Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGX 18.440 - Pytanie dotyczące manometru na osi napędowej.

Fast_international 11 Mar 2015 15:48 4362 4
  • #1 11 Mar 2015 15:48
    Fast_international
    Poziom 7  

Witam,

Jeżdżę od roku ciagnikiem Man Tgx 18.440. Często przejeżdżam przez Państwa w których mają bzika na punkcie wagi dmc oraz na osiach i sprawiłem sobie wlaśnie taki zegar, oraz zamontowałem do poduszki przy osi napędowej.

Problem polega na tym, że nie jestem do końca pewny, czy dobrze poprzeliczałem jego wskazania do realnego nacisku na oś. Wydaje mi się że mniej więcej 1bar odpowiada 1400kg.

Chciałbym uniknąć bardzo drogiej kontroli np. W Austrii i prosił bym o podpowiedź osoby ktora jest dobrze w tym temacie zorientowana. Może akurat ktoś ma identyczne auto i ma taki zegar?

Bardzo dziękuje z góry za pomoc ;)

Pozdrawiam

0 4
  • #2 12 Mar 2015 10:27
    Serwis TIR Katowice

Poziom 10  

Dodano po 30 [sekundy]:

Dodano po 23 [sekundy]:

2
  • #3 12 Mar 2015 13:12
    Fast_international
    Poziom 7  

Tak kolego, to ten właśnie zegar. Czy wiesz ile on wskazuje w momencie kiedy na osi jest np 10ton ?

2
  • #4 12 Mar 2015 20:29
    JossRoss
    Poziom 15  

Więc, masa na osi jest połączona z ciśnieniem według wzoru

m=kp
    k - współczynnik.

Musisz kilka (co najmniej trzy) razy porównać pokazy manometru z rzeczywistą masa, odnajdziesz współczynnik i zatem potrafisz obliczać.

0
  • #5 15 Mar 2015 12:40
    Fast_international
    Poziom 7  

Trochę mnie nie zrozumiałeś. Zwróć uwagę na to, w jaki niby sposób mogę określić rzeczywistą masę jaka w danej chwili naciska na oś?

Tak czy inaczej, już wiem, co powinien wskazywać zegar przy danym nacisku, mam nadzieje że to pomoże kierowcom którzy dopiero co założyli sobie taki zegar.