Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kia sorento I 2.4 - Kia pali 20 l na 100 km, tłumiki gorące

bartekrotterdam2 10 Mar 2015 21:30 8247 43
  • #1 10 Mar 2015 21:30
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    Witam
    Mam taki mały problem z kianką.
    Moje sorento 1 edycji z silnikiem 2.4 benzyna nie wiedzieć czemu pali 20 - 30 l/ 100km. tłumiki gorące bo przepala w nich nadmiar paliwa. wymieniłem kata górnego. dolnego się pozbyłem. na luzie tzn bez obciążenia spalanie jak i dynamika spadania obrotów jest poprawna. Przy jeździe i zmianie biegów obroty zawieszają się na 3000 tysiącach i bardzo powoli spadają. MAF też wymieniony.
    co może być odpowiedzialne za mieszanie paliwa. Aha komputer nie wskazuje żadnych błędów.

    0 29
  • #2 10 Mar 2015 21:55
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Błędy to nie diagnostyka. Trzeba podejrzeć parametry bierzące wtedy dowiemy sie coś więcej bo tak można wróżyć i wymieniać elementy.

    0
  • #3 11 Mar 2015 07:12
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    rafal.jaro napisał:
    Błędy to nie diagnostyka. Trzeba podejrzeć parametry bierzące wtedy dowiemy sie coś więcej bo tak można wróżyć i wymieniać elementy.


    Problemem jest to że żaden z mechaników na swoich mądrych komputerkach nie ma softa do tego silnika. To trochę dziwne ale prawdziwe, a silnik jest od santafe 2.4

    0
  • #4 11 Mar 2015 10:26
    zodiakmenda
    Poziom 21  

    Sondy, problemy z przepustnicą lewe powietrze przyczyn może troche byc zobacz w wartościach rzeczywistych czy sonda/sondy przed katalizatorem pracują ew. miernikiem sie wepnij, reszta to musi być kompletna diagnostyka.

    3
  • #5 11 Mar 2015 13:18
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    zodiakmenda napisał:
    Sondy, problemy z przepustnicą lewe powietrze przyczyn może troche byc zobacz w wartościach rzeczywistych czy sonda/sondy przed katalizatorem pracują ew. miernikiem sie wepnij, reszta to musi być kompletna diagnostyka.

    pierwsza sonda działa w zakresie od 0,3 do 0,80 zaś druga praktycznie stoi 0.6 do 0.65. ale nie wiem jaki powinien być wykres dla drugiej sondy tzn. jaka tolerancja między 1 sonda przed katem a 2 za katem.

    0
  • #6 14 Mar 2015 21:36
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    Stwierdzam że mechanicy w niemczech to debile, nie potrafią zdiagnozować kilku odczytów jak nie mają w kompie programu do silnika pomimo odczytów ze wszystkich czujników. Mało tego nie chcą dać klientowi wydruków do własnej analizy.A czarę goryczy przelała dzisiaj wizyta w serwisie KIA. Po wcześniejszym umówieniu się na analizę w serwisie okazało się że jeden jedyny mechanik który postanowił pracować w sobotę właśnie wymienia klocki i nie ma czasu by podejść na 15 min z komputerem.

    0
  • #7 15 Mar 2015 13:12
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    bartekrotterdam2 napisał:
    Stwierdzam że mechanicy w niemczech to debile, nie potrafią zdiagnozować kilku odczytów jak nie mają w kompie programu do silnika pomimo odczytów ze wszystkich czujników. Mało tego nie chcą dać klientowi wydruków do własnej analizy.A czarę goryczy przelała dzisiaj wizyta w serwisie KIA. Po wcześniejszym umówieniu się na analizę w serwisie okazało się że jeden jedyny mechanik który postanowił pracować w sobotę właśnie wymienia klocki i nie ma czasu by podejść na 15 min z komputerem.



    Bał się pewnie że będziesz wiedział więcej niż on :)
    Czyli temat stoi?

    0
  • #8 15 Mar 2015 18:49
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Drugą sondą się nie przejmuj.
    Czy czujnik temperatury silnika działa prawidłowo.
    Sprawdź co pokazuje pierwsza sonda przy nagłym wciśnięciu pedału gazu, przy schodzeniu z obrotów gdy sterownik silnika odcina dopływ paliwa, co na obrotach biegu jałowego, co przy stałej prędkości silnika - np 3 tyś obr/min.
    Przydało by się sprawdzić co pokazuje analizator spalin.

    0
  • #9 16 Mar 2015 22:02
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    grala1 napisał:
    Drugą sondą się nie przejmuj.
    Czy czujnik temperatury silnika działa prawidłowo.
    Sprawdź co pokazuje pierwsza sonda przy nagłym wciśnięciu pedału gazu, przy schodzeniu z obrotów gdy sterownik silnika odcina dopływ paliwa, co na obrotach biegu jałowego, co przy stałej prędkości silnika - np 3 tyś obr/min.
    Przydało by się sprawdzić co pokazuje analizator spalin.

    Przy jałowej pracy silnika tj w postoju odcięcie paliwa jest wyraźne. problem pojawia sie podczas jazdy przy zmianie biegów wtedy obroty się zawieszają. ale sygnał z lambdy opada do 0.2
    praca sondy 1 przy obrotach 800= 0.2 3300 =1.0 z wyraznym odcieciem
    2 sonda od 0.1 do 1.0
    nie mogę sciągnąć z telefonu wykresu bo tam to się dzieje
    plik typu realdeal i nie mam jak go przenieść do exela

    Dodano po 3 [minuty]:

    ale pojawiła się dzisiaj teoria nadpalonych zaworów i wbijaniem mieszanki przez nie domknięte zawory do układu wydechowego, zatkanego tłumika, uszczelniaczy na zaworach.

    0
  • #10 17 Mar 2015 07:03
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jeżeli uważasz że to wina zaworów to sprawdź ciśnienie na tłokach. Silnik powinien być słabszy.
    Co do sondy to przy stałych, równych obrotach powinna ona sobie oscylować w przedziale 0,2-0,8V.
    Przy schodzeniu z obrotów kiedy sterownik odcina sterowanie wtryskiwaczy sonda powinna pokazać 0V, zaś przy nagłym wciśnięciu gazu powinna pokazać ok 1V.

    0
  • #11 18 Mar 2015 20:28
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    Sorry że się nie odzywam w zadanym temacie ale wracam ostatnio z pracy i nie mam na nic czasu nawet by sprawdzić parę tematów w aucie.
    postaram się do weekendu jeszcze parę pomiarów ogarnąć i napiszę może jakieś konkrety

    0
  • #12 18 Mar 2015 23:44
    diodabg
    Poziom 29  

    bartekrotterdam2 napisał:
    Przy jeździe i zmianie biegów obroty zawieszają się na 3000 tysiącach i bardzo powoli spadają.
    Pedał gazu ok ?
    bartekrotterdam2 napisał:
    ale pojawiła się dzisiaj teoria nadpalonych zaworów
    Obroty by się raczej nie wieszały.
    Bez diagnozy dedykowanym sprzętem raczej nic nie zdziałasz.

    0
  • #13 23 Mar 2015 10:15
    Jacentic
    Poziom 10  

    Mam Sorento I v3.3 i podobny problem, jakoś udało mi się chwilowo rozwiązać ten problem. Komputer próbuje dostosować się do warunków pracy silnika. U mnie zadziałało poprzez reset ECU. Ale musi być dokonana odpowiednia procedura uczenia nowych wartości. Sugerowałbym:
    1. Wypiąć bezpiecznik w komorze silnika odpowiedzialny za zasilanie ECU/ECM ( gdy odpinamy klemę z acu, to resetuje się radio ,zegar, itp.) ja wypiąłem na jakąś godzinę.
    2. Należy zrobić to najlepiej na noc by auto wystygło!
    3. Po włożeniu bezpiecznika, uruchamiamy silnik bez włączania świateł, radia i klimy tak by samochód nie był obciążony prądowo.
    4. Czekamy (5-10min) do momentu osiągnięcia właściwej temperatury cieczy chłodzącej (na wskaźniku) zaleca się odczekać by załączył się wiatrak na chłodnicy ale ja się nie doczekałem.
    5.Następnie wsiadamy i jedziemy, rozpędzamy auto do wysokich obrotów na poszczególnych biegach osobno, (by komputer nauczył się charakterystyk) po osiągnięciu max obrotów, zdejmujemy gaz i hamujemy samoistnie silnikiem do minimalnych obrotów.
    5. Po tej operacji zatrzymujemy auto nie wyłączając silnika, odczekujemy jakieś 5 min na wolnych obrotach i wyłączamy.

    W moim przypadku auto paliło ok 20-30 l/100km po mieście, a w trasie 20-22, po tej operacji
    wróciło do poziomu ok.15 ( tak sądzę, mam założoną instalację LPG i gazu pali mi ok.20l/100 w mieście). Podejrzewam, że jeszcze coś jest przestawione(czujnik) i dlatego komputer przyjął błędne nastawy. W miarę wolnego czasu będę drążył temat, bo serwis stwierdza "ten typ tak ma, duże auto wiec musi dużo palić, komputer nie stwierdza błędów, najlepiej wymienić wszysto a klient przecież i tak zapłaci". Myślę, że koledze ta procedura nie zaszkodzi a pomóc może znacząco. W razie ewentualnych pytań postaram się pomóc. Pozdrawiam.

    0
  • #14 07 Kwi 2015 12:57
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    Po wnikliwej i dość logicznej analizie przez polskiego mechanika i mnie osobiście, wymianie układu wydechowego i obu lamd. Doszedłem do wniosku że to może być silnik krokowy.
    Poprzedniemy właścicielowi musiał się spuścić Kat do tłumika nie było przejćia, po wymianie autko oddycha ale nadal grzeje tłumiki i podtrzymuje obroty na biegu jałowym. ECU restartowane dość ładnie adaptowały się uniwersalne sondy lambda. dzisiaj zamówiłem nowego krokowca i zobaczymy czy to pomoże.

    0
  • #15 09 Kwi 2015 17:44
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    bartekrotterdam2 napisał:
    Po wnikliwej i dość logicznej analizie przez polskiego mechanika i mnie osobiście, wymianie układu wydechowego i obu lamd. Doszedłem do wniosku że to może być silnik krokowy.
    Poprzedniemy właścicielowi musiał się spuścić Kat do tłumika nie było przejćia, po wymianie autko oddycha ale nadal grzeje tłumiki i podtrzymuje obroty na biegu jałowym. ECU restartowane dość ładnie adaptowały się uniwersalne sondy lambda. dzisiaj zamówiłem nowego krokowca i zobaczymy czy to pomoże.

    Wymieniłem krokowca i nadal tlumiki gorące zastanawiam się nad czasem wtrysku czy ecu gazu nie pierdzieli sprawy auto ma instalacje lpg prins.

    0
  • #16 09 Kwi 2015 19:48
    diodabg
    Poziom 29  

    bartekrotterdam2 napisał:
    zastanawiam się nad czasem wtrysku czy ecu gazu nie pierdzieli sprawy auto ma instalacje lpg prins.

    I dopiero teraz piszesz że masz gaz ?
    Zakręć zawór przy butli odpal silnik niech wypali reszki gazu aż zgaśnie , zresetuj ecu i pojezdzij na benzynie co najmniej 200km i wtedy dopiero będziesz miał w miarę wiarygodne spalanie.
    I nie kombinuj jak reszta że gaz masz wyłączony i nie powinien na nim chodzić tylko zakręć ten zawór...

    1
  • #17 09 Kwi 2015 21:17
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    diodabg napisał:
    bartekrotterdam2 napisał:
    zastanawiam się nad czasem wtrysku czy ecu gazu nie pierdzieli sprawy auto ma instalacje lpg prins.

    I dopiero teraz piszesz że masz gaz ?
    Zakręć zawór przy butli odpal silnik niech wypali reszki gazu aż zgaśnie , zresetuj ecu i pojezdzij na benzynie co najmniej 200km i wtedy dopiero będziesz miał w miarę wiarygodne spalanie.
    I nie kombinuj jak reszta że gaz masz wyłączony i nie powinien na nim chodzić tylko zakręć ten zawór...
    jest to dobry pomysł wart sprawdzenia.

    0
  • #18 10 Kwi 2015 16:08
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    diodabg napisał:
    bartekrotterdam2 napisał:
    zastanawiam się nad czasem wtrysku czy ecu gazu nie pierdzieli sprawy auto ma instalacje lpg prins.

    I dopiero teraz piszesz że masz gaz ?
    Zakręć zawór przy butli odpal silnik niech wypali reszki gazu aż zgaśnie , zresetuj ecu i pojezdzij na benzynie co najmniej 200km i wtedy dopiero będziesz miał w miarę wiarygodne spalanie.
    I nie kombinuj jak reszta że gaz masz wyłączony i nie powinien na nim chodzić tylko zakręć ten zawór...


    ta metoda nie sprawdziła się. Na gazie i na benzynie przy 3000 obrotów na 5 biegu spalanie wynosiło około 25 litrów na 100 km to prędkość około 100 km/h. z instalacji benzynowej odłączyłem pompę, auto jechało na samym gazie. jak udało mi się ustalić to instalacja gazowa prins korzysta z nastawień ECU benzyny, nie ma własnej mapy pracy systemu.

    0
  • #19 10 Kwi 2015 20:22
    diodabg
    Poziom 29  

    No to masz trudny przypadek i przez neta ciężko będzie ci pomóc bo trzeba by jechać z kompem na nogach i sprawdzać parametry podczas jazdy ...
    Ale kilka rzeczy możesz sprawdzić
    - jest olej w skrzyni biegów ?
    - hamulce nie trzymają ?
    - emulator sondy lambda odpinałeś ?
    - rozrząd został sprawdzony ?
    - jakie jest ciśnienie w cylindrach ?
    - sprawdzić luzy zaworowe lub ciśnienie oleju jeżeli jest hydraulika
    - przejedz się z całkowicie wypiętym wydechem , będzie głośno ale w ciężkich przypadkach warto sprawdzić
    Powodzonka ...

    bartekrotterdam2 napisał:
    3000 obrotów na 5 biegu spalanie wynosiło około 25 litrów na 100 km to prędkość około 100 km/h

    Coś te obroty za wysokie na taką prędkość przy twojej pojemności silnika !
    Powinno być chyba poniżej 2000 jak będę miał dostęp do danych to sprawdzę ile powinno być .

    0
  • #20 10 Kwi 2015 20:47
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Teraz mi przyszło do głowy że może jest uszkodzony przepływomierz albo rozrząd
    w krzakach.

    0
  • #21 12 Kwi 2015 13:53
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    diodabg napisał:
    No to masz trudny przypadek i przez neta ciężko będzie ci pomóc bo trzeba by jechać z kompem na nogach i sprawdzać parametry podczas jazdy ...
    Ale kilka rzeczy możesz sprawdzić
    - jest olej w skrzyni biegów ?
    - hamulce nie trzymają ?
    - emulator sondy lambda odpinałeś ?
    - rozrząd został sprawdzony ?
    - jakie jest ciśnienie w cylindrach ?
    - sprawdzić luzy zaworowe lub ciśnienie oleju jeżeli jest hydraulika
    - przejedz się z całkowicie wypiętym wydechem , będzie głośno ale w ciężkich przypadkach warto sprawdzić
    Powodzonka ...
    bartekrotterdam2 napisał:
    3000 obrotów na 5 biegu spalanie wynosiło około 25 litrów na 100 km to prędkość około 100 km/h

    Coś te obroty za wysokie na taką prędkość przy twojej pojemności silnika !
    Powinno być chyba poniżej 2000 jak będę miał dostęp do danych to sprawdzę ile powinno być .

    cisinienie ok 11 - 13 nominalne jest 12.
    olej jest zawory hydraulika,
    wydech nowy łącznie z katami.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Stanisław Chwalisz napisał:
    Teraz mi przyszło do głowy że może jest uszkodzony przepływomierz albo rozrząd
    w krzakach.

    wcześniejszy właściciel zmieniał przepływkę, ale zastanawiam się nad tym czy aby jest odpowienia przepływka i czy nie zawiesza się czujnik położenia przepustnicy a jeżeli nie to czy nie został podmieniony i czy on nie przekłamuje danych.
    fakt że nie wiedząc o takim spalaniu kupiłem auto i teraz dostrzegam pod maską ślady walki z tym problemem.

    0
  • #22 12 Kwi 2015 23:46
    Jacentic
    Poziom 10  

    Może sprawdzić najpierw ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej, ten parametr ma decydujący wpływ na ilość paliwa dostarczanego do cylindrów, ECU co prawda może zredukować korekty długoterminowe ale robi to w pewnych granicach. Na gazie, komputer gazowy korzysta z tych czasów otwarć poszczególnych wtrysków benzynowych dokładając własne korekty(mnożniki).
    Najpierw doprowadzić do poprawnego działania silnika na benzynie a dopiero potem "uczyć" komputer gazowy, inaczej nie ma sensu. A tak na zdrowy rozum to przepływomierz nie ma takiego silnego wpływu na spalanie, a poziom ciśnienia paliwa jak najbardziej, zwłaszcza że ECU benzynowy nie nadzoruje ciśnienia bo nie ma zamontowanego czujnika w układzie paliwowym. Koniecznie zmierzyć ciśnienie paliwa (ok 3bar) i czy nie "pływa".

    0
  • #23 14 Kwi 2015 17:32
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Przepływomierz ma właśnie największy wpływ na spalanie.
    Bartek daj VIN sprawdzę jaki ma być MAF/przepływomierz/.

    0
  • #24 15 Kwi 2015 21:38
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    Jacentic napisał:
    Może sprawdzić najpierw ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej, ten parametr ma decydujący wpływ na ilość paliwa dostarczanego do cylindrów, ECU co prawda może zredukować korekty długoterminowe ale robi to w pewnych granicach. Na gazie, komputer gazowy korzysta z tych czasów otwarć poszczególnych wtrysków benzynowych dokładając własne korekty(mnożniki).
    Najpierw doprowadzić do poprawnego działania silnika na benzynie a dopiero potem "uczyć" komputer gazowy, inaczej nie ma sensu. A tak na zdrowy rozum to przepływomierz nie ma takiego silnego wpływu na spalanie, a poziom ciśnienia paliwa jak najbardziej, zwłaszcza że ECU benzynowy nie nadzoruje ciśnienia bo nie ma zamontowanego czujnika w układzie paliwowym. Koniecznie zmierzyć ciśnienie paliwa (ok 3bar) i czy nie "pływa".

    Wiesz na moje warunki sprawdzenie pewnych paremetrów koswztowac mnie bedzie troszke i ciut ciut. Mechanicy tu w niemczech nie lubieja jak klient wie cos i ma im podpowiadac. to jest moj główny problem. ale sprawdzenie ciśnienia brałem pod uwage.

    Dodano po 2 [minuty]:

    dziś zaopserwowałem dziwne coś, przez przypadek nie podpiełem kabla do czujnika przepustnicy i w aucie załączyły mi się napędy nie chciał jechać.
    czy to może być jakoś połączone.

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    czy ktos wie gdzie znajdują sie czujniki od dyferencjałów. potrzebował bym temu złomowi zapodać tylko napęd na tył albo na przód bo istnieje prawdopodobieństwo że auto rozkłada moc 50/50 czyli zapierdziela cały czas na 4 łapach i stąd to spalanie. sorry łapie sie wszystkiego z braku możliwości diagnostyki takiej jakiej bym sobie życzył.
    Ja zawsze współczułem Niemcom, ale teraz jest mi ich poprostu żal, bo pozbawiono ich sztuki myślenia i chęci wyjscia poza to co mieli w szkole

    Dodano po 1 [minuty]:

    Stanisław Chwalisz napisał:
    Przepływomierz ma właśnie największy wpływ na spalanie.
    Bartek daj VIN sprawdzę jaki ma być MAF/przepływomierz/.



    KNEJC522545188243

    0
  • #25 10 Maj 2015 14:04
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    eh! juz nie wiem co może być grane zastanawiam się nad wymianą ECU na nowy

    0
  • #26 10 Maj 2015 14:18
    diodabg
    Poziom 29  

    bartekrotterdam2 napisał:
    Mechanicy tu w niemczech nie lubieja jak klient wie cos i ma im podpowiadac. to jest moj główny problem.

    A ty lubisz jak w twojej pracy klient 'coś tam' wie i ci stoi nad głową ?
    A ty sobie będziesz w duchu myślał że jak 'coś wie' to czemu sam sobie nie naprawił :-)
    bartekrotterdam2 napisał:
    istnieje prawdopodobieństwo że auto rozkłada moc 50/50 czyli zapierdziela cały czas na 4 łapach i stąd to spalanie.

    Odkręć tylny wał napędowy i wtedy będzie pewność że śmiga na jednym ;-)
    bartekrotterdam2 napisał:
    KNEJC522545188243

    Podaj numery przepływki tak będzie łatwiej sprawdzić czy jest prawidłowy .

    1
  • #27 10 Maj 2015 21:51
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    diodabg napisał:
    bartekrotterdam2 napisał:
    Mechanicy tu w niemczech nie lubieja jak klient wie cos i ma im podpowiadac. to jest moj główny problem.

    A ty lubisz jak w twojej pracy klient 'coś tam' wie i ci stoi nad głową ?
    A ty sobie będziesz w duchu myślał że jak 'coś wie' to czemu sam sobie nie naprawił :-)
    bartekrotterdam2 napisał:
    istnieje prawdopodobieństwo że auto rozkłada moc 50/50 czyli zapierdziela cały czas na 4 łapach i stąd to spalanie.

    Odkręć tylny wał napędowy i wtedy będzie pewność że śmiga na jednym ;-)
    bartekrotterdam2 napisał:
    KNEJC522545188243

    Podaj numery przepływki tak będzie łatwiej sprawdzić czy jest prawidłowy .

    Przepływkę kupiłem nową w servisie, działa prawidłowo.
    Zastanawniam się nad termostatem. Przy niskiej czy wysokiej temperaturze wskaźnik stoi na połowie a wentylator się załącza. Może to pierdoła ale chyba wytnę termostat i zobaczę co się stani.
    co do wałów to już sprawdzone oporów toczenia brak.

    0
  • #28 19 Maj 2015 22:32
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    Kto wie gdzie jest umiejscowiony sterownik napędów?
    Pojawiła się dość ciekawa teoria że komputer dozuje bogatsza mieszankę bo widzi ze napedy sa zapiete, fakt że czuć opory w momęcie kiedy spowrotem podpinam wtyczki na skrzyni biegów.

    0
  • #29 20 Maj 2015 15:43
    Jacentic
    Poziom 10  

    A czy kolega podpinał tester obd? Chodzi o korekty długoterminowe, czy stoi w okolicy zera czy +20? . Czy był dokonywany reset ECU? który wprowadza te korekty?
    Moim zdaniem taka usterka to niezrozumienie zasady działania systemu zasilania paliwem.

    1. Na benzynie reset i ustawienie korekt wg. instrukcji j.w. w moim poście.
    2. Dopiero potem ustawianie i regulacja LPG

    A jaką instalację kolega ma Staga czy inną? Program do diagnostyki sterownika gazu ma szereg narzędzi pomocnych w ustaleniu przyczyny nadmiernego spalania, chociażby czasy otwarć wtryskiwaczy benzynowych. Powinny oscylować w granicach 0-14ms, jeśli są po adaptacji krótsze, to świadczy o nadmiernym ciśnieniu paliwa podawanego, ale gdy adaptacja jest niewłaściwa (nie ustawiona) to paliwa idzie dużo więcej i jest przepalane i dopalane w katalizatorach. Gazu oczywiście też idzie w cholerę bo komputer gazowy korzysta z nastaw ECU.

    0
  • #30 20 Maj 2015 21:47
    bartekrotterdam2
    Poziom 7  

    [quote="Jacentic"]A czy kolega podpinał tester obd? Chodzi o korekty długoterminowe, czy stoi w okolicy zera czy +20? . Czy był dokonywany reset ECU? który wprowadza te korekty?
    Moim zdaniem taka usterka to niezrozumienie zasady działania systemu zasilania paliwem.

    1. Na benzynie reset i ustawienie korekt wg. instrukcji j.w. w moim poście.
    2. Dopiero potem ustawianie i regulacja LPG

    A jaką instalację kolega ma Staga czy inną? Program do diagnostyki sterownika gazu ma szereg narzędzi pomocnych w ustaleniu przyczyny nadmiernego spalania, chociażby czasy otwarć wtryskiwaczy benzynowych. Powinny oscylować w granicach 0-14ms, jeśli są po adaptacji krótsze, to świadczy o nadmiernym ciśnieniu paliwa podawanego, ale gdy adaptacja jest niewłaściwa (nie ustawiona) to paliwa idzie dużo więcej i jest przepalane i dopalane w katalizatorach. Gazu oczywiście też idzie w cholerę bo komputer gazowy korzysta z nastaw ECU.
    Zasady zasilania paliwem są mi dobrze znane już kilka razy resetowany był komp. nawet podpięty zestaw diagnostyczny w gniazdo pod maska. wszystkie urzadzenia obsługi silnika działają poprawnie. problemem jest to że sygnał zamyka obwód i wykazuje zapięte napędy co powoduje zwiększenie( wzbogacenie mieszanki paliwaecu widzi cały czas jazde na 4wd gdzie przy takikich nastawach silnik musi miec większą moc.

    0