Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo - Zwrotnica DX 300 Hertz jak podłączyć

11 Mar 2015 07:26 3015 2
  • Poziom 8  
    Witam,

    Do mojego Berlingo '04 dokupiłem sobie zestaw odseparowany hertza DSK 170.3
    Mam problem z podpięciem zwrotnic i tweeterów - fabrycznie są z wlutowanymi kablami, jeden przeźroczysto - pomarańczowy drugi z taki sam z czerwonym paskiem. Nigdzie nie ma opisane który z nich to + a który minus (na wooferach są w odlewie + i - ), jak to sprawdzić ? A może nie ma to znaczenia jak je podepnę, byle wszystkie tak samo?

    Zwrotnice oznaczone są jako DX 300
    Citroen Berlingo - Zwrotnica DX 300 Hertz jak podłączyć


    Mam multimetr i oryginalną instrukcję którą przeczytałem i nic w niej nie znalazłem, googli użyłem ale nie dały rady :(

    Dla ciekawskich: W drzwi woofery pasują idealnie, tweetery musiałem powiększyć dziurę w mocowaniu i sporo kleju nawalić, kable są mostkowane we wtyczce więc zwrotnice można dać zaraz za radio, jest kupa miejsca.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Moderator CarAudio
    TheMaciej napisał:
    nie ma to znaczenia jak je podepnę, byle wszystkie tak samo




    PS: najczęściej kabelek "z paskiem" to plus
  • Poziom 8  
    powalla napisał:
    TheMaciej napisał:
    nie ma to znaczenia jak je podepnę, byle wszystkie tak samo




    PS: najczęściej kabelek "z paskiem" to plus


    Potwierdzam, "czerwony pasek" okazał się plusem, pojechałem do sklepu z głośnikami i mi sprawdzili.

    Dodam że Hertz 170.3 fajnie pasują do berlingo, do drzwi idealnie (pod warunkiem że nie przeszkadza nam że napis na wooferze jest bokiem) pod szybę wymontowałem fabryczne tweetery (na bagnecie) i z mocowania które zostało mi w ręce wymontowałem znów tweetery (znów na bagnecie) tą środkową część (bagnet z mocowaniem na bagnet) roztoczyłem odrobinę lutownicą i wkleiłem tweeter na gorący klej do środka grubą warstwą, po zmontowaniu wypchnęły odrobinkę do góry siateczkę ale prawie nie widać. Zwrotnice weszły pod radio gdzieś tam za pokrętła nawiewów luzem je wrzuciłem ;) Gra i buczy, teraz trzeba plastiki w aucie pianką przejechać żeby przestało wszystko wibrować i można jechać na wieś rwać dziołchy prosto z pola :D