mar 2015 15:01
    autoas
    Poziom 42  

    stasiek81 napisał:
    Sterownik jest ten drugi

    No to napisz, jak zachowuje się kontrolka silnika na tablicy....

    0
  • #18 12 Mar 2015 23:37
    stasiek81
    Poziom 8  

    Nie pojechałem dziś do kolegi. 30 km trzeba jechać do niego. mogę tylko po robocie do niego zalecieć . A on ma też inne auta do roboty , a na podwórku sie bawić to żadna przyjemność.
    Jutro wstawi sobie tego opelka na podnosnik i misę zdejmie zobaczyć co z tarczą z której czujnik szczytuje obroty.

    Zachowania kontrolki to nie pamiętam. A pompa paliwa reaguje gdy się porusza kluczem w pobliżu czujnika obr. wału.
    Stąd podejrzenia że coś nie tak na wale korbowym .

    Dziękuje za zainteresowanie tematem. Widzę teraz jakie mam braki w wiedzy.

    0
  • #19 13 Mar 2015 21:58
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    Nie ściągał bym jeszcze misy do tego. Nie posądzał bym tarczki, co się mogło stać, nity zerwało i tarcza stoi w miejscu? Zainteresował bym się co się dzieje w sytuacji, kiedy kluczyk przyjmuje pozycję "rozruch".

    0
  • #20 17 Mar 2015 17:38
    stasiek81
    Poziom 8  

    Chłopak misę sciągał i faktycznie nic tam nie widać złego.
    w momencie przekręcenia kluczyka na rozruch - pompka paliwowa nie chodzi .
    A w momencie przekręcenia zapłonu pompka się odzywa
    a kontrolka silnika nie zapala się wcale ani błędu nie wyrzuca.

    Wcześniej wyrzucał na czujnik wału korbowego. teraz błedów nie ma żadnych.

    0
  • #21 17 Mar 2015 21:29
    autoas
    Poziom 42  

    Najwyższa pora oddać do elektromechanika autko,.... 10/15 min i będzie wiadomo...

    1
  • #22 17 Mar 2015 23:28
    stasiek81
    Poziom 8  

    O trafna odpowiedż ;)

    0
  • #23 24 Maj 2015 02:42
    LordBlick
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mam ten sam silnik w Astrze i podobne problemy, tylko do warsztatu kolegi bliżej - 15 km…
    U mnie sparciał cały przewód czujnika położenia wału od temperatury, jest już nowy (oczywiście indukcyjny) wsadzony, ale dalej kręci tylko na czujniku rozrządu i to do osiągnięcia pewnej temperatury, a potem gaśnie i trudno go odpalić dopóki nie ostygnie.
    Oczywiście wiekszość tematów o Simtec-u 56.0/1 i C18XE przeczytałem, opis podłączenia sterownika i schematy instalacji mam.
    Tak więc z ciekawości - co było przyczyną ?

    0
  • #24 12 Cze 2015 12:44
    stasiek81
    Poziom 8  

    A w sumie to nie wiem jak się sprawa skończyła . Dopytam się co chłopaki zrobili z autem .

    0