Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kia sorento I 2.4 - Kia pali 20 l na 100 km, tłumiki gorące

10 Mar 2015 21:30 10338 43
  • Poziom 7  
    Witam
    Mam taki mały problem z kianką.
    Moje sorento 1 edycji z silnikiem 2.4 benzyna nie wiedzieć czemu pali 20 - 30 l/ 100km. tłumiki gorące bo przepala w nich nadmiar paliwa. wymieniłem kata górnego. dolnego się pozbyłem. na luzie tzn bez obciążenia spalanie jak i dynamika spadania obrotów jest poprawna. Przy jeździe i zmianie biegów obroty zawieszają się na 3000 tysiącach i bardzo powoli spadają. MAF też wymieniony.
    co może być odpowiedzialne za mieszanie paliwa. Aha komputer nie wskazuje żadnych błędów.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Błędy to nie diagnostyka. Trzeba podejrzeć parametry bierzące wtedy dowiemy sie coś więcej bo tak można wróżyć i wymieniać elementy.
  • Poziom 7  
    rafal.jaro napisał:
    Błędy to nie diagnostyka. Trzeba podejrzeć parametry bierzące wtedy dowiemy sie coś więcej bo tak można wróżyć i wymieniać elementy.


    Problemem jest to że żaden z mechaników na swoich mądrych komputerkach nie ma softa do tego silnika. To trochę dziwne ale prawdziwe, a silnik jest od santafe 2.4
  • Poziom 21  
    Sondy, problemy z przepustnicą lewe powietrze przyczyn może troche byc zobacz w wartościach rzeczywistych czy sonda/sondy przed katalizatorem pracują ew. miernikiem sie wepnij, reszta to musi być kompletna diagnostyka.
  • Poziom 7  
    zodiakmenda napisał:
    Sondy, problemy z przepustnicą lewe powietrze przyczyn może troche byc zobacz w wartościach rzeczywistych czy sonda/sondy przed katalizatorem pracują ew. miernikiem sie wepnij, reszta to musi być kompletna diagnostyka.

    pierwsza sonda działa w zakresie od 0,3 do 0,80 zaś druga praktycznie stoi 0.6 do 0.65. ale nie wiem jaki powinien być wykres dla drugiej sondy tzn. jaka tolerancja między 1 sonda przed katem a 2 za katem.
  • Poziom 7  
    Stwierdzam że mechanicy w niemczech to debile, nie potrafią zdiagnozować kilku odczytów jak nie mają w kompie programu do silnika pomimo odczytów ze wszystkich czujników. Mało tego nie chcą dać klientowi wydruków do własnej analizy.A czarę goryczy przelała dzisiaj wizyta w serwisie KIA. Po wcześniejszym umówieniu się na analizę w serwisie okazało się że jeden jedyny mechanik który postanowił pracować w sobotę właśnie wymienia klocki i nie ma czasu by podejść na 15 min z komputerem.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    bartekrotterdam2 napisał:
    Stwierdzam że mechanicy w niemczech to debile, nie potrafią zdiagnozować kilku odczytów jak nie mają w kompie programu do silnika pomimo odczytów ze wszystkich czujników. Mało tego nie chcą dać klientowi wydruków do własnej analizy.A czarę goryczy przelała dzisiaj wizyta w serwisie KIA. Po wcześniejszym umówieniu się na analizę w serwisie okazało się że jeden jedyny mechanik który postanowił pracować w sobotę właśnie wymienia klocki i nie ma czasu by podejść na 15 min z komputerem.



    Bał się pewnie że będziesz wiedział więcej niż on :)
    Czyli temat stoi?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Drugą sondą się nie przejmuj.
    Czy czujnik temperatury silnika działa prawidłowo.
    Sprawdź co pokazuje pierwsza sonda przy nagłym wciśnięciu pedału gazu, przy schodzeniu z obrotów gdy sterownik silnika odcina dopływ paliwa, co na obrotach biegu jałowego, co przy stałej prędkości silnika - np 3 tyś obr/min.
    Przydało by się sprawdzić co pokazuje analizator spalin.
  • Poziom 7  
    grala1 napisał:
    Drugą sondą się nie przejmuj.
    Czy czujnik temperatury silnika działa prawidłowo.
    Sprawdź co pokazuje pierwsza sonda przy nagłym wciśnięciu pedału gazu, przy schodzeniu z obrotów gdy sterownik silnika odcina dopływ paliwa, co na obrotach biegu jałowego, co przy stałej prędkości silnika - np 3 tyś obr/min.
    Przydało by się sprawdzić co pokazuje analizator spalin.

    Przy jałowej pracy silnika tj w postoju odcięcie paliwa jest wyraźne. problem pojawia sie podczas jazdy przy zmianie biegów wtedy obroty się zawieszają. ale sygnał z lambdy opada do 0.2
    praca sondy 1 przy obrotach 800= 0.2 3300 =1.0 z wyraznym odcieciem
    2 sonda od 0.1 do 1.0
    nie mogę sciągnąć z telefonu wykresu bo tam to się dzieje
    plik typu realdeal i nie mam jak go przenieść do exela

    Dodano po 3 [minuty]:

    ale pojawiła się dzisiaj teoria nadpalonych zaworów i wbijaniem mieszanki przez nie domknięte zawory do układu wydechowego, zatkanego tłumika, uszczelniaczy na zaworach.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jeżeli uważasz że to wina zaworów to sprawdź ciśnienie na tłokach. Silnik powinien być słabszy.
    Co do sondy to przy stałych, równych obrotach powinna ona sobie oscylować w przedziale 0,2-0,8V.
    Przy schodzeniu z obrotów kiedy sterownik odcina sterowanie wtryskiwaczy sonda powinna pokazać 0V, zaś przy nagłym wciśnięciu gazu powinna pokazać ok 1V.
  • Poziom 7  
    Sorry że się nie odzywam w zadanym temacie ale wracam ostatnio z pracy i nie mam na nic czasu nawet by sprawdzić parę tematów w aucie.
    postaram się do weekendu jeszcze parę pomiarów ogarnąć i napiszę może jakieś konkrety
  • Poziom 30  
    bartekrotterdam2 napisał:
    Przy jeździe i zmianie biegów obroty zawieszają się na 3000 tysiącach i bardzo powoli spadają.
    Pedał gazu ok ?
    bartekrotterdam2 napisał:
    ale pojawiła się dzisiaj teoria nadpalonych zaworów
    Obroty by się raczej nie wieszały.
    Bez diagnozy dedykowanym sprzętem raczej nic nie zdziałasz.
  • Poziom 11  
    Mam Sorento I v3.3 i podobny problem, jakoś udało mi się chwilowo rozwiązać ten problem. Komputer próbuje dostosować się do warunków pracy silnika. U mnie zadziałało poprzez reset ECU. Ale musi być dokonana odpowiednia procedura uczenia nowych wartości. Sugerowałbym:
    1. Wypiąć bezpiecznik w komorze silnika odpowiedzialny za zasilanie ECU/ECM ( gdy odpinamy klemę z acu, to resetuje się radio ,zegar, itp.) ja wypiąłem na jakąś godzinę.
    2. Należy zrobić to najlepiej na noc by auto wystygło!
    3. Po włożeniu bezpiecznika, uruchamiamy silnik bez włączania świateł, radia i klimy tak by samochód nie był obciążony prądowo.
    4. Czekamy (5-10min) do momentu osiągnięcia właściwej temperatury cieczy chłodzącej (na wskaźniku) zaleca się odczekać by załączył się wiatrak na chłodnicy ale ja się nie doczekałem.
    5.Następnie wsiadamy i jedziemy, rozpędzamy auto do wysokich obrotów na poszczególnych biegach osobno, (by komputer nauczył się charakterystyk) po osiągnięciu max obrotów, zdejmujemy gaz i hamujemy samoistnie silnikiem do minimalnych obrotów.
    5. Po tej operacji zatrzymujemy auto nie wyłączając silnika, odczekujemy jakieś 5 min na wolnych obrotach i wyłączamy.

    W moim przypadku auto paliło ok 20-30 l/100km po mieście, a w trasie 20-22, po tej operacji
    wróciło do poziomu ok.15 ( tak sądzę, mam założoną instalację LPG i gazu pali mi ok.20l/100 w mieście). Podejrzewam, że jeszcze coś jest przestawione(czujnik) i dlatego komputer przyjął błędne nastawy. W miarę wolnego czasu będę drążył temat, bo serwis stwierdza "ten typ tak ma, duże auto wiec musi dużo palić, komputer nie stwierdza błędów, najlepiej wymienić wszysto a klient przecież i tak zapłaci". Myślę, że koledze ta procedura nie zaszkodzi a pomóc może znacząco. W razie ewentualnych pytań postaram się pomóc. Pozdrawiam.
  • Poziom 7  
    Po wnikliwej i dość logicznej analizie przez polskiego mechanika i mnie osobiście, wymianie układu wydechowego i obu lamd. Doszedłem do wniosku że to może być silnik krokowy.
    Poprzedniemy właścicielowi musiał się spuścić Kat do tłumika nie było przejćia, po wymianie autko oddycha ale nadal grzeje tłumiki i podtrzymuje obroty na biegu jałowym. ECU restartowane dość ładnie adaptowały się uniwersalne sondy lambda. dzisiaj zamówiłem nowego krokowca i zobaczymy czy to pomoże.
  • Poziom 7  
    bartekrotterdam2 napisał:
    Po wnikliwej i dość logicznej analizie przez polskiego mechanika i mnie osobiście, wymianie układu wydechowego i obu lamd. Doszedłem do wniosku że to może być silnik krokowy.
    Poprzedniemy właścicielowi musiał się spuścić Kat do tłumika nie było przejćia, po wymianie autko oddycha ale nadal grzeje tłumiki i podtrzymuje obroty na biegu jałowym. ECU restartowane dość ładnie adaptowały się uniwersalne sondy lambda. dzisiaj zamówiłem nowego krokowca i zobaczymy czy to pomoże.

    Wymieniłem krokowca i nadal tlumiki gorące zastanawiam się nad czasem wtrysku czy ecu gazu nie pierdzieli sprawy auto ma instalacje lpg prins.
  • Poziom 30  
    bartekrotterdam2 napisał:
    zastanawiam się nad czasem wtrysku czy ecu gazu nie pierdzieli sprawy auto ma instalacje lpg prins.

    I dopiero teraz piszesz że masz gaz ?
    Zakręć zawór przy butli odpal silnik niech wypali reszki gazu aż zgaśnie , zresetuj ecu i pojezdzij na benzynie co najmniej 200km i wtedy dopiero będziesz miał w miarę wiarygodne spalanie.
    I nie kombinuj jak reszta że gaz masz wyłączony i nie powinien na nim chodzić tylko zakręć ten zawór...
  • Poziom 7  
    diodabg napisał:
    bartekrotterdam2 napisał:
    zastanawiam się nad czasem wtrysku czy ecu gazu nie pierdzieli sprawy auto ma instalacje lpg prins.

    I dopiero teraz piszesz że masz gaz ?
    Zakręć zawór przy butli odpal silnik niech wypali reszki gazu aż zgaśnie , zresetuj ecu i pojezdzij na benzynie co najmniej 200km i wtedy dopiero będziesz miał w miarę wiarygodne spalanie.
    I nie kombinuj jak reszta że gaz masz wyłączony i nie powinien na nim chodzić tylko zakręć ten zawór...
    jest to dobry pomysł wart sprawdzenia.
  • Poziom 7  
    diodabg napisał:
    bartekrotterdam2 napisał:
    zastanawiam się nad czasem wtrysku czy ecu gazu nie pierdzieli sprawy auto ma instalacje lpg prins.

    I dopiero teraz piszesz że masz gaz ?
    Zakręć zawór przy butli odpal silnik niech wypali reszki gazu aż zgaśnie , zresetuj ecu i pojezdzij na benzynie co najmniej 200km i wtedy dopiero będziesz miał w miarę wiarygodne spalanie.
    I nie kombinuj jak reszta że gaz masz wyłączony i nie powinien na nim chodzić tylko zakręć ten zawór...


    ta metoda nie sprawdziła się. Na gazie i na benzynie przy 3000 obrotów na 5 biegu spalanie wynosiło około 25 litrów na 100 km to prędkość około 100 km/h. z instalacji benzynowej odłączyłem pompę, auto jechało na samym gazie. jak udało mi się ustalić to instalacja gazowa prins korzysta z nastawień ECU benzyny, nie ma własnej mapy pracy systemu.
  • Poziom 30  
    No to masz trudny przypadek i przez neta ciężko będzie ci pomóc bo trzeba by jechać z kompem na nogach i sprawdzać parametry podczas jazdy ...
    Ale kilka rzeczy możesz sprawdzić
    - jest olej w skrzyni biegów ?
    - hamulce nie trzymają ?
    - emulator sondy lambda odpinałeś ?
    - rozrząd został sprawdzony ?
    - jakie jest ciśnienie w cylindrach ?
    - sprawdzić luzy zaworowe lub ciśnienie oleju jeżeli jest hydraulika
    - przejedz się z całkowicie wypiętym wydechem , będzie głośno ale w ciężkich przypadkach warto sprawdzić
    Powodzonka ...
    bartekrotterdam2 napisał:
    3000 obrotów na 5 biegu spalanie wynosiło około 25 litrów na 100 km to prędkość około 100 km/h

    Coś te obroty za wysokie na taką prędkość przy twojej pojemności silnika !
    Powinno być chyba poniżej 2000 jak będę miał dostęp do danych to sprawdzę ile powinno być .
  • Poziom 34  
    Teraz mi przyszło do głowy że może jest uszkodzony przepływomierz albo rozrząd
    w krzakach.
  • Poziom 7  
    diodabg napisał:
    No to masz trudny przypadek i przez neta ciężko będzie ci pomóc bo trzeba by jechać z kompem na nogach i sprawdzać parametry podczas jazdy ...
    Ale kilka rzeczy możesz sprawdzić
    - jest olej w skrzyni biegów ?
    - hamulce nie trzymają ?
    - emulator sondy lambda odpinałeś ?
    - rozrząd został sprawdzony ?
    - jakie jest ciśnienie w cylindrach ?
    - sprawdzić luzy zaworowe lub ciśnienie oleju jeżeli jest hydraulika
    - przejedz się z całkowicie wypiętym wydechem , będzie głośno ale w ciężkich przypadkach warto sprawdzić
    Powodzonka ...
    bartekrotterdam2 napisał:
    3000 obrotów na 5 biegu spalanie wynosiło około 25 litrów na 100 km to prędkość około 100 km/h

    Coś te obroty za wysokie na taką prędkość przy twojej pojemności silnika !
    Powinno być chyba poniżej 2000 jak będę miał dostęp do danych to sprawdzę ile powinno być .

    cisinienie ok 11 - 13 nominalne jest 12.
    olej jest zawory hydraulika,
    wydech nowy łącznie z katami.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Stanisław Chwalisz napisał:
    Teraz mi przyszło do głowy że może jest uszkodzony przepływomierz albo rozrząd
    w krzakach.

    wcześniejszy właściciel zmieniał przepływkę, ale zastanawiam się nad tym czy aby jest odpowienia przepływka i czy nie zawiesza się czujnik położenia przepustnicy a jeżeli nie to czy nie został podmieniony i czy on nie przekłamuje danych.
    fakt że nie wiedząc o takim spalaniu kupiłem auto i teraz dostrzegam pod maską ślady walki z tym problemem.
  • Poziom 11  
    Może sprawdzić najpierw ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej, ten parametr ma decydujący wpływ na ilość paliwa dostarczanego do cylindrów, ECU co prawda może zredukować korekty długoterminowe ale robi to w pewnych granicach. Na gazie, komputer gazowy korzysta z tych czasów otwarć poszczególnych wtrysków benzynowych dokładając własne korekty(mnożniki).
    Najpierw doprowadzić do poprawnego działania silnika na benzynie a dopiero potem "uczyć" komputer gazowy, inaczej nie ma sensu. A tak na zdrowy rozum to przepływomierz nie ma takiego silnego wpływu na spalanie, a poziom ciśnienia paliwa jak najbardziej, zwłaszcza że ECU benzynowy nie nadzoruje ciśnienia bo nie ma zamontowanego czujnika w układzie paliwowym. Koniecznie zmierzyć ciśnienie paliwa (ok 3bar) i czy nie "pływa".
  • Poziom 34  
    Przepływomierz ma właśnie największy wpływ na spalanie.
    Bartek daj VIN sprawdzę jaki ma być MAF/przepływomierz/.
  • Poziom 7  
    Jacentic napisał:
    Może sprawdzić najpierw ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej, ten parametr ma decydujący wpływ na ilość paliwa dostarczanego do cylindrów, ECU co prawda może zredukować korekty długoterminowe ale robi to w pewnych granicach. Na gazie, komputer gazowy korzysta z tych czasów otwarć poszczególnych wtrysków benzynowych dokładając własne korekty(mnożniki).
    Najpierw doprowadzić do poprawnego działania silnika na benzynie a dopiero potem "uczyć" komputer gazowy, inaczej nie ma sensu. A tak na zdrowy rozum to przepływomierz nie ma takiego silnego wpływu na spalanie, a poziom ciśnienia paliwa jak najbardziej, zwłaszcza że ECU benzynowy nie nadzoruje ciśnienia bo nie ma zamontowanego czujnika w układzie paliwowym. Koniecznie zmierzyć ciśnienie paliwa (ok 3bar) i czy nie "pływa".

    Wiesz na moje warunki sprawdzenie pewnych paremetrów koswztowac mnie bedzie troszke i ciut ciut. Mechanicy tu w niemczech nie lubieja jak klient wie cos i ma im podpowiadac. to jest moj główny problem. ale sprawdzenie ciśnienia brałem pod uwage.

    Dodano po 2 [minuty]:

    dziś zaopserwowałem dziwne coś, przez przypadek nie podpiełem kabla do czujnika przepustnicy i w aucie załączyły mi się napędy nie chciał jechać.
    czy to może być jakoś połączone.

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    czy ktos wie gdzie znajdują sie czujniki od dyferencjałów. potrzebował bym temu złomowi zapodać tylko napęd na tył albo na przód bo istnieje prawdopodobieństwo że auto rozkłada moc 50/50 czyli zapierdziela cały czas na 4 łapach i stąd to spalanie. sorry łapie sie wszystkiego z braku możliwości diagnostyki takiej jakiej bym sobie życzył.
    Ja zawsze współczułem Niemcom, ale teraz jest mi ich poprostu żal, bo pozbawiono ich sztuki myślenia i chęci wyjscia poza to co mieli w szkole

    Dodano po 1 [minuty]:

    Stanisław Chwalisz napisał:
    Przepływomierz ma właśnie największy wpływ na spalanie.
    Bartek daj VIN sprawdzę jaki ma być MAF/przepływomierz/.



    KNEJC522545188243
  • Poziom 7  
    eh! juz nie wiem co może być grane zastanawiam się nad wymianą ECU na nowy
  • Poziom 30  
    bartekrotterdam2 napisał:
    Mechanicy tu w niemczech nie lubieja jak klient wie cos i ma im podpowiadac. to jest moj główny problem.

    A ty lubisz jak w twojej pracy klient 'coś tam' wie i ci stoi nad głową ?
    A ty sobie będziesz w duchu myślał że jak 'coś wie' to czemu sam sobie nie naprawił :-)
    bartekrotterdam2 napisał:
    istnieje prawdopodobieństwo że auto rozkłada moc 50/50 czyli zapierdziela cały czas na 4 łapach i stąd to spalanie.

    Odkręć tylny wał napędowy i wtedy będzie pewność że śmiga na jednym ;-)
    bartekrotterdam2 napisał:
    KNEJC522545188243

    Podaj numery przepływki tak będzie łatwiej sprawdzić czy jest prawidłowy .
  • Poziom 7  
    diodabg napisał:
    bartekrotterdam2 napisał:
    Mechanicy tu w niemczech nie lubieja jak klient wie cos i ma im podpowiadac. to jest moj główny problem.

    A ty lubisz jak w twojej pracy klient 'coś tam' wie i ci stoi nad głową ?
    A ty sobie będziesz w duchu myślał że jak 'coś wie' to czemu sam sobie nie naprawił :-)
    bartekrotterdam2 napisał:
    istnieje prawdopodobieństwo że auto rozkłada moc 50/50 czyli zapierdziela cały czas na 4 łapach i stąd to spalanie.

    Odkręć tylny wał napędowy i wtedy będzie pewność że śmiga na jednym ;-)
    bartekrotterdam2 napisał:
    KNEJC522545188243

    Podaj numery przepływki tak będzie łatwiej sprawdzić czy jest prawidłowy .

    Przepływkę kupiłem nową w servisie, działa prawidłowo.
    Zastanawniam się nad termostatem. Przy niskiej czy wysokiej temperaturze wskaźnik stoi na połowie a wentylator się załącza. Może to pierdoła ale chyba wytnę termostat i zobaczę co się stani.
    co do wałów to już sprawdzone oporów toczenia brak.
  • Poziom 7  
    Kto wie gdzie jest umiejscowiony sterownik napędów?
    Pojawiła się dość ciekawa teoria że komputer dozuje bogatsza mieszankę bo widzi ze napedy sa zapiete, fakt że czuć opory w momęcie kiedy spowrotem podpinam wtyczki na skrzyni biegów.
  • Poziom 11  
    A czy kolega podpinał tester obd? Chodzi o korekty długoterminowe, czy stoi w okolicy zera czy +20? . Czy był dokonywany reset ECU? który wprowadza te korekty?
    Moim zdaniem taka usterka to niezrozumienie zasady działania systemu zasilania paliwem.

    1. Na benzynie reset i ustawienie korekt wg. instrukcji j.w. w moim poście.
    2. Dopiero potem ustawianie i regulacja LPG

    A jaką instalację kolega ma Staga czy inną? Program do diagnostyki sterownika gazu ma szereg narzędzi pomocnych w ustaleniu przyczyny nadmiernego spalania, chociażby czasy otwarć wtryskiwaczy benzynowych. Powinny oscylować w granicach 0-14ms, jeśli są po adaptacji krótsze, to świadczy o nadmiernym ciśnieniu paliwa podawanego, ale gdy adaptacja jest niewłaściwa (nie ustawiona) to paliwa idzie dużo więcej i jest przepalane i dopalane w katalizatorach. Gazu oczywiście też idzie w cholerę bo komputer gazowy korzysta z nastaw ECU.
  • Poziom 7  
    [quote="Jacentic"]A czy kolega podpinał tester obd? Chodzi o korekty długoterminowe, czy stoi w okolicy zera czy +20? . Czy był dokonywany reset ECU? który wprowadza te korekty?
    Moim zdaniem taka usterka to niezrozumienie zasady działania systemu zasilania paliwem.

    1. Na benzynie reset i ustawienie korekt wg. instrukcji j.w. w moim poście.
    2. Dopiero potem ustawianie i regulacja LPG

    A jaką instalację kolega ma Staga czy inną? Program do diagnostyki sterownika gazu ma szereg narzędzi pomocnych w ustaleniu przyczyny nadmiernego spalania, chociażby czasy otwarć wtryskiwaczy benzynowych. Powinny oscylować w granicach 0-14ms, jeśli są po adaptacji krótsze, to świadczy o nadmiernym ciśnieniu paliwa podawanego, ale gdy adaptacja jest niewłaściwa (nie ustawiona) to paliwa idzie dużo więcej i jest przepalane i dopalane w katalizatorach. Gazu oczywiście też idzie w cholerę bo komputer gazowy korzysta z nastaw ECU.
    Zasady zasilania paliwem są mi dobrze znane już kilka razy resetowany był komp. nawet podpięty zestaw diagnostyczny w gniazdo pod maska. wszystkie urzadzenia obsługi silnika działają poprawnie. problemem jest to że sygnał zamyka obwód i wykazuje zapięte napędy co powoduje zwiększenie( wzbogacenie mieszanki paliwaecu widzi cały czas jazde na 4wd gdzie przy takikich nastawach silnik musi miec większą moc.