Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 2 - Rozpiska pinów przepustnicy.

11 Mar 2015 16:12 2724 20
  • Poziom 32  
    Witam
    Pacjent Octavia 2 1.6 BSE 2008r. Poszukuje rozpiski pinów przepustnicy (wtyczka 6-pin) najlepiej z wartościami dopuszczalnymi. Ewentualnie schemat. Mój problem polega na tym że adaptacja nie przechodzi. Przepustnica próbuje dojść do wartości 0% u mnie przy 10 % jest całkowite zamknięcie/opór o obudowę. Chce się upewnić czy padła przepustnica czy problem z kabelkami.
  • Moderator Samochody
    Gaz masz w aucie??

    Z opisu masz problem z przepustnica, albo wygięta oś, albo przeskoczyła w środku i TPS mierzy głupoty.
  • Poziom 32  
    Tak stag 400. Sekcje zwłok przepustnicy na pewno przeprowadzę i zobaczę na czym koncern VAG przyoszczędził. Na razie szukam danych ,żeby potwierdzić jej zgon. Rozpiskę w sumie już znalazłem.
    3 i 5 -silnik
    2 +5V zasilanie czujników kąta wspólne
    6 masa czujników kąta wspólna
    1 sygnał czujnik kąta 1
    4 sygnał czujnik kąta 2
  • Moderator Samochody
    Nie zdarzyło się ze gaz sobie "strzelił"?
  • Poziom 32  
    Nie właśnie. Gaz jest świeży 3 miesięczny. Wartości z pierwszego czujnika od 450 ohm do 1250 ohm drugi 530 ohm do 1340 ohm. Sygnał jest różnicowy. Czyli na jednym rezystancja rośnie ze wzrostem otwarcia na odwrotnie. Między masą a zasilaniem mam rezystancję 977 ohm i jest niezależne od otwarcia. Chyba faktycznie jeden czujnik się przestawił. Bo domniemam że wartość rezystancji miedzy masą a zasilaniem powinna wynosić ładnie 1000 ohm.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Sprawdzę jutro ten trop.
  • Poziom 32  
    Fragment wiązki sprawdzony niby ok brak przetarć ,przewody pod izolacja wyglądają ok. Dzisiaj podmieniłem przepustnicę na inną. Nowa dawała błąd (sygnał TPS za niski) ale po odpaleniu się skasował i adaptacja przeszła lecz po 10 min na wolnych auto zgasło. Niestety nie było mnie przy tym. Po ponownym odpaleniu silnik chodził nierówno ,lekko strzelał w dolot i obroty były na poziomie 1400 rpm. Pojawiły się błędy z obu czujników położenia przepustnicy sygnał za niski . Czyli wychodzi na to że to nie przepustnica zresztą wartości rezystancji bardzo podobne. Z ciekawości podmieniłem starą adaptacja nie przechodziła ale odpaliłem i adaptacja przeszła (chyba nawet sama się zaadoptowała bo w bloku 60 było adapt OK. PO chwili to samo co na nowej. Wychodzi na to że to nie przepustnica a raczej kabelki albo ECU. Teraz to przydał by się porządny schemat i sprawdzenie ciągłości przewodów od TPSów przepustnicy. Z tego co wiem wychodzą z ECU ale z których pinów?

    PS
    falubaz1 napisał:
    W BSE utleniały się kable kawałek za przepustnicą.

    Jak by kolega dokładnie określił miejsce w którym się to dzieje. Byłbym bardzo wdzięczny.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Kable całe przynajmniej te 20 cm od przepustnicy aż do wejścia do peszla. Dzisiaj udało mi się złapać błąd z miernikiem w ręku i jest spadem napięcia 5 V zasialjącego czujniki TPS oraz pojawił się nowy błąd niski sygnał z czujnika położenia pedału przyspieszenia. Dedukuję że jego napięcie zasilania też siada. Najciekawsze jest to że auto odpala ok zasilanie czujników 4,98V dopiero po osiągnięciu temperatury tak 70 C (odczyt z VCDS) napięcie siada (na odpiętej wtyczce jest 4,96 V). Masa jest ok .

    PS Gdzie w tym modelu ukryli ECU?
  • Poziom 32  
    Wiązka sprawdzona i napięcie ginie na kostce ECU. Na podpiętej przepustnicy 0,3V na odpiętej 4,98 V. Tak jak pisałem napięcie ginie po 10 min od odpalenia mniej więcej jak silnik się nagrzeje do 70 C. Czyli co wymiana komputera? Chyba że coś innego wtedy włącz na linii napięcia 5 V się wtedy i napięcie siada choć wtedy nie powinno pomagać odpięcie przepustnicy.
  • Moderator Samochody
    Na jednej i drugiej przepustnicy tak samo ginie napięcie?
  • Poziom 32  
    Dokładnie tak. Teraz mierze na złączu sterownika. Najciekawsze jest to że napięcie siada skokowo. Odpalam wszystko jest ok jak pochodzi z 10 min pyk i napięcie siada do miliwoltów. Jak odepnę wtyczkę przepustnicy wraca do 4,98V co ciekawe jak pisałem wcześniej siada również (tak przypuszczam ) napięcie zasilania pedału przyspieszenia bo pojawia się błąd za niski sygnał. A on tez wychodzi z ECU. Wszystko sprowadza się do tego że padł jakiś układ (lub zimne luty) w sterowniku podający 5V na czujniki. Jutro sprawdzę czy zasilanie 5V przepustnicy i pedału przyspieszenia jest z tego samego 5V (sprawdzę przejście miedzy nimi) i czy faktycznie na pedale też siada. Komputer otwierałem bez znak korozji i suchy.
  • Moderator Samochody
    Odepnij pedał gazu, zobacz czy też spadnie.
  • Poziom 32  
    No i winowajca znaleziony przepustnica po nagrzaniu ma opór 1.2 Ω gdzie powinna mieć 1000 Ω (miedzy pinami +5v i masa). Zamiennik SVK jest do #@%$#@ . Zobaczymy co pokaże oryginalna po prze-psikaniu preparatem do potencjometrów i przegięciu blaszek ślizgacza tak by pracowały w niewytartych miejscach ścieżek.
  • Moderator Samochody
    Szkoda ze wcześniej nie pisałeś o zamienniki, sądziłem ze zamontowales drugi oryginał.
  • Poziom 32  
    No właśnie ciekawi mnie co pokaże przy dłuższych testach stara po renowacji. Ale to są jakieś jaja żeby zamiennik padał zaraz po założeniu. Bo przez 10 minut działa aż się nagrzeje i pada . Jak się schłodzi jest ok i tak w kółko. Jestem tez trochę wkurzony na siebie bo nie zbadałem tego ,ale trudno zrobić pomiar na zamontowanej a zdemontowana się nie nagrzewa i jest ok. Dopiero pomiar z kostki komputera wyjaśnił sprawę.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    sigwa18 napisał:
    Dopiero pomiar z kostki komputera wyjaśnił sprawę.
    Nie do końca, bo jak masz wiązkę trafioną, to każda przepustnica się tak zachowa... Pomiar wykonaj na samej kostce przepustnicy. Wtedy będzie pewność. Ja bym na wszelki wypadek wiązkę prześwietlił żarówką H4 i to oba włókna zaświecił. Jak wiązka będzie naruszona, to się przepali.
  • Poziom 32  
    Pomiar robię z kostki ECU na podpiętej 1,2 Ω na odpiętej ∞. Na starej ładnie 980 Ω więc nie ma innej możliwości. Zresztą wiązka prześwietlona była na 10 stronę.
    Z innej beczki jak podnieść obroty na jałowym do 700 bo na gazie faluje i męczy przepustnicę.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Falowanie było spowodowane złym ustawieniem LPG. Listwa wtryskowa nie była w stanie wykonać czasu wtrysku poniżej 3ms i ECU ratowało się przed zgaśnięciem podbiciem obrotów ,listwa zaczynała znów pracować ,Ecu zmniejszało obroty do żądanych 640 RPM czas wtrysku spadał poniżej 3 ms i tak w kółko. Czas wtrysku gazu podniosłem zmniejszając ciśnienie gazu i ustawiając je tak by przy najniższym obciążeniu na jałowym biegu wynosił 4ms. Teraz nie ma różnicy między pracą na LPG ,a na benzynie.